eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
523 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
636 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
📙معرفی کتاب انتخابات؛تکرار یا تغییر در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و با ضرورت تولید گفتمان محوری بر اساس نیاز امروز کشور، اندیشکده راهبردی سعداء اثر پژوهشی جدید خود را با نام «انتخابات؛ تکرار یا تغییر» منتشر کرد. کتاب حاضر در پی پاسخ به ۳ سؤال اصلی مردم درباره انتخابات است. 🔸سؤال اول پیرامون لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات است که در ذیل این عنوان به تبلیغات منفی دشمن نسب به موضوعاتی نظیر نبود آزادی در ایران و عدم کارآمدی نظام در چهار دهه گذشته پرداخته می‌شود. 🔸سؤال دوم درباره چرایی مشکلات کشور در بحث اقتصادی خصوصاً در سالهای اخیراست. 🔸سؤال سوم نیز راهکارهای حل مشکلات است، که با بررسی تجربه سایر کشورها ثابت می‌شود که «تنها راه نجات اقتصاد، نگاه به درون و جهش تولید» است. آدرس خرید از فروشگاه اینترنتی سعداء @Pajouheshyar 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰ساختار مقاله کلید‌واژه ۱.معمولا محققان در انتخاب کلیدواژه مقاله، ابهام فراوان دارند، زیرا چه بسا هدف بیان کلیدواژه در مقاله‌ها به درستی روشن نشده است. ۲.کلیدواژه ها، واژه‌هایی است که پس از چکیده مقاله، آورده می‌شود. در حقیقت یعنی کلیدهایی از جنس واژه ۳.کلیدواژه در مقاله‌های علمی، نقش نمایه و فهرست را در کتب وپایان‌نامه‌ها، ایفا می‌کند. ۴.کلیدواژه، نمای کلی مقاله را در ذهن محقق نشان می‌دهد لذا با نگاهی به کلیدواژه‌ها این نمای کلی باید به خواننده نیز منتقل شود. ۵.ناتوانی محقق در انتخاب کلیدواژه‌های مقاله خود، حکایت از نارسا بودن تصور وی از تحقیق خویش است، زیرا این کلمات در واقع راهنمای نکات مهم موجود در مقاله است. ۶.گرچه در مورد استاندارد کمّی کلیدواژه، اختلاف نظر وجود دارد اما معمولا شش کلمه است. ۷. دقت در انتخاب کلمات در بخش کلیدواژه به شما اطمینان می‌دهد که مقاله شما در پایگاه‌های الکترونیکی اطلاع‌رسانی پژوهشی به درستی نمایه خواهد شد و سایر محققان به آسانی می‌توانند مقاله شما را بیابند. ۸.کلیدواژه را نباید با ترمینولوژی یعنی توضیح مفاهیم و اصطلاحات اساسی مطرح در موضوع مطالعه خود در آمیخت. ۹.کلیدواژه‌ها باید با واژه‌های اصلی عنوان و مسأله تحقیق و تا حد امکان با سرفصل‌های مقاله،تناسب داشته باشد و در مجموع، مسأله خاص مقاله را به خوبی نشان دهند. ۱۰.کلیدواژگان مقاله شما نباید آنقدر عام باشد که مقاله‌های دیگر را نیز پوشش دهند و نه آنقدر خاص باشد که بخشی از گزارش تحقیق شما را نمایندگی نکند. ۱۱.کلیدواژه‌ها و یا واژگان کلیدی مقاله شما برآمده از متن و مرتبط با موضوع اصلی هستند و خواننده با مطالعه آن‌ها و حتی در جستجوی رایانه‌ای، با تأمل روی آن‌ها به محتوای اصلی پی خواهد برد و تصمیم می‌گیرد که به مقاله شما مراجعه نماید یا نه 📚برگرفته از فلش کارت ساختار مقاله علمی،سید مهدی موسی‌زاده @Pajouheshyar 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
شبهات انتخاباتی همراه با پاسخ.pdf
1.04M
📗یک جزوه جمع و جور برای پاسخ به 40 شبهه انتخاباتی ↩️مجمع نمایندگان طلاب 📚کتب و مقالات حوزه ▶️ @Talkhisbooks 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهراعلیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 پایگاه اطلاع رسانی نیازها و اولویت های پژوهشی 🔸دسترسی طلاب و پژوهشگران به نیازسنجی‌های تولید شده در دانش‌های حوزوی 🔰اولويت‌هاي پژوهشي دانش‌هاي حوزوي http://rp.ismc.ir 🔰فایل pdf آثار به تفکیک موضوعات   🔸اولویت‌های پژوهشی ادبیات داستانی در حوزۀ دین 🔸اولویت‌های پژوهشی مناسبات دین و روان‌شناسی 🔸اولویت‌های پژوهشی تفسیر و علوم قرآن 🔸اولویت‌های پژوهشی دانش فقه 🔸اولویت‌های پژوهشی اقتصاد اسلامی 🔸اولویت‌های پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه 🔸اولویت های پژوهشی فقه سیاسی 🔸اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه 🔸اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜 ساختار مقاله مقدمه ۱.مقدمه یکی از بخش‌های مهم مقاله علمی است که هم‌چون دریچه‌ای، خواننده را از دنیای بیرون به دنیای درون مقاله شما می‌برد و در حکم نقشه راه برای خواندن کل مقاله است. ۲.گاهی اوقات مقدمه، تنها قسمتی از مقاله است که محققان حرفه‌ای و یا پژوهش‌گران جوان، آن را می‌خوانند. ۳.