eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
387 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادحیدری کنفرانس امامت۱۲.mp3
8.35M
کنفرانس امامت جلسه دوازدهم 🎙استاد جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادحیدری کنفرانس امامت۱۳ .mp3
8.78M
کنفرانس امامت جلسه سیزدهم 🎙استاد جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پرسش: آیا اموات می توانند ازاحوال خانواده خود در دنیا اطلاع پیدا کنند؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: با سلام مرحوم کلینی (ره) نقل می کنند : اسحاق بن عمار از امام کاظم علیه السلام پرسید : آیا میت خانواده خود را ملاقات می کند؟ حضرت فرمودند : بله ، اسحاق می پرسد : مدت اين ملاقات چه مقدار است؟فرمود: مقدار اين ملاقات وابسته به اندازه فضائل و نيكى هاى آنان است، برخى از مردگان در هر روز با خويشاوندان خويش ملاقات دارند و برخى از آنان در هر دو روز و برخى ديگر هر سه روز...(1) قُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ ع يَزُورُ الْمُؤْمِنُ أَهْلَهُ فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ فِي كَمْ قَالَ عَلَى قَدْرِ فَضَائِلِهِمْ مِنْهُمْ مَنْ يَزُورُ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَزُورُ فِي كُلِّ يَوْمَيْنِ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَزُورُ فِي كُلِّ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ.... امام صادق علیه السلام مطلب جالبی را در این مورد ،به یکی از اصحاب متذکر می شوند که : ...إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَزُورُ أَهْلَهُ فَيَرَى مَا يُحِبُّ وَ يُسْتَرُ عَنْهُ مَا يَكْرَهُ وَ إِنَّ الْكَافِرَ لَيَزُورُ أَهْلَهُ فَيَرَى مَا يَكْرَهُ وَ يُسْتَرُ عَنْهُ مَا يُحِب... مومن و کافری که از دنیا میرود به دیدار اهل و عیال خود می ایند و انان را می بینند ولی تفاوت انان در این است که مومن تنها حالت شادی خانواده خود را میبیند و کافر حالتهای ناراحتی و حزن انان را(2) توجه داشته باشیم با توجه به مثالی بودن جسم اموات در عالم برزخ ، طبیعی است که آن ها را نمی بینیم و از این امر مطلع نمی شویم. شادی روح همه ی اموات صلوات پینوشت : 1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص: 231 2. همان ، ص :23 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد حیدری کنفرانس امامت ۱۴ .mp3
11.42M
کنفرانس امامت جلسه چهاردهم(جلسه آخر) 🎙استاد جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
audio_2020-09-30_17-39-14.ogg
464.5K
❎ آیانهج البلاغه تحریف شده یاخیر؟ و در چه صورت میتوان تماماً به آن استناد کرد؟ 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
audio_2020-09-30_17-42-10.ogg
484.4K
❎روایتی شنیدم من باب اینکه زمان حمله اعراب به ایران،اعراب؛به تجاوز نوامیس وعیش ونوش پرداختند بطوریکه برخی ازایرانیان دختران وهمسران خودشون روکشتند تابه دست اعراب نیفتند. واینکه اعراب اموال شخصی رو بصورتی که مخالف سنت وقران هست غارت کردند. آیا همچین روایاتی وجود داره؟ 🎙استاد جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
⚡️بی تفاوتی(قسمت اول) بی‌تفاوت بودن، خطرناک‌ترین خصوصیتی است که بشر بدان گرفتار است حتی خطرناک‌تر از دشمنی. آدم‌های بی‌تفاوت نه اینکه نمی‌فهمند، بلکه تمام تلاششان را برای ابرازنفهمیدن بکار می‌گیرند. چشم‌های آدم‌های بی تفاوت بیشتر از فکرشان و بیشتر از زبانشان کار می‌کند. آن‌ها فقط می‌بینند و رد می‌شوند بدون هیچ واکنشی. اینکه بودجه‌ای کلان برای پروژه‌ای بی ارزش تصویب بشود یا نشود برای این آدم‌ها مهم نیست. اینکه قاضی حکم کند که درخت چند ساله‌ی گردو را از ریشه بکنند یا به‌جای این حکم، دستور به جابجایی درخت بدهد هم باز برای این آدم‌ها مهم نیست. اصلا آدم‌های بی تفاوت، انگار سنسور احساساتشان هم خوب کار نمی‌کند. ساعت‌ها حرف مهمل و بی ربط بشنوند خم به ابرو نمی آورند. سه‌گانه‌ی غریبیست آدم بودن، دین داشتن و بی‌تفاوت بودن. آدم‌های بی تفاوت، هیچ تعریف دقیقی از جهان ندارند.جهان برای آن‌ها حکم شهرفرنگ است که فقط آمده‌اند برای تماشایش. تعارض ذهنی شاید تنها تجربه‌ایست که آدم‌های بی‌تفاوت با آن سر و کار ندارند چرا که درک تعارض‌ها حاصل تفکر انسان است و بی‌تفاوت‌ها گویا اهل فکر هم نیستند. ادامه دارد... https://eitaa.com/roznevesht @javadheidari110
🍃🌸🍃🌼🍃🌺🍃 🎺 🎺 🎺 کانال: 👇 💐 💐💐 💐💐 💐💐💐 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 #🌻🌻🌻 #🌻🌻🌻 https://eitaa.com/joinchat/2361262134C56d6519a4d 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
⚡️بی تفاوتی ( قسمت دوم) آدم‌های بی‌تفاوت، اصولا آدم‌های همیشه راضی‌اند.انگار هیچ امر خوب یا بدی با انتظاراتشان ناهمخوانی ‌ندارد.از نگاه آن‌ها همیشه همه‌ چیز خوب است. اما بالعکس میزان پذیرش ریسک در اهل دغدغه بالاست.چرا که گاهی باید هزینه‌ی زیست دینی خود را هم پرداخت کنند. گاه باید جان دهند و گاه مال، گاهی نیز باید آبروی خود را گرو بگذارند. اما آدم‌های بی‌تفاوت ریسک‌ناپذیرترین آدم‌های دنیا هستند. اشتیاق و شوق به انجام عمل از دیگر ویژگی‌هایی است که اهل دغدغه دارندش و اهل بی‌تفاوتی از آن محرومند. برای متدین حقیقی، آنچه اصالت دارد تکلیف است، اما برای بی‌تفاوت‌ها، اصالت با نتیجه است. بارها شنیده‌ایم که می‌گویند خلاقیت حاصل کمبود امکانات است.آدم‌های مومن، از دل سختی‌ها به خلاقیت‌ها می‌رسند اما آدم‌های بی‌تفاوت اصلا حاضر نیستند از جایشان تکانی بخورند. بی‌تفاوت‌ها اهل خطر نیستند و متوسل به هرچیزی می‌شوند برای دفاع. همواره به دنبال تمهیداتی هستند برای پرهیز از آسیب و راهی برای فرار. بی تفاوت‌ها با همه چیز کنار می‌آیند.اما برای آدم دغدغه‌مند بعضی چیزها کنار‌آمدنی نیست. راستی نوع انتخاب‌ها در زندگی آدم‌های بی‌تفاوت هم با بقیه‌ی آدم‌ها فرق دارد. بی‌تفاوت‌ها تنها به انتخاب‌هایی می‌اندیشند که کمترین هزینه را بابتش بپردازند. ادامه دارد... https://eitaa.com/roznevesht @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️درمان وسواس 1️⃣- عدم پاسخ دهي. 2️⃣- تقابل به ضد. (مثلاً وسواس در قرائت را بخواند و رد شود. یا در نجاسات، دست بزند.) 3️⃣- فرمان ايست. (به طور عمد، افكار وسواسي خود را آزاد بگذارد و در اين بين ناگهان درمانگر یا وسواسی با صداي بلند و بيزار كننده، فرياد مي زند: ايست !؟!) 4️⃣- استفاده از تلقینات مثبت: مثلاً نمازهایم صحیح است و خداوند آنرا می پذیرد و مانند این جملات ... 5️⃣- غرقه سازی (مواجه کردن فرد وسواس با اموری که از آن ها بیزار است- البته گاهی باید به صورت تخیلی و ذهنی اتفاق بیافتد) 6️⃣- درمان دارويي. 7️⃣- بهره از ادعيه و اذكار خاصي از جمله «لا اله الاالله» و «لاحول و لا قوة الابالله». 📚چند کتاب: ـ «شناخت و درمان وسوسه و وسواس» نوشته محمود ارگانى بهبهانى از انتشارات مجمع ذخاير اسلامى ـ «درمان رفتارى وسواس» نوشته گيل اس‏استكتى، ترجمه عباس بخشى‏پور رودسرى و مجيد محمود عليلو از انتشارات نشر روان پويا (سال 1376) ـ وسواس و درمان آن نوشته آيه الله مظاهرى کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️بی‌تفاوتی( قسمت سوم) بی‌تفاوت‌ها به ماندن خود در مخمصه‌ها عادت کرده‌اند و تلاشی برای بیرون کشیدن خود و جامعه از این مخمصه‌ها ندارند. آن‌ها خود را صاحب هیچ رسالتی نمی‌دانند و برایشان فرقی نمی‌کند که خودشان راوی قصه‌ی زندگی‌شان باشند یا دیگران هرجور که بخواهند آن‌ها را روایت کنند. اهل دغدغه اما، قصه‌ی زندگی‌اش را خودش می‌نویسد و خودش روایت می‌کند. جهان و اتفاقاتش برای آدم‌های بی‌تفاوت، اتفاقیست، اما آدم‌های دغدغه‌مند دائما می‌خواهند رمز و راز جهان را کشف کنند و معنایش را بفهمند. انگار افراد بی‌تفاوت مشق زندگی را فقط از روی دست دیگران کپی می‌کنند. آدم‌های بی تفاوت به محض احساس خستگی، میدان را خالی می‌کنند، اما آن‌ها که دغدغه دارند با چنگ و دندان تکه‌های جدا شده‌ی پازل زندگی را بهم می‌چسبانند. https://eitaa.com/roznevesht @javadheidari110
مسأله ۱۰۸۲ اگر کاغذ را از چیزی که سجده بر آن صحیح است مثلًا از کاه ساخته باشند، می شود بر آن سجده کرد و سجده بر کاغذی که از پنبه و مانند آن ساخته شده اشکال ندارد. آيت الله خامنه اي: اگر از چوب و يا گياهان ساخته شده، مانع ندارد. آيت الله سیستانی: اگر کاغذ نوشتن را از چیزی که سجده بر آن صحیح است مانند چوب و کاه ساخته باشند، می شود بر آن سجده کرد و هم چنین اگر از پنبه یا کتان ساخته باشند؛ ولی اگر از حریر یا ابریشم و مانند اینها ساخته باشند، سجده بر آن صحیح نیست. و امّا دستمال کاغذی، فقط در صورتی می توان بر آن سجده کرد که معلوم باشد از چیزی ساخته شده است که سجده به آن صحیح است. آيت الله مكارم شيرازي: سجده بر کاغذ جایز است مگر آن که یقین داشته باشیم از پنبه یا چیزهایی ساخته شده که سجده بر آنها شرعاً جایز نیست و از آنجا که غالب کاغذها را در حال حاضر از چوب می سازند و یا حدّ اقل شک ّ داریم از چه می سازند، سجده بر آنها جایز است. پي نوشت: توضيح المسائل مراجع معظم مسئله1082 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
موضوع:تاتو کردن (فتاواي مقام معظم رهبري) 1-تاتو کردن چه حکمی دارد؟ وانجام آن توسط آرایشگر و درآمد حاصل از آن چه حکمی دارد؟ ج.انجام آن برای زنان و اجرت گرفتن در برابر آن فی نفسه اشکال ندارد به شرطی که به منظور نشان دادن به نامحرم نباشد. 2-اگر تاتوی دائم کردن برای غسل و وضوی خانم ها مانع ایجاد کند، آیا این کار شرعاً جایز است؟و درآمد حاصل، در این صورت چه حکمی دارد؟ ج. اگر برطرف کردن آن هنگام وضو و غسل برای او ممکن بوده و حرج و مشقت نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنین مانعی باطل است. و اگر برطرف کردن آن ممکن نباشد، و یا همراه با حرج و مشقت باشد، ایجاد چنین مانعی که موجب تبدّل وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره ای می شود، چنانچه در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ؛ ولی در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد، سپس مبادرت به ایجاد مانع نماید، و چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند، و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوی جبیره ای عمل کند، یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید. توضیح: طبق تحقیق از اهل فن موادی وجود دارد که با استفاده از آن بدون حرج می توانند مانع را برطرف کنند. 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
💠پرسش: طبق حدیثی از امام حسن عسکری علیه‌السلام، نشانه‌های مؤمن یکی زیارت اربعین یکی انگشتر دست راست کردن هست می‌خواستم بدونم اگه کسی توفیق زیارت اربعین نداشته باشه مومن نیست؟ و این‌که انگشتر دست کردن این‌قدر ارزش داره که نشانه مؤمن میشه. لطفاً توضیح بدید این حدیث را. ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: از امام عسکری علیه‌السلام روایت‌شده است: «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ‏ وَ التَّخَتُّمُ فِي الْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏»؛ «پنج چیز از علامات مؤمن است، ‏پنجاه‌ویک رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن، بلند خواندن بسم‌الله الرحمن الرحیم» (1) دو نکته : یک : مؤمن دارای نشانه‌های متعددی هست که حضرت در این روایت شریفه درصدد بیان بعضی از این نشانه‌ها بوده‌اند و نه همه آن‌ها. دو : اگر کسی موفق به زیارت اربعین شود از نشانه‌های ایمان است ولی چنین نیست که کسی این عمل را انجام ندهد از دایره ایمان خارج شود. اما در مورد انگشتری : الف : انسان مختار است انگشتری را در دست راست و یا دست چپ استفاده کند و روایاتی تصریح به مختار بودن انسان در این امر دارد.(2) ب : در روایات انگشتری در دست راست کردن از نشانه‌های شیعیان امام علی علیه‌السلام، شمرده‌شده است و لذا در این روایت شریفه علامت مؤمن ذکرشده است. (3) ازآن‌جهت که این کار، فرد را در زمره‌ی شیعیان و کسی که دغدغه‌ی اجرای معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام را دار است، قرار می‌دهد ، دارای ارزش و از نشانه‌های مؤمن شمرده‌شده است. پی‌نوشت: 1. كتاب المزار- مناسك المزار(للمفيد)، النص، ص: 53 2. وسایل الشیعه، ج 5، ص 79 3. همان، ص 82 @javadheidari110
❓چرا مسلمانها به ایران حمله کردند؟ 1️⃣ اولا حمله از طرف مسلمانان نبوده و بلکه شروع جنگ آن طرف بود که نمی خواستند صدای اسلام به گوش دیگران برسد، مسلمانان هم برای دفاع از اسلام مبارزه کردند. 💎 پس جنگ از ایران شروع شد اما بعدا توسط مسلمانها ادامه پیدا کرد. 2️⃣ دوم اینکه ما این کشورگشایی ها را تایید نمی ­کنیم. به نظر ما اگر مسلمانان در آن زمان به جای کشورگشایی، اسلام و معارف آن را در وجود خودشان نهادینه می­ کردند، بهتر بود، تا بعد از پنجاه سال پسر پیغمبر خدا را با آن وضع فجیع به شهادت نرسانند. 3️⃣ سوم اینکه این تصور که عربها به ایران حمله کردند و تمدن ایران را نابود کردند، است که و واقعیت ندارد. ✳️ این اهانت به ایرانیان است که بگوییم یک عده عرب آمدند و ملت باسابقه، متمدن، بافرهنگ و باهوش ایران را تاراج کردند به حدی که دیگر نتوانستند قد علم کنند. حجاز در آن زمان ارزشی نداشت، هیچ یک از قدرتهای بزرگ آن را نمی‌­خواستند. ایران یمن را که جنوب حجاز بود تحت حاکمیت خودش قرار داده بود و فرماندهان ایرانی برایش قرار داده بود ولی خود حجاز را نمی ­خواست، چون حجاز هیچ تمدن و سرمایه­ ای نداشت. آن وقت چگونه ممکن است این قوم عرب بی فرهنگ بدون هیچ ارتش قدرتمندی، به ایران با آن همه سپاه و قدرت حمله کند و فرهنگ آن را از هستی ساقط کند. 📎 آنچه در ایران اتفاق افتاد جنگ بین عرب و ایران نبود، جنگ بین دو فرهنگ بود. جنگ بین فرهنگ پویا، پرقدرت، منطقی و انسانی اسلام و فرهنگ پوسیده، منحط و طبقاتی شاهنشاهی ایران بود. طبقاتی به این معنا که افراد در صورتیکه حق سواددار شدن داشتند که در طبقه اشراف و موبدان باشند. طبیعی است که در جنگ بین این دو ، فرهنگ قوی تر پیروز می شود. 🔹البته قبل از اینکه جنگی رخ دهد، اسلام دلهای مردم را فتح کرده بود. همان زمان جنگهایی بین ایران و روم اتفاق افتاد و روم بعضی از شهرهای مرزی ایران را گرفت و مردم بدون کمک دولت مرکزی سه سال شبانه روز جنگیدند و اینها را بیرون کردند. چرا مردم نسبت به اسلام چنین کاری را نکردند؟ معلوم است اسلام از قبل در دلهای ایشان نفوذ کرده بود. بعدها خود ایرانیها حاکم شدند و تقریبا همه کشورهای اسلامی تحت حاکمیت آنها بود، ولی بازگشتی به فرهنگ سابق نداشتند. 🔰پس اینکه اسلام و ایران را در تقابل هم قرار دهیم این بزرگترین خیانت است که هم به ایران و هم به اسلام کرده ایم، تحقیقا خدمتی که اسلام به ایران کرد هیچ فرهنگی نکرد و خدمتی که ایران به اسلام کرد هیچ قوم و ملیتی نکردند. 🔸شیعه که اصلا در دل ایران رشد کرد و به ثمر نشست، اهل سنت هم وامدار ایران هستند و اکثر دانشمندانشان ایرانی بودند. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
موضوع:جلوتر ایستادن زن در نماز آيا محل ايستادن خانم‏ ها در نماز، بايد عقب‏ تر از مردها باشد؟ آيات عظام امام، بهجت، صافى و نورى: خير، اگر جلوتر از مرد هم بايستد اشكال ندارد ؛ ولى بهتر است زن عقب‏ تر از مرد بايستد.[۱] آيةاللَّه تبريزى: بايد حداقل بين زن و مرد يك وجب فاصله باشد و با رعايت فاصله، اگر زن هم جلوتر بايستد، نمازش صحيح است.[۲] آيةاللَّه خامنه‏ اى: بنا بر احتياط واجب بايد حداقل بين زن و مرد يك وجب فاصله باشد و با رعايت فاصله، اگر زن هم جلوتر بايستد، نمازش صحيح است.[۳] آيات عظام فاضل و مكارم: زن بايد عقب‏ تر از مرد بايستد ؛ وگرنه نماز او باطل است و فرقى بين محرم و نامحرم نيست.[۴] آيةاللَّه سيستانى: بنابر احتياط لازم، زن بايد عقب‏تر از مرد بايستد و فرقى بين محرم و نامحرم نيست.[۵] آيةاللَّه وحيد: بايد بين مرد و زن در حال نماز، حداقل يك وجب فاصله باشد ؛ ولى اگر زن برابر مرد يا جلوتر – در كمتر از فاصله‏اى كه ذكر شد بايستد و هر دو با هم وارد نماز شوند، بايد نماز را دوباره بخوانند.[۶] پي نوشت: [۱]- توضيح‏ المسائل مراجع، م ۸۸۶ و نورى، توضيح ‏المسائل، م ۹-۸۸۷. [۲]-توضيح‏المسائل مراجع، م ۸۸۶. [۳]- توضيح ‏المسائل مراجع، م ۸۸۶ و خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س ۳۷۴. [۴]– توضيح‏ المسائل مراجع ، م ۸۸۶. [۵]-توضيح‏ المسائل مراجع، م ۸۸۶. [۶]- وحيد، توضيح‏المسائل، م ۸۹۵ – ۸۹۶. (رساله دانشجويي، پرسمان) 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110