📚📏📚📏📚
✅پرسش:
اگر موبايل ما نجس شد چطور اونو بايد پاک کرد؟
🌺پاسخ:
در اين زمينه، تذکر نکاتي لازم به نظر مي رسد:
🌸ضرورتي براي پاک نگه داشتن وسايل همراه از جمله موبايل وجود ندارد، نهايتاً بايد مواظب باشيد براي اين که نمازتان اشکال پيدا نکند، اين نجاست به جاي ديگر بدن يا لباستان سرايت نکند و در حالت طبيعي که اين وسائل، خشک مي باشند، نجاست هم سرايت نخواهد يافت.
☘️درنتيجه اگر مي توانيد با کشيدن روکش نايلوني يا ژلاتيني و يا استفاده از تَلق ومانندآن از تماس احتمالي دست يا صورت خيس با بدنه موبايل جلوگيري کنيد زحمت تطهير موبايل را به خود ندهيد.
🔸اما اگرممکن نيست يادلتان رضايت نمي دهدآنچه مهم است ظاهر و بدنه موبايل است نه باطن آن در نتيجه کافي است قاب موبايل را جدا کرده زير شير آب بشوييد، معمولاً در اکثر گوشي هاي جديد همه اجزاء ظاهري و بيروني موبايل قابل شست وشو است.
🍃اما اگر صفحه نمايش و يا برخي از اجزاء امکان تطهير نداشت و از تلق و... هم نتوان استفاده کرد چاره کار تنها احتياط و عدم تماس دست و صورت مرطوب با گوشي است و به شکل ديگر امکان تطهير وجود ندارد.
#حکم_شرعی
#تطهیر_موبایل
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
حکم فعالیت در #بازاریابی #شبکه ای
امام خامنه ای:
بازاریابی شبکه ای اگر بر طبق آئین نامه ورزارت صنعت و معدن باشد که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است، اشکال نداشته؛ و در آمد حاصله از آن نیز مانعی ندارد.
نکته:در مورد نظر حضرت آقا،شورای نگهبان فقط بند ج و د از قانون مربوطه را (نه همه بندها) تایید کرده ،از طرفی بازاریابی های فعلی طبق نظر شورای نگهبان عمل نمی کنند و سیستم خودشان را انجام می دهند لذا حکم به جواز آن مشکل است.
آیت الله سیستانی:
در این مورد اظهار نظر نفرموده اند، مقلدین ایشان می توانند با رعایت اعلم فالاعلم باید به مرجع تقلید دیگر رجوع کرده و یا وارد چنین معاملاتی نشوند.
آیت الله مکارم:
تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن جایز نیست. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی اکل مال به باطل است وجود دارد.
آیت الله شبیری زنجانی:
بازاریابی شبکه ای تنها در صورت وجود همه شرائط ذیل جائز است: 1. معامله در آن واقعی و واجد شرائط صحت باشد. 2. سود در مقابل کار حلال مثل معرفی مشتری - هر چند با واسطه - پرداخت شود. 3. تمام مراجع قانونی آن را مجاز بدانند و در عمل هم شرکت، قوانین را رعایت کند. 4. فاقد هرگونه مفسده اقتصادی باشد لذا بازاریابی شبکه ای اگر شبیه معاملات شرکت های هرمی مانند گلدکوئیست باشد اشکال دارد. با توجه به توضیحات فوق، شاید مورد کمی از شرکت های این چنینی پیدا شود که ضوابط فوق در مورد آنها موجود باشد لذا توصیه اکید می شود، حتی در فرض جواز هم از چنین معاملاتی اجتناب شود بنا بر این، احتیاط در ترک است.
آیت الله وحید خراسانی:
بازار یابی شبکهای بنابر احتیاط واجب صحیح نیست و در این احتیاط واجب نمیتوانید به کسی دیگر رجوع نمائید.
آدرس:
امام خامنه ای، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1145794. و سایت لیدر: https://www.leader.ir/fa/content/17054/www.leader.ir
آیت الله سیستانی، https://www.sistani.org/persian/qa/0840/
آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&mid=265597&catid=44956
آیت الله شبیری زنجانی، سایت معظم له، http://zanjani.ir/index.aspx?pid=10486 جستجوی عبارت "بازاریابی"
آیت الله وحید خراسانی، http://wahidkhorasani.com/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C/%D8%B3%D8%A4%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%82%D9%87%D9%8A/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/4713_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
📚 خريد و فروش سهام در بورس ایران و خارج از کشور
#فعاليت_در_بورس #بورس_خارج_از_كشور
#فارکس
🆔 @leader_ahkam
@amirsalehi110
حکم خرید و فروش #ارز #دیجیتال (#بیت #کوین)
امام خامنه ای:
داخل کشور: حکم تولید و خرید و فروش ارز دیجیتال، تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
خارج کشور: معظم له در این زمینه اظهار نظر نفرموده اند، بنابراین در این زمینه می توانید مطابق احتیاط عمل نموده و یا با رعایت الاعلم فالاعلم به مرجع جامع الشرائط دیگری رجوع نمایید.
آیت الله سیستانی:
معظم در این مورد اظهار نظر نفرموده اند، و مقلدین می توانند مطابق احتیاط عمل کنند، و یا با رعایت شرایط الأعلم فالأعلم به مرجع جامع الشرایط دیگری مراجعه کنند.
آیت الله مکارم:
با توجه به ابهامات زیادی که دارد از جمله اینکه: منشاء استخراج این ارز روشن نیست و نیز غالبا اعتبار آن از سوی دولت ها پذیرفته نشده است و همچنین منشاء سوء استفاده های زیادی شده است، بنابراین معامله آن جایز نیست.
آیت الله شبیری زنجانی:
چنانچه استفاده از اینگونه ارزها نوعا مفسده اقتصادی داشته یا خلاف قانون باشد اشکال دارد.
آیت الله وحید خراسانی:
خرید و فروش آن باطل است و فعالیت در آن بنابر احتیاط واجب غیر قابل رجوع است.
آیت الله صافی گلپایگانی:
به طور کلی مالیت داشتن ارزهای دیجیتال محل اشکال است و معامله با آنها صحیح نیست.
آیت الله نوری همدانی:
ورود به این معاملات اشکال دارد.
آدرس:
امام خامنه ای، سایت ادمین، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1135775
آیت الله سیستانی، استفتاء خصوصی.
آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21&mid=265846
آیت الله شبیری زنجانی، سایت، http://zanjani.ir/index.aspx?pid=10486 جستجوی "بیت کوین" یا "دیجیتال"
آیت الله وحید خراسانی، استفتاء خصوصی.
آیت الله صافی، استفتاء خصوصی.
آیت الله نوری، استفتاء خصوصی.
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
حکم فعالیت در #بورس:
امام خامنه ای:
به طور کلی، فعّالیّت در بورس داخلی، اگر بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده باشد انجام بگیرد، محکوم به صحّت و حلیّت است.
اما بورس خارجی صور مختلف دارد، اگر تحت یکی از عقود اسلامی قراردادی منعقد نشود و یا بر اساس آن عمل نشود، یا اینکه مخالف مقررات نظام باشد، جایز نیست.
آیت الله سیستانی:
با توجه به اینکه در خرید و فروش #سهام بورس، خریدار از اوصاف، خصوصیات و جزئیات این معاملات بی اطلاع است، این معاملات بی اشکال نیست؛ مقلدین ایشان می توانند در این مسأله به مجتهد جامع الشرائطی که بعد از ایشان اعلم است مراجعه کرده و به نظر وی عمل نمایند.
البته در سهام بانکها اگر مشتمل بر ربا باشد (مانند اخذ دیرکرد) خرید سهام و بقای در آن شرعا حرام است.
آیت الله مکارم:
بورس هرگاه مربوط به سهام کارخانه ها یا مراکز اقتصادى دیگر باشد که وجود خارجى دارند، و مقدار سهم و قیمت آن کاملا روشن باشد، مانعى ندارد.
آیت الله شبیری زنجانی:
در #معاملات بورس آگاهی به خصوصیات لازم نیست و همین که خریدار بداند سهمی از سرمایه شرکت معینی که شامل زمین ساختمان ماشین آلات و.. را خریداری می کند کافی است و صحیح است.
آیت الله وحید خراسانی:
چنانچه شرایط شرعی خرید و فروش رعایت شده و سهام ما به ازاء دارد یعنی با خریدن آن سهمی از سهام یک عین خارجی خریداری می شود مانعی ندارد و در صورتی که مطلب ذکر شده احراز نگردد معامله باطل است.
آدرس:
امام خامنه ای، سایت ادمین، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1110138
آیت الله سیستانی، استفتاء خصوصی موجود در آرشیو گروه علمی.
آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=27377&mid=266192
آیت الله شبیری زنجانی، استفتاء خصوصی.
آیت الله وحید خراسانی، استفتاء خصوصی.
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
💎توصیهای از امام حسن مجتبی(علیهالسلام)
🔻 امام حسن عليهالسلام:
صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن يُصاحِبوكَ بِهِ؛ حديث
🌹 با مردم به گونهاى رفتار كن كه دوست دارى با تو آن گونه رفتار كنند.
📚 أعلام الدّين، ص ۲۹۷
@m_faghihi
@amirsalehi110
7 صفر ولادت یا شهادت
نقل های شهادت امام حسن مجتبی در هفتم صفر
1. دروس شهید اول ج2 ص7 به نقل از شیخ مفید
2. کشف الغطاء ج1 ص96
3. در بحار الانوار مرحوم مجلسی از مرحوم کفعمی نقل شده است ج۴۴ ص۱۳۴ (مصباح کفعمی ص۵۱۰)
4. در بحار از ارشاد نقل شده اما در ارشاد مفید یافت نشد چیزی که در ارشاد آمده فقط شهادت امام دوم در ماه صفر است
5. جواهر الکلام به نقل از مفید
6. از کتاب تثبیت الامامه سید قاسم بن ابراهیم نقل شده
7. از والد شیخ بهایی
نتیجه اینکه طبق بررسی های انجام شده شهادت امام حسن مجتبی در هفتم صفر مدرک معتبری که قابل استناد باشد ندارد زیرا شیهد اول در دروس از مرحوم شیخ مفید نقل کرده اما در کتب شیخ مفید چنین چیزی پیدا نشد و مرحوم مجلسی هم از کفعمی نقل کرده اند ولی ایشان در کتاب بلد الامین نقل 28 صفر را انتخاب کرده اند. نقل های کتب دیگر نیز از همین کتاب دروس و کتب شیخ مفید و کتاب مرحوم کفعمی هست.
نقل های تولد امام هفتم در 7 صفر
1. اعلام الوری مرحوم طبرسی ص294
2. مناقب ابن شهر آشوب ج4 ص323
3. تاج المواعید مرحوم طبرسی ص95
4. دروس شهید اول ص154
5. ریاض الابرار ج2 ص269
6. الذریعه ج2 ص112
7. مصباح کفعمی ص510
8. علامه مجلسی در کتابهای مرات العقول و ملاذ الاخیار و بحار الانوار
9. سفینه البحار
10. در عوالم از کتب فوق نقل شده است
11. علامه مجلسی از ارشاد و روضه الواعظین نقل کرده اند که در این منابع چنین چیزی پیدا نشد
اینکه گفته می شود ناصر الدین شاه بخاطر تولد خودش قضیه را تغییر داد اگر کار او مطابق واقع شد ما بخاطر سوء استفاده شخصی باید دست از واقعیت برداریم نمی دانم به چه مدرکی تقویمها تغییر داده شد.
تنها چیزی که سبب شده ولادت را در ذیحجه قرار دهند نقلی است که در محاسن برقی (ج ۲ ص ۳۱۴) آمده که آن حضرت در بازگشت پدر و مادرشان از سفر حج به دنیا آمدند اولاً ممکن است پس از حج مدتی در مکه مانده باشند ثانیاً چگونه یک نقل در مقابل نقلهای متعدد مقدم است آیا قاعده ترجیح همین است؟ لذا در ولادت امام هفتم علیه السلام در 7 صفر تردیدی نیست.
@m_faghihi
نقل های شهادت امام حسن مجتبی در 28 صفر
1. شیخ طوسی در مصباح المتهجد ج2 ص790
2. ابن شهر آشوب در مناقب ج4 ص28
3. اربلی در کشف الغمه (قرن هفتم) ج1 ص518
4. طبرسی در اعلام الوری ص205
5. طبرسی در تاج المواعید ص82
6. کفعمی در بلد الامین ص275
7. علامه حلی در العدد القویه ص 350 به نقل از تاریخ المفید
نقل های شهادت امام حسن مجتبی در آخر ماه صفر
1. کافی ج1 ص461
2. خزاز قمی در کفایه الاثر (قرن چهارم) ص230
3. طبری آملی در دلائلم الامامه (قرن پنجم از علمای شیعه)
4. فتال نیشابوری در روضه الواعظین ج1 ص169
5. تاریخ موالید الائمه ص173
6. مرحوم مجلسی در موضع های مختلف هر سه احتمال هفتم و 28 و آخر ماه صفر را نقل کرده
که مجموعا با نقل های 28 صفر می شود 13 نقل
@m_faghihi
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
چرا در قرآن دستور به زدن زنان دادهشده است؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
نکته اول : در فرهنگ قرآن کریم ، زن و مرد در حقوق مادی و معنوی مساوی بوده و تفاوتی میان آنها وجود ندارد .
