🔰پرسش و پاسخ پژوهشی
📒چگونه بفهمیم که از بین مقالات مختلف، کدام یک از آنها اعتبار بیشتری برای رفرنس دادن در پایان نامه و رساله را دارد؟
پاسخ
۱. مقالات انگلیسی معمولا از مقالات فارسی رتبه بالاتری دارند.
۲. مقالات ژورنالی (مقالاتی که در مجلات علمی پژوهشی منتشر شده اند)معمولا از مقالات کنفرانسی جایگاه بهتری دارند.
۳. محل نمایه شدن مقاله بسیار مهم است. اگر ژورنالی بوده به اعتبار مجله نگاه کنید، از جمله ایمپکت فکتور مجله و پایگاه نمایه کننده. اگر مقاله کنفراسی بوده به جایگاه و رتبه همایش در سطح بین المللی نگاه کنید و همچنین پایگاه نمایه کننده مقالات آن همایش.
۴. تعداد ارجاعات به آن مقاله بسیار مهم است. هر چه تعداد ارجاعات مقالات دیگر به آن مقاله بالاتر باشد، نشان از اهمیت و اعتبار آن مقاله دارد و نشان دهنده آن است که شما هم می توانید به مطالب آن مقاله با آسودگی بیشتری استناد کنید.
این نکته را فراموش نکنید که هر چه مراجع قوی تری را در انتهای مقاله یا پایان نامه خود بنویسید، اعتبار کار خودتان را بیشتر افزایش می دهید. بسیاری از داوران در جلسه دفاع از پایان نامه به این نکته دقیقا توجه دارند که سطح اعتبار رفرنس های استفاده شده چقدر است. استفاده از رفرنس های ضعیف، ارزش کار شما را کاهش می دهد.
پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
#پژوهش
#پرسش_و_پاسخ
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
43.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.
📖 تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
بزرگوار [و خجسته] است آنكه فرمانروايى به دست اوست و او بر هر چيزى تواناست
الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ
همانكه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوكارتريد و اوست ارجمند آمرزنده
📖در محضر تلاوت سوره مبارکه ملک
🕰 زمان: ۱۴:۲۷
▪️سرکار خانم کنعانی
دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
با نهایت تاثر و تاسف درگذشت همسر بزرگوارتان را تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.
#تلاوت_قرآن
#سوره_ملک
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📕نفس المهموم
✍نویسنده: شیخ عباس قمی
✍ مترجم: آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانی
شیعیان شیخ عباس قمی را با مفاتیح الجنان میشناسند، اما حق او بر گردن شیعه بیش از اینهاست. شیخ عباس، مقتلی مفصلتر از لهوف به یادگار گذاشته با نام «نفسالمهموم» که نامش برگرفته از حدیث امام صادق (ع) است که فرمود: «نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ همُّه لَنا عِبادَةٌ وَ کِتمانُ سِرّنا جِهادُ فی سَبیلِ الله»( نَفَس کسی که به خاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است، اندوه بر ما عبادت است و کتمان و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست.)
این کتاب از لهوف مفصلتر است و از همین روی به لحاظ تاریخشناسانه دقیقتر است.
كتاب را عالم بزرگوار حاج میرزا ابوالحسن شعرانی از علمای بزرگ ترجمه نموده و با پاورقی ها و گاهی اضافاتی كه در بعضی قسمت ها نموده، ارزش و اعتبار بیشتری به كتاب داده است.
📕نظر رهبر انقلاب در مورد این کتاب
اگر براى ذكر مصيبت، كتاب «نفس المهموم» مرحوم «محدث قمى» را باز كنيد و از رو بخوانيد، براى مستمع گريهآور است و همان عواطف جوشان را به وجود مىآورد.
من خودم الان در ايام ماه محرم كه نمىتوانم روضه بروم و چون آن احساس و عشقى كه در دل هر شيعه هست و دلش مىخواهد در عزادارى شركت كند، لذا من اين را با خواندن «نفسالمهموم» حاج شيخ عباس قمى - كه يك كتاب عربى است - اشباع مىكنم؛ اين خودش گريهآور است و براى من كار چند نفر روضهخوان را مىكند.
#طرح
#محرم_خوانی
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📗کتاب سال بانوان
📚تمدید مهلت ارسال آثار به سومین همایش ملی کتاب سال بانوان
🗓مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دائمی همایش کتاب سال بانوان تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد و در این همایش، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، رسالههای سطح چهار و دکتری و مقالات علمی پژوهشی که در سالهای ۹۸ و ۹۹ تألیف و منتشر شدهاند، پذیرفته میشوند.
🔶موضوعات آثار مورد پذیرش در این همایش شامل
🔸تفسیر و علوم قرآن
🔸علوم حدیث
🔸منطق
🔸فلسفه و کلام
🔸اخلاق و عرفان
🔸تاریخ
🔸سیره و تراجم
🔸فقه و حقوق
🔸صول فقه
🔸روششناسی سایر علوم
🔸ادبیات و هنر
🔸علوم تربیتی و روانشناسی
🔸جامعهشناسی و علوم اجتماعی
🔸کلیات و مراجع
🔸ادیان و مذاهب
🔸اقتصاد اسلامی
🔸مهدویت
🔸مدیریت و آیندهپژوهی
علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کتاب سال بانوان به نشانی
www.ketabebanovan.ir
مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این همایش با شماره های ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ و ۳۲۱۱۲۵۹۹ - ۰۲۵ تماس بگیرند.
متن کامل:
http://news.whc.ir/news/view/110333
@kowsarnews
#کتاب_سال_بانوان
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
سلسله جلسات آنلاین
📚درس گفتارهای تخصصی عاشورا
با ارائه اساتید برتر کشور
🗓زمان: مرداد ماه و شهریور ماه ۱۴۰۰
با ارائه گواهی پایان دوره
اطلاع از جزئیات جلسات:
www.ieks.org
۰۹۱۹۸۱۵۶۳۹۷
#عاشورا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚دوره آشنایی با دین فطری
(ویژه نوجوانان)
🔸مدرس: استاد میثم اخلاقی
🔸تعدادجلسه: ۱۴ جلسه
🔸هزینه دوره: رایگان
🌐لینک مستقیم ثبت نام:
https://b2n.ir/x89835
سوالات و پاسخگویی : ۰٩١٩۴١۰٨۴٣٣
#دین_فطری
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 واژه یاب
🔶فرهنگها
🔸لغتنامه دهخدا
🔸فرهنگ فارسی سخن
🔸فرهنگ فارسی معین
🔸فرهنگ فارسی عمید
🔸واژههای مترادف و متضاد
🔸فرهنگ واژههای قرآنی
🔸فرهنگ لغات علمی
🔸و ...
🔶گویشها
🔸لهجه و گویش اصفهانی
🔸لهجه و گویش تهرانی
🔸لهجه و گویش بختیاری
🔸و ...
🔶دیکشنری
🔸انگلیسی به فارسی
🔸عربی به فارسی
🔸فارسی به انگلیسی
🔸فارسی به عربی
لینک دسترسی
https://www.vajehyab.com/
#پژوهشگر
#منبع_یابی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜پارافریز چیست؟
وقتی میخواهیم از کار دیگران در اثر خودمان استفاده کنیم، به سه حالت امکان استفاده داریم:
🔸خلاصهنویسی
🔸بازنویسی (معادل Paraphrasing)
🔸نقل قول مستقیم
بدیهی است که در هر سه حالت نیاز به استناد داریم.
🔸خلاصه نویسی
در خلاصهنویسی، همانطور که از نامش برمیآید، به تلخیص و گزینش جملات دست میزنیم و متن را کوتاهتر از آنچه هست ارائه میکنیم و عمدتاً این کار با استفاده از همان جملات متن اصلی انجام می شود.
🔸بازنویسی (پارافریزینگ، نقل قول غیرمستقیم یا نقل به مضمون)
در پارافریزینگ، ایده و فکر اصلی را تقریباً با همان تعداد واژۀ متن مرجع اما به زبان خودمان ارائه میکنیم. با این کار به خواننده نشان میدهیم که ایدۀ اصلیِ اثرِ قبلی را تا اندازهای خوب فهمیدهایم که میتوانیم آن را به زبان خودمان بیان کنیم؛ گاهی، حتی نشان میدهیم که آنقدر به بحث مسلط هستیم که داریم با استفاده از مهارت خود و بنا به نیاز مخاطب، متن اصلی را بهتر و دقیقتر توضیح میدهیم.
🔸نقل قول مستقیم
در نقل قول مستقیم، عین عبارت و واژهها را میآوریم و از علامت نقل قول (دقت شود که علامت نقل قول در فارسی گیومه به این شکل: « » و در انگیسی کوتیشن مارک به این شکل: " " است؛ بهتر است از آوردن علامت نقل قول انگلیسی هنگام نگارش به زبان فارسی پرهیز کنیم) و در موارد خاص و ضروری که تعداد واژهها بیش از یک جمله و در حد یک پاراگراف باشد، از تورفتگی (Intention) هم استفاده میکنیم، که نشان دهیم این عبارات و واژهها عیناً از منبع دیگری آورده شده است.
استناد به بیش از یک پاراگراف، جز در موارد استثناء مثل معرفی و بررسی یک اثر یا نظرات یک فرد و شبیه این، اصولاً کار جالبی در نگارش به شمار نمیرود.
اگر نیاز دیدیم که بارها و بارها به یک اثر استناد کنیم و اثری که داریم مینویسیم دربارۀ آن اثر نیست، پس باید به نو بودنِ اثرمان شک کنیم.اگر در هر نوع استفاده از متون دیگران، موازین استنادی را بهدرستی رعایت نکنیم، متهم به ارتکاب سوء رفتار پژوهشی میشویم. بهویژه، اگر بازنویسی به خوبی انجام نشود، حتی با وجود آوردن استناد، نویسنده به دردسر میافتد و شاید متهم به محتوارُبایی (سرقت علمی) شود.
