🌈 @nashriat_siasi 23.4.0.pdf
228K
📰 اخبار و تحلیل های روزانه
🗓 چهار شنبه بیست و سوم تیر ماه
🔺یارانه پنهان و نوع مواجهه با آن
🔺این روز را فراموش نکنیم!
🔺«فارین افرز»: آمریکا با اکثر دموکراسیها مخالف است
🔺رئیسی کار را با خشکاندن ریشههای فساد شروع کرد
🔺طالبان، ترکیه را تهدید کرد
🔺راهکار روحانی برای توسعه فضای مجازی: فضا را باز کنیم!
🔺الزامات حرکت کشور در مسیر پیشرفت، از نگاه رئیسی
🔺صنعتگران برای خود نیروگاه برق میسازند
🔺تلاش ناموفق عناصر ضدانقلاب برای ورود به کشور
🔺کسانی که فرزند چهارم میخواهند، بخوانند!
🔺تهدید علنی مقامات لبنانی توسط فرانسه!
🔺حضور شناورهای ایرانی در رژه دریایی روسیه
✅خوردن ماست با غذای گوشتی ممنوع
✍ یکی از ممنوعیت های اصلی در طب سنتی ، مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی است. مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم میکند، موجب فساد گوشت در معده شده و در برخی موارد بروز لک و پیس مینماید .
❌ مصرف همزمان غذاهای گوشتی و دوغ نیز از این قاعده مستثنی نیست . این نکته که در ایران کباب را با دوغ سرو میکنند ، از نکات منفی تغذیه ایرانیان است که باید به طور جدی مورد توجه و تجدید نظر قرار گرفته و در تغذیه اجرا شود.
3.pdf
752.7K
🇮🇷🌸
🍀
💢 سیاستها و ملاحظات تبیینی ثامن (۱۲)
✅ موضوع: مدیریت مصرف بهینه برق
🇮🇷🌸
🍀
💠 #عکس_نوشت (۲)
✅موضوع: مدیریت مصرف بهینه برق
🍃🌻🍃
💯 چراغی خاموش کنیم تا چراغی روشن بماند
1.pdf
171.5K
🇮🇷🌸
🍀
💠 #یادداشت
✅ موضوع: نقش رسانه ها در فرهنگ سازي بهینه مصرف انرژی
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌸
🍀
📽 #انیمیشن
🌀 موضوع: مدیریت مصرف بهینه برق
✍️مديريت مصرف چگونه باید باشد؟
✍️پاسخ
از منظر ادبيات اقتصادي، مصرف بالا و درعين حال اقتصادي و درست لازمه توسعه ورشد اقتصادي است. بدون مصرف بخش هاي توليد و عرضه كالا و خدمات موضوعيت و حيات ندارد و با ضعف توليد، بيكاري و فقر دامن گير كشور مي شود. بنابراين دركنار تشويق توليد بايد بازاريابي و زمينه هاي مصرف كالاهاي توليد شده را نيز تشويق كرد. اگر مصرف كم شود در توليد اختلال ايجاد مي شود در نتيجه مصرف را بايد مديريت كرد ومهم ترين راهبرد مديريت مصرف، طراحي الگوهاي مناسب و شايسته مصرف و اصلاح الگوي مصرف در ابعاد و عرصه هاي مختلف زندگي است تا انسان درخوراك، پوشاك، تجهيزات اداري و... درحد نياز و ضرورت مصرف نمايد و ثانياً مطابق الگوهاي مناسب و بومي و مفيد مصرف كند. دراين رويكرد است كه جامعه از مصرف زدگي، وابستگي صرف و ضعف خارج شده و به استقلال و مديريت مطلوب نزديك مي شود.
✍️ضرورت اصلاح الگوي مصرف چه لزومی دارد ؟
✍️كارشناسان اقتصادي بر اين اعتقادند كه اصلاح الگوي مصرف به معني نهادينه كردن روش صحيح استفاد از منابع كشور است كه سبب ارتقاي شاخص هاي زندگي و كاهش هزينه ها شده و زمينه اي براي گسترش عدالت مي شود. اصلاح الگوي مصرف و به تبع آن صرفه جويي و بهره مندي مناسب از نعمات خداوندي و استفاده حداكثري از تمامي قابليت هاي هر چيزي است. همان امري كه دراقتصاد از آن به عنوان بهره وري ياد مي شود. از طرف ديگر نظام ليبرال سرمايه داري بدون مصرف گرايي قادر به ادامه حيات نخواهد بود، لذا جستجوي بازارهاي مصرف در كشورهاي ديگر را در دستوركار خود قرار داده و دقيقاً اين مسأله در دوران بحران اقتصادي غرب بيش از پيش در دستور كار قرار خواهد گرفت. متأسفانه در شرايط فعلي بخش عمده اي از وابستگي كشور به واردات در نتيجه اسراف و مصرف گرايي است و اين خود دليلي بر ضرورت اصلاح الگوي مصرف دركشور و ساماندهي درتئوري هاي دانشگاهي و اقتصاد كشور است، در غير اين صورت با مصرف لجام گسيخته مواجه خواهيم شد. مصرف بيشتر و تغيير نوع زندگي مردم به سمت مصرف گرايي، اقتصاد ما را بيش از پيش وابسته مي كند به طوري كه سال گذشته 50ميليارد دلار درآمد نفت صرف ورود كالاهاي مصرفي شد. پس دقيقاً با اصلاح كردن الگوي مصرف و مصرف بهينه مي توان توسعه كشور را تضمين كرد. با دستيابي به شيوه هاي صحيح مصرفي بحران اقتصادي جهاني را از تهديد به فرصت تبديل مي كنيم.
✍️نقش آموزش و پرورش در اصلاح الگوی مصرف را بفرمایید؟
✍️ چندی پیش در یکی از جراید پیرامون خاطرات فردی که در مالزی زندگی کرده مطالبی عنوان شده بود. از جمله آنکه در مالزی و در مباحث آموزش مدارس ، موضوع توسعه و پیشرفت کشور بصورت جدی مطرح و مورد تبیین قرار می گیرد به گونه ای که افکار دانش آموزان به گونه ای جهت داده شده که حتی به والدین خود درخصوص عدم رعایت هنجارهای مرتبط با پیشرفت کشور تذکر داده می شود. در ادامه وی اشاره کرده بود که خود من شاهد بودم فرد بزرگسالی، زباله کوچکی را در کنار خیابان گذاشت اما فرزند او برگشت و زباله را با خود حمل نموده و داخل سطل آشغال نصب شده کنار خیابان انداخت و به پدر خود توضیح داد که این کار، سبب اتلاف وقت و صرفه هزینه است چرا که بخاطر همین سهل انگاری ، افرادی می بایست زباله های ریخته شده در سطح خیابانها را جمع آوری و داخل زباله دان بریزند که باعث صرف وقت و پرداخت هزینه ای به این افراد می شود و همین امر ، توسعه و پیشرفت کشور را به تعویق می اندازد می سازد. شاید این مسئله جزبی چندان به چشم نیاید و کسی اهمیت خاصی برای آن قائل نشود به هر حال اما همین نکات ظریف وقتی که رعایت نمی شوند خود به معضلاتی جدی و هزینه بر تبدیل می گردد. مقصود ما این است که آموزش و پرورش جایگاه و خاستگاهی بسیار مهم در راستای اصلاح ناهنجاریها و معضلات اجتماعی و فرهنگی است و التزام به امر اعتدال و قناعت و اصلاح الگوها نیز جدای از این مقوله محسوب نمی شود. بسیاری از خصیصه ها و خصلتهای آدمی در دوران کودکی و جوانی شکل می گیرد و بر همین وصف ، خانواده و مدرسه دو عامل اساسی در آموزش و ایجاد خصلتهای نیکو در افراد محسوب می شوند. در بحثهای پیشین این نوشتار به موضوع فرهنگسازی متناسب با هر مقوله به ویژه بحث توسعه اشاره شد و اکنون می گوییم چه خوب است که این فرهنگسازی از سنین پایین و رده های آموزشی آغاز شود. این مهم با مسئله توسعه کشور در چشم انداز بیست ساله نیز تناسب دارد. اگر تاکنون برنامه های کوتاه مدت و میان مدت پنج ساله در دستور کار سکانداران و برنامه ریزان کشور قرار داشت اکنون با در افکندن برنامه ای بیست ساله در جهت پیشرفت پایه ای و زیر بنایی کشور این فرصت و بستر را فراهم ساخته است تا نگاهی دگر باره در جهت گیری های آموزشی داشته و مسیر صحیحی را که کشورهایی که در این زمینه پیموده اند متناسب با فرهنگ ملی و بومی خود در دستور کار قرار دهیم. از جمله این بازنگری ها تلاش در جهت تغییر و تصحیح نگرش دانش آموزان نسبت به استفاده صحیح و معتدل ، ایجاد نگرش قناعت محور و پرهیز از اسراف با تقویت روحیه و عرق ملی و پایبندی نسبت به پیشرفت کشور است. شاید از همین مراحل است که می توان زمینه جلوگیری از فرار مغزها را نیز فراهم آورد. آنگاه که دانش آموزی روحیه تعهد نسبت به کشور خویش داشته وآینده و پیشرفت آن برایش مهم باشد و منافع ملی را بر منافع شخصی صرف ، ترجیح دهد و آنگاه که این عادت و خوی و خصلت برای او ملکه شود ؛ دیگر هیچگاه زرق و برق و تبلیغات کشورهای توسعه یافته ، چشم و گوش او را مسحور خود نمی سازد. اگر از کودکی به او بیاموزند که برای پیشرفت مام میهن باید از خودگذشتگی داشته باشد و بر بعضی خواسته ها و نفسانیات پای گذارد و قناعت پیشه سازد و اعتدال بورزد آنگاه در سنین بالاتر نیز هیچگاه منافع ملی را بر رفاه شخصی ترجیح نخواهد داد و دانش و آگاهی و خلاقیت خود را در خدمت ملت و میهن خویش قرار می دهد. آری ، حقیقت مطلب آن است که نظام آموزشی ما نیاز به بازکاوی و بازنگری و نوسازی دارد و چه بهتر که به بهانه اصلاح الگوی مصرف ، اولین قدم در همین راستا برداشته شود.