_ مایلید امروز بحث مطرحِ دیھ زن و مرد
رو بگیم خدمتتون؟ !
. اول بریم سراغ قرآن؛ از ابتداۍ خلقت زن پا
به پای مرد خلق شد و داراي حق و تکلیف شد.
طبق آیه ۱ سورھ نسـاء و ۷۲ نحل زن همارزش
و همسرشت مرد است. در خیلۍ از جاها قرآن
برای مطرح کردن انواع صفتها ، زن و مرد رو
باهم نام بردھ مثال مشتۍش هم که .. آیه ۳۵
احزابه . بنابراین دیه نماد ارزشِ آدم فوت شده
نیستـ تا با آن قیمتگذاری بشہ، به مرتبه بدن و
جسم برمیگردھ؛ ارزش انسانها رو روح و جان
آنھا تعیینمیکنه نه جسمشون؛ میبینید که دیه
یک شخصیتـ بزرگ با یک فردعادی یکیه. در کل
دیه یک جریمھ هنگفته تا کسۍ دنبال آدمکشی
نره.
مۍفرماد؛ اِنَّ أَکرَمکُم عِنداللّٰه أَتقاکُم ..
گرامیترینِ شما پیش خدا باتقواترین
شماست 𖧧 .
اما چرا مرتبه جسم ! زن و مرد از لحاظ
استعداد و تواناییهاۍ متنوع ، وظایف
مختلفی دارند. خلقتـ مرد ازجهاتی با زن
متفاوته. مرد توانمندیهای ویژھ جسمی
داره و زن توانمندیهای فکري قوّی ؛
، .
برهمین اساس مسئول مخارج خونه و امور
مالی زندگی آقایون هستند تا چرخاقتصادی
رو بچرخونند. به آیه -سیوچهار- سوره نساء
دقت کردین؟ زن و مرد هردو کاملاند برتری
از جھت کرامت و فهم نیست ؛ از جهت زور
کارهای سخت و نظام مالی خانواده است و
زن نیز در کنار استعدادهای فطرۍ خویش ،
وظایف بزرگی داره.
ـ📍ـــــ ــ ــ
دیه، پر کردنِ حداقلیِ اولین خلأ اقتصادی
استـ کہ در اثر فقدان آن فرد، بهوجود میآید.
ء ـ ـــ ــــ
.. یعنۍ به دست آوردن پول بیشتـر به معنی
ارزش بیشتره؟ و مقام انسان با پول سنجیده
میشه ؟ !
پرداخت دیه فقط بازدھ اقتصادۍ مقتول و
کمکخرجی جبران خسارتی هست که بعد از
فوت متوجه خانوادھ میشه . طبیعیه وقتۍ
اسلام مسئولیت مالی رو به آقایون داده پول
بیشتري رو در ازای نبود او ⦗نه ارزش بیشتر⦘
در نظر میگیره تا بہ خانوادهاش برسه .
ــــ ء ــ
ترویج بیحجابۍ در جامعهٔ ما روند خیانت
در خانواده را گسترش خواهد داد و وفاداری
بہخانواده و تشکیل آنرا کاهش میدهد، این
مسئلھ موجب افزایش طلاق و عدم تشکیـل
خانواده میشود.
دومین هدف از ترویج بۍحجابی، تضعیف و
تخریب اجزای حکومت دینی است. قربانیان
اساسی جریـان بیحجابۍ و بیحیایی، نسل
جوانیاند که باید پرقدرتـ بہدنبال تولید علم،
عمرانوآبادی، عدالتـخواهی و سازندگی باشند.
رواج برهنگی در جامعه، نقطہی مقابل روحیهٔ
شجاعتـ و جسارت است. گسترش بیحجابی،
غیرت و شجاعت جامعه را بہشھوت، تنبلی و
بیتفاوتی تبدیل خواهد کرد.
_ رهبر فرزانھی انقلاب ؛
سیدعلۍ خامنہای ˘˘ .
بہ زنانمسلماننما در غربـ ازجمله
ایرانیهای
فرارۍ گوش ندهید آنان مۍخواهند
حجاب
را از شما بگیرند تا شما را بھ کالاهای
جنسے
تبدیل کنند ☁️ !'
. اوون بنجامین، کمدین آمریکایۍ .
~ تغییرات پوشش از کۍ و چگونه آغاز شد ؟!
در دههی هشتاد زنان علاقہ زیادۍ بھ پوشیدن
لباسهای کوتاهتر و تنگتر پیدا کردند. انگار هر
چه لباس تنگتر بود، بهروزتر بود .. در این دهه
رنگهای جیغ برای مانتوها نیز رواج یافتند. در
دههٔنَود یقهی مانتو بازتر و دکمههایآن برداشتہ
شد. در سه سال اخیر استایلهای لش و غالباً با
رنگهای تیرهمثل کتهای جین و شلوارهایبگ،
مامفیت، ماماستایل معمولاً با رنگهای ذغالے و
مشکی رواج یافتہاند. همچنین کتهایۍ همراه
با نیمتنه، کامل کنندهٔ انواع پوشش در سالهای
اخیر میباشند.
•
.
برهنگی چند اثر مھم روی خود زنان دارد. یکی
اینکه آنھا وارد رقابـت خودنمایی مۍشوند کہ
ایـن رقابتـ پایانی ندارد و هر چه زمان میگذرد
بہ خاطرِ افزایش سن و از بین رفتن زیباییهای
ظاهری، احساس ضعف و کمبود اعتماد به نفس
میکنند، در اثرناتوانی در رقابتـ زیبایی احساس
افسردگۍ بھ آنان دست ميدهد و ایـن زنان در
جامعہ بیارزششده و با هویت جنسےشان و از
طریق خودنماییشان در جامعه معرفیمےشوند.
- تنھا چیزی که غربیها به دنبال آزادي
شما از آن هستند، ایمنی خانواده و عزّتـ
شماست. شریعت به شما ظلم نمیکند ؛
بلکہ از شما محافظت مۍکند.
. کلیك ؛
برداشتـ بسیاری از دختران از آزادی، نبودنِ هیچ
مرزی در روابـط، رفتارها و پوشش مۍباشد اما
اینآزادی آنها را دچار وسواسِ خودنمایی مےکند
و مقام زن را پایین مـۍآورد. امـا آزادی حقیقی
چیست؟ راهرفتن باآرامش و امنیتـ در کوچہهای
شهر بیترس از شلیک ناگھانی گلوله یعنی آزادی
و امنیت، انتخاب لباس، بدون ترس از پسندیدھ
نشدن یعنی آزادی افکار و آرامش، آزادی حقیقی
یعنی حضور ۶۰ درصد بانوان در ورودی دانشگاه
ها، وجود بیـش از ۱۰۰ هزار پزشک زن در کشور،
کسب ۷۳۵ مدال ورزشے برونمرزی طی یکسال
توسط زنان ازاین قبیلاستـ که مقام زن را بیش
از قبل محترم، قدرتمند و آزاد نشان میدهد.
ــــــــــــــ ــــــــ 🦋✨ . ــــــ
🇵🇸 . آماج .
بشارتي خواهد رسید ☁️ ـ ـــ هنگامی کہ در ابدیّت آسمان پرندھای را دنبال ميکنم ◡◡ ؛
.. اۍ که هرگز ندیدھای بہ جمال
. جز در آیینه مثلِ خویشتنی !
اسلام برای جلوگیرۍ از افراط و تفریطهایی
که درطول تاریخ درباره حجابـ به وجود آمده
آن را قانونمند کردھ و آن را متناسبـ با فطرت
انسانی عرضه کرده است.
..
درقدیم دخترها را بہ مدرسه نمیفرستادند
و درمورد آنھا کسب اندکی علم را خطرناك میشمردند.
زیرا احتمال میدادند باعثـ کمکاری زنها در
امور خانھ شود، این نگاه افراطی در جامعه
دین و فرهنگے زمان یھود، محدودیتـ زنان را
در عرصہهای مردسالاری آن دوران میرساند.
نمونهـ دیگری از افراط در حجاب این بود که
زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردۍ حتی
/ محارم / را ببینند، البته بہ احتمال زیاد این
مقدار تاکید صرفـاً از تمایزات فرهنگۍ پدید
آمده باشد.