eitaa logo
این عماریون
356 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 از کجا معلوم قرآن تحریف نشده باشه؟ 📖ماجرای قرآنهای خطی که در بیرمنگام یا صنعا پیدا شدن چیه؟ 🎙حجت‌الاسلام مصطفی‌محمدی
🍃شیعه را مرگ در بستر مباد 🌷 شهید مدافع حرم ناوسالار یکم شهید رضا زارعی بامداد جمعه ۱۱اسفند۱۴۰۲درحمله جنگنده‌های اسرائیلی در بانیاس سوریه به شهادت رسید
🔺️🔻سرماخوردگی‌روانی، قاتل خاموش مردان 🔹️براساس آخرین تحقیقات وزارت بهداشت، شیوع افسردگی‌های شدید در بین مردان 5 برابر بیشتر از زنان است اما چرا این اختلال مردان را بیشتر از زنان تهدید می‌کند؟
🔺️🔻شاید برای اولین‌بار در تاریخ: داوران زن سرنوشت دربی تهران را دست بگیرند 🔹️زمان زیادی تا دربی پایتخت باقی نمانده و حدس و گمانه زنی درخصوص انتخاب داور این مسابقه افزایش یافته است. اکنون نیز گفته می‌شود که استفاده از دو داور زن که دارای لایسنس اتاق VAR هستند، یکی از گزینه‌های کمیته داوران برای این مسابقه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل در سیستان‌وبلوچستان سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: 🔹️تاکنون براساس برآوردهای صورت گرفته ۲ هزار میلیارد تومانی در پی سیل به استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است. 🔹️به دلیل این سیلاب‌ها و آبگرفتگی حدود ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده که از این تعداد ۳۰۰ واحد احداثی (باید نوسازی شود) و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیر دارد.
🔺🔻دایی: از قهرمانی چوپان خوشحالم/شاید یک روزی به فوتبال برگشتم اسطوره فوتبال ایران: 🔹شاید یک روزی به فوتبال برگشتم. 🔹همیشه گفته‌ام عشق علی دایی به فوتبال سر جای خودش ثابت قرار دارد. 🔹بعضی مواقع بد نیست که از عشق خودت (فوتبال) دور باشی. 🔹تعداد گل‌هایم را هم نمی‌دانم و از حفظ نکرده‌ام. 🔹تنها دل‌خوشی که مردم با آن آرام می‌گیرند همین فوتبال است. 🔹سیستم و زنجیره نسل سازی برای فوتبال ملی نداریم. 🔹به نظر من با این شرایط نمی‌توانیم از آقای قلعه‌نویی ایراد بگیریم. 🔹کی‌روش را دوست دارم، اما نتوانست به تیم‌ملی ما کمک خاصی کند. 🔹در پی ناکامی‌های فوتبال‌مان کسی سراغ مدیریت فوتبال ایران نمی‌رود؟ همه یقه مربی را می‌گیرند! 🔹از قهرمانی چوپان خوشحالم
🗳 وزیر کشور: اولین شکست دشمن در حوزه امنیت انتخابات بود وحیدی: 🗳 انتخابات در امنیت کامل برگزار شد. بدخواهان ملت تلاش کردند تا موضوع امنیت را خدشه دار کنند. 🗳 سلامت انتخابات را مدیون همکاری همگان هستیم. 🗳برگزاری انتخابات در ایران موجب خوشحالی دل همه طرفداران و آزادیخواهان جهان و کینه بدخواهان و سلطه جویان بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 میزان آرای سفید 5 درصد اعلام شد وزیرکشور: 🗳شاهد یک رقابت بسیار خوب و گسترده بین همه سلایق و افراد در انتخابات بودیم. 🗳حضور جمعیتی بیش از دوره قبل انتخابات مجلس را در این دوره شاهد بودیم. 🗳جمعیت 25 میلیونی را در پای صندوق های رای شاهد بودیم.
🔴وزیرکشور: مجموع آرای ناخوانا یا رای به غیرنامزد و رای سفید 8 درصد از کل آرای اخذ شده است
🔴میزان مشارکت در انتخابات مجلس ۴۱ درصد اعلام شد وزیر کشور: 🗳 میزان مشارکت در انتخابات مجلس ۴۱ درصد بوده است
🔺️🔻گروسی: ایران طبق «ان پی تی» حق ذخیره اورانیوم ۶۰درصد را دارد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: 🔹️«ایران تنها کشوری است که در حالیکه تسلیحات اتمی ندارد، اورانیوم را تا ۶۰ درصد غنی‌سازی می‌کند و ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد دارند 🔹️البته همان‌طور که خودشان می گویند طبق ان‌پی تی‌ (پیمان منع گسترش تسلیحات اتم) حق این کار را دارند اما باید نظام بازرسی از فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد».
🔺️🔻وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود وحیدی: 🔹️مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم. با توجه به اینکه در این ایام کنکور را پیش رو داریم، باید بررسی کنیم که همزمان با کنکور نشود. 🔹️اول مطرح بود که دور دوم در ۷ اردیبهشت برگزار شود اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیریت ایران‌خودرو و سایپا واگذار می‌شود مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس: 🔹️با انجام فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت ایران خودرو و سایپا، دیگر سهام این دو شرکت به بازار پایه فرابورس منتقل نخواهد شد. 🔹️پس از انجام تجدید ارزیابی، سهام تودلیِ ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
🌕قیمت_طلا_ارز | ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ 💰قیمت طلای ۱۸ عیار: ۳.۰۲۷.۸۰۰ تومان 🪙 قیمت سکه طرح جدید: ۳۵.۱۰۰.۰۰۰تومان قیمت سکه طرح قدیم: ۳۳.۱۰۰.۰۰۰ تومان 💵 قیمت دلار آزاد :۶۰.۱۵۰ تومان قیمت دلار صرافی ملی: ۴‌۲.۳۵۷ تومان 💴 قیمت یورو آزاد: ۶۵.۱۰۰ تومان قیمت یورو صرافی ملی: ۴۶.۰۰۴  تومان 🟢
💢فوری/انهدام تیم تروریستی در بوکان آذربایجان غربی روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه: ‼️به دنبال نفوذ یک تیم تروریستی سه نفره در منطقه‌ی عمومی بوکان که اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی را در دستور کار داشت، با واکنش به هنگام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا این تیم شناسایی و متلاشی گردید. ‼️دو نفر از اعضای این تیم تروریستی به هلاکت رسیده و یک نفر نیز مجروح گردید. ‼️در این عملیات، مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات و ادوات تخریب، به دست آمد. 🔴در خلال این عملیات، سه نفر از عوامل منحرف که قصد نجات این تیم را داشتند دستگیر شدند.
احتمالا باورتون نمیشه که این خانم‌ها لهستانی هستند، و حتما براتون عجیبه که بدونید در سال 1942 با این پوشش بخاطر جنگ جهانی دوم به ایران پناهنده شدند. اما قشنگ‌ترین بخش این اتفاق تاریخی اینه که با وجود اینکه ما خودمون درگیر قحطی بودیم، به گفته لهستانی‌ها بسیار مهمان‌نوازی کردیم :)
👆خیط شدن حسن روحانی پررو، که در پیامی ویدئو یی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند از مردم خواسته بود رای اعتراضی بدهند. ♦️روحانی گفته بود: مردم به هر کسی که معتقدند او از شرایط فعلی راضی نیست و به شرایط فعلی حاکم معترض است و دنبال تغییر و تحول در جامعه امروز است، رأی دهند و به هر کس که تردید دارند در اینکه معترض است یا معترض نیست، رأی ندهند. ♦️او با تاکید بر اینکه رأی دادن باید یک رأی اعتراضی باشد، گفت: به کسانی که امروز به شرایط موجود معترض هستند و خواهان یک تحول برای توسعه و امنیت بیشتر کشور و رفاه بیشتر، تحول برای معیشت مردم و تحولی برای آزادی بیشتر در جامعه هستند. لطفاً به هر کسی که مطمئن هستیم به شرایط موجود اعتراض دارد و با صدای بلند این اعتراض خود را اعلام کرده، رأی دهیم
🔻بالاخره عدالتخوار گرفتار عدالت شد 🔹وحید اشتری نتوانست ادعاهای خود در مورد خرید سیسمونی توسط خانواده قالیباف در سفر به ترکیه را ثابت کند و در دادگاه تجدید نظر بابت ادعای دروغ خود درباره ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه به ۱۴ ماه حبس قطعی جدید محکوم شده است. عدالت⚖️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگل گٌرم ، نایبند - عسلویه به این گیاه در بندرعباس=حرا بلوچستان=تمر بوشهر=گٌرم و‌ بعضی از نقاط تول‌گفته میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنگه هرایرز، فوق العاده‌ترین مکان تفریحی استان فارس، ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر نورآباد ممسنی تنگه هرایرز، نقطه ای شگرف و جذاب و دیدنی برای عاشقان طبیعت گردی است و بهشتی پنهان محسوب می شود. این بهشت پنهان به قدری زیباست که وقتی از نزدیک مشاهده می‌کنید، سبزی درختان سر به فلک کشیده چشمان شما را نوازش می دهد و صدای آب فیروزه‌ای رنگ و زلال بر روی صخره‌ها بسیار شنیدنی است.
🔴نکته مهم انتخابات اخیر مجلس: احیای گفتمان نه به " نئولیبرالیسم " در میان کاندیداها ⏪حجت الاسلام رسول رضایی، پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان: ▪️شاید مهمترین شگفتی و بزرگترین موهبت الهی که در قبل و حین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس اتفاق افتاد را بتوان در ارتقاء سطح مطالبه‌گری، پررنگ‌تر شدن بصیرت اقتصادی، شناسایی خسارات اقتصاد نئولیبرال و افزایش سطح دشمن‌شناسی در جنگ تمام عیار اقتصادی جستجو کرد. ▪️خوشبختانه در پرتو انجام مناظره‌های متعدد و سخنرانی‌های روشنگرانه امثال دکتر سید یاسر جبرائیلی، در این دوره از انتخابات مجلس، مطالبه و گفتمان "نه به نئولیبرالیسم" سر دست گرفته شد. ▪️آحاد جامعه متوجه این نکته گشتند که سیاست غلط حذف ارز ترجیحی، جهانی‌سازی قیمتها، دلاری‌سازی مواد اولیه، عدم مداخله دولت در اقتصاد، رهاسازی قیمت ارز و ... موجب گشته که خام‌فروشان و ذی‌نفعان افزایش قیمت دلار (نظیر پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و ...) به سودهای نجومی بادآورده برسند، اما طبقات فرودست به دره‌های فقر و نکبت سقوط نمایند. ▪️برخی از کاندیداها به طور صریح و صحیح به ریشه‌یابی معضلات اقتصادی پرداختند و تا حدود زیادی موفق شدند به مخاطبین خود بفهمانند که آدرس‌های غلط و اغواگرانه "جریان تحریف" با میانداری تکنوکراتهای غربزده، بچه‌های شیکاگو، دانش‌آموختگان مکتب نیاوران، متولیان روزنامه دنیای اقتصاد، هفته‌نامه تجارت فردا، سایت اکو ایران و ... برای حال و روز صنعت، معدن، کشاورزی، خودرو، واردات و صادرات ایران نه تنها خیری نداشته، بلکه شرآفرین و خسارت‌زا بوده است.
🔰 روایت «سازندگی» از موفقیت دولت در افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم 🔸ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران سازندگی با اذعان به بهبود روند رشد اقتصادی در دولت سیزدهم تصریح کرد رشد اقتصادی، مقدمه فقرزدایی است و بدون آن مبارزه با فقر امکان ندارد. 🔸روزنامه سازندگی در یادداشتی نوشت: فقر همیشه چه از نظر سیاسی و جامعه‌شناسی و چه اقتصادی، دغدغه مهمی برای تصمیم‌گیران بوده و حتی سرنوشت انتخاب‌های سیاسی را مشخص کرده است. دیدن افرادی که با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کنند، همواره ناراحت‌کننده‌ است. اما برای از بین بردن فقر چه کاری باید کرد؟ 🔸دولت سیزدهم تلاش زیادی کرده تا تب تورم را کاهش دهد و به اقتصاد تحرک بیشتری ببخشد. آمارهای جدید نشان می‌دهد، نرخ رشد اقتصاد ایران از ۶ درصد عبور کرده و همزمان دولت خرسند است که موفق شده، تورم نقطه به نقطه را در پایان بهمن با ۲.۷ درصد کاهش به ۳۵.۸ درصد برساند. 🔸چرا رشد مهم‌تر از فقر است؟ چنان‌که آمارها نشان می‌دهد، تولید ناخالص ملی همبستگی زیادی با تمام شاخص‌های شکوفایی انسانی دارد از جمله طول عمر، سلامتی، تغذیه، صلح، آزادی، حقوق بشر، رواداری و حتی احساس خوشبختی. تایلر کوئن، اقتصاددان دانشگاه جورج میسون با کتابش دلبستگی‌های لجوجانه استدلال می‌کند که یک هدف است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد: «حداکثرسازی رشد اقتصادی پایدار.» 🔸 این یعنی اینکه آقای کوئن، تلاش برای دستیابی به رشد را مقدم بر تلاش برای مبارزه با فقر می‌داند. البته هیچ ایرادی ندارد اگر شما تمایل دارید به سایر معضلات اجتماعی توجهی کنید اما تا آنجا که به رفاه نوع بشر مربوط می‌شود، هیچ راه بهتری وجود ندارد.
🔹 بعضا انتقاد به قالیباف وارد بود وخودش هم در مواردی به ایرادها اشاره کرده بود ♦️ اما تخریب ها 👇 🔹 بخاطر وجود انتقادها به قالیباف نبود 🔹 و بخاطر نقاط قوت او بود 🔸 بخاطر کینه توزی و تبانی منحرفین جدید با مافیای فتنه گرها ( حسن خمینی خاتمی و دارو دسته اش ) بود ✳️ برای چند مورد انتقاد به رئیس مجلس اینقدر تهمت و ناجوانمردی لازم نبود 🔹 مگر خود تخریب کنندگان نقاط ضعف و ایراد نداشتند؟
🍞 نان جو از سفید شدن جلوگیری می کند و سلامت قلب را تضمین می کند. 🍞 افرادی که صبح ها همراه با صبحانه نان جو می خورند نسبت به سایر افراد کالری بیشتری می سوزانند.