eitaa logo
این عماریون
352 دنبال‌کننده
220.8هزار عکس
59.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پاسداری از اقتصاد و نفت مردم ابعاد مهم اقتصادی و راهبردی اقدام قاطع سپاه در برابر دزدیدن نفت ایران توسط آمریکا 🔹شرکت‌های بین‌المللی ردیابی نفتکش‌ها می‌گویند براساس داده‌هایی که از رصد نفتکش‌های ایرانی جمع‌آوری کرده‌اند متوسط صادرات روزانه نفت ایران در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی به ۶۵۰ هزار بشکه رسیده است. این میزان دو برابر متوسط سال گذشته است. 🔹این دو برابر شدن اما به‌طور کامل نمی‌تواند افزایش درآمد ایران را نشان دهد زیرا در ماه‌های اخیر با بازگشایی اقتصادهای جهانی پس از شوک اولیه کرونا، قیمت نفت شاهد افزایش بوده است. 🔹با این حال برخی دیگر می‌گویند صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از ۶۵۰ هزار بشکه است و این کشور تنها روزانه نیم میلیون بشکه نفت به چین صادر می‌کند. پکن یکی از مشتریان نفت ایران است ولی تهران با استفاده از روش‌های مختلف نفت خود را به مشتریان دیگری نیز می‌فروشد. مساله‌ای که نشان می‌دهد فروش نفت ایران حداقل بیشتر از دو برابر ٦٥٠ هزار بشکه اعلامی است. 🔹ناتوانی آمریکا از اعمال فشار بر مشتریان نفت ایران و همچنین موفقیت تهران در ایجاد شبکه‌ای برای بازگرداندن درآمدهای نفتی، باعث شده است تا واشنگتن از یک اهرم موثر علیه دشمن خود تا حد زیادی محروم شود. 🔹فروش نفت ایران درحالی ادامه دارد که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 بیشتر از چهار ماه متوقف مانده و واشنگتن به همین دلیل تهران را به وقت‌کشی برای خرید زمان متهم می‌کند. ایران اما از مذاکرات جدی و واقعی سخن می‌گوید؛ مذاکراتی که نتیجه آن لغو تحریم‌ها باشد و ایران معطل کاغذبازی برجامی نشود. 🔹در چنین شرایطی که فرصت مذاکره فراهم نشده و ایران می‌تواند نفت خود را به طرق مختلف بفروشد، ممانعت از فروش نفت ایران، می‌توانست به آمریکا در مذاکرات آتی کمک قابل‌توجهی بکند. 🔹اقدام اخیر واشنگتن در توقیف نفتکش ایرانی و مصادره محموله‌اش و انتقال آن به یک نفتکش دیگر آن هم در نزدیکی مرزهای ایران اقدامی برای احیای فوری «بازدارندگی تحریم‌ها» علیه ایران بود. 🔹اگر این سرقت بزرگ نفتی، بدون دریافت پاسخ مناسب و با موفقیت انجام میشد، واشنگتن مدعی می‌شد توانسته است جلوی صادرات نفت ایران را از مبدأ بگیرد و ایران را مجبور میکرد که برای ممانعت از تداوم این وضع، در مذاکرات هسته‌ای امتیازات بیشتری را تقدیم کند. 🔹اقدام جسورانه ایران با محوریت سپاه پاسداران و عملیات هوشمندانه در آب‌های بین‌المللی، درواقع پاسخ در خوری به این طراحی خبیثانه آمریکا بود و درآمد اقتصادی ایران را تضمین کرد. از همین روست که مقامات و رسانه های غربی و ضد انقلاب دچار گیجی تحلیل شده اند و طی دو سه روز گذشته به دروغ پردازیهای مضحک و خنده داری درباره ماجرای دزدی دریایی آمریکا پرداخته اند.
هدف اصلاح طلبان چیست؛ لغو تحریم، یا بسط ید آمریکا؟ -۱ 🔹جبهه اصلاحات در بیانیه ای مدعی شده "موفقیّت دیپلماتیک دولت سابق از سوی مدعیان سیاست انقلابی تخریب شد و به فرجام دلخواه دست نیافت... در دولت جدید امید می‌رفت دستگاه دیپلماسی به تلاش‌ های جدّی برای رفع تحریم‌ های خانمانسوز بپردازد، که چنین رویکردی در حاکمیت ملاحظه نمی‌شود. در شرایطی که ملّت با مشکلات طاقت‌ فرسای اقتصادی دست به گریبان است، هرگونه درنگ در بازگشت به برجام، جز خسارت به بار نخواهد آورد". ♦️ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات هم می گوید "یه دوست اصفهانی را خلبان نمی خواست سوار کند، گفت یک سوال می پرسم جواب دادی می برم: پسر عموی خاله حضرت عیسی اسمش چی بوده. گفت بگو مِخَی نبری. راحت تره. حالا وزارت خارجه گفته آمریکا ضمانت بدهد که دولت بعدی از برجام بیرون نیاید. خوب بگین برجام نمی خواهیم". 🔹"خود می کشند و خود تعزیه می دارند"، حکایت اشک تمساح مدعیان اصلاح طلبی است. برخی از آنها پس از شکست در فتنه 88، گرای "تحریم های فلج کننده" را به دولت اوباما دادند و از فشار دشمن، سکویی برای برنده شدن در انتخابات 92 و 94 و 96 ساختند. ♦️سپس پرچم مذاکره را برافراشتند و برجام بی تضمین و بی چفت و بست را سوغات آوردند که خروجی آن، فراهم کردن مجال برای عهدشکنی آمریکا و دو برابر شدن تحریم ها بوده است. با همه اینها باز هم می گویند زودتر و به هر قیمت -حتی بدون گرفتن تضمین و بدون لغو تحریم ها- مذاکره و توافق کنید! 🔹اینها همان هایی هستند که سال 92 وقتی صاحب نظران منتقد می گفتند از آمریکا تضمین بگیرید، پاسخ می دادند "امضای کری تضمین است"؛ اما حالا که خدعه و خیانت آمریکا آشکار شده و دریافت تضمین، اهمیت مضاعف پیدا کرده، سپر بلای آمریکا می شوند و می گویند "خب بگویید برجام نمی خواهیم"! ♦️بر خلاف ادعای ابطحی، و به اذعان تریتا پارسی (از دوستان ظریف در لابی نایاک) و دیگران، دولت بایدن حاضر نیست حتی درباره عدم تکرار عهدشکنی در دوره خود تضمین بدهد! 🔹بنابراین فضاسازی جبهه اصلاحات برای مذاکره و توافق با همین شرایط، صرفا تقلایی برای بازگرداندن بی هزینه آمریکا به برجام ارزیابی می شود؛ فرآیندی که در آن، نه تنها تحریم ها لغو نمی شود، بلکه دسترسی آمریکا به مکانیسم ماشه (بازگشت خودکار و قانونی همه تحریم های شورای امنیت) را فراهم می کند! ♦️افراطیون مدعی اصلاحات، کارنامه سیاهی در خیانت به ملت ایران و بازیگری در نقش پادوی دشمن دارند؛ این چند سند را که مشت نمونه خروار است، ببینید:
. هدف اصلاح طلبان چیست؛ لغو تحریم، یا بسط ید آمریکا؟💢نیک‌آهنگ کوثر همکار و یار غار مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت: من و مهدی با هم در تماس بوده‌ ایم. او زنگ زد، از من خواست راجع به بحث تحریم، کسانی را در آمریکا ببینم. می‌ خواست بداند در واشنگتن چه کسانی را می شود به تحریم‌ های سنگین‌ تر تشویق کرد. او با آدم‌های مختلفی درباره تحریم صحبت کرده بود... 13 اکتبر 2010 از دوبی زنگ زد و خواست با مقام‌‌ های وزارت خزانه‌‌ داری ارتباط برقرار کنم. معتقد بود تحریم‌ ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند. 💢روزنامه لس ‌آنجلس تایمز، مهر 88 از زبان جان هانا مقام آمریکایی: مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدید‌تر باشد؛ تحریم باید بصورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن. 💢اوباما در کتاب خاطرات: اگر آشوب 88 در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریم‌ های سخت نمی‌ گرفت... تحریم‌های دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریم‌ های سخت را من اعمال کردم. 💢فائزه هاشمی عضو مرکزیت کارگزاران در گفت و گو با انصاف نیوز: "دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌ کرد، بالاخره ما مجبور می‌ شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم"! 💢سرمقاله مجله صدا ارگان حزب اتحاد ملت (حزب مشارکت سابق): از نگاه منتقدان، عکسی که ترامپ از مذاکره‌ کننده می‌ پسندد، این (تصویر ملاقات رئیس جمهور صربستان) است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ. آيا اقداماتي از این جنس را بايد مايه شرمساري دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی كند، بايد آن را تمسخر كرد، يا عقلانيتي سياسي خواند؟(!) 💢اکبر گنجی: ما كارمندان رسمي پروپاگانداي دولت ‌‌ترامپ، جانسون، نتانياهو و بن ‌سلمان هستيم. گمان باطل نكنيدكه مامخالف سياسي ومدافع حقوق بشر هستيم. ما تشنه مرگ و خون مردم ايرانيم. كاري را كه شديد‌ ترين تحريم‌‌‌ها نتوانست انجام دهد، ما موظفيم با كرونا هراسي انجام دهيم.
☘ 📝 | شایسته‌سالاری و دولت انقلابي 🍃🌹🍃 🔻آغاز دهه پنجم انقلاب و پيوند آن با صدور بيانيه گام دوم، افقي جديد را پيش روي جمهوري اسلامي گشوده است که بايد بدان به‌مثابه فرصتي براي پيشرفت کشور نگريست. میدان‌دار اين عرصه و موتور محرکه آن قرار است جوانان مؤمن انقلابي باشند که با همت و اراده و توان جواني، اهداف انقلاب را به جلو ببرند. تحقق حضور «جوان باانگيزه و مؤمن و متشرّع» در مديريت کشور نیازمند اراده‌اي جمعي است تا اين چرخش نخبگانی صورت گيرد. ⬅️ در اين ميان توجه به ملاحظاتي که تحقق اين امر را تبديل به فرصتي براي نظام اسلامي خواهد کرد، ضروري است. يکي از ملاحظات مهم در اين عرصه، توجه به اين حقيقـت است که آنچه روح و جوهره کارآمدي جمهوري اسلامي را تشکيل مي‌دهد، وجود افراد شايسته و باصلاحيت در رأس مسئوليت‌هاست كه توانايي اداره جامعه را داشته و بتوانند اهداف حکومت اسلامي را محقق نمايند. به همين خاطر در اسلام معيارهایی براي حاکمان و مسئولين نظام اسلامي عنوان گرديده که وجود آن در مسئولين، شرط لازم براي مشروعيت‌يابي ايشان است و اعتبار حاکمان نيز به تداوم اين معيارهاست. ⬅️ در منطق رهبري، جوان‌گرایی در تقابل با شایسته‌سالاری نيست. این‌گونه نيست که بتوان با تأکید بر جوان‌گرایی، شايستگان را حذف نمود و يا آنکه امور را به دست جواني سپرد که شايستگي و تخصص انجام کاري را ندارد! بدون شک نگرش رهبري بر سپردن امور به جوانان شايسته و صاحب صلاحيت است و بايد نسبت به اين شاخص دقت لازم نمود تا رويکرد حکيمانه اتخاذشده به فساد و ناکارآمدي نينجامد. ⬅️ توجه به این نکات آنگاه بیشتر مفید فایده است که رئيس‌جمهوري جديد بر مسند قدرت مي‌نشيند و با تغيير در صندلي عالي‌ترين قدرت اجرايي کشور، صدها مدير عالي‌رتبه و مياني جابه‌جا مي‌شوند. اين تغييرات بايد طبق الگويي منطقي و مکانيزمي با بازدهي بالا رقم بخورد که متأسفانه در طول تغيير دولت‌هاي پس از انقلاب اسلامي روندي استاندارد و مبتني بر منطق شايسته‌سالاري در جمهوري اسلامي طرح‌ريزي نشده است. ⬅️ فقدان تحزب و تشکل‌هاي سياسي منسجم که از دل آن مديران همسو و همفکر با يک الگوي حکمراني مشخص بيرون بيايد، يکي از بزرگ‌ترين موانع تحقق اين ضرورت در اداره کشور است. نبود اين سازوکار موجب شده است تا انتخاب مسئولان حالت شخصي و مبتني بر روابط خصوصي و دوستي و آشنايي حداقلي ممکن شود که آفتي براي شایسته‌سالاری است. دولت انقلابي بايد نسبت به اين معضل هوشمند باشد و اجازه ندهد این معضل دامن‌گیر دولت شود.
دهن کجی شبکه آمریکایی این بار به ٣٤٠ هزار دنبال كننده 🔹شبکه اينستاگرام، صفحه روزنامه كيهان را بست و دسترسی مدیران صفحه را نیز قطع کرد. کیهان در اینستاگرام ٣٤٠ هزار نفر دنبال كننده دارد. 🔹این رفتار سانسور گرانه، به رویه ای دامنه دار در شبکه های آمریکایی تبدیل شده است. برخی اخبار چند سال اخیر را مرور کنید: 🔻فیسبوک، ۹۳ حساب مرتبط با ایران را مسدود کرد. ۱۹۴ حساب در اینستاگرام هم مسدود شد. 🔻فیس بوک و توییتر، ۶۵۲ حساب کاربری ایرانی را بستند. 🔻توییتر، ۲۸۰۰ حساب کاربری ایرانی مسدود کرد. 🔻توییتر، حساب کاربری باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری مهر را از دسترس خارج کرد. 🔻اینستاگرام، هشتگ "" را که دعوت عمومی به جشن و راهپیایی 22 بهمن 97 بود، بست. 🔻اینستاگرام، دسترسی شبکه پرس تی وی (با ۱۵۶ هزار دنبال کننده) را به حساب کاربری خود قطع کرد. 🔻شرکت گوگل، حساب‌ کاربری شبکه‌‌های خبری "پرس ‌تی‌وی" و "هیسپان‌ تی‌وی" را در یوتیوب و جی‌میل بست. 🔻 توئیتر، حساب کاربری شبکه العالم با بیش از ۷۰۰ هزار دنبال کننده را بست. 🔻اینستاگرام صفحه رسمی "شبکه خبر" را بست. 🔻واتس‌اپ وابسته به شرکت فیس بوک، حساب کاربری ده‌ها خبرنگار فلسطینی را به خاطر پوشش سرکوبگری های اسرائیل بست. 🔻توئیتر، خبرنگار آمریکاییِ افشاکننده تعداد زخمی ها در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را بست. 🔻اینستاگرام، صفحات آقایان رئیسی، محسنی اژه ای، ولایتی، رضایی و... را بست. 🔻اینستاگرام، حدود ۱۰ هزار حساب کاربری ایرانی را با دنبال کنندگان میلیونی بست. 🔻 اینستاگرام، صفحه سخنگوی (اسبق) وزارت خارجه ایران را بست. 🔻اینستاگرام، پیج خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا و سایت انتخاب را به دلیل انتشار اخبار مربوط به سردار سلیمانی بست. 🔻اینستاگرام، صفحات خبرگزاری های مهر تسنیم را بست. 🔻اینستاگرام، پیج روزنامه جوان با٧٠هزار فالوئر را بست. 🔻اینستاگرام، صفحه مادر ایرانی-آمریکایی کشته شده در کابل را بست. 🔻اینستاگرام، پیج‌ برخی کسب‌وکارهای ایرانی از جمله دیجی‌کالا، دیوار و اسنپ را بست. 🔹پیش از این، آذری‌ جهرمی وزیر وقت ارتباطات در واکنش به بستن صفحات مرتبط با نام شهید سلیمانی در اینستاگرام نوشته بود :«‌وقتی دهان یک مرد را می‌بندی، به دنیا میگی از چیزی که او ممکنه بگه، می‌ ترسی»⁩. 🔹حرف درستی استی است اما رویکرد منفعلانه در قبال زورگویی شبکه های عاریتی، کفایت نمی کند. اولا باید با قاطعیت با این شبکه ها سخن گفت و برای شان شرط گذاشت؛ چه این که آنها به خاطر دسترسی ده ها میلیون کاربر ایرانی، عایدی های بسیار هنگفتی دارند. ثانیا باید تدبیر اساسی برای شبکه مطمئن اطلاعات کرد.
⭕️ آیا می‌توانیم در تولید گندم خودکفا شویم؟ 🔹 بنابر گزارش‌های موجود در مورد میزان نیاز گندم کشور حداکثر ۱۴ میلیون تن برآورد می‌شود. با این حال تولید گندم در کشور در حالت میانگین و با شرایط معمول بارش سالیانه به ۱۱ میلیون تن در سال می‌رسد. که ۳.۵ میلیون تن مربوط به بخش دیم و ۷.۵ میلیون تن حاصل بخش گندم آبی است. اما واقعا ظرفیت کشور همین‌قدر است؟ 🔹کارشناسن کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های تحلیلی و آماری پتانسیل تولید مجموع گندم آبی و دیم را با شرط ثابت نگه‌ داشتن مساحت زمین‌های کشاورزی ۲۸.۷ میلیون تن برآورد می‌کنند. این یعنی ما نه تنها می‌توانیم در تولید گندم‌خودکفا شویم بلکه صادر کننده این محصول نیز می‌توانیم باشیم. 🔰 مشکل در کجاست؟ 🔹 یکی از اولین مشکلات در کشاورزی فقدان مدیریت صحیح مزرعه و نداشتن دانش و آگاهی کافی است. یعنی بسیاری از مواردی که منجر به کاهش تولید می‌شوند به وسیله مدیریت صحیح قابل اصلاح هستند. مثلا انتخاب بذر نامناسب و زمان نامناسب کاشت می‌تواند تا ۳۰ درصد از تولید را کاهش دهد. 🔹 مدیریت ضعیف درمصرف آب و عدم نفوذ تکنولوژی‌های جدید آبیاری در زمین‌های کشاورزی نیز از عوامل مهم کاهش بازده محصول ذکر شده است. 🔹عدم استفاده از کود و کم بودن ضریب نفوذ مکانیزاسیون نیز از عوامل کاهش بازده زمین‌های کشاورزی است. میانگین مصرف کود در ایران ۸۰ کیلوگرم در هکتار است که با میانگین ۳۳۰ کیلوگرمی که کارشناسان توصیه کرده‌اند فاصله بالایی دارد. 🖋 در این شرایط لازم است دولت نقش هدایتگر و تنظیم‌گر خود را ایفا کرده و با اعطای مشوق‌های مرسوم از جمله پرداخت مستقیم و یا قراردادهای خرید تضمینی دست کشاورزان را برای بهبود عملکرد تولیدات زراعی بازکنند. بدیهی است با موعظه و سخنرانی کشاورزان رفتار مطلوب تصمیم‌گیران امنیت غذایی را در قبال تولید انجام نخواهند داد.
🔴 غربی‌ها بیش از ما به برجام نیاز دارند/ اسکلت تحریم شکسته است و نفت در حال گران شدن است. 👤 وحید_جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 🔹 جمهوری خواهان در دوره ترامپ میدان مینی را برای دولت بعدی آمریکا تعبیه کرده‌اند. ترامپ در دوره خودش برخی از تحریم‌ها را در یک کلاهبرداری سیاسی از ذیل تحریم‌های هسته‌ای خارج کرد و وارد جداول تحریم‌های حقوق بشری و تروریسم کرد. 🔸 هرچقدر به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در آن دور مذاکرات گوشزد کردیم که این تحریم‌ها، تحریم هسته‌ای است نه تحریم حقوق بشر و تروریسم، آنها زیر بار نرفتند و آن جدول قرمز همچنان سر جای خود باقی ماند. مذاکره کنندگان جدید کشورمان بر روی این جدول مذاکرات جدی با طرف اروپایی در دور جدید مذاکرات خواهند داشت. ✅ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر از ما به برجام نیاز دارند. جمهوری اسلامی بعد از پشت سر گذاشتن فشار حداکثری ترامپ که به قصد سقوط اقتصاد ایران در پیش گرفته بود، امروز توانسته است بر اساس توانمندی‌های داخلی خود بسیاری از نیازهای خود را برطرف کند. اسکلت تحریم شکسته است و نفت در حال گران شدن است. 🔹 علاقه‌مندی بایدن برای بازگشت به برجام، شکست سیاست فشار حداکثری به جمهوری اسلامی بوده است. 💢 دولت بایدن در ابتدای شکل گیری سه ماه فرصت خواست تا بررسی‌های همه جانبه‌ای را در خصوص بازگشت به برجام انجام دهد. همین دولت به دولت تازه مستقر ایران فشار می‌آورد که سریع‌تر زمان مذاکرات را اعلام کند. باید این حق را برای دولت ایران قائل باشند که بتواند پلتفرم جدید خود را برای مذاکرات جدید تدوین کند.
⭕️رهگیری پهپادهای آمریکایی در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 در سواحل مکران؛ 🔸پهپادهای آمریکایی که به منطقه FIR و محدوده ADIZ (منطقه دفاع هوایی) ایران در برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، ورود کرده بودند، رهگیری شدند.
♦️قیمت اقلام خوراکی روزانه اعلام می‌شود 🔹بر اساس تصمیم امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد وزارت جهادکشاورزی به صورت روزانه قیمت اقلام خوراکی را از طریق رسانه‌ها اعلام کند و مردم و مصرف‌کنندگان نیز با خرید اقلام به قیمت اعلام شده راساً بر نرخ‌ها نظارت کنند و با هرگونه تخلف برخورد شود.
♨️قدردانی منتظری از بی بی سی ✡️ آیت الله منتظری پس از خارج شدن از حصر خانگی، به اصلی ترین فرد مورد نظر رسانه های بیگانه برای زیر سؤال بردن جمهوری اسلامی تبدیل شد به طوری که این رسانه ها هرگاه اراده میکردند در دفتر آقای منتظری حضور داشته و با او مصاحبه میکردند. ✡️ در بهار سال۸۷ صادق صبا تحلیلگر بی‌بی‌سی که -مدتی بعد رئیس بخش فارسی بی‌بی‌سی فارسی شد- به نمایندگی از این شبکه با منتظری دیدار کرد. ✡️ صبا در گزارش خود از این دیدار، به نقل از آقای منتظری، اینگونه می نویسد: ✡️ «آیت الله منتظری از بی بی سی به خاطر پوشش خبری حصر خانگی اش تشکر کرد و گفت حتی زمانی که معاون رهبر وقت جمهوری اسلامی ایران بوده به رادیوی فارسی بی بی سی گوش می‌داده است» ✡️ صبا همچنین نقل قولی از احمد فرزند آقای منتظری بیان می کند: ✡️ «احمد منتظری نیز گفت دولت ایران می خواهد با بازداشت خانگی پدرش نام او را از حافظه مردم محو کند اما پیروان پدرش و مردم با شنیدن اخبار بی بی سی فارسی ازآنچه بر او می گذشته مطلع می شدند» ✡️ در حقیقت به کمک رسانه های بیگانه از جمله بی بی سی فارسی و رادیو بی بی سی، آقای منتظری به پدر معنوی اپوزیسیون داخلی از جمله جنبش سبزی ها تبدیل می گردد. ✴️ منبع: سایت رجانیوز«خدمات متقابل بی‌بی‌سی و منتظری؛ از مستند سازی بی‌بی‌سی برای منتظری تا پاس‌گلهای منتظری به رسانه انگلیس برای تخریب امام» ۲۱ مرداد ۹۵.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ باید با «فرهنگ » آشنا گشت و فرهنگ حضور تمام مسلمانان در را گسترش داد. بیهوده نیست که از این پایگاه عبادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... در احادیث اهل بیت – علیهم السلام- با تعابیری نظیر : خانه خدا ، سرای اهل پروا ، باغ بهشتی و... یاد گردیده و مسلمانان را به گسترش بهره مندی از برکات فراوان مادّی و معنوی تشویق می کنند. 💠 فرهنگ به ما می آموزد که : مهم ترین و اساسی ترین پایگاه حکومت دینی از جنبه های گوناگون است. ✅ فرهنگ به ما می گوید: با توجه به نقش اساسی در احیا و حاکمیّت ارزش های دینی ، باید با ساخت و عمران به گسترش این فرهنگ کمک کرد. ✅ فرهنگ می گوید : باید به اصلی ترین مرکز ارتباط آدمی و خداوند ادب و احترام گزارد و همواره در بزرگداشت آن کوشید. ✅ فرهنگ حضور مردم و بهره مند شدن آنان را از برکات ، فلسفه احداث می داند ؛ تا آنجا که حضور در را به منزله آبادکردن آن بر می شمارد. ✅ فرهنگ ، رعایت آداب و احکام را ضرورت می خواند ؛ زیرا را خانه خدا و را کسانی که به زیارت و دیدار خداوند می روند ، می داند. ✅ فرهنگ ، انس با را ، الفت و دوستی با خدا بر می شمارد. ✅ فرهنگ ، ترک را علامت غفلت و نفاق می داند. ✅ فرهنگ می گوید : همسایه نباید در غیر نماز بخواند. ✅ فرهنگ ، خدمت به را فضیلتی بزرگ و عملی بسیار شایسته می داند ، که باید بری آن ، برترین افراد را برگزیند. 💠 باید فرهنگ را شناخت و برای شناساندن آن ، فرهنگ سازی کرد.