سلسله جلسات آنلاین
📚درس گفتارهای تخصصی عاشورا
با ارائه اساتید برتر کشور
🗓زمان: مرداد ماه و شهریور ماه ۱۴۰۰
با ارائه گواهی پایان دوره
اطلاع از جزئیات جلسات:
www.ieks.org
۰۹۱۹۸۱۵۶۳۹۷
#عاشورا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚دوره آشنایی با دین فطری
(ویژه نوجوانان)
🔸مدرس: استاد میثم اخلاقی
🔸تعدادجلسه: ۱۴ جلسه
🔸هزینه دوره: رایگان
🌐لینک مستقیم ثبت نام:
https://b2n.ir/x89835
سوالات و پاسخگویی : ۰٩١٩۴١۰٨۴٣٣
#دین_فطری
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 واژه یاب
🔶فرهنگها
🔸لغتنامه دهخدا
🔸فرهنگ فارسی سخن
🔸فرهنگ فارسی معین
🔸فرهنگ فارسی عمید
🔸واژههای مترادف و متضاد
🔸فرهنگ واژههای قرآنی
🔸فرهنگ لغات علمی
🔸و ...
🔶گویشها
🔸لهجه و گویش اصفهانی
🔸لهجه و گویش تهرانی
🔸لهجه و گویش بختیاری
🔸و ...
🔶دیکشنری
🔸انگلیسی به فارسی
🔸عربی به فارسی
🔸فارسی به انگلیسی
🔸فارسی به عربی
لینک دسترسی
https://www.vajehyab.com/
#پژوهشگر
#منبع_یابی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜پارافریز چیست؟
وقتی میخواهیم از کار دیگران در اثر خودمان استفاده کنیم، به سه حالت امکان استفاده داریم:
🔸خلاصهنویسی
🔸بازنویسی (معادل Paraphrasing)
🔸نقل قول مستقیم
بدیهی است که در هر سه حالت نیاز به استناد داریم.
🔸خلاصه نویسی
در خلاصهنویسی، همانطور که از نامش برمیآید، به تلخیص و گزینش جملات دست میزنیم و متن را کوتاهتر از آنچه هست ارائه میکنیم و عمدتاً این کار با استفاده از همان جملات متن اصلی انجام می شود.
🔸بازنویسی (پارافریزینگ، نقل قول غیرمستقیم یا نقل به مضمون)
در پارافریزینگ، ایده و فکر اصلی را تقریباً با همان تعداد واژۀ متن مرجع اما به زبان خودمان ارائه میکنیم. با این کار به خواننده نشان میدهیم که ایدۀ اصلیِ اثرِ قبلی را تا اندازهای خوب فهمیدهایم که میتوانیم آن را به زبان خودمان بیان کنیم؛ گاهی، حتی نشان میدهیم که آنقدر به بحث مسلط هستیم که داریم با استفاده از مهارت خود و بنا به نیاز مخاطب، متن اصلی را بهتر و دقیقتر توضیح میدهیم.
🔸نقل قول مستقیم
در نقل قول مستقیم، عین عبارت و واژهها را میآوریم و از علامت نقل قول (دقت شود که علامت نقل قول در فارسی گیومه به این شکل: « » و در انگیسی کوتیشن مارک به این شکل: " " است؛ بهتر است از آوردن علامت نقل قول انگلیسی هنگام نگارش به زبان فارسی پرهیز کنیم) و در موارد خاص و ضروری که تعداد واژهها بیش از یک جمله و در حد یک پاراگراف باشد، از تورفتگی (Intention) هم استفاده میکنیم، که نشان دهیم این عبارات و واژهها عیناً از منبع دیگری آورده شده است.
استناد به بیش از یک پاراگراف، جز در موارد استثناء مثل معرفی و بررسی یک اثر یا نظرات یک فرد و شبیه این، اصولاً کار جالبی در نگارش به شمار نمیرود.
اگر نیاز دیدیم که بارها و بارها به یک اثر استناد کنیم و اثری که داریم مینویسیم دربارۀ آن اثر نیست، پس باید به نو بودنِ اثرمان شک کنیم.اگر در هر نوع استفاده از متون دیگران، موازین استنادی را بهدرستی رعایت نکنیم، متهم به ارتکاب سوء رفتار پژوهشی میشویم. بهویژه، اگر بازنویسی به خوبی انجام نشود، حتی با وجود آوردن استناد، نویسنده به دردسر میافتد و شاید متهم به محتوارُبایی (سرقت علمی) شود.
باید توجه داشته باشیم که، اگر بخواهیم فکر و ایدۀ اصلی یک اثر را توضیح بدهیم و برای بیان دقیق، گاهی از «عبارات تخصصی جدید، رشتههای واژهایِ چندکلمهای و مختص متن مرجع، واژهسازیها و ایدهپردازیهای منحصربهفردِ متن» استفاده کردیم، باز باید از علامت نقل قول استفاده کنیم. در یک جمله، ما باید به خوبی به خواننده نشان دهیم که کدام قسمت از نوشتۀ ما، ایدۀ دیگران است و کدام قسمت حرفها و افکار خود ماست.
هرچه مخاطب در تشخیص این که کدام قسمت از متن نوشتۀ ما و کدام قسمت، ایدۀ دیگران است، بیشتر گیج شود، کیفیت بازنویسی ما پایینتر است.در خلاصهنویسی هم استفاده از گیومه و تورفتگی اقدامی ضروری و البته حرفهای است.
🔸رجبزاده عصارها، امیرحسین (۱۳۹۶). پارافریز چیست؟
#اخلاق_پژوهش
#نقل_قول_مستقیم
#نقل_قول_غیر_مستقیم
@pajoohesh_esfahan
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜متن کامل پیام تلویزیونی رهبر انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا منتشر شد.
بخوانید
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=48455
#پیام
#کرونا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
CamScanner 08-12-2021 12.17.pdf
1.15M
♦️مقتل الحسین علیه السلام
📖مقتل خوانی
📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف
تالیف: سید ابن طاووس
ترجمه: سید احمد فهری زنجانی
📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال
در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود.
بخش اول
#مقتل_خوانی
#مقتل_الحسین_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کار امام حسین (علیهالصّلاهوالسّلام) در کربلا، با کار جدّ مطهرش حضرت محمد بنعبدالله (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است. قضیه این است. همان طور که پیغمبر در آن جا، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود. آن بزرگوار هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. امام حسین هم نترسید؛ ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی، مثل دایرهی متحدالمرکز هستند. به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا «حسین منی و انا من حسین» معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.
۱۳۷۵/۰۹/۲۴
#سید_الشهدا_ع
#امام_خامنه_ای
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت.
🌙محرم الحرام
دوم محرم الحرام ۶۱ ه.ق
ورود امام حسین علیه السلام به کربلا
بنابر مشهور در این روز در سال ۶۱ ه آقا و مولایمان حضرت اباعبداللهالحسین سیدالشهدا (علیه السلام) با اهل بیت و اصحابشان وارد سرزمین کربلا شدند.
📓ارشاد: ج ۲ ص ۸۴
در آنجا اسب حضرت حرکت نکرد.
امام علیه السلام پرسیدند: نام این زمین چیست؟
گفتند: «غاضریه»
نام دیگرش را پرسیدند، گفتند: «شاطئىالفرات»
فرمودند: اسم دیگر هم دارد؟ گفتند:
«کربلا» هم مىگویند.
در این هنگام حضرت آهى از دل کشیدند و گریه شدیدى نمودند و فرمودند:
«اللهم انى اعوذ بک من الکرب و البلاء. به خدا قسم زمین کربلا همین است. بخدا اینجا مردان ما را مىکشند! بخدا قسم اینجا زنان و کودکان ما را به اسیرى مىبرند! بخدا قسم اینجا پرده حرمت ما دریده مىشود. اى جوانمردان، فرود آیید که محل قبرهاى ما اینجاست ...»
📓از مدینه تا مدینه: ص ۳۲۶
📓فیض العلام : ص ۱۴۲
#محرم_الحرام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت.
🌙محرم الحرام
سوم محرم الحرام ۶۱ ه.ق
نامه امام حسین علیه السلام براى اهل کوفه
در این روز امام حسین علیه السلام براى بزرگان کوفه نامهاى نوشتند و آن را به قیس بن مسهر صیداوى دادند که به کوفه برساند. مأمورین در بین راه قیس را گرفتند، و پس از آنکه او بر ضد یزید و ابن زیاد سخن گفت، او را به شهادت رساندند.