«هر كس از مرد و زن كار نيكى بهشرط ايمان به خدا بهجای آرد ما او را به زندگانى خوش و باسعادت زنده ابد مىگردانيم و اجرى بسيار بهتر از عمل نيكى كه مىكردند به آنان عطا مىكنيم».)1)
نکته دوم: هنگامیکه به کتابهای لغت مراجعه میکنیم یکی از معانی (ضرب)، تکان دادن و هوشیار کردن هست(2) و این معنا با در نظر گرفتن شرایط ضرب (نباید باعث کبودی و آمدن خون شود) و ابزار ضرب (گرسنگی، مسواک،دستمال پیچیده)،در بیانات نورانی اهلبیت علیهمالسلام تقویت میشود.
پیامبر اکرم صلواتاللهعلیه و اله میفرمایند : من تعجب میکنم از كسى كه همسرش را میزند درحالیکه خود اولى از او به كتك خوردن است ، زنانتان را با چوب نزنید، زیرا در آن قصاص است، ولى آنها را به گرسنگى و ندادن پوشاك بزنید تا در دنیا و آخرت سود برید.(3)
محقق سبزواری میگوید:«مراد از ضرب، ضرب تأدیبی است ،نباید سخت باشد و باعث كبودى شود و نباید با شلَاق و چوب او را بزند و بعضى از اصحاب گفتهاند نباید بهصورت و لگن و شكم بزند).4)
نکته سوم : جواز ضرب(زدن) بامعنای مذکور، همانگونه که در خود آیه شریفه تصریحشده، منحصر به حالت نشوز زنان و آنهم بعدازاینکه راهکارهای عقلی و عاطفی کارساز نبوده ،هست (نشوز آن است که زن در مقابل تکلیف اختصاصیاش نسبت به شوهر بدون هیچ عذر موجهى سرپیچى نماید).
نکته چهارم : چقدر زیباست که همگان در مسئله ی معاشرت با زنان ، اهلبیت علیهمالسلام را الگوی خود قرار دهیم ، که همیشه با مهربانی و گذشت ، باعث تنبه و بیداری طرف مقابل خود میشدهاند.
پینوشت :
1. نحل/97
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🆔 @javadheidari110
سوال:
آیا آسفالت در پاک کنندگی حکم زمین را دارد؟
پاسخ:
آيات عظام خویی، تبریزی، سیستانی، وحید، صافی و نوری: بنابر احتیاط واجب پاک کننده نیست.(۱)
آيات عظام امام، خامنه ای، بهجت و فاضل: پاک کننده نیست.(۲)
آيات عظام مکارم و شبیری: پاک کننده می باشد.(۳)
#حکم_شرعی
#زمين
پي نوشت:
۱_خویی، سیستانی و نوری: العروة الوثقی، کتاب الطهارة، الثانی، قبل از م 1؛تبریزی و وحید: رساله، م 185؛صافی: هدایةالعباد، ج1، کتاب الطهارة، م 604.
۲_امام: تحریرالوسیلة، ج1، کتاب الطهارة، المطهرات، ثانیها؛ خامنه ای اجوبة الاستفتائات، س 80؛بهجت: وسیلة النجاة، م 578؛ فاضل: العروة الوثقی، کتاب الطهارة، الثانی من المطهرات،
۳_مکارم: العروة الوثقی، کتاب الطهارة، الثانی، قبل از م 1؛شبیری: رساله، م 1
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi1101
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
audio_2020-09-30_17-39-14.ogg
464.5K
❎ آیانهج البلاغه تحریف شده یاخیر؟
و در چه صورت میتوان تماماً به آن استناد کرد؟
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
♻️شبهات #اعتقادی
#نهج_البلاغه
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
مسأله ۱۰۸۲ اگر کاغذ را از چیزی که سجده بر آن صحیح است مثلًا از کاه ساخته باشند، می شود بر آن سجده کرد و سجده بر کاغذی که از پنبه و مانند آن ساخته شده اشکال ندارد.
آيت الله خامنه اي:
اگر از چوب و يا گياهان ساخته شده، مانع ندارد.
آيت الله سیستانی:
اگر کاغذ نوشتن را از چیزی که سجده بر آن صحیح است مانند چوب و کاه ساخته باشند، می شود بر آن سجده کرد و هم چنین اگر از پنبه یا کتان ساخته باشند؛ ولی اگر از حریر یا ابریشم و مانند اینها ساخته باشند، سجده بر آن صحیح نیست. و امّا دستمال کاغذی، فقط در صورتی می توان بر آن سجده کرد که معلوم باشد از چیزی ساخته شده است که سجده به آن صحیح است.
آيت الله مكارم شيرازي:
سجده بر کاغذ جایز است مگر آن که یقین داشته باشیم از پنبه یا چیزهایی ساخته شده که سجده بر آنها شرعاً جایز نیست و از آنجا که غالب کاغذها را در حال حاضر از چوب می سازند و یا حدّ اقل شک ّ داریم از چه می سازند، سجده بر آنها جایز است.
پي نوشت:
توضيح المسائل مراجع معظم مسئله1082
#حکم_شرعی
#سجده_بر_کاغذ
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
موضوع:تاتو کردن (فتاواي مقام معظم رهبري)
1-تاتو کردن چه حکمی دارد؟ وانجام آن توسط آرایشگر و درآمد حاصل از آن چه حکمی دارد؟
ج.انجام آن برای زنان و اجرت گرفتن در برابر آن فی نفسه اشکال ندارد به شرطی که به منظور نشان دادن به نامحرم نباشد.
2-اگر تاتوی دائم کردن برای غسل و وضوی خانم ها مانع ایجاد کند، آیا این کار شرعاً جایز است؟و درآمد حاصل، در این صورت چه حکمی دارد؟
ج. اگر برطرف کردن آن هنگام وضو و غسل برای او ممکن بوده و حرج و مشقت نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنین مانعی باطل است. و اگر برطرف کردن آن ممکن نباشد، و یا همراه با حرج و مشقت باشد، ایجاد چنین مانعی که موجب تبدّل وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره ای می شود، چنانچه در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ؛ ولی در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد، سپس مبادرت به ایجاد مانع نماید، و چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند، و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوی جبیره ای عمل کند، یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید.
توضیح: طبق تحقیق از اهل فن موادی وجود دارد که با استفاده از آن بدون حرج می توانند مانع را برطرف کنند.
#حكم_شرعي
#تاتو
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از امیر صالحی
موضوع:جلوتر ایستادن زن در نماز
آيا محل ايستادن خانم ها در نماز، بايد عقب تر از مردها باشد؟
آيات عظام امام، بهجت، صافى و نورى: خير، اگر جلوتر از مرد هم بايستد اشكال ندارد ؛ ولى بهتر است زن عقب تر از مرد بايستد.[۱]
آيةاللَّه تبريزى: بايد حداقل بين زن و مرد يك وجب فاصله باشد و با رعايت فاصله، اگر زن هم جلوتر بايستد، نمازش صحيح است.[۲]
آيةاللَّه خامنه اى: بنا بر احتياط واجب بايد حداقل بين زن و مرد يك وجب فاصله باشد و با رعايت فاصله، اگر زن هم جلوتر بايستد، نمازش صحيح است.[۳]
آيات عظام فاضل و مكارم: زن بايد عقب تر از مرد بايستد ؛ وگرنه نماز او باطل است و فرقى بين محرم و نامحرم نيست.[۴]
آيةاللَّه سيستانى: بنابر احتياط لازم، زن بايد عقبتر از مرد بايستد و فرقى بين محرم و نامحرم نيست.[۵]
آيةاللَّه وحيد: بايد بين مرد و زن در حال نماز، حداقل يك وجب فاصله باشد ؛ ولى اگر زن برابر مرد يا جلوتر – در كمتر از فاصلهاى كه ذكر شد بايستد و هر دو با هم وارد نماز شوند، بايد نماز را دوباره بخوانند.[۶]
#حکم_شرعی
#نماز
پي نوشت:
[۱]- توضيح المسائل مراجع، م ۸۸۶ و نورى، توضيح المسائل، م ۹-۸۸۷.
[۲]-توضيحالمسائل مراجع، م ۸۸۶.
[۳]- توضيح المسائل مراجع، م ۸۸۶ و خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س ۳۷۴.
[۴]– توضيح المسائل مراجع ، م ۸۸۶.
[۵]-توضيح المسائل مراجع، م ۸۸۶.
[۶]- وحيد، توضيحالمسائل، م ۸۹۵ – ۸۹۶. (رساله دانشجويي، پرسمان)
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
زیارت اربعین.docx
19K
✅متن ۳ زیارت برای روز اربعین که حضرت آیتالله العظمی امام خامنه ای سفارش فرمودند خوانده شود✅
@m_faghihi
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🛑بسم الله الرحمن الرحیم🛑
🖤السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🖤
✍ #جواد_حیدری
جواد حیدری:
منبع ديني زيارت اربعين، روايات متعددي است که يکي از آنها روايت امام حسن عسکري علیه السلام است که از حضرت امام حسن عسکري(ع) روايت شده است كه «علامتهاي مؤمن پنج چيز است، پنجاه و يك ركعت نماز فريضه و نافله در شبانه روز، زيارت اربعين، انگشتر به دست راست كردن، پيشاني برخاك نهادن درسجده و بسم الله را بلندگفتن»
اگر دقت کنيم همه ی اين امور، شعار هاي شيعه است و بايد ظهور و بروز داشته باشد.
پس زيارت اربعين به عنوان يکي از وظايف شيعه است که امام حسن عسکري آن را در ضمن نشانه هاي مومن بيان فرموده اند.
از قديم الايام هر زمان که زمينه زيارت اربعين فراهم بوده جمع مشتاق زيارت ابا عبده الله به صورت پياده به سوي کربلا حرکت مي کردند تا به امروز که اين حرکت به اوج خود رسيده است.
براي زيارت اربعين فوايد بسياري قابل ذکر است:
اول اين که انسان وظيفه ايماني خود را در زيارت اربعين که امام حسن عسکري بيان کرده است انجام مي دهد و به فيوضات معنوي و مادي اين زيارت نائل آيند
دوم اين که اين زيارت شعار شيعه است يعني شيعه با گردهمايي عظيم اربعين ظهور و نمو خود را نشان ميدهد تا جايي که همچنين جمعيتي در جهان بي سابقه است که براي يک هدف يک جا جمع شوند اين گردهمايي موجب اقتدار شيعه است. اسرائيل و سرويس هاي خبري او حتما از اين حرکت آگاه هستند و به خوبي مي دانند اين جمعت اگر هر عزمي داشته باشد محقق خواهد شد پس خيال خام در سر نخواهد پروراند.
سوم اين حرکت عظيم باعث همبستگي کشور هاي شيعه شده تا جايي که دو کشور عراق و ايران که در کمتر از 30 سال پيش مشغول جنگ با هم بودند امروز به برکت امام حسين و اربعين حسيني در کنار هم قرار گرفته اند مردم عراق از ايرانيان پذيرايي مي کنند و اين را در هيچ کجاي جهان نمي توانيدپيدا کنيد(دو کشور که با هم جنگ کرده اند و هزاران کشته داده اند به اين زودي در کنار هم قرار بگيرند)
چهارم اين که استکبار جهاني هميشه خواسته است شيعه که در جهان بسيرا تاثير گذار بوده است را از هم جدا کرده و به اختلاف افکني بين آنها مشغول شود و خود از آب گل آلود نفت و ذخاير آنها را به تاراج ببرد ولي اين زيارت باعث بيداري شيعيان شده است و "حب الحسين يجمعنا" هميشه استعمار خواسته از دعواي عرب و عجم سوء استفاده کند ولي اين حرکت به تعميق روابط آنها انجاميده است.
نکته ی قابل ذکر این است که: امسال به خاطر شرائط ویژه بابت وجود و شیوع ویروس منحوس کرونا، وظیفه ی ما تبعیت از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست که مقام معظم رهبری مصوبات این ستاد را لازم الاجرا دانستند و بدان تاکید کردند.
به هر حال اگر توفیق حضور در کنگره ی عظیم اربعین را از دست دادیم می توانیم با خواندن دعاهایی که برای این روز وارد شده است؛ پاداش و ثواب این زیارت را درک کنیم و ان شاء الله جز زائران اربعین حسینی قرار بگیریم.
از مهم ترین زیارات این روز، زیارت اربعین می باشد. که مضامین والا و بالای آن در معرفت بخشی به عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام بسیار موثر است.
#اربعین
@javadheidari110