eitaa logo
این عماریون
351 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️تبعیض در برخوردها با اماکن مختلف/مکان‎هایی هستند که بدحجابها در آن تردد می کنند اما به خاطر اینکه صاحبان آنها به جایی وصلند، پلمب نمی شوند روزنامه اطلاعات نوشت: 🔹اخیراً در رابطه با مسأله حجاب، به اماکنی که قانون را رعایت نکنند اخطار پلمپ داده می‌شود. به درستی یا نادرستی آن کاری نداریم و اینکه اصولاً این اقدام عملی هست یا نه؟ یا روش درستی برای مراعات و اجرای آن به حساب می‌آید و اصولاً به مقابله با بدحجابی کمک می‌کند یا نتیجه عکس می‌دهد هم موضوع بحث نیست؛ اما همین قانون آیا بدون تبعیض در مورد همه مجتمع‌ها و اماکن، رعایت و با همه یکسان برخورد می‌شود؟ 🔹آیا هیچ تفاوتی نمی‌کند که آن مجتمع تجاری یا اداره یا سازمان یا مطب یا … متعلق به کیست؟ و اصطلاحاً به کجا وصل است؟ آیا متصور نیست که پس از اخطار یکی که به جایی وصل است یا دولتی یا خصولتی است زنگی بزند و حال و احوالی بکند و احتمالاً قول شفاهی یا ملایمی هم بدهد مشکل را حل کند؟ 🔹یا موردی هم نمی‌توان یافت که اصولاً با وجود مشاهده عدم رعایت اخطاری نگیرد؟ نمی‌دانم اما خدا کند که آنچه در افواه درباره تبعیض در این رابطه مطرح است نادرست باشد.
♦️حماسه اصفهان در عملیات آزادسازی خرمشهر 🔹رزمندگان اُستان شهید پرور اصفهان در عملیات آزادسازی خرمشهر « بیت‌المقدس»، حضور پررنگی داشتند و نام و یاد ۵۰۹ شهید و یک هزار ۴۸۷ جانباز اُستان در این حماسه ماندگار برای همیشه جاودان و درخشان خواهد ماند. 🔹سوم خرداد،سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همراهی و شجاعت ملت ایران و جانفشانی رزمندگان اسلام بویژه رزمندگان اصفهانی تمام معادلات دشمن و هیمنه استکبار را در هم شکست.
♦️وقوع ابرتورم در ایران به ۴ دلیل منتفی است «میثم خسروی» کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس: 🔹امسال به ۴ دلیل با شوک تورم و ابرتورم مواجه نخواهیم بود؛ اول اینکه سیاستی شبیه حذف ارز ترجیحی انجام نمی‌شود؛ دوم، نرخ رشد نقدینگی تا حدودی کنترل شده؛ سوم، تورم جهانی کمتر شده و چهارم، رشد نرخ دستمزد بسیار کمتر از سال گذشته است. 🔹امسال نه تنها مستعد شکل‌گیری ابرتورم نیست و نشانه‌هایی هم برای آن قابل تصور نیست؛ بلکه به نظر می‌رسد امسال اقتصاد ایران با کاهش نرخ تورم مواجه خواهد شد. 🔹طی سالیان اخیر، در سال ۱۳۹۷ بیش از همه سال‌ها زمینه شکل‌گیری ابرتورم در اقتصاد ایران وجود داشت/
♦️ترافیک وزارت صمت با ورود نیکزاد به گزینه‌ها گره خورد 🔹در حالی که سیدابراهیم رئیسی در تکاپوی معرفی سه وزیر جدید برای رای اعتماد مجلس است، مهمترین صندلی خالی کابینه همچنان در مرحله شناسایی وزیر پیشنهادی قرار دارد.
🔴نتانیاهو: همه دشمنان را غافلگیر خواهیم کرد! 🔻رسانه عبری: تا ساعاتی دیگر قرار است جلسه ای برای تحولات پیش آمده در مرز شمالی ( لبنان) برگزار شود و پیش بینی می شود نتانیاهو تصمیم بزرگی بگیرد. 🔺وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «اسرائیل» به کسانی که امنیت و شهروندانش را تهدید می کنند ضربه خواهد زد 🔺مقام امنیتی رژیم صهیونیستی :اسرائیل برای یک جنگ در مقیاس کاملا بزرگ آماده می شود که ما سال هاست چنین جنگی ندیده ایم ، مردم باید برای روزهای دشوار آماده شوند. ✍همه تهدید ها و مانورها گویای یک مطلب است و دشمن اسرائیلی به دنبال زدن ضربه مستقیم به کشورمان ایران است/مقامات هشدار رو جدی بگیرن و تمام مخبرین خود را در داخل و بیرون فعال کنند و از مردم تقاضا میکنم هر آنچه افرادی مشکوک و یا خانه هایی تیمی مشاهده کردند به اولین نهاد امنیتی ویا با شماره ۱۱۴ در میان بگذارند. 👈افرادی که به طور مستقیم با دشمن اسرائیلی همکاری خواهند کرد_منافقین خلق/کومله/نهضت آزادی /سلطنت طلب ها و تجزیه طلب که به طور گسترده در نوار مرزی در حال فعالیت هستند... احتمال وقوع هرگونه بمب گذاری در اماکن عمومی دور از انتظار نیست _هشدار جدیست و دشمن کودک کش ،صغیر و کبیر نمیشناسد.
‏🔻افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی چه تاثیری روی هزینه ساخت مسکن می‌گذارد؟ پیرو برخی ادعاها درباره تاثیر خنثای نرخ تسعیر ارز بر قیمت نهایی محصولات پتروشیمی، و حتی مطرح شدن ادعای اثر ضدتورمی! افزایش نرخ تسعیر ارز پس از نامه ریاست محترم مجلس، باتوجه به اینکه در ابتدای سال جاری یک بار نرخ تسعیر به 36500 تومان افزایش یافت و با پیگیری‌های صورت گرفته، به نرخ قبل بازگشت، از دوستان فعال در صنعت پتروشیمی خواستم گزارش دقیقی از اثر افزایش نرخ تسعیر از 28500 به 36500 و سپس بازگشت به نرخ قبلی ارائه کنند. عزیزان زحمت کشیده و گزارش کامل و مستندی دادند. با توجه به اهمیت و کاربرد زیاد محصول PVC (پلی وینیل کلراید) در بخش مسکن (لوله‌ها، اتصالات، سیم و کابل دیوارپوش، کف پوش، تزئینات و....) تحولات قیمت این ماده را بر اساس گزارش دریافتی، با هم مرور کنیم. در ابتدای سال که نرخ تسعیر ارز به 36500 تومان افزایش یافت، میانگین قیمت پایانی PVC در تاریخ هفتم فروردین به 38712 تومان در هر کیلوگرم رسیده است. با بازگشت نرخ تسعیر در 13 فروردین به 28500 تومان، قیمتها اصلاح می‌شود. به نحوی که پس از دوماه، با کاهش التهابات بازار، هر کیلوگرم PVC در هفته جاری به قیمت میانگین 29974 تومان معامله شده است. معنی این تغییرات قیمت با تغییر نرخ تسعیر این است که در صورت افزایش مجدد نرخ تسعیر به دلار مرکز مبادله (که اینک به 38600 افزایش یافته است) قیمت PVC حداقل 30درصد برای تولیدکنندگان اقلام فوق الذکر افزایش خواهد یافت که نهایتا خود را در افزایش هزینه ساخت مسکن نشان خواهد داد. پی‌وی‌سی فقط یک قلم از ده‌ها قلم محصولات پتروشیمی است و مسکن تنها یکی از بخش های مهم مصرف کننده این محصولات است. ما معتقدیم اساسا در شرایطی که از یک سو درآمد مردم به ریال است و از سوی دیگر، نرخ ارز نیز یک نرخ کاملا غیربهینه است، فروش مواد اولیه ایرانی به داخل کشور بر اساس قیمت های جهانی و نرخ دلار، ظلم به مصرف کننده است. همچنانکه حقوق کارگر و کارمند و پرستار و آتش نشان و معلم و استاد دانشگاه به ریال محاسبه و پرداخت می شود، هزینه‌های این مردم زحمت کش نیز باید به ریال باشد. در غیر اینصورت، یک ساختار استثماری به نفع ذینفعان دلاری فروشی شکل می گیرد که نتیجه آن، شکاف عمیق و تبعیض است. می‌توان سکوت کرد و از جماعت ذینفع این گرانی‌ها -که قدرت سیاسی و رسانه‌ای‌شان را می‌بینید و می‌بینیم- ناسزا نشنید. می‌توان گفت یک بار گفتیم و این بار سکوت کنیم تا گرانی به خانه مردم برسد و بعد پرچم «دیدید گفتیم» بلند کرد. اما می‌ایستیم و ناسزا می‌شنویم تا این گرانی جدید به زندگی مردم تحمیل نشود. گرانی را همه متوجه می‌شوند، اما گران نشدن را کسی احساس نمی‌کند. إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ...
🔷قانون باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات 🔹‌رهبر انقلاب ویژگی‌های قانون مناسب را برشمردند: قانون باید صریح باشد. جوری نباشد که مجدداً احتیاج به استفساریه‌ی مجلس داشته باشد یا باز یک بحث تکراری‌ای پیش بیاید. اتکا به کارشناسی جامع داشته باشد. اتقان داشته باشد. یکی از خصوصیات قانون خوب قابل اجرا بودن است. 🔹‌ثبات قانون یکی از خصوصیات است. تغییرات پی‌درپی [نباشد]؛ البته قانون باید به روز بشود در این شکی نیست لکن به روز شدن قانون یک حرف است تغییرات پی‌درپی، تبصره زدن، یک حرف دیگر است. منقح و بدون تعارض باید باشد. 🔹‌وقتی قانون بین این تعارضات معطل است، تکلیف معطل است بین قوانین مختلف، آدمی که میخواهد سوء‌استفاده کند سوء‌استفاده میکند. این قانوندانان قانون‌شکن که بنده بارها تکرار کردم همین‌جاهاست که استفاده میکنند. ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
🔷یکی از امتیازات مجلس یازدهم ساده‌زیستی و تواضع در مقابل مردم است؛ این خصوصیت را از دست ندهید 🔹‌رهبر انقلاب: یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم ساده‌زیستی است یعنی تا‌ آنجایی که به من گزارش شده نسبت به بسیاری از افراد این مجلس رفتار اشرافی‌مآبانه و از نگاه از موضع بالا و به مردم بی‌اعتنایی کردن یا نیست یا کمتر هست. روش کلی این است، این خیلی چیز خوبی است اینها را از دست ندهید. این نشست و برخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم، این را از دست ندهید. البته شنیدن حرف مردم غیر از وعده دادن به مردم است. 🔷توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس:در تنظیم رابطه با دولت نگاهتان همکاری و هم‌افزایی باشد رهبر انقلاب: 🔹توصیه‌ی اول عبارت است از نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر به خصوص با قوه‌ی مجریه. این آن مطلب اساسی است. باید نوع رابطه را تنظیم کرد. یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد،‌ دوگانه‌ی تقریب و تخریب. یک نگاه، نگاه تقریبی است یک نگاه، نگاه تخریبی است. 🔹‌در نگاه تخریبی رقیب‌پنداری قوه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیتهاست. رقیبی است که باید شانه‌ی طرف مقابل را به زمین برساند. 🔹‌این نگاه، نگاه خطرناکی است. حالا هم از ناحیه‌ی دولت ممکن است این اتفاق بیفتد هم از ناحیه‌ی مجلس... یک نگاه دیگر، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است. توصیه‌ی اول و مهم من این است که در مجلس نگاه، نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد.
🌎نبیه بری: قدردان ایران هستیم 🔹«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در پیامی به مناسبت روز پیروزی و آزادسازی این کشور از دست رژیم صهیونیستی: وحدت کلمه و اتحاد باعث شد این دستاورد محقق شود. لبنان در آن زمان شجاعت داشت و هنوز هم این شجاعت و جرأت را برای شکست دادن پروژه رژیم صهیونیستی و اراده این رژیم و متوقف کردن نقش آن در نظام منطقه‌ای دارد. 🔹من از کشورهای دوست و برادر، سوریه و جمهوری اسلامی ایران که لبنان را برای تحقق این پیروزی و ساخت مقاومت، یاری رساندند تشکر می‌کنم.
🔺قدم بعدی اجیرشدگان زن هرزگی آزادی مهرداد صدیقیان اقدام به تبلیغ را از امروز آغاز کرد. برخوردی درکار نیست اون هم با چهره های مطرح سینما/اگر بود که چنین نمی شد... 👈پلن ها یکی پس از دیگری در حال اجرا هستند.
🇮🇷 📝 صهیونیست‌ها سال‌هاست اراجیف می‌گویند 🍃🌹🍃 🔻واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعای ساخت سایت هسته‌ای در زاگرس: 🔹هر وقت شرایط صهیونیست‌ها در منطقه و در محیط خودشان سخت و تنگ می‌شود این عملیات‌های روانی و ادعاها را بیشتر بیشتر تشدید می‌کند که این ادعاها و جوسازی‌ها هیچ اعتباری ندارد. 🔺ایران مطابق موازین آژانس و پادمان کار می‌کند؛ هر فعالیتی که بخواهد انجام بدهد با آژانس هماهنگی دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | شاخص های خط امام از منظر مقام معظم رهبری 🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 خاطره رهبرمعظم انقلاب از آقای سکوتوره، سیاست مدار آفریقایی پس از فتح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 خاطره رهبرمعظم انقلاب از آقای سکوتوره، سیاست مدار آفریقایی پس از فتح
💯 ۲۵۰۰دانشجویی که به اروپا رفتن 🔻پس از فشارهای اقتصادی لیبرال های دولت هاشمی در دهه 70 شمسی، مردم برای اعتراض به سیاستهای خشن اقتصادی دولت وقت از کانال انتخابات به که تصور می کردند قطب مقابل هاشمی است پناه آوردند!!اما بعدها معلوم شد که دوم خرداد میوه اصلی دولت هاشمی است و ملت رکب خوردند. جلائی پور از اعضای اصلی حزب مشارکت در کتاب «جامعه شناسی جنبش های اجتماعی»؛ حلقه اول جریان دوم خرداد را شاگردان معرفی می کند که افرادی مانند گنجی در قالب انتشارات «صراط» و امثال شمس الواعظین در ماهنامه «کیان» اندیشه های سروش را در جامعه منتشر می‌کردند.وی حلقه دوم را «مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری» در دوران هاشمی می داند که امثال حجاریان و عباس عبدی و ...به اسم مطالعه برای «توسعه سیاسی» در قالب نشریاتی مانند «راهبرد» و «عصر ما» برای اصلاحات نظریه پردازی می کردند. 🔻اما بخش جالبتر را جلائی پور اینگونه روایت می کند: «حلقه‌ی سوم این جنبش (دوم خرداد) را باید در آن ۲۵۰۰ دانشجویی که در دوران هاشمی رفسنجانی برای دوره‌ی دکتری به خارج از کشور، انگلستان، کانادا، استرالیا و فرانسه اعزام شده بودند جستجو کرد» 🔸پ.ن: به عبارت دیگر جماعتی که با برخی ادعاهای مذهبی و مبارزاتی از بیت المال ریال و دلار گرفتند تا مثلا کار فکری کنند یا در فرنگ درس بخوانند و برگردند تا به تحقق اهداف انقلاب کمک کنند، عمدتا تبدیل شدند به حامیان غرب و عناصر اصلی انقلاب زدایی و دین زدایی از جامعه اسلامی!!! این چنین بود که دوم خرداد شکل گرفت
💯 وزیر اطلاعات، اخیراً طی سخنانی در همایش دادستان‌های کل کشور گفته است: "وزارت اطلاعات در سال ۱۴۰۲ نهایت تلاش خود را در جهات مختلف از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با نفوذ و جاسوسی و همچنین مبارزه با فساد و ناکارآمدی، در عین توجه به صیانت دارایی‌های انسانی و امکاناتی و آفند نسبت به دشمن، به کار خواهد گرفت و امیدواریم که مجموعه‌های اطلاعاتی در سال جاری بتوانند با کمک قوه قضائیه نقش جدی‌تری از خود بروز بدهند." 🔺نکته بسیار مهمی که در این سخنان وزیر اطلاعات به چشم می‌خورد؛ عزم وزارت اطلاعات برای ورود به مقوله "برخورد با ناکارآمدی" است. 🔺با رصد ما این نخستین بار است که می‌شنویم مقوله "ناکارآمدی و سوء مدیریت" نیز بصورت علی‌الاطلاق بعنوان عرصه مبارزاتی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) تعریف شده است. 🔺وزیر اطلاعات چند روز قبل نیز در سخنانی با تکرار همین معنا گفته بود: دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی ناکارآمدی را رصد کرده و در کنار مقابله با نفوذ و فساد مقابله با ناکارآمدی را در دستور کار داده‌اند. 🔺ورود نیروهای امنیتی به عرصه مبارزه با ناکارآمدی از آن حیث واجد اهمیت ویژه است که "ناکارآمدی" الزاما یک مسئله‌ی مشابه با سایر دستور کارهای وزارت اطلاعات نیست. 🔺ناکارآمدی یکی از حیطه‌هایی است که اگرچه موجب اضرار بسیاری به آبروی نظام و معیشت مردم طی سال‌های گذشته شد لکن عملا از حیث برخورد امنیتی با هیچ مانعی مواجه نبود. کما اینکه همچنان هم نیست! ادامه ...
🛑بعثی‌ها پس از تجاوز به خاک خرمشهر، در معابر نوشته بودند «جئنا لنبقی» یعنی: آمدیم که بمانیم! ⭕ شهید بهروز مرادی پس از آزادی خرمشهر زیرش نوشت: آمدیم نبودید!
⭕️ آلمان ابرتورم را تجربه کرد اما در ایران اتفاق نمی‌افتد 👤مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹تجربه ایران از ۵ دهه قبل تاکنون نشان می‌دهد که هیچ‌گاه ظرفیت برای ابرتورم وجود نداشته است. ابرتورم را آلمان تجربه کرد که بین جنگ جهانی اول و دوم دچار آن شد و بعدها ۱۴ صفر از روی پول ملی‌اش برداشت. 🔹بعضی کارشناسان اقتصادی سال گذشته نیز ابرتورم را پیش‌بینی می‌کردند اما ابرتورم محقق نشد، اتفاقا اینگونه اظهارنظرها اثر روانی منفی بر روی افکار عمومی جامعه دارد. به عبارت دیگر عامل مهم تورم‌مان، انتظارات تورمی است. انتظارات تورمی را اینگونه اظهارنظرها دامن می‌زند
🔺️رئیسی و جبران فرصت سوزی های اصلاح طلبان! 🔹آدم وقتی فکر میکند در تمام این سالها جماعت اصلاح طلب چه میکرده که حتی کمترین ارتباطی با کشور مهمی چون اندونزی نگرفته، فقط افسوس میخورد! افسوس بابت اینکه ایرانِ بزرگ ما با این همه ظرفیت را صرفا معطل نگاه آمریکا کرده بودند! 🔹تمام رایزنی هایشان در طول ۸ سال خلاصه شده بود در ارتباط با کِری و موگرینی و شرمن! تمام مقاصد سفرهایشان ژنو بود و وین و هتل کوبورگ! دبه به دست معطل چند لیتر بنزین در فرودگاه های کشورهای اروپایی! واقعا چرا چین را بایکوت کردند، روی نام روسیه خط کشیدند، از عراق گذشتند، پاکستان را بها ندادند، هند را ندیدند، همسایگان را فراموش کردند و حتی یک سفر به اندونزی با این همه استعداد نداشتند؟! 🔹کشوری مسلمان، با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر، در حال توسعه، رو به پیشرفت، با قرابت فرهنگی کم نظیر، و علاقمند به ارتباط با ایران! مملکتی که حاضر بود در اوج تحریمهای آمریکا با ایران تجارت انبوه داشته باشد، آن هم بدون استفاده از دلار آمریکا؛ کشوری که حاضر بود روادید را برای ایرانیها حذف کند، در حوزه نفت و گاز با ما همکاری کند، تبادلات گمرکی داشته باشد، ارتباطات فرهنگی داشته باشد، در حوزه های علمی و فناوری و توسعه تجارت، استاندارد، و حتی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر با ما همکاری نماید! 🔹باید از روحانی و ظریف و دار دسته شان پرسید واقعا دشمنی شما با این کشورهای دوست چه بود که به همه پشت پا زدید و رفتید چسبیدید به یک مشت مستکبر که نه خودتان را قبول داشتند و نه خیرخواه مردمتان بودند! 🔹چرا ایران را هشت سال از فرصت های بی نظیر محروم کردید؟ چرا آمریکای لاتین را ندیدید؟ چرا نخواستید از ظرفیت های آفریقا به نفع مردم ایران استفاده کنید؟ چرا واقعا؟! برای اینکه مملکت را به هوای گلابی برجام در سخت ترین شرایط گرفتار کردید، امروز باید پاسخگو باشید و بگویید دشمنی تان با این همه کشورهای دوست چه بود؟ چرا نخواستید فشارها از شانه ملت برداشته شود؟ 🔹دنیا خیل این کشورهای مستقل و با استعدادی است که میشد بسیار زودتر از اینها با آنها ارتباط گرفت، فشارهای اقتصادی را کم کرد، و درآمد کشور را بالا برد؛ چرا این همه سال به مردم القاء کردید دنیا فقط سه چهار کشور غربی است؟! 🔹چگونه است که رئیسی علیرغم باج ندادن به آمریکا و غرب میتواند به دستاوردهای بزرگی برسد، سبب تحول در غرب آسیا شود، با مصر ارتباط بگیرد، عربستان را رام، و امارات را سر به راه نماید ولی شما نتوانستید؟ چرا طوری رفتار کردید که جیبوتی هم به خود اجازه داد تحقیرمان کند؟ پاسخگو باشید!
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 نعمت خواب؛ خداوند متعال در این آیه شریفه بـه نـعـمـت خواب اشاره مى فرماید: او خواب را براى شما مايه راحت قرار داد. استفاده از کلمه "سبات" برای توصیف خواب، اشاره اى به تعطيلی تمام فعاليتهاى جسمانى است، زيـرا مـى دانـيـم در مـوقـع خـواب، قـسمت مهمـى از كـارهـاى بـدن بـه كلى تعطيل مـى شوند، و قسمت ديگر همچون كار قلب و دستگاه تنفس، برنامه عادى خود را بسيار كم كرده و به صورت آرامتر ادامه مى دهند تا رفع خستگى و تجديد قوا شود. خواب به موقع و به اندازه، تجديد كننده تمام نيروهاى بدن است و نشاط آفرين و مايه قـدرت، و بهترين وسيله براى آرامش ‍اعصاب است؛ به عكس، قطع خواب مخصوصا براى يـك مـدت طولانى، بسـيار زيانبار و حتى مـرگ آفـريـن اسـت و بـه هـمـيـن دليـل يـكـى از مـهـمترين شكنجه ها براى شكنجه گران قطع برنامه خواب است كه مقاومت انسان را به سرعت در هم مى شكند. 🔷 آیه روز وَ هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاسًا و َالنَّوْمَ سُبَاتًا وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا (فرقان / آیه ۴۷) 🔶 ترجمه او كسی است كه شب را برای شما لباس قرار داد و روز را مايه حركت و حيات!
ولی وامام جامعه هست وهدایت ورهبری افکار جامعه رو برعهده دارد در سخنان وفرمایشات رهبری هیچ شکی نیست ونباید کرد دیگران را نمیدانم ولی بنده ذره ای شک وتردید به سخنان امام جامعه ام ندارم اما ما که مخاطب سخنان هستیم باید به نبوغ فکری برسیم که بدانیم رهبرجامعه چی میگه بله امروز فرمودند : من از ابتدای تشکیل مجلس گفتم مجلس انقلابیست و هم اکنون بعد از گذشت ۳ سال بازهم تکرار میکنم امام جامعه چون هدایت افکار را برعهده شون هست وکارشون زمینه سازی برای ظهور هست تو سخنرانیهاشون اون هدف اصلی ومقصدی که افکار باید به اون سمت وسو هدایت بشوند اشاره وتاکید میکنند اینجا وظیفه من مخاطب هست که باید تشخیص بدم که من چی میگه وقتی رهبری سه سال پیش وامروز تعبیر بکار میبرند منظورشون این نبوده که همه نمایندگان مجلس انقلابی هستند بالاخره تو این ۲۷۰ نفر نماینده هستند که تفکرات تکنوکراتی دارند وغربگرا هستند اقایان نمایندگان مجلس وریاست مجلس باید مبنای اعمال ورفتارشون رو در راستای حرف واعتقاد بکار میگرفتند تا حرف امام جامعه زمین نخوره نه اینکه بعد از گذشت سه سال تازه جناب قالیباف بیاد نامه برای دولت بنویسه و تثبیت نرخ ارز وتعیین نرخ تسعیرارز برای قیمتها رو مغایر با قانون بدونه ایا عمل ایشون در راستای سخن امام جامعه هست که در سخنرانیشون در مورد آسیبهای دلارتلگرامی تاکیدکردندوهمچنین فرمودند این مجلس انقلابی است؟ ایا ایشون نباید کاری میکرد که سخن واعتقادی که امام جامعه درمورد این مجلس داشت به ثمربنشینه ؟ چرا این اقایون متوجه حرف امام جامعه نمیشن ؟ امام جامعه وقتی میفرمایند مجلس انقلابی یعنی نمایندگان مجلس پرچمدار گفتمان انقلاب ومعتقد به ارزشهای انقلاب هستند وباید بیشتر حواسشون باشه ودراین راستا حرکت کنند اما ایا نمایندگان مجلس دراین راستا حرکت کردند اکثرشون ؟ مجلسی انقلابیست که براش پشت درهای بسته تصمیم نگیرند ؟ مجلسی به تمام معنا انقلابیست که مردم از رای نماینده هاشون در مجلش آگاه باشند مجلسی به تمام معنا انقلابیست که مردم از اموال ودارائیهای نماینده هاشون مطلع باشند مجلسی به تمام معنا انقلابیست که دران نماینده مردم از منافع مردم حرف بزنه زمانی درمورد تیم مذاکره کننده روحانی که برای مذاکره رفته بودند فرمودند : من هیئت مذاکره کننده را هیئتی امین وشجاع ومتدین وغیور میدانم این یعنی اینکه تیم مذاکره کننده باید چنین ویژگیهایی داشته باشه واینچنین عمل کنه والا تیم مذاکره کننده روحانی که غیرتی برمسائل بین المللی کشور نداشتندوامام خامنه ای هم آگاه بودنداما با این سخنان میخواستند افکار وافرادتیم مذاکره کننده رو انچه که باید مداقه ودقت نظر داشته باشند راهنمایی کنند ومتاسفانه تیم مذاکره کننده هم بی توجه به تاکیدات دنبال اهداف خودشون بودند وبه جای غیرت ملتمس ودست به دامن البرادعی شدن و چه خسارتهایی با تصمیمات نابخردانشون به ملت تحمیل کردند با تذکرات وشروطی که برای برجام کردند ونوشتند بله من شکی ندارم به سخن رهبرم که این مجلس از اول انقلابی بود والان هم هست اما خیلی کوتاهیها داشته در قبال منویات وفرمایشات وامیدوارم امروز با سخنرانیهای روشنگرانه رهبری بیدار باشند واین مدت باقی مانده از مسئولیتشون نمایندگان خوبی برای ملت باشند
السلام علیک یا صاحب الزمان 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 ✅ برای اینکه از یاران امام زمان باشیم، چه باید کنیم؟ یار و یاور امام بودن، ویژگی‌هایی دارد كه هم با ملاحظه روایات معصومین و هم با ملاحظه تاریخ می‌توان آنها را به دست آورد. وقتی به تاریخ معصومان نگاه می‌كنیم، درمی‌یابیم كه در میان مسلمانان، آنهایی كه به امام خویش معرفت و شناخت بیشتر و عمیق‌تری داشتند و به همین دلیل، در برابر او و فرمان‌هایش به صورت كامل تسلیم بودند و به جای حرف و ادعا، در مقام عمل پیروی خود را نشان دادند، و در زمان فتنه ها از امام خود جدا نشدند همان یاران واقعی پیامبر و ائمه در جنگ‌ها، سختی‌ها و تلخی‌ها بودند؛ افرادی چون: سلمان فارسی، ابوذر و مقداد برای پیامبر و افرادی مثل مالك اشتر و عمّار یاسر برای امیرمؤمنان علی علیه‌السلام و نیكانی چون 72 تن شهید كربلا برای امام حسین علیه‌السلام. جالب اینكه در روایات فراوانی كه درباره ویژگی‌های یاران امام مهدی علیه‌السلام آمده است، بر مسأله معرفت عمیق یاران به آن حضرت و اطاعت كامل و بی‌چون و چرای ایشان از امام خود، تأكید شده است؛ هم‌چنین روایات، به سلامت نفس، پاكی و تقوای آنان تصریح می‌کند. 🍃امام صادق علیه‌السلام درباره این افراد فرموده است: «آنها مردانی هستند كه دل‌هایشان همانند قطعه‌های آهن [محكم] است؛ هرگز دچار تردید نمی‌شوند...؛ پروانه‌وار دور شمع وجود امام می‌گردند و خود را سپر جان او قرار می‌دهند...؛ در سراسر شب، نغمه‌های نماز و ذكر و عبادتشان چون صدای زنبور به گوش می‌رسد؛ آنها زاهدان شب و شیران روز و در برابر امام عزیزشان كاملاً مطیع و تسلیم هستند». ⭕همان‌گونه كه مالك اشتر برای امام علی علیه‌السلام این‌چنین بود و علی علیه‌السلام در فراق او و در ماتم او گریست و فرمود: «شما نمی‌دانید مالك كه بود؟» نكته دیگر آن است كه در یاری امام عصر، فرقی بین زن و مرد نیست و هر كس می‌تواند با توجه به توانایی‌های خود، در خدمت امام باشد؛ زیرا یاری امام مهدی علیه‌السلام  تنها جنگیدن و شمشیرزدن نیست تا مخصوص مردان باشد؛ همگان ـ چه مرد و چه زن ـ می‌توانند در جبهه یاوران امام زمان  قرار گیرند؛ بنابراین، راه برای همه باز است تا جزو یاوران حضرت باشند. اللهم عجل لولیک الفرج بزینب کبری ( س ) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
بزرگترین خدمت صدام به صهیونیستها آقای برگمن در کتاب نبرد مخفی علیه ایران ادعا می کند: «با وقوع جنگ ایران و عراق، اسرائیلی‌ها با یک مسئله بغرنج و پیچیده کلاسیک در سیاست خارجی مواجه شدند: اگر دو نفر از دشمنان شما با یکدیگر در حال جنگ هستند شما باید به چه کسی کمک کنید؟ ممکن است دشوار باشد که در حاشیه نشسته و به دنبال شیر یا خط کردن بروید و تا حدودی قابل درک است که کلیدی‌ترین [مقامات] اسرائیلی از پیروزی کامل صدام حسین نگران بودند.» (فصل 3، ص 63) برای روشن شدن ابعاد خلاف‌گویی آقای برگمن در کتاب نبرد مخفی علیه ایران می بایست به چگونگی رشد صدام در یک کشور با ساختار کاملاً بلوک شرقی نگاهی گذرا داشته باشیم. در دوران ریاست جمهوری البکر در عراق به عنوان فردی متمایل به اتحاد جماهیر شوروی برنامه ای توسط اسرائیل و به کمک محمدرضا پهلوی دنبال شد تا صدام به عنوان قهرمانی ظاهر شود که از تجزیه کشورش جلوگیری کرده است. همان‌گونه که می‌دانیم صهیونیست‌ها از اقلیم کرد بهره گرفتند و با جریان‌سازی در میان اکراد عراق غائله‌ای در این کشور به راه انداختند. بعد از استیصال بغداد از جنگ داخلی، پیام آمادگی برای پایان دادن به تنش‌ها از طریق تسلیح اکراد انتقال یافت. شاه در این میان با اقدامی غیرمتعارف حاضر شد با مقامی پایین‌تر از خود یعنی صدام پای میز مذاکره بنشیند. در واقع این از خودگذشتگی محمدرضا پهلوی!! در چارچوب طرحی صورت گرفت که قرار بود براساس آن فرد مطلوب در حاکمیت بعث را به عنوان حافظ تمامیت ارضی عراق تبلیغ کند؛ البته در چارچوب این طرح، صهیونیست‌ها بعد از انتقال ملامصطفی بارزانی به کرج اجازه دادند صدام اکراد را قتل عام کند. آخرین نماینده منطقه‌ای موساد در تهران در زمینه این طرح در خاطرات خود می‌نویسد: «یکی از این همکاری‌های ثمربخش برای هر دوی ما، مثلث روابط اسرائیل- ایران- کردهای عراق بود (که ایالات متحده آمریکا نیز در بخش‌هایی از آن شریک شد) این مثلث، کردهای عراق را در نبرد طولانی‌شان در برابر حکومت مرکزی عراق یاری بخشید و به آن‌ها امکان داد که خوی تجاوزگری عراق را تا حد زیادی مهار کنند.» (شیطان بزرگ‌ شیطان کوچک، الیعزر تسفریر، ترجمه فرنوش رام، سال 2007م، آمریکا، ص27) همان‌گونه که نماینده موساد معترف است، صدام توانست حسن البکر را کنار بزند و خود را در چارچوب این طرح به ریاست‌جمهوری عراق برساند، اما آیا خوی تجاوزگری با روی کار آمدن این برکشیده در بغداد افزایش یافت یا کاهش؟ پاسخ روشن است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند درنده خوتر از صدام در حاکمیت بغداد سراغ دهد. بنابراین مراد از «مهار» همان تغییر رویکرد از بلوک شرق به بلوک غرب است؛ لذا بی‌دلیل نیست که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همه کشورهای متمایل به اتحاد جماهیر شوروی به جز عراق از شکست آمریکا و سقوط شاه در ایران استقبال کردند و کشورهای منطقه‌ از این رخداد مهم جان تازه‌ای گرفتند و در چارچوب تشکیل جبهه پایداری مرکب از سوریه، لیبی لبنان، الجزایر و سازمان آزادی‌بخش فلسطین روابط مثبتی با حاکمیت جدید ایران برقرار ساختند. اما عراق تحت حاکمیت صدام نه تنها به جبهه پایداری که با هدف مقاومت در برابر صهیونیست‌ها تشکیل شد، نپیوست بلکه خصومت آمیز‌ترین برخوردها را با استقلال‌طلبی ملت ایران داشت. این بدان معنی بود که بغداد به صورت پنهان قصد داشت رویکرد اعراب و جهان اسلام را در مقابله با اشغال فلسطین به ضدیت با ایران تغییر دهد، کما این که بعد از تهاجم خود، به صورت آشکار نزاع عرب و عجم را تبلیغ می‌کرد تا صهیونیست‌های اشغالگر به فراموشی سپرده شوند. حتی اگر حجم عظیم شواهد و قرائن را در تحریک صدام به حمله به ایران نادیده بگیریم، در شرایطی که جمهوری اسلامی اولین نظامی بود که به‌حق سفارت مربوط به فلسطین اشغالی را به صاحبان آن یعنی فلسطینیان بازگرداند و به کالبد آوارگان روحی تازه بخشید، نفس حمله به ایران بزرگ‌ترین خدمت صدام به صهیونیست‌‌ها بود؛ بنابراین چگونه می‌توان پذیرفت که صهیونیست‌ها مرتکب چنین خیانتی به جهان اسلام را دشمن خود بپندارند؟! ضمن این که سراب پیروزی صدام مربوط به قبل از تهاجم وی به ایران بود؛ زیرا تنها شش روز بعد از این حمله گسترده صهیونیست‌ها روشن شد که به دلیل عدم شناخت دقیق ایرانیان نتیجه عکس عاید شده است.
10468462443479.mp3
18.26M
🔉 📣 جلسه اول 🔹 استراتژی امام صادق علیه السلام در مواجهه با قطب‌بندی‌های اجتماعی و اعتقادی * تفکیک نحله‌ها و مکتب‌های جامعه اسلامی در دوره امام صادق علیه السلام * شباهت جامعه چند‌قطبی کنونی و دوره امام صادق علیه السلام * امام صادق، الگوی مدیریت فضای متشنج * نامه استراتژیک امام به شیعیان * طلب عافیت و عاقبت‌به‌خیری، اولین دستور امام * عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت حکم مستوری و مستی، همه بر عاقبت است * توصیه به داشتن آرامش و متانت و وقار * استقامت و اثرگذاری، با وقار و آرامش امکانپذیر است * واکنش انبیا، در قبال توهین‌کنندگان * مومن، عجول نیست * مومن، بذله‌گوی با وقار است * شیعه را، با حیای او بشناسید * امام، از رفتار چه شیعیانی خجالت می‌کشند؟ * ابراز ارادت مسیحیان نوفل لوشاتو به امام خمینی * هرچه به شیعه نزدیکتر شوی، بیشتر به عظمت او پی می‌بری * شیعه، مُبلِّغ عظمت اهل بیت است * چگونه شیعه را در ذهن مردم پاک نگه دارید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهدای مرزی ما مظلومن! 🔻شهادت 6 مرزبان در سراوان! 6 مرزبان در سراوان سیستان‌و‌بلوچستان در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند. 🔰میگن مرزبانی بخور بخوابه ، آره رگبار میخوری و تا ابد میخوابی !