باید توجه داشته باشیم که، اگر بخواهیم فکر و ایدۀ اصلی یک اثر را توضیح بدهیم و برای بیان دقیق، گاهی از «عبارات تخصصی جدید، رشتههای واژهایِ چندکلمهای و مختص متن مرجع، واژهسازیها و ایدهپردازیهای منحصربهفردِ متن» استفاده کردیم، باز باید از علامت نقل قول استفاده کنیم. در یک جمله، ما باید به خوبی به خواننده نشان دهیم که کدام قسمت از نوشتۀ ما، ایدۀ دیگران است و کدام قسمت حرفها و افکار خود ماست.
هرچه مخاطب در تشخیص این که کدام قسمت از متن نوشتۀ ما و کدام قسمت، ایدۀ دیگران است، بیشتر گیج شود، کیفیت بازنویسی ما پایینتر است.در خلاصهنویسی هم استفاده از گیومه و تورفتگی اقدامی ضروری و البته حرفهای است.
🔸رجبزاده عصارها، امیرحسین (۱۳۹۶). پارافریز چیست؟
#اخلاق_پژوهش
#نقل_قول_مستقیم
#نقل_قول_غیر_مستقیم
@pajoohesh_esfahan
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜متن کامل پیام تلویزیونی رهبر انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا منتشر شد.
بخوانید
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=48455
#پیام
#کرونا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
CamScanner 08-12-2021 12.17.pdf
1.15M
♦️مقتل الحسین علیه السلام
📖مقتل خوانی
📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف
تالیف: سید ابن طاووس
ترجمه: سید احمد فهری زنجانی
📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال
در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود.
بخش اول
#مقتل_خوانی
#مقتل_الحسین_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کار امام حسین (علیهالصّلاهوالسّلام) در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بنعبدالله (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایرهی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا «حسین منی و انا من حسین» معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.
۱۳۷۵/۰۹/۲۴
#سید_الشهدا_ع
#امام_خامنه_ای
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت.
🌙محرم الحرام
دوم محرم الحرام ۶۱ ه.ق
ورود امام حسین علیه السلام به کربلا
بنابر مشهور در این روز در سال ۶۱ ه آقا و مولایمان حضرت اباعبداللهالحسین سیدالشهدا (علیه السلام) با اهل بیت و اصحابشان وارد سرزمین کربلا شدند.
📓ارشاد: ج ۲ ص ۸۴
در آنجا اسب حضرت حرکت نکرد.
امام علیه السلام پرسیدند: نام این زمین چیست؟
گفتند: «غاضریه»
نام دیگرش را پرسیدند، گفتند: «شاطئىالفرات»
فرمودند: اسم دیگر هم دارد؟ گفتند:
«کربلا» هم مىگویند.
در این هنگام حضرت آهى از دل کشیدند و گریه شدیدى نمودند و فرمودند:
«اللهم انى اعوذ بک من الکرب و البلاء. به خدا قسم زمین کربلا همین است. بخدا اینجا مردان ما را مىکشند! بخدا قسم اینجا زنان و کودکان ما را به اسیرى مىبرند! بخدا قسم اینجا پرده حرمت ما دریده مىشود. اى جوانمردان، فرود آیید که محل قبرهاى ما اینجاست ...»
📓از مدینه تا مدینه: ص ۳۲۶
📓فیض العلام : ص ۱۴۲
#محرم_الحرام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت.
🌙محرم الحرام
سوم محرم الحرام ۶۱ ه.ق
نامه امام حسین علیه السلام براى اهل کوفه
در این روز امام حسین علیه السلام براى بزرگان کوفه نامهاى نوشتند و آن را به قیس بن مسهر صیداوى دادند که به کوفه برساند. مأمورین در بین راه قیس را گرفتند، و پس از آنکه او بر ضد یزید و ابن زیاد سخن گفت، او را به شهادت رساندند.
📓قلائد النحور: ج محرم و صفر، ص ۴۱
ورود عمر بن سعد به کربلا
در این روز عمر بن سعد با شش یا نه هزار سوار براى قتل پسر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد کربلا شد و در مقابل آن حضرت لشکرگاه ساخت و خیمه برافراخت. ورود ابن سعد به کربلا در روز چهارم هم نقل شده است.
📓معالى السبطین: ج ۱ ص ۳۰۱
📓فیض العلام: ص ۱۴۳
#محرم_الحرام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 جریانی است در دنیا به رهبری حسین بن علی علیه السلام که دارد پیش می رود.......
◾️محرم ماه امام حسین
◾️ماه حسینی
◾️ماه شهادت
◾️ماه جهاد
◾️ماه گذشت
◾️ماه وفا
◾️ماه اخلاص
◾️ماه اهتمام به حفظ دین
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
#به_رهبری_حسین_بن_علی_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh