eitaa logo
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
14.5هزار دنبال‌کننده
698 عکس
1.6هزار ویدیو
30 فایل
خبرگزاری وستانیوز کانال توسط دکتر مکرمی پور کارشناس مسائل بین الملل و امنیت ملی مدیریت می شود. ارتباط @mbmokaramipour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ابوقاسم
4.3M
بازی دوگانه در قفقاز// (ابتکار ارمنستان👇) کریدور مواصلاتی با حضور ناظران اروپایی ،سیاست چماق و هویج ابوقاسم
چگونه نام آذربایجان بر شمال ارس (اران و شروان ) گذاشته شد؟ (بخش یکم) 🔴پس از جنگ‌های ایران و روس در روزگار سلطنت فتحعلی‌شاه قاجار و قرارداد مشهور ترکمانچای رود ارس مرز میان ایران و روسیه شناخته شد و سراسر قفقاز به تصرف امپراتوری روسیه در آمد. ترکی‌زبانان مسلمان قفقاز که از نتایج جنگ‌های ایران و روس ناخرسند و به سبب ضعف دولت ایران از پشتیبانی کشور مذکور ناامید شده بودند، به دولت امپراتوری عثمانی که هنوز در آن زمان نیرومند بود، روی آوردند. اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم در امپراتوری عثمانی دو جریان قوت گرفت. یکی اندیشه «اتحاد اسلام» و دیگری «وحدت تركان» بود که گروه مشهور ترکان جوان مبلغ و مروج آن بودند. 🟠این گروه که خواستار اتحاد همۀ ترکی زبانان جهان بودند، در سال ۱۹۰۷ حزبی بنام حزب اتحاد و ترقی بنیاد نهادند. دولت امپراتوری عثمانی که ترکی زبان و در عین حال مدعی رهبری بر مسلمین سراسر جهان بود این دو جریان و دو اندیشه را در هم آمیخت و به خدمت گرفت. ترکی زبانان قفقاز نیز که به علل مذهبی از سیادت امپراتوری روسیه ناخرسند بودند، در جستجوی تکیه گاهی بر آمدند و این تکیه گاه را در میان ترکی زبانان آسیای صغیر یافتند و از این پس قیام‌های مردم قفقاز رنگ سیاسی مذهبی گرفت. 🟡این قیام‌ها از سوی دولت عثمانی و گروه «ترکان جوان» که بنیادگزار جنبش پانترکیسم بودند، مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت. سال ۱۹۱۱ در شهر باکو حزبی بنام «حزب اسلامی و دموکرات مساوات» تأسیس شد که هر دو جنبۀ سیاسی و مذهبی را در خود جمع داشت. بنیاد گزاران حزب نامبرده، رسول زاده ، شریف زاده، کاظم زاده و چندتن دیگر بودند که از سوی ترکان حمایت می شدند. در ماه فوریه سال ۱۹۱۷ پس از پیروزی نخستین انقلاب روسیه وسقوط تزاریسم، سران حزب مساوات موافقت خود را با «جمهوری دموكراتيك روسيه» اعلام داشتند. 🟢پس از انقلاب اکتبر سال ۱۹۱۷ و کناره گیری روسیه از شرکت در نخستین جنگ جهانی، ترکان نفوذ خود را در قفقاز گسترش دادند. سران حزب مساوات ابتدا با بلشویک‌های قفقاز نزديك شدند، ولی سرانجام میان‌شان اختلاف افتاد و مساواتیان در تاریخ ۲۷ مه سال ۱۹۱۸ در شهر تفلیس دولت خود را تشکیل دادند و بنام جمهوری آذربایجان اعلام استقلال کردند. دولت مذکور در ماه ژوئن همان سال مقر خود را به شهر گنجه انتقال داد. در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۱۸ سپاهیان ترک به فرماندهی نوری پاشا شهر باکو را متصرف شدند. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺سوم ـ ايجاد ترديد در وحياني بودن قرآن قرآن كريم از زبان مخالفان درباره شبهه‌افكني درباره وحياني بود
🔺چهارم ـ شخصيت‌سازي طبق بيان قرآن كريم فرعون در مقابله با حضرت موسي عليه السلام كوشيد تا نخست از طريق ساحران (اعراف: 115 ـ 117 و شعراء: 34 ـ54) و سپس با استفاده از شخصيت بلعم باعورا4 (اعراف: 175 ـ176) موقعيت موسي عليه السلام را تضعيف كرده و جايگزيني براي آن حضرت عليه السلام بسازد كه از نظر او هم‌تراز شخصيت موسي عليه السلام بودند تا از اين طريق به اهداف خود برسد. در صدر اسلام نيز دو نفر ادعاي نبوت كرده، تلاش كردند جايگزين آن حضرت شوند و قدرت را به دست گيرند.5 روشن است كه اين موضوع اختصاص به زمان موسي عليه السلام يا ديگر پيامبران نداشته، بعد از عصر پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و تا امروز نيز ادامه دارد و امثال «بلعم باعورا»ها و «ابوعامر»ها6 و «اميه بن ابي‌الصلت‌«ها7 علم و دانش و نفوذ اجتماعي خود را در برابر درهم و دينار يا مقام و يا به انگيزه حسد، در اختيار گروه‌هاي منافق و دشمنان حق و فراعنه و بني‌اميه‌ها و بني‌عباس‌ها و طاغوت‌ها داده و مي‌دهند. در جهان معاصر نيز همين شيوه پيگيري شده و با اهداي جوايز بين‌المللي چون صلح نوبل و حقوق بشر از طريق رسانه‌ها، از افراد و جريان‌هاي معاند شخصيت‌سازي و الگوسازي مي‌شود. 🔺سه ـ تفرقه‌افكني از روش‌هاي معمول دشمنان، ايجاد فتنه با تفرقه‌افكني در جامعه است. جنگ‌هاي داخلي، اختلاف‌هاي حزبي، طايفه‌اي، سياسي، ديني و مذهبي جامعه را در تنش قرار مي‌دهد و فرصتي براي سوءاستفاده دشمنان فراهم مي‌كند. پرواضح است كه ملت پراكنده و متفرق به قدرتي ضعيف‌تر و درهم شكننده‌تر مبدل خواهد شد و چيره شدن بر آن، بسيار ساده‌تر خواهد بود. بيشتر مفسران پيام آيه «اِنَّ هذِهِ اُمَّتُكُم اُمَّه واحِدَه» (انبياء: 92) را امر به اجتماع و اتحاد و نه تفرقه در دين و فرقه فرقه شدن مسلمين دانسته‌اند. (طوسي، بي‌تا، ج۲: ۵۴۶) در آيات ديگر نيز فرقه فرقه شدن امت واحده، بر اثر اعمال تفرقه‌انگيز امت‌هاي پيشين نكوهش شده است (انبياء: 93 ـ 94 و مؤمنون: 53 ـ 54)؛ همچنين عامل ايجاد تفرقه، مشركان و انس و عادت به مظاهر، شرك دانسته شده است (شوري: 13). امروزه ايجاد اختلاف‌هاي مذهبي و دامن زدن به اختلاف‌هاي موجود نيز در ادامه همين راهبرد تفرقه‌افكني است. گاه نيز جامعه اسلامي بدون توجه به خواست دشمن، به خاطر هواپرستي عده‌اي، دچار فتنه و تفرقه مي‌گردد. در اين موارد، دشمن از بيرون، فتنه را سازماندهي مي‌كند. در قرآن كريم آمده است: «و از فتنه‌اي كه تنها به ستمكاران شما نمي‌رسد، بترسيد و بدانيد كه خدا سخت كيفر است» (انفال: ۲۵). در حقيقت خاصيت حوادث اجتماعي چنين است هنگامي كه جامعه در اداء رسالت خود كوتاهي كند و بر اثر آن قانون‏شكني‏ها و هرج و مرج‏ها و ناامني‏ها و مانند آن به بار آيد، نيكان و بدان با يكديگر در آتش آن مي‏سوزند و خداوند در اين آيه به همه جوامع اسلامي اخطار مي‌دهد. ادامه دارد... @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅چگونه نام آذربایجان بر شمال ارس (اران و شروان ) گذاشته شد؟ (بخش یکم) 🔴پس از جنگ‌های ایران و روس د
چگونه نام آذربایجان بر شمال ارس(اران و شروان) گذاشته شد؟ (بخش دوم) 🔴پس از این واقعه دولت مساواتیان که از پشتیبانی ترکان برخوردار بود، به شهر باکو انتقال یافت.گرچه مساواتیان خود گروهی متشکل و یکدست نبودند.با این همه نفوذ ترکان در آنها بسیار بود. در دايرة المعارف كوچك شوروی که به سال ۱۹۵۴ در شهر مسکو به چاپ رسید چنین نوشته شده است : ((مساواتیان از ترکان پیروی میکردند و دولتی پان ترکیست بودند.)) 🟠گمان می رود گذاردن نام آذربایجان بر اران و شیروان در قفقاز بنابر خواست و سیاست ترکان بوده است. زیرا ترکان که چند بار به آذربایجان ایران حمله بردند با وجود کشتار فراوان همواره مقاومت شدید مردم آذربایجان را برابر خود مشاهده کردند بنابراین قادر نبودند از راه های مستقیم مردم آذربایجان را به خود متمایل گردانند.از این رو طریق غیر مستقیم را در پیش گرفتند و در صدد بر آمدند نخست قفقاز و آذربایجان را زیر نام واحد آذربایجان متحد گردانند و پس آنگاه دو سرزمین نامبرده را ضمیمه خاك خود کنند. 🟡در اکتبر سال ۱۹۱۸ سپاهیان انگلیس به فرماندهی ژنرال تومسون شهر باکو را اشغال کردند و سپاه ترك را که در نخستین جنگ جهانی شکست یافته بود، از آن سرزمین بیرون راندند. ولی دولت «جمهوری آذربایجان» که توسط مساواتیان تأسیس یافته بود ، همچنان به رسمیت شناخته شد.دولت مساوات حدود دو سال زیر عنوان «دولت جمهوری آذربایجان» بر اران و شیروان حکومت کرد و این وضع تا ۲۸ آوریل سال ۱۹۲۰ ادامه یافت. در این تاریخ واحدهای ارتش سرخ شهر باکو را به تصرف آوردند و دولت مساواتیان را ساقط و بسیاری از سران حزب و دولت مذکور را دستگیر و اعدام کردند . 🟢از همین تاریخ در باکو و پیرامون آن حکومت شوروی اعلام شد . ولی دولت جدید نیز نام آذربایجان را که پان ترکیستها بــر سرزمین اران و شروان نهاده بودند همچنان باقی نگاه داشت بدین روال نام «آذربایجان» نخست از سوی مساواتیان بر بخشی از قفقاز گذارده شد و پس آنگاه از جانب اتحاد شوروی تأیید و تثبیت گردید.در این که سرزمین ترکی زبانان قفقاز هیچگاه نام آذربایجان نداشته است جای اندك شبهه و تردیدی نیست و قبلا بتفصیل مطالبی در این زمینه ارائه شد. @amniatemeli
🔺 فعالیت های ویژه، به معنای اقداماتی است که در حمایت از اهداف سیاست ملی در خارج از کشور انجام می شود و به گونه ای است که برنامه ریزی وبه اجرا در می آیند که نقش دولت ایالات متحده در حمایت از چنین فعالیت هایی آشکار نشده و یا به رسمیت شناخته نمی شود. @amniatemeli
📸نامه سردار سلیمانی به محمد الضیف فرمانده عملیات طوفان الاقصی‌ 🔹رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ با حمله موشکی به منزل محمد ضیف که فرماندهی عملیات امروز را بر عهده داشت، همسر و دختر او را شهید کردند. 🔹سردار سلیمانی پس از آن حمله، در نامه‌ای به فرمانده گردان‌های قسام، او را فردی مقاوم و شجاع معرفی کرد و شهید زنده خواند. در نامه سردار سلیمانی آمده است: 🔹همگی مطمئن باشید ایران با وجود فشار‌ها و محکم شدن محاصره، فلسطین را تنها نخواهد گذاشت. پیروزی نزدیک است و با لطف پروردگار، صدای زنگ مرگ صهیونیست‌های تجاوزگر به صدا درآمده است. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
امروز ما شاهد یک عملیات پیچیده امنیتی ،اطلاعاتی و نظامی مقاومت فلسطین در شهرک های صهیونیستی بودیم صرف نظر از خسارات تاریخی وارد شده به رژیم صهیونیستی، این عملیات چتر امنیتی موساد که در دنیا برتری خود ساخته ای برای آن ایجاد کردند را به چالش کشید فراموش نکنیم ،مسئولیت شکاف امنیتی در فلسطین اشغالی که با عملیات طوفان الاقصی ایجاد شد موساد است و آن ها برتری خود را از دست داده اند مساله بعدی ورود به یک معادله جدیدی از تقابل ها و درگیری ها برای پایان اشغالگری اسرائیل است ،این عملیات سیگنالی برای روزها و ماه های آینده منطقه است که قرار است با توافق اسراییل و عربستان، صلح ابراهیم را تکمیل کنند و طبیعتا معادلات برای مهار اسرائیل به نقاط حساس خود خواهد رسید ابوقاسم
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅چگونه نام آذربایجان بر شمال ارس(اران و شروان) گذاشته شد؟ (بخش دوم) 🔴پس از این واقعه دولت مساواتی
چگونه نام آذربایجان بر شمال ارس(اران و شروان) گذاشته شد؟ (بخش سوم و پایانی) 🔴 استاد بارتولد دانشمند شوروی به صراحت این نکته را بیان داشت و اعلام کرد که نام و عنوان « آذربایجان قفقاز » تنها پس از انقلاب ۱۹۱۷ م روسیه بکار گرفته شد.استاد بارتولد که در اواخر زندگی از ورود در مسایل سیاسی به شدت پرهیز داشت ، در پیرامون سلطه روسها بر قفقاز مطلبی ننوشت. زیرا ممکن بود بیان حقایق با خواستها و مقاصد سیاستمداران تعارض و تناقض حاصل کند. با این حال در پیرامون علت گذاردن نام «آذربایجان» بر قفقاز چنین گفت: نام آذربایجان برای جمهوری آذربایجان از آن جهت انتخاب شد که گمان می رفت با بر قراری جمهوری آذربایجان آذربایجان ایران و جمهوری آذر بایجان یکی شوند ... نام آذربایجان از این نظر برگزیده شد. 🟠این دانشمند گرانقدر که چون همه بزرگان دانش و معرفت ، دوستدار حق و حقیقت بود اعتقاد داشت که عنوان جمهوری آذربایجان برای سرزمین اران عنوانی است نادرست اکادمیسین بارتولد با استادی و مهارتی که شایسته دانشمندان است، نظر خود را در این زمینه اعلام‌داشت و چنین توصیه کرد: هرگاه لازم باشد نامی برگزید که سراسر جمهوری آذربایجان را شامل شود، در آن صورت می توان نام اران را برگزید . 🟡مردم آذربایجان که در گذشته بخاطر دفاع از مرز و بوم خویش با سپاهیان دولت عثمانی پیکارها کردند و زن و مرد و كودك از تبریز تا روستاهای دور دست علیه اشغالگران بیگانه بپاخاستند ، با گذاردن نام آذربایجان بر سرزمین دیگری جز مرز و بوم خویش روی موافق نشان ندادند. در آن روزگار گذاردن نام « آذربایجان» بر بخشی از قفقاز ، گفتگوهای بسیار پدید آورد و در ایران، بویژه آذربایجان اعتراض عده کثیری از میهن پرستان، از جمله گروه دموکراتهای آذربایجان چون شادروانان شیخ محمد خیابانی اسماعیل امیرخیزی، احمد کسروی تبریزی و بسیاری دیگر را سبب گردید 🟢 کار این اعتراض تا بدانجا کشید که گروهی به پیروی از شادروانان اسماعیل امیرخیزی و شیخ محمد خیابانی در صدد تغییر نام آذربایجان به آزادیستان بر آمدند. با گذاردن نام « آذربایجان » بر بخشی از قفقاز ، اندیشه ای تازه نیز عنوان شد مبنی بر این که گویا آذربایجان سرزمینی است دونیم گشته که بخشی در شمال و بخشی در جنوب رود ارس نهاده شده است. 📚منبع 📗آذربایجان از کهن ترین ایام تا به امروز، عنایت الله رضا، ص ۷ و ۲۱۱ تا ۲۱۸ @amniatemeli
🔺نظام بین‌الملل: 🔹 نظام بین‌الملل عبارت است از مجموعه‌ای دولت‌ها یا بازیگران بین‌المللی که به‌طور منظم در اندرکنش با یکدیگر قرار دارند و درنتیجه تا حدی نسبت به یکدیگر دارای وابستگی متقابل می‌باشند را نظام بین‌الملل هستند. معنای عینی آن عبارت است از: مجموعه‌ای از دولت‌ها یا بازیگران بین‌المللی که به‌طور منظم در اندرکنش با یکدیگر قرار دارند و درنتیجه تا حدی نسبت به یکدیگر دارای وابستگی متقابل هستند (که شرایط و فعالیت‌های هر بازیگر بر دیگران تأثیر می‌گذارد و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد)؛ بنابراین ویژگی مهم اندرکنش این بازیگران این است که آن‌ها نسبت به یکدیگر توجه دارند و به هم پاسخ می‌دهند (به‌عبارت‌دیگر تصمیم‌گیری این بازیگران نیز دارای وابستگی متقابل است). بدین ترتیب، نظام عبارت است از مجموعه‌ای عینی از بازیگرانی که پیوند درونی با یکدیگر دارند. این نظام تا زمانی که این بازیگران وجود دارند وجود دارد و تنها زمانی تغییر می‌کند که تعداد بازیگران تغییر نماید یا هویت آن‌ها دگرگون شود اما مفهوم نظام بین‌الملل در معنای انتزاعی آن عبارت است از مناسبات و فرایندهایی که میان مجموعه‌ای از بازیگران درهم‌تنیده ایجاد شده است. این مفهوم به‌ویژه اشاره دارد به الگوهایی که از دل این مناسبات و فرایندها قابل‌تشخیص است. این الگوها شامل الگوی قدرت (قدرت واحد، دو قدرت، چند قدرت) الگوی سیاست‌ها (انقلابی یا معتدل)، سطح و الگوی منازعه، سطح و الگوی دسته‌بندی میزان قطبی‌شدن) و سطح همکاری یا میزان توسعهٔ رژیم‌های بین‌المللی هست. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌مصاف تاریخی بعد از آغاز پروسه صلح ابراهیم برای عادی سازی ارتباطات با رژيم صهيونيستي و استقبال برخی کشورهای عربی و اسلامی از این صلح ،تغییرات سرنوشت ساز در جغرافیای سیاسی منطقه قابل پیش بینی بود. صلح تاریخی اعراب حوزه خلیج فارس و ایران موازنه سیاسی متعادلی را نسبت به اقدامات سیاسی اسرائیل و آمریکا که سابقا انجام دادند ایجاد کرد. اما مساله نگران کننده عادی سازی روابط عربستان با رژيم صهيونيستي است که همه می دانیم چه پیامدهایی برای مساله فلسطین بدنبال خواهد داشت. قدرت عربستان در بخش زیادی از کشورهای عربی و اسلامی به شکلی است که می تواند معادلات را به سمت و سوی یک پیچ تاریخی برای کم رنگ کردن مساله فلسطین هدایت کند مساله ای که آمریکایی ها برای تثبیت هژمونی رژيم صهيونيستي به آن نیاز دارند و بخاطر همین این درگیری سرنوشت ساز را پیش بینی می کردند حماس و جهاد اسلامی برای سرنوشت تاریخی پیش رو برای آرمان فلسطین راهی جز شروع یک جنگ تمام عیار و البته حساب شده را نداشتند و سایر شاخه های مقاومت نیز این مقاومت فلسطین را حمایت خواهند کرد نباید اجازه دهند صهیونیست ها با عادی سازی روابط با عربستان،موجودیت مقاومت فلسطین را برای همیشه از اولویت اساسی کشورهای عربی و اسلامی دور کنند و امیدها برای آزادی قدس مقدس را از بین ببرند این جنگ و سناریویی که مقاومت طراحی کرده سرنوشت ساز ترین تقابل با رژیم صهیونیستی است تا موازنه قدرت را همچنان برای تشکیل فلسطین باقی بگذارند ابوقاسم
🔺تعریف پلورالیسیم 🔹پلورالیسم از واژه «پلورال» که در زبان انگلیسی به معنای «جمع» است برگرفته شده و معنای آن در لغت، تعدّد و تکثّر است. در کلیسای مسیحی به افرادی که چند شغل هم زمان داشته اند، پلورالیست گفته می شده است. 🔸پلورالیسم در اصطلاح، معانی متعدّد و گوناگونی دارد که یافتن قدر مشترک برای جملگی آن ها دشوار است. با این حال شایع ترین معنای پلورالیسم «تعدّد و تکثر ادیان حق» است. از همین رهگذر برخی گفته اند: پلورالیسم را باید آیین کثرت گرایی نامید. بدین سان میان معنای اصطلاحی و لغوی پلورالیسم، نوعی مناسبت وجود دارد. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌مصاف تاریخی بعد از آغاز پروسه صلح ابراهیم برای عادی سازی ارتباطات با رژيم صهيونيستي و استقبال برخی کشورهای عربی و اسلامی از این صلح ،تغییرات سرنوشت ساز در جغرافیای سیاسی منطقه قابل پیش بینی بود. صلح تاریخی اعراب حوزه خلیج فارس و ایران موازنه سیاسی متعادلی را نسبت به اقدامات سیاسی اسرائیل و آمریکا که سابقا انجام دادند ایجاد کرد. اما مساله نگران کننده عادی سازی روابط عربستان با رژيم صهيونيستي است که همه می دانیم چه پیامدهایی برای مساله فلسطین بدنبال خواهد داشت. قدرت عربستان در بخش زیادی از کشورهای عربی و اسلامی به شکلی است که می تواند معادلات را به سمت و سوی یک پیچ تاریخی برای کم رنگ کردن مساله فلسطین هدایت کند مساله ای که آمریکایی ها برای تثبیت هژمونی رژيم صهيونيستي به آن نیاز دارند و بخاطر همین این درگیری سرنوشت ساز را پیش بینی می کردند حماس و جهاد اسلامی برای سرنوشت تاریخی پیش رو برای آرمان فلسطین راهی جز شروع یک جنگ تمام عیار و البته حساب شده را نداشتند و سایر شاخه های مقاومت نیز این مقاومت فلسطین را حمایت خواهند کرد نباید اجازه دهند صهیونیست ها با عادی سازی روابط با عربستان،موجودیت مقاومت فلسطین را برای همیشه از اولویت اساسی کشورهای عربی و اسلامی دور کنند و امیدها برای آزادی قدس مقدس را از بین ببرند این جنگ و سناریویی که مقاومت طراحی کرده سرنوشت ساز ترین تقابل با رژیم صهیونیستی است تا موازنه قدرت را همچنان برای تشکیل فلسطین باقی بگذارند ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞مستند تاریخی قتل عام ارامنه 🎥بخش اول ⭕️داستان قتل‌عام یک و نیم میلیون ارمنی داستانی خونین از ژنوساید ارمنی‌ها توسط ترکیه فارسی با زیرنویس کُردی   👣تصفیه نژادی، سیاستی که هنوز ادامه دارد... @amniatemeli
🔺واکنش ایران به لاف سناتور آمریکایی برای حمله به تاسیسات نفتی/ تهدیدی که جدی گرفته نشد 🔹 روز گذشته لیندسی گراهام سناتور آمریکایی نوشت: حمله حزب‌الله یا سایر واحدهای ایرانی برای سیستم های دفاعی اسرائیل دردناک خواهد بود. در صورت وقوع چنین حمله‌ای، اسرائیل و آمریکا باید به تأسیسات پالایش نفت و زیرساخت‌های نفتی ایران حمله کنند. 🔹امروز بلومبرگ نوشت، پالایشگاه‌های نفت در سرتاسر چین مطمئن هستند که جریان‌های نفتی از جمهوری اسلامی ایران پس از حمله گروه شبه‌نظامی حماس به اسرائیل ادامه خواهد یافت. 🔹ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش گفت: هر کسی تهدید می‌کند باید به دو موضوع مسئولیت حقوقی خود در رابطه انجام تهدید علیه دیگر اعضای سازمان ملل و توان پشیمان کننده ایران توجه کند. @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🎞مستند تاریخی قتل عام ارامنه 🎥بخش اول ⭕️داستان قتل‌عام یک و نیم میلیون ارمنی داستانی خونین از ژنوس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞مستند تاریخی قتل عام ارامنه 🎥بخش دوم ⭕️داستان قتل‌عام یک و نیم میلیون ارمنی داستانی خونین از ژنوساید ارمنی‌ها توسط ترکیه فارسی با زیرنویس کُردی 🔻 این ویدئو از کمک کردها در درسیم به ارامنه خبر می دهد، شاید بشود دلایل قتل عام درسیم و کوچگری و ... را به خوبی درک کرد. ترکهای جوان و حکومت جدید جمهوری ترکیه، در پی تصفیه نژادی و ساختن کشوری ترک زبان بدون وجود مزاحمین داخلی بودند و همین سبب قتل عام های وسیع ارامنه، آشوری ها، رومی‌ها، یونانی‌ها و کُردها شد. 👣سیاستی که تا کنون نیز ادامه دارد.   @amniatemeli
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺چهارم ـ شخصيت‌سازي طبق بيان قرآن كريم فرعون در مقابله با حضرت موسي عليه السلام كوشيد تا نخست از طري
🔺چهار ـ القاء ترس و وحشت يكي از حربه‌هاي دشمنان اسلام تهديد است تا اهل حق دست از عقايد خود بردارند. امروزه نيز دشمنان مانند گروه‌هاي تكفيري داعش از آن بهره مي‌گيرند. شيوه‌هايي كه قرآن بدان اشاره مي‌كند، عبارت‌اند از: اول ـ تهديد به تبعيد از وطن از اقدامات دشمن عليه اهل حق، تهديد به تبعيد و آوارگي است.8 تهديد لوط توسط قومش9(اعراف: 82)؛ تهديد شعيب و پيروانش (اعراف: 88)10؛ تهديد به تبعيد و آوارگي مسلمانان توسط عبدالله بن اُبي (منافقون: ۸)11 از جمله موارد آن است. دوم ـ تهديد به شكنجه و قتل از راهكارهاي القاء ترس و وحشت، تهديد به شكنجه و كشته شدن دردناك و زجرآور است. فرعون كه نمونه بارز مستكبران تاريخ است، ساحران را بعد از ايمان آوردنشان به حضرت موسي عليه السلام ، تهديد به قتل و مُثله شدن كرد تا از طريق اين تهديد، آنان را مطيع خود سازد و از ايمانشان برگرداند؛ چنان كه قرآن كريم از زبان او مي‌فرمايد: «دست‌ها و پاهايتان را يكي از چپ و يكي از راست خواهم بريد، سپس همه شما را به دار خواهم آويخت». (اعراف: ۱۲۴) در اين آيه تهديد به قتل از سوي دشمنان به بدترين شكل ممكن؛ يعني تكه‌تكه كردن و سپس كشتن آمده است. اين جمله تنها خبر دادن از آينده نبود؛ بلكه تهديد به عذاب و مثله كردن بود تا ساحران از ايمان خود دست برداشته، تسليم شوند. (طباطبايي، 1417، ج8: 276 ـ277) سوم ـ تهديد به زندان هولناك فرعون، حضرت موسي عليه السلام را تهديد به زندان نمود (شعراء: 29)؛ آن هم زندان آن زمان كه جاي بسيار هولناكي بود. زندان فرعون، زندان مخصوصي بود كه هر كس را به آن مي‏افكندند، براي هميشه در آن مي‏ماند تا جنازه او را از زندان بيرون آورند. (طباطبايي، 1417، ج8 : 380 و381) چهارم ـ تضعيف روحيه مخالفان انبياء از راه‌هاي مختلف در تضعيف روحيه طرفداران حق تلاش مي‌كردند. براي مثال در جنگ احزاب منافقان براي تضعيف روحيه مؤمنان و تزلزل سپاه، پيامبر را به فريب دادن نيروها متهم كردند. (احزاب: 12) يا پيامبر هنگام حفر خندق، وعده پيروزي ‌داد، در اين هنگام منافقان نگاه به هم كردند و گفتند: «ما داريم براي خودمان خندق مي‌كنيم و او به ما وعده قصرهاي فارس و روم را مي‌دهد.» (طباطبايي، 1417، ج16: 428) از ديگر نمونه‌هاي تضعيف روحيه، ارائه آمار مأيوس‌كننده از افراد دشمن است كه قرآن كريم بدان اشاره مي‌كند: «همان كساني كه (‏برخي از)‏ مردم به ايشان گفتند: «مردمان براي (‏جنگ با)‏ شما گرد آمده‌اند؛ پس، از آن بترسيد.» ‏(‏ولي اين سخن‏)‏ بر ايمانشان افزود و گفتند: «خدا ما را بس است و نيكو حمايتگري است». (آل‌عمران: 173) ادامه دارد... @amniatemeli
نشست تخصصی «طوفان الاقصی؛ ابعاد و پیامدهای ابتکار عمل مقاومت در تغییر معادلات» همراه با پژوهشگران ارشد مسائل فلسطین و رژيم صهيونيستي 🔶دکتر علیرضا عرب 🔶دکتر مهدی شکیبایی 🔻مدیر نشست: دکتر یاسر ارشادمنش ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲،ساعت ۱۴ 📍مکان: میدان فردوسی، ابتدای قرنی، علوی دوم، پلاک ١ ✳حضور در نشست برای عموم آزاد است. ‼️از علاقه‌مندان جهت حضور دعوت به عمل می‌آید درخواست خود را به شماره زیر در تلگرام یا واتساپ ارسال کنند: ٠٩٩٣۵٩٠٩۵٠٣
مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
🔺چهار ـ القاء ترس و وحشت يكي از حربه‌هاي دشمنان اسلام تهديد است تا اهل حق دست از عقايد خود بردارند.
🔺پنج ـ اشاعه فساد و فحشا و ترويج اباحي‌گري طهارت و نهادينه شدن معنويات اخلاقي در هر جامعه از پايه‌هاي بنيادين آن كشور محسوب مي‌شود. ازاين‌رو، يكي از شيوه‌هاي دشمنان، اشاعه فساد و فحشاء و ترويج اباحه‌گري در جامعه است . از آنجا كه انسان موجود اجتماعي است، جامعه بزرگي كه در آن زندگي مي‌كند، همچون خانه او و حريم آن نيز حريم خانه او است، پاكي جامعه به پاكي او كمك مي‌كند و آلودگي آن به آلودگي‌اش. بر اساس همين اصل در اسلام با هر كاري كه جو جامعه را مسموم يا آلوده كند، به شدت مبارزه شده است . قرآن كريم در سوره مريم آيات 59 و 60  علت انحراف و گمراهي برخي امت‌ها را پيروي از شهوات معرفي كرده است . ازاين‌رو، به شدت اشاعه‌دهندگان فساد در جامعه را تهديد مي‌كند: «كساني كه دوست دارند زشتي‌ها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد، عذاب دردناكي براي آنها در دنيا و آخرت است» (نور: 19). امروزه پيگيري راهبرد اشاعه فساد و فحشاء به وضوح در سياست‌ها و برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان وابسته قابل مشاهده است. شش ـ تحميل افكار باطل بر مردم شايد گمان شود امروزه استعماري از نظر فكر و انديشه وجود ندارد و هر كس مي‌تواند آزادانه تفكر كند، بينديشد و انتخاب نمايد، اما امروزه سرمايه‏داران بزرگ در جنگ نرم رسانه‌اي با تسلط كامل بر مطبوعات مهم، راديوها، تلويزيون‌ها و به‌طور كلي وسائل ارتباط جمعي، مقاصد و افكار خويش را در لباس آزادي فكر بر مردم تحميل مي‌كنند و با شست‌وشوي مداوم مغزي، مردم را به سويي كه مي‏خواهند، مي‏كشانند و اين بلاي بزرگي براي دنياي معاصر است (مكارم شيرازي، 1369، ج‏6: 301)؛ اين راهبرد ريشه تاريخي دارد. قرآن كريم بيان مي‌كند هنگامي كه فرعون از ايمان آوردن ساحران مطلع شد، به آنها گفت: «آيا پيش از اينكه به شما اجازه دهم به او (موسي) ايمان آورديد؟» (اعراف: 126) اين جمله نشان مي‌دهد كه فرعون جبار كه جنون قدرت‏طلبي همه وجود او را فرا گرفته بود، مي‏خواست ادعا كند كه نه تنها مردم مصر، حق ندارند بدون اجازه او عملي انجام دهند، يا سخني بگويند، بلكه بدون فرمان و اذن او حق انديشيدن و فكر كردن و ايمان آوردن را نيز ندارند و اين بالاترين نوع استعمار است كه ملتي آن چنان برده و اسير گردند كه حتي حق فكر كردن، انديشيدن و ايمان قلبي به كسي يا مكتبي را نداشته باشند. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌عملیات طوفان الاقصی گلوگاه صلح ابراهیم را نشانه گرفت آمریکا و اسرائیل گمان می کردند صلح ابراهیمِ صهیونیست‌ها ماندگار ترین اقدام برای از بین بردن آرمان یک ملت و یک دولت در فلسطین بود اما در عملیات طوفان الاقصی همه چیز صفر شد مشخص شد دولت ها با عادی سازی روابط این قدرت را ندارند معادلات را برای امنیت بخشی به اسرائیل تغییر دهند. بنیاد و ماهیت عادی سازی روابط با اسرائیل بدون در نظر گرفتن ملت ها طراحی شده بود و طبیعتا فروپاشی آن قابل پیش بینی بود. ما درباره تاریخی ترین روزهای سرنوشت ساز درباره فلسطین صحبت می کنیم ابوقاسم