eitaa logo
این عماریون
357 دنبال‌کننده
220.9هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
❕خاکشیر قاتل کبد چرب است! 🔅خاکشیر را اگر در آب سرد ترکیب و میل کنید، باعث درمان اسهال و اگر در آب گرم ترکیب و میل شود درمان کننده یبوست خواهد بود !خاکشیر ضد عطش است برای خنک شدن و رفع عطش کافی است یک لیوان شربت آن را میل کنید
چه چیزی رو با چه بخوریم؟!
مصرف مداوم سالاد و کاهو برای لاغری مضر است. 🔸مصرف مدوام خیار، کاهو، گوجه و نظیر اینها موجب افزایش رطوبت بدن می ‌شود که در قالب بافت چربی در بدن ذخیره می ‌شود. 🔸به یاد داشته باشید اقدام به رژیم لاغری بدون در نظر گرفتن شرایط پایه‌ای بدن فرد می ‌تواند موجب بروز عوارض جدی شود.
👈 👌شربت لیموترش + عسل + عرق نعناع 😋 ✍کمک به لاغر شدن ✍نشاط آور ✍تب بر ✍انرژی زا ✍تقویت دستگاه گوارش ✍ضد یبوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اولین بار چه کسی گفت رئیسی ۶ کلاس سواد دارد؟ 🔹س از آنکه مهرعلیزاده در مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری گفت "رئیسی شش کلاس سواد دارد" مدرک تحصیلی آیت الله رئیسی در فضای مجازی منتشر و صحت ادعای مهرعلیزاده از اساس رد شد. 🔹ولی جالب است بدانید اولین بار این ادعای کذب توسط یک اکانت توییتری در ۲۲اردیبهشت و بعد از آن فردا ۲۳ اردیبهشت توسط یک اکانت دیگر، سپس توسط چندین کانال تلگرامی این دعا منتشر شد که جالب است بدانید تمام این سکوهای انتشاری متعلق به جریان منافقین است. 🔹حال باید پرسید چرا عده ای راهبرد سکوهای انتشاری منافقین را پیش می برند؟
. 💢 من توجهم بیشتر به عدد رأی دهندگان به آقای جلیلی است است تا پیروزی این و آن! اصلاً تعداد کمی نیست این تعداد انسان در کشور من به تفکر و تعقل و اندیشه و برنامه رای داده است 📌یعنی این تعداد انسان از ظواهر و هوچی‌گری‌ها رد شده و به عمق دست یافتند و این یعنی رشد، 📌جلیلی نه سید بود و نه روحانی بود که مورد اقبال عوام باشد نه هوچی گری و عوام فریبی بلد بود که از بدنه عوام رای جمع کند.
بسم الله الرحمن الرحیم سفارش آیت الله وحید خراسانی: ▪️از روز اول محرم تا روز عاشورا هر روز ۱۰۰ مرتبه سوره اخلاص (توحید) را خوانده وثواب ان را هدیه کنید به امام حسین علیه السلام سپس به فیوضات کثیری می رسید به شرط آنکه دیگران را برای انجام این عمل با خبر کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 تداوم بحران افزایش دما، گرد و خاک و آلودگی هوا در اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: 🔸الگوی گرم تابستانی با افزایش ۲ تا ۳تداوم بحران افزایش دما، گرد و خاک و آلودگی هوا در اصفهان درجه‌ای دما در طول روز نسبت به نرمال در استان استقرار دارد. 🔸بر این اساس کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق استان، کاشان، آران و بیدگل، نایین، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند، انارک و کویرهای مجاور سمنان و نیز کانون‌های نقطه‌ای، در شرق اصفهان و تالاب گاوخونی پیش‌بینی می‌شود.
📣 رکورد مصرف برق شکسته شد مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران: 🔸نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و به ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات رسید. 🔸هموطنان با انجام راهکارهای ساده مثل تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار کشور کنند.
📣 10 نکته کوتاه از انتخابات ریاست جمهوری: 1️⃣ تعدادی از بالاترین مقامات کشور از دنیا رفتند که گرچه مصیبتی بزرگ بود اما با ، کوچک‌ترین خللی در روند کلی کشور ایجاد نشد. 2️⃣ به رغم آنکه به طور طبیعی آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در این برهه وجود نداشت اما در بازه زمانی کوتاه و قانونی، کار انتخابات پیش رفت به گونه‌ای که پنج‌شنبه مراسم چهلم شهدای خدمت بود و فردایش، برگزاری انتخابات! 3️⃣ سلیقه‌های متنوع در انتخابات حضور داشتند و زمینه ابراز دیدگاه‌های گوناگون از سوی نامزدها و طرفداران ایشان در رسانه ملی، فضای عمومی و سایر درگاه‌ها وجود داشت؛ 4️⃣ انتخابات تمام و نتایج آن اعلام شد و برای چندمین بار به همگان ثابت شد که جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست؛ 5️⃣ بر خلاف برخی تجربیات تلخ قبلی، این بار کاندیدای پیروز کوچکترین تعریض به افرادی که به او رای نداده بودند نداشت و کاندیدای دیگر هم مدعی تقلب نشد و نجیبانه رفتار کرد. 6️⃣ گرچه بمباران تبلیغاتیِ تحریم انتخابات یکسره فعال بود و حضور مردم به ویژه در دور دوم، ارزشمند بود اما شایسته است به صورت روشمند، این مقوله آسیب‌شناسی و برای رشد نرخ در رویدادهای ملی پیش‌رو اندیشه کرد؛ 7️⃣ برخی از جریانات در این انتخابات رای نیاوردند اما آنچه ضروری است اینکه الان ! وقتِ متهم کردن یکدیگر به علت شکست نیست زیرا این تنازعِ ناصواب، آورده‌ای جز سستی، فشل و ناامیدی نخواهد داشت. در عین حال لازم است خارج از هیاهوی رسانه‌ای و مبتنی بر خرد، تجربه و اصالت‌های گفتمانی به آسیب‌شناسی پیش‌‌آمدهای جریانی در انتخابات اخیر پرداخت. 8️⃣ علمیه در این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ذاتِ نهاد روحانیت، مردمی است و شایسته است نسبت به برخی مناسبات خودش با طبقات مختلف اجتماعی به ویژه و نوجوان تامل و چه بسا بازنگری داشته باشد. 9️⃣طلاب به ویژه در دور دوم انتخابات کوشش ویژه‌ای در دعوت مردم به مشارکت داشتند اما این پرسش مطرح است که در رویدادهای اینچنینی «حوزه کجاست؟» آیا صرف دعوت به مشارکت و یا برخی حمایت‌های مصداقی کافی و صحیح است یا اینکه شایسته است حوزه، نقش «راهبری فکری و گفتمانی» را نیز داشته باشد؟ 🔟 حوزه علمیه در مواجهه با دولت‌ها است؛ به گونه‌ای که ضمن حمایت از دولت‌های مستقر، نسبت به کژی‌های احتمالی دلسوزانه ورود کرده و تذکرات لازم را داده است. لذا توقع می‌رود که طلاب و فضلا با تمام انطباق یا اختلاف دیدگاه‌هایی که با رئیس‌جمهور منتخب در دوران رقابت انتخاباتی داشتند اینک کمر همت ببندند که دولت را یاری کنند و البته این، نافی نقش دلسوزانه‌ی حوزویان نسبت به شئون دینی و فرهنگی و عرصه حکمرانی دولت‌ها نخواهد بود. از سوی دیگر انتظار می‌رود دولت منتخب نیز از ظرفیت عظیم فکری و انقلابی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد غافل نشود. بعونه ومنّه.
🔺️اتحادیه اروپا: آماده تعامل با دولت جدید ایران هستیم سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: 🔹️نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را مورد توجه قرار می‌دهیم و به رئیس‌جمهور منتخب مسعود پزشکیان تبریک می‌گوییم. 🔹️ما آماده تعامل با دولت جدید در راستای سیاست تعاملی اتحادیه اروپا هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جلیلی: من سال ۹۲ بعد از انتخابات گفتم کار ما تازه شروع شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مشروعیت نظام در گروِ مشارکت مردم 🎙 ، ۱۳۸۸/۰۳/۲۹ (+): 💬 دشمنان ملت ایران می‌دانند كه وقتی اعتماد وجود نداشت، مشاركت ضعیف خواهد شد؛ وقتی مشاركت و حضور در صحنه ضعیف شد، مشروعیت نظام دچار تزلزل خواهد شد؛ آن‌ها این را می‌خواهند؛ هدف دشمن این است. 💬 می‌خواهند اعتماد را بگیرند تا مشاركت را بگیرند، تا مشروعیت را از جمهوری اسلامی بگیرند. این، ضررش به مراتب از آتش زدن بانك و سوزاندن اتوبوس بیشتر است. این، آن چیزی است كه با هیچ خسارت دیگری قابل مقایسه نیست.
❌❌رئیس‌جمهور پزشکیان و اَبر چالش‌های سال ۱۴۰۳ ✅دکتر پزشکیان طی ۹ ماه اول و تا اواخر سال ۱۴۰۳، با حداقل ۷ چالش بسیار کمرشکن، سنگین و پرچالش رو به رو خواهد بود: ۱: تعامل با یک مجلس متضاد ، که برای دادن رای اعتماد به وزرای کابینه دولت بعدی، تا حدودی تقابل خواهد داشت ۲: تغییر در چینش کرسی‌های مدیریت کشور؛ که در سه سال گذشته با رویکرد گام دوم و انتصاب جوانان ارزشی، تغییرات گسترده و جایگزینی‌‌های فراوانی را داشته است؛ هر تغییر، به‌مثابه دست زدن به یک بمب و مین خواهد بود. ۳: تعیین تکلیف سیاست خارجی و احیای برجام یا پیوستن به معاهدات موسوم به FATF، CFT، پاندمی، 2030 و ...؛ هیچ‌یک از قوای دیگر، در این خصوص با دولت بعدی، همکاری نخواهند داشت و این موضوع در خصوص سایر ارکان حاکمیت نیز صدق می‌کند ۴: افزایش قیمت حامل‌های انرژی، علی‌الخصوص بنزین و گازوئیل؛ این افزایش قطعی و حتمی‌ست. قاعدتا مسعود پزشکیان، حسن روحانی با سابقه طولانی امنیتی نیست و بلاشک جبهه مخالف وی، از این فرصت طلایی برای برهم زدن تعادل و از بین بردن اعتبار دولت وی، به راحتی نخواهند گذشت ۵: تعیین تکلیف با مساله دلار؛ احتمال رها شدن فنر متورم شده قیمت ارز که برخی آن‌را حتی تا ۱۰۰ هزار تومان هم پیش‌بینی می‌کنند، چالش بعدی مسعود پزشکیان است که اگر برای آن بخواهد آویزان نظر کارشناسان غیر معتمد شود، قطعا آثار ترسناکی چون زمستان ۱۳۹۶ را برای جامعه و اقتصاد در پی خواهد داشت ۶: مواجه با مدیریت جنگ منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی؛ دیپلماسی مقاومت‌محور و جبهه مقاومت، اکنون در حساس‌ترین شرایط خود قرار دارد و تغییر ریل یا امتداد حمایت از آن، به تصمیمات مدیریت اجرایی کشور، گره خورده است. مسعود پزشکیان ظرفیت حسن روحانی برای مخالفت در این حوزه را ندارد و هم‌گام بودن با سیاست نظام، در حوزه خارجی و بین‌المللی، برای وی ایجاد بحران خواهد کرد ۷: چالش بعدی بین‌المللی بر اساس اتفاقات چندماه آینده و انتخابات آمریکا، جنگ روسیه و اوکراین، اصطکاک چین و تایوان، و تحولات آمریکای لاتین است، که آنچه مسعود پزشکیان اکنون با آن خود را به مردم نشان داده، با توقعات ساختار نظام قاعدتا متفاوت است و حرکت میان این درّه تناقض، صدمات جدی به دولت او وارد خواهد آورد ✅اینگونه می‌پندارم که مسعود پزشکیان، سکان‌دار مدیریت اجرایی کشور ، حداقل در سه موضوع: افزایش قیمت سوخت، رها شدن گلنگدن تورم روی نرخ ارز و تعامل با مجلس و تغییرات در سطح دولت، با حجم بی‌سابقه‌ای از اصطکاک، چالش و بحران مواجه خواهد شد.
🔴پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: ⏪اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است ⏪‌برجسته‌ترین مسئله امروز جهان، شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی تمدّن غربی است ⏪مسائل مهم جهان زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه مبارک شماست ▪️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه و هشتمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به مسائل پیچیده‌ی کنونی جهان، بر نقش‌آفرینی و اثرگذاری این دانشجویان در مسائل بزرگ با تکیه بر انگیزه، ایمان و اعتمادبه‌نفس تأکید کردند. ⏪متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ▪️بسم الله الرّحمن الرّحیم دانشجویان عزیز! اتّحادیّه‌ی ریشه‌دار و خوش‌نام شما و استمرار فعّالیّتهای آن پدیده‌ای مژده‌بخش است. این حضور جمعی میتواند ــ در اندازه‌ی خود ــ در مسائل پیچیده‌ی کنونی جهان نقش‌آفرین باشد. اثرگذاری در مسائل بزرگ، بیش از هر عِدّه ‌وعُدّه‌ای، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفسِ فعّالان متّکی است؛ و این سرمایه‌ی ارزشمند بحمداللّه در شما جوانانِ ایرانیِ مؤمن و انقلابی موجود و مشهود است. ▪️مسائل مهم و زخمهای تازه و کهنه‌ی جهان را می‌شناسید. تازه‌ترین آنها فاجعه‌ی بی‌نظیر غزّه است. ‌برجسته‌ترین آنها شکست اخلاقی و سیاسی و اجتماعی غرب و سیاستمداران غربی و تمدّن غربی است. عبرت‌آمیزترین آنها ناتوانیِ لیبرال‌دموکراسیِ مدّعیانِ آن در استقرار آزادی بیان و غفلت مرگ‌بار آنان از موضوع عدالت اقتصادی و اجتماعی است. بارقه‌ی کم‌سو ولی امیدبخشِ اعتراضاتِ مردمی و بخصوص دانشجویی در آمریکا و اروپا نیز از مسائل مهمّ کنونی است. منطقه‌ی غرب آسیا و کشور عزیز ما نیز با مسائل کوچک و بزرگ متعدّد روبه‌رویند. همه‌ی اینها زمینه‌های اندیشه و کار و ابتکار برای مجموعه‌ی مبارکی همچون اتّحادیّه‌ی شما است. ▪️توفیقات شما را از خداوند عزیز حکیم مسئلت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۴/۱۵
‍ ✅برای نخستین بار منتشر میکنم. شایدم دومین بار @shenskhte_rahbari 💠💠گفت‌وگو با همسر رهبری درباره آشنایی با آیت‌الله خامنه‌ای، زندگی خانوادگی و حجاب ⭕️مصاحبه برگرفته از مجله محجوبه است که نشریه‌ای خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان به زبان انگلیسی برای خارج از کشور می‌باشد. این مصاحبه در سال ۱۳۷۲ چاپ و منتشر شده و به به فارسی برگردانده شده است. ⭕️مصاحبهٔ مذکور در ماهنامه خبری و فرهنگی ره آورد دانشگاه در سال ۱۳۷۲ منتشر شده بود. ❓لطفا کمی از دوران مدرسه‌تان برای ما بگوئید. @shenskhte_rahbari ✅من خاطرات روشنی از دوران مدرسه‌ام از جمله معلم فرزانه قرآنم، خانم‌ پور رنجبر دارم که گویا اخیراً به رحمت ایزدی پیوسته‌اند. این خانم محترم و متین معلم قرآن ما بود. آن روز‌ها لباس او منحصر به فرد بود. گرچه چادر سرش نمی‌کرد اما حجاب کامل اسلامی داشت. مقنعه بلند او تا کمرش می‌رسید، این خانم شیوه ابداعی ویژه‌ای در تدریس قرآن داشت. چهره‌اش که مملو از متانت و وقار بود هنوز جلوی چشمانم هست و هرگز نمی‌توانم فراموشش کنم. ❓شما چطور با همسرتان آشنا شدید؟ ✅من در سال ۱۳۴۳با ایشان ازدواج کردم، البته این ازواج همانطور که در خانواده مذهبی آن زمان مرسوم بود، صورت گرفت به این ترتیب که مادر ایشان برای خواستگاری به منزل ما آمدند و بعد از مباحثات معمول مراسم ازدواج انجام شد. ❓شما چند فرزند دارید؟ ✅ما چهار پسر و دو دختر داریم. همه پسرانمان قبل از انقلاب و دخترانمان بعد از انقلاب به دنیا آمدند. ❓لطفاً کمی در مورد زندگی‌تان، طی دوران قیام اسلامی علیه شاه صحبت بفرمایید. ✅آن زمان دوران مشقت‌باری بود و امتحان الهی بود و من خودم را برای تمام مشکلات ممکن آماده کرده بودم و هرگز درباره هیچ چیز لب به شکوه نگشودم. یادم می‌آید که طی اولین ماه‌های بعد از ازدواجمان، یک روز همسرم از من پرسید: اگر من دستگیر شوم تو چه احساسی خواهی داشت؟ این سوال غیرمنتظره‌ای بود و من ابتدا خیلی ناراحت و آزرده‌خاطر شدم، اما ایشان آنقدر درباره درگیری، خطرات و مشکلاتش و وظیفه همه افراد در این رابطه صحبت فرمودند که کاملا مرا قانع کردند. @shenskhte_rahbari ✅ایشان این مطلب را درست‌‌ همان روزی که امام خمینی (ره) دوباره بازداشت شدند و ایشان را از قم به تهران آورده و سپس به ترکیه تبعید کردند، مطرح نمود. در آن روز آقای خامنه‌ای و دیگران در مشهد برای نشان دادن مخالفتشان با این امر آماده شده بودند و در همین زمان بود که از من در برخورد با مساله دستگیریشان سوال کردند. از‌‌ همان روز من خودم را از لحاظ فکری آماده رویارویی با خطراتی که در راه مبارزات همسرم پیش خواهد آمد، نمودم. بنابراین، هر وقت ایشان زندانی یا تبعید می‌شدند یا هنگامی که مجبور بودند پنهانی و مخفی فعالیت نمایند، تمامی مشکلات را با راحتی تحمل می‌کردم. ✅ بعد‌ها که ما فرزندان بیشتری داشتیم و زندگی گاهی اوقات مشکل‌تر می‌شد که البته خداوند همیشه ما را یاری می‌نمود و هرگز نا‌امید نشدم. ❓شما چگونه همسرتان را در مبارزاتشان یاری نمودید؟ ✅فکر می‌کنم بزرگ‌ترین نقش من حفظ جو آرامش خانه بود. طوری که ایشان بتوانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. من سعی داشتم تا ایشان را از نگرانی در مورد خو و فرزندانم دور نگه‌دارم. گاهی اوقات که برای ملاقات ایشان به زندان می‌رفتم از مشکلاتی که داشتیم چیزی به ایشان نمی‌گفتم و در پاسخ به سوالاتشان درباره وضعیت خودم و فرزندان صرفا خبرهای خوب می‌دادم. برای مثال، طی ملاقات‌هایی که با ایشان در زندان داشتم یا در نامه‌هایی که در دوران تبعید برای ایشان می‌نوشتم هرگز چیزی در مورد بیماری فرزندان نمی‌گفتم و نمی‌نوشتم. ✅البته من نیز در زمینه‌های مختلف نظیر پخش اعلامیه‌ها، حمل پیام‌ها، اختفای اسناد و نظیر آن فعالیت داشتم، ولی فکر می‌کنم اصلا قابل ذکر نیستند. در آخرین ماه‌های مبارزه در رابطه با پیام‌های تلفنی امام خمینی (ره) از پاریس کار می‌کرد من آن‌ها را برای تکثیر و توزیع به مراکزی در مشهد و دیگر شهر‌ها ارسال می‌نمودم و اخبار را از مشهد و دیگر شهرهای خراسان جمع آوری نموده و به پاریس مخابره می‌کردم. اما فکر می‌کنم مهم‌ترین کار زنان مبارز و آزاده آن زمان، پشتیبانی معنوی، همدردی و راز داری و تحمل مشقات بود. ❓آیا همسرتان در خانه به شما کمک میکنند؟..... ادامه دارد