معمولا داوران مقالات علمی از مقدمه(و نتیجه)شما در رد یا قبول مقاله، کمک بسیاری می‌گیرند لذا برخی از صاحب‌نظران مقاله‌نویسی، پیشنهاد می‌کنند حدود نیمی از زمان نوشتن مقاله، به نگارش مقدمه(و نتیجه) اختصاص یابد. ۴.هدف اساسی یک مقدمه حرفه‌ای در مقاله، پاسخ به پرسش‌هایی از این قبیل است که این تحقیق چه اهمیتی دارد، چه کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند، چه نیازی به دانستن و حل مسأله داریم، چه چیزی را نمی‌دانیم، چه خلأیی در دانش وجود دارد که این تحقیق قرار است آن را پُر کند و خلاصه اینکه چرا لازم است این پژوهش انجام شود. ۵.یک مقدمه خوب شامل پیشینه تحقیق، ضرورت‌ها، روش، ساختار، مباحث و منطق حاکم بر فصول تحقیق است. ۶.به‌طور کلی می‌توان گفت مقدمه باید کوتاه باشد. برخی پیشنهاد می‌کنند طول مقدمه حداکثر دو صفحه و یا یک ششم کل مقاله باشد(هر کدام که کمتر است). توجه کنید که مقدمه طولانی، خسته کننده است و مقدمه خیلی کوتاه هم نمی‌تواند علت انجام تحقیق را تبیین کند. ۷.معمولا سیر ارائه مطلب در مقدمه از عام به خاص است یعنی نویسنده، مطلب را از جنبه‌های کلی، شروع می‌کند و رفته رفته به قسمت‌های اختصاصی‌تر می‌پردازد تا در نهایت، لزوم انجام مطالعه را برای تکمیل آن‌چه تاکنون انجام شده، روشن نماید. در واقع مورد اخیر، همان هدف تحقیق است. 📚برگرفته از فلش کارت ساختار مقاله علمی،سید مهدی موسی‌زاده @Pajouheshyar 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_961819254.pdf
2.18M
📙 مدیریت و روش تحقیق 🔸 فرآیند تدوین مقاله پژوهشی 🔸 چگونگی نگارش مقاله پژوهشی 📖 ۱۰۸ صفحه 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فهرست 150 غلط املایی رایج-1.docx
135.1K
📚یادداشت نویسی در فضای مجازی فهرست ۱۵۰ غلط املایی رایج 💠 این فهرست در قالب word ارائه شده و قابلیت ویرایش و افزودن غلط‌های املایی بیشتر را دارد. @behtarbenevisim 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
♻️نشست پژوهشی انتخابات معاونت پژوهش مدرسه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) اولین نشست علمی پژوهشی فرهنگی خود را با با موضوع انتخابات و شبهات بصیرتی برگزار می‌نماید. 🎙سخنران سرکار خانم زارع پور (پژوهشگر و نویسنده کتب و مقالات بصیرتی) 🕘 جمعه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ تا ۱۹ پخش زنده از طریق برنامه اسکای روم (هنگام ورود با گزینه مهمان وارد شوید) https://www.skyroom.online/ch/nabizadeh313/hozeh 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند. ♻️ نشست علمی انتظارات فرهنگی از دولت سیزدهم ارائه دهندگان 🔸 دکتر حسن بنیانیان 🔸 حجت الاسلام علی ذو علم 🔸 مهدی جمشیدی 🗓 دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🕰 ساعت: ۱۴ الی ۱۶:۳۰ به صورت حضوری و مجازی از طریق اسکایپ join.skype.com/b6bgINEFmpu 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜 ساختار مقاله چکیده ۱.چکیده،ریزنگاره(مینیاتوری) از مقاله است. شما باید تنها با استفاده از نسبت کوچکی از کلمات متن مقاله، عصاره مطالعه خود را با تأکید بر جنبه‌های مهم و جدید آن، بیان کنید. ۲.اکثر خوانندگان پس از مطالعه چکیده شما در منابع چاپی و یا الکترونیکی، در مورد مطالعه متن کامل مقاله یا ارجاع به آن، تصمیم می‌گیرند. در حقیقت چکیده نقش نمونه جنس را برای مشتریان بازی می‌کند. ۳.در عصر انفجار اطلاعات، صرفه‌جویی در وقت محققان، یک اصل اخلاقی در پژوهش است که این کار با نگارش یک چکیده حرفه‌ای، میسر می‌شود. ۴.اجزای یک چکیده، معمولا شامل تصور شما از مسأله، دلیل نوشتن مقاله و بیان مشکلی که آن را حل کرده‌اید، نظریات گوناگون در اینباره، روش حل مسأله، بیان ادله و شواهد، نتایج و یافته‌ها، پیامدها و کاربردهای تحقیق است. ۵.چکیده مقاله،معمولا بین ۱۲۰ تا ۲۵۰ کلمه است. در این بین، اکثراً همه کلیدواژه‌های مقاله به کار گرفته می‌شود. ۶.توصیه می‌شود چکیدۀ مقاله محققان پیشکسوت و پایبند به استانداردهای پژوهشی را به دقت مطالعه کنید. همچنین چکیده را در پایان نگارش مقاله خود بنویسید و حتماً پس از نگارش چکیده، آن را به رؤیت استادان و اهل خبره برسانید. ۷.مراقب باشید چکیده مقاله شما به فهرست و یا مقدمه مقاله تبدیل نشود همچنین در آن به مآخذ ارجاع ندهید و هرگز در نوشتن چکیده از بیان خطابی استفاده نکنید. از ذکر مثال، توضیح مفهومی نیز خودداری کنید. ۸.چکیده شما باید دقیقاً منعکس کننده محتویات مقاله باشد و نباید هیچ تضادی بین متن مقاله و چکیده وجود داشته باشد 📚برگرفته از فلش کارت ساختار مقاله علمی،سید مهدی موسی‌زاده @Pajouheshyar 🔰 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh