eitaa logo
امين‌فرید|دوره‌های‌آموزشی
3.3هزار دنبال‌کننده
365 عکس
106 ویدیو
9 فایل
🌱برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، تاریخی و اعتقادی 📚 نویسنده کتاب‌های: بیان(عقاید به زبان ساده)|الفبای یاری|فتن|راه فاطمی ✉️ پاسخگویی به پیام‌ها : @Aminfarid_pv
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام حاج آقا وقتتون بخیر ببخشید یه سوالی برام پیش اومد و اینکه تو جامعه درگیرشیم اینه که قبل از صوت اولتون پیش میاد: اصلاً چه نیازی به دین و یک ایدئدلوژی داریم..!؟ یکی میگه اصلاً نمیخوام دین و مکتب داشته باشم.. میخوام به روش و برنامه و هدف خودم زندگی کنم و به دین نیازی ندارم.. ممنون میشم راهنماییم کنید🙏
575.7K
‌ ❓چرا حتماً باید به دین معتقد باشیم؟ اگر کسی بگه با عقل خودم برنامه‌ریزی می‌کنم و به هدف میرسم و نمی‌خوام به هیچ دینی فکر کنم چه مشکلی پیش میاد؟ ‌ ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
💠 پاسخ خلاصه به این سوال: فرض بفرمایید که الف فرزند ب است ، حال اگر ب نیز فرزند الف باشد (پدر ، فرزند فرزند خود باشد) ، دور لازم می آید. اگر به این مثال دقّت بفرمایید ملاحظه می کنید که بطلان دور بدیهی است. چون لازمه ی دور آن است که چیزی علّتِ علّت خودش باشد. و می دانیم که علّت همواره مقدّم بر معلول است. بنا بر این اگر چیزی علّت علّت خودش باشد ، لازم می آید که یک چیز قبل از وجودش موجود بوده باشد ؛ یعنی آنگاه که معدوم بود موجود بوده باشد. لازمه ی این نیز اجتماع وجود و عدم می باشد که نقیض یکدیگرند و محال امّا در مورد تسلسل ، فرض بفرمایید که شمعی روشن است ؛ می پرسیم این شمع را با چه روشن نموده اید؟ پاسخ می دهند: با شمع دوم. می پرسیم این شمع دوم را با چه روشن نموده اید؟ پاسخ می دهند: با شمع سوم. و این سوال هر چه ادامه می یابد پاسخ این است که باشمع ... . لذا برای اینکه این شمع اوّلی روشن شود ، باید بی نهایت شمع قبلی نیز روشن بوده باشند و سر این سلسله هیچگاه به چیزی مثل کبریت یا فندک و امثال آن نمی رسد. در این مثال نیز ملاحظه می فرمایید که عقل سلیم بطلان چنین زنجیره بی پایان علت و معلول‌ها را به وضوح ادراک می کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان عقاید ۶.mp3
13.84M
💠 دوره بیان °جلسه ششم (چند شبهه در مورد صفات خدا) 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پاسخ اجمالی: «مجسّمه» قائل هستند كه خداوند جسميّت دارد و تمام صفات و عوارضى كه براى جسم وجود دارد براى او قائل هستند. شهرستانى در ملل و نحل از قول آنها نوشته است : حتّى مى توان خدا را لمس كرد و با او مصافحه نمود و مسلمانان مخلص مى توانند او را در آغوش بگيرند و معانقه كنند. البتّه الان در ميان مسلمين يا غير مسلمين، كسى با چنين عقائدى وجود ندارد لکن قبول جسميّت براى خداوند مساوى با نفى الوهيت و واجب الوجود بودن او است؛ چرا كه هر جسمى اجزائى دارد و داراى زمان و مكان است و هر يك از اين اوصاف براى نفى الوهيت خداوند كافى است در نقطه مقابل آنها كسانى پيدا شدند كه به قدرى در مسأله تشبيه سختگير بودند كه مى گفتند: اگر كسى به هنگام خواندن آيه «خَلَقْتُ بِيَدىَّ» (انسان را با دستانم آفريدم) دستانش را حركت دهد بايد دست او را قطع كرد!، و يا اگر به هنگام خواندن اين روايت كه از پيغمبر(صلى الله عليه وآله) منقول است كه فرمود: «قَلْبُ الْمُؤْمِنِ بَيْنَ اِصْبَعَيْنِ مِنْ اَصابِعِ الرَّحْمانِ» (قلب مؤمن در ميان دو انگشت از انگشتان خدا قرار دارد) با دو انگشت خود اشاره كند بايد هر دو انگشت او را بريد! به هر حال چنين به نظر مى رسد كه اين سخيف در مورد جسميّت خداوند از يكى از دو علّت سرچشمه گرفته است: نخست اُنس بيش از حد به عالم ماده و محسوسات ، و ديگر اين كه پاره اى از تعبيرات كنايى و مجازى است كه در قرآن و روايات به چشم مى خورد و ممكن است براى افراد كوته بين ايجاد توهّم جسميّت كند. ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان عقاید ۷.mp3
9.39M
💠 دوره بیان °جلسه هفتم (بیان تفاوت برهان انی و لمی) 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام با بعضیا که صحبت میکنم میگن دین و باور به خدا از سر ترس و نا آگاهی مردم بوده که به یه قدرت ماورایی پناه میبردن تا نجاتشون بده اما امروز که آگاه شدیم دیگه این خرافات معنی نداره میتونید جواب بدید؟ ‌پاسخ👇
1.8M
‌❓آیا ترس و ناآگاهی دلیل اعتقاد و باور به خداست؟ ❗بیان و نقد نظریه فروید 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