📓قلائد النحور: ج محرم و صفر، ص ۴۱
ورود عمر بن سعد به کربلا
در این روز عمر بن سعد با شش یا نه هزار سوار براى قتل پسر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد کربلا شد و در مقابل آن حضرت لشکرگاه ساخت و خیمه برافراخت. ورود ابن سعد به کربلا در روز چهارم هم نقل شده است.
📓معالى السبطین: ج ۱ ص ۳۰۱
📓فیض العلام: ص ۱۴۳
#محرم_الحرام
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 جریانی است در دنیا به رهبری حسین بن علی علیه السلام که دارد پیش می رود.......
◾️محرم ماه امام حسین
◾️ماه حسینی
◾️ماه شهادت
◾️ماه جهاد
◾️ماه گذشت
◾️ماه وفا
◾️ماه اخلاص
◾️ماه اهتمام به حفظ دین
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
#به_رهبری_حسین_بن_علی_ع
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
4_5803422671496547603.mp3
9.46M
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ
#زیارت_عاشورا
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📕مبارزه پیروز
✍نویسنده: سید محمد حسینی بهشتی
کتاب متشکل از یک مقاله و ۴ گفتار است که حدود ۵ دهه قبل ارائه شده. مقاله از دل سخنرانی شهید بهشتی در انجمن اسلامی مهندسین بیرون آمده و ۴ گفتار دیگر نیز متن سخنرانی دکتر بهشتی در محرم سال های ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ در مرکز اسلامی هامبورگ است.
موضوع اصلی کتاب «قیام امام حسین علیه السلام»، چگونگی آن، ثمرات آن و چگونگی الگوگیری از آن است.
مقاله «مبارزه پیروز» برگرفته از ۴ سخنرانی ایشان در روزهای ۸ تا ۱۳ محرم سال ۱۳۸۲ قمری است که ایشان مسئولیت مرکز اسلامی هامبورگ را به عهده داشتند و سخنرانیهای دیگر ایشان در این کتاب مربوط به شبهای تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۴۴ و ۱۳۴۵ شمسی است.
در مقاله مبارزه پیروز، موضوع اصلی «تاریخ تحلیلی قیام عاشورا» است. و چهار سخنرانی دیگر را میتوانید با عناوین «روح قیام کربلا»، «درس عقیده و جهاد»، «قیام برای عدالت و آزادی» و «عاشورا در بستر تاریخ» مطالعه نمایید.
#طرح
#محرم_خوانی
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚تاریخ
📚تاریخ تحلیلی
📚شیوه تحلیل واقعه های تاریخی از نگاه محمدتقی جعفری
📜عوامل مهم شناخت حوادث تاریخی برآمده از ارزشها
🔰علامه محمد تقی جعفری در این مقاله به بیان عوامل مهم شناخت و داوری صحیح حوادث بزرگ تاریخی که موجب شکل گیری ارزش ها شده پرداخته است.
عهدی بزرگ و وفایی جاودانه
ای حسین، ای فرزند شریفترین انسان، ای معشوق جانهای شیفته حق و ای حقیقت امید پاکان اولاد آدم، داستان خونین تو در دشت سوزان نینوا، قرنها پیش از آنکه چشم به این دنیا باز کنیم، به وقوع پیوسته است، چنین بود که ما گروهی از کاروانیان گذرگاه حیات پرمعنی، بهحکم جریان نظم زندگی در جویبار زمان، از دیدار جمال زیبای ربانی تو و یاران بینظیرت محروم گشتیم، آن یاران با وفایی که با شکوفایی درخشانترین سعادت انسانی، چهره برافروختند و با آن بال و پری که از اعماق وجودشان روییده بود، در چند لحظه از تنگنای عالم خاک به اوج عالم پاک به پرواز درآمدند. افسوس که از تقدیم جان در آن طبق اخلاص که در آن روز خونبار جان ۷۲ تن انسان کامل را به پیشگاه الهی عرضه کرد محروم ماندیم.....
https://www.karbobala.com/articles/info/690
#مقاله
#تحلیل_تاریخی
#حسین_بن_علی_ع
#علامه_محمدتقی_جعفری
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh