eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
عجب محرمی شد امسال... 🍃🍃🍃🍃🍃 زمینه خوانی تک فوق العاده زیبا و دلنشین از حاج محمود کریمی که به گرامی داشت شهادت شهید بزرگوار، عزیز خوانده شده است. در ایام سالکرد این شهید عزیز وظیفه خود میدانیم یادی کنیم تا یادمان‌ نرود❗️ هم بشنوید این قطعه دلنشین که در دستگاه شور اجرا شده است. 🍁 در مورد دستگاه شور مفصل صحبت شده است. مرجع نغمات و گسترده ترین‌ نغمه در ردیف آوازی ایرانی است. هم‌ در مولودی خوانی هم روضه خوانی کاربرد فراوان دارد. 🍁 گوشه های اصلی این دستگاه شامل درآمد، سلمک، قرچه، رضوی و حسینی است. گوشه های ریتمیک‌ اصلی آن هم شامل کرشمه و گرایلی... 🍁 قسمت اول کار که در گام بالاتر می باشد "وای شهید بی سر اومد" در واقع در گام و پرده است. و در ادامه که گام صدا کمی پایین و لطیف تر می شود. "عجب محرمی شد امسال" در پرده در حال اجراست. 🍁 لازم به توضیح است که هر دو پرده اجرا شده در اکتاو یک صدا در حال اجراست برای همین گام پایین پرده را می شنوید. 🍁 در واقع یکی از دلایل زیبایی دوچندان این کار انتخاب صحیح گام صدا است، که نشان هوشمندی و ذکاوت فوق العاده استاد کریمی است. شاید اگر با یک دانگ یا یک‌ اکتاو بالاتر انجام میشد کار به این زیبایی در نمی آمد. و همچنین انتقال از پرده رضوی به حسینی و بالعکس که به درستی و زیبایی تمام در حال انجام است. @amoozeshe_zekre_eshgh 🍁 اما سبک این قطعه❗️ 🔰🔰 شاید با این نغمه از استاد کریمی زیاد شنیده باشیم. اما دلیل زیبایی و تفاوت این سبک در چیست❓ اصلی ترین نکته این سبک کشش صحیح و به اندازه که دقیقا روی ضرب بعدی به درستی می نشیند و فضای پرواز و رهایی به انسان دست‌ می دهد. کششی که در قسمت اول روی کلمه "وای" می نشیند و بهتر از آن در قسمت دوم سبک کششی است که روی کلمه "شد" در جمله "عجب محرمی شد امسال" و در جمله دومی "شهید بی سرم برگشته" در کلمه "برگشته" روی لفظ "بر" انجام می شود. نکته دیگر❗️ همه اذعان دارند که تمام سوز و زیبایی این‌ نغمه بیشتر در قسمت دوم کار یعنی از جمله🔰 عجب محرمی شد امسال... چرا❓ چه حالتی در خواندن وجود دارد❓ جدا از مطلب اولی که در مورد کشش ها اشاره گردید، در واقع قرار گرفتن دو سیلاب بلند بعد از کشش انجام شده، زیبایی و لطافت‌ کار را دوچندان کرده است. کلمه "بر" دارای کشش است و بعد از آن سیلاب "گش" و بعد سیلاب "ته" که همگی سیلاب بلند می باشند. همین نظم سیلابی در استفاده از سیلابهای بلند، اجازه تفکر به مستمع و نشستن کامل نغمه روی کلمات را می دهد. در واقع همین ریزه کاریهاست که یک سبک ساده را به یک سبک فوق العاده دلنشین تبدیل میکند. این سبک ریزه کاریهای دیگری هم دارد که از این مقوله خارج است و به همین اکتفا می کنیم. 🍁 بشنوید این قطعه دلنشین که حقیر یقین دارم شهید بزرگوار به این کار نظر داشتند و عنایت ایشان در صدای دلنشین حاج محمود کریمی کاملا مشهود است. 👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃 در ادامه ایام عروسی مبارک دو قطب عالم امکان، بشنوید قطعه ای زیبا و دلنشین دیگر به مناسبت این روز فرخنده با صدای حسین طاهری در دستگاه 🍁 این سرود در واقع برگرفته از یک سرود معروف که در ایام جشنهای ازدواج از قدیم در ایران مرسوم بوده که جناب طاهری با اشعاری زیبا برای این روز فرخنده برگردان کرده اند. 🍁 دستگاه چهارگاه در واقع ایرانی ترین دستگاه ردیف آوازی است که حالات حماسی و بزمی در آن نهفته است. در واقع بیشتر رجز خوانی های دلاوران ایران زمین از گذشته تا حال در این نغمه انجام می گردید، که گوشه در واقع اوج حماسه خوانی و رجزخوانی ها را در خود نهفته دارد. و همچنین گوشه و که فضایی حماسی را ایجاد می کند و در شاهنامه خوانی به وفور از آن استفاده می شود. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh چهارگاه در واقع مخلوطی از دستگاه و می باشد. در این بین چهارگاه به سه گاه بسیار نزدیک و گوشه های همنام زیادی دارند. گوشه زابل، حصار، مخالف و مغلوب در هر دو مشترک و شبیه هم اجرا می شود. در گوشه حد زیبایی چهارگاه را شاهد هستیم و اوج کار در چهارگاه می باشد. 🍁 در مدیحه سرایی نیز حالت های حماسی اجراهای مداحی معمولا در چهارگاه انجام می شود. همچنین در حالت حماسی آن نیز غالب دوبنده های عاشورایی که در ایام محرم بصورت دو دستگی اجرا میشود در چهارگاه می باشد. 👈بطور مثال دوبنده معروف 🌺امشبی را شه دین در حرمش مهمان است... مکن ای صبح طلوع که در ادامه با افزایش سرعت به شورزنی تبدیل می شود و حالت حماسی و هیجان را می توان در آن احساس کرد. با وجود حالات حماسی و بزمی این دستگاه، میتوان در فضای روضه خوانی و جایی که نیاز به حزن شدید وجود دارد نیز از آن استفاده کرد. گوشه از گوشه های مرکب و از حزین ترین حالات در اوج روضه خوانی و نوحه خوانی است و برای وارد شدن به دستگاه همایون کارایی دارد والبته در گام بالای چهارگاه انجام می شود. 🍁 در موسیقی سنتی ما نیز نغمات ماندگاری به ثبت رسیده که می توان: به تصنیف هزار دستان با شعری از امیر جاهد و موسیقی متن فیلم پدر سالار که برای خیلی از دوستان این نغمه ماندگار شده است و در اذهان باقی مانده است را اشاره کرد. در ادامه نیز سعی میکنیم سبکهایی که در چهارگاه نیز اجرا شده برای تثبیت بیشتر در کانال قرار گیرد. 🍁 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃 با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم حسینی ⬛️سلام برحسین ⬛️سلام بر کربلا ⬛️⬛️⬛️⬛️ به مناسبت ورود به ماه محرم و عزا حسینی قطعه ای فارسی و آذری از حاج محمود کریمی در فضای دستگاه ماهور که از ملودی هایی قدیمی در خطه آذربایجان گرفته شده را بشنوید. 🍁 دستگاهی است که هم قالب شادی و هم قالب غم را می تواند ایجاد کند. البته به روش پیاده کردن ماهور که به سرعت و ضرب آهنگ و گام صدا بستگی دارد. 🍁 ماهور در از اهمیت زیادی برخوردار است و از نغمه های در این خطه می باشد. معمولا دستگاه و و در آذربایجان به خوبی روی کلمات و لهجه آذری می نشیند و فرهنگ شنیداری مردم با این نغمات خو گرفته است. یا اوخشاماخوانی که در فرهنگ آذربایجان از اهمیت زیادی برخوردار است در واقع روی نغمه ماهور و البته در افشاری پیاده می شود. گوشه که از گوشه های مهم ماهور است، در واقع همان اوخشاما در فضای ردیف آوازی است این گوشه در نقاط مختلف این خطه به سبک همان‌منطقه خوانده می شود و تغییراتی را ایجاد می کند اما پایه و اساس همه آنها یکی است. 🍁 بشنوید این قطعه شورخوانی با این‌مطلع 👇👇👇 ماه ملک منظر باخ قدرت صورتگر باخ چهره پیغمبر باخ اکبر باخ اکبر باخ... 🔰🔰🔰🔰 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃🍃 امام زمان 👇👇👇👇👇 یکی از زمزمه های معروف امام زمان که بسیاری از دوستان احتمالا در مجالسشون این سبک را زمزمه کرده اند. این زمزمه در واقع در آواز دشتی از متعلقات شور می باشد. با ادامه این زمزمه می توانید وارد فضای روضه توی آواز دشتی و همچنین می توانید از سایر گوشه های دشتی در قالب اشعار دوبیتی در ادامه کار استفاده کنید. 🍁 این زمزمه با صدای دلنشین استاد کریم خانی که ایشان نیز از مناجات خوانهای بسیار خوب با صدایی قراء و حنجره ایشان قابلیت تحریرهای فوق العاده در اکتاوهای بالا را دارد که حقا کار هر کسی نیست. ازنظر صدا و تحریرها کارهای بی نظیری از ایشان شنیده ایم. زمزمه زیبای امام رضا به شروع ای حرمت ملجأ درماندگان... نیز با صدای پر طنین ایشان خوانده شده است. 🍁 نکته بسیار مهم❗️ در این کار ,که در خواندن اغلب مناجات خوانهای قهار دیده می شود ,اکتاوخوانی است. بصورتی که قطعه ای از زمزمه یا مناجات را با توجه به کشش صدا به اندازه تک مصرع یا یک بیت با یک اکتاو(۸نت) بالاتر میخوانند, ✨که هم در واقع زیبایی کار را دو چندان می کند, ✨هم قدرت حنجره را به رخ می کشد, ✨هم توجه مستمع به شنیدن دو چندان می شود. نکته مهم این است که اکتاوخوانی بصورت کوتاه فقط بابت گرفتن فضای مجلس انجام می شود و دوباره می بایست به اکتاو قبلی بازگشت کرد. این مدل کارها را در کارهای استاد موذن زاده اردبیلی نیز به وفور یافت می شود که نیاز به یک حنجره فوق العاده و کارکشته دارد. 👈 در این کار دقیقه ۱:۵۸ یک مصرع بالا رفته و دوباره به اکتاو قبلی برمیگردد. به تحریرهای فوق العاده ایشان در اکتاو بالاتر دقت کنید.❗️❗️ 🍁 گوش کنید به این زمزمه زیبا و معروف با صدای استاد کریم خانی 🌺چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یابن الزهرا 🌺چرا یک شب نمی آیی به خوابم یابن الزهرا 👇👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
زمزمه امام زمان_کریم خانی.mp3
5.23M
💥💥💥💥 امام زمان عج 🌺چو گیسوی تو من در پیچ و تابم یابن الزهرا مدرس 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
قابل توجه مادحین عزیز❗️❗️ 👇👇👇👇 برای استقبال از پیام رسانهای داخلی وارد کانال آموزشی استاد در دو پیام رسان و شوید. 🌺🌺🌺🌺 مطالب جدید در صورت فراهم بودن شرایط در کانال تلگرام هم قرار می گیرد، اما تمامی مطالب قبلی کانال به مرور و مطالب جدید در دو کانال و قرار خواهد گرفت. برای استفاده سایر مادحین عزیز در گروه ها انتشار دهید. 🔰🔰🔰🔰🔰 لینک کانال در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 لینک کانال در سروش👇 https://sapp.ir/amoozeshe_zekre_eshgh لینک کانال در تلگرام🔰🔰 https://t.me/joinchat/AAAAADzzFvK5rwBeBQBmXA
ذاکرین عزیز توجه❗️❗️ برای اولین بار در فضای فایلهای صوتی و فیلم کوتاه در اینستاگرام با اشاره به نغمه آن به مرور در اینستاگرام این حقیر قرار خواهد گرفت. ❗️❗️❗️ در واقع اشاره لحظه ای به یک‌ نغمه و تکرار آن می تواند تمرین و تلنگری خوبی از درک آن نغمه باشد. 🌺دوستانی هم که فیلمهای ۱۵ ثانیه ای دارند می توانند به آی دی مستقیم این حقیر که در معرفی کانال موجود است ارسال کنند تا در استوری با معرفی نغمه آن قرار گیرد. 🔰🔰🔰🔰 اینستاگرام http://www.instagram.com/mortezahabibi110
۲۵ زمینه اربعین 🍃🍃 نغمه پرداز و سبک و ملودی کربلایی شاعر: اجرا توسط استاد حاج دستگاه و تحلیل کوتاهی از سبک❗️❗️👇👇 http://meysammotiee.ir/media/1330 🍃🍃🍃🍃 قطعه ای زمینه خوانی دلنشین از حاج‌ میثم مطیعی اجرا شده در مسیر نجف به کربلا درموکب طلاب المقاومه الحسینیه عمود ۹۳۲ ملودی و سبک این قطعه از کارهای حقیر که با شعر زیبای برادر محمدمهدی سیار عزیز و اجرای بی نظیر استاد مطیعی انجام گرفته است. 🍁 فضای این کار بصورت تک با حالت خوانده شده که این حالت معمولا فضای حماسی کار رو بیشتر میکنه و البته ریتم کار هم برای مداح و هم‌ مستمع سخت تر میکنه و قطعا نیاز به مستمع باهوش و هیئتی دارد. 🍁 یکی از تاکیداتی که بنده در این ملودی داشتم کشش های آخر هر جمله بصورتی که ضرب بعدی به راحتی روی سینه بنشیند و نیز مهمترین قسمت خاص ملودی، که در آخر هر بند و اتصال به دم‌مستمع با یک تحریر سه پله ای صعودی بود، که در واقع خودش رو از سبک جدا میکنه و به بهترین نحو به جواب مستمع متصل میکنه و شور و هیجان را برای جواب مستمع دوچندان‌میکنه❗️ الحمدالله استاد مطیعی با حنجره توانمند و قدرت و شدت صدای ایده ال به زیبایی این تحریر و صعود را پیاده کرده و مستمع به خوبی با ایشان همراهی کردند. 🍁 فضای این کار در دستگاه و آواز است. البته فضاهای از و نیز احساس می شود و البته نغمه کرد بیات ترکیباتی از دشتی و ابوعطا است که ریز شدن در این موضوع از این مقوله خارج است. این قطعه با ریتم ضرب میانی می باشد که در این ریتم حالت حماسی در دشتی خودش رو بیشتر نشون میده. شاید باور همه این باشد که فضای دشتی و کرد بیات همیشه حزن انگیز و حالت مویه دارد. اما با تغییر ریتم می توان حالات خاص حماسی را در دشتی پیاده کرد. شاید باورتان‌ نباشد که ملودی موسیقی "ای ایران ای مرز پر گهر" در آواز دشتی است در صورتی که یکی از حماسی ترین ملودی های تاریخ موسیقی ایران زمین است. 🍁 در ادامه بشنوید این قطعه زمینه خوانی با اجرای زیبای حاج میثم مطیعی 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
۲۵ اربعین 🔊 سبک و ملودی: 🖋شاعر: محمد مهدی سیار 🔻عنوان: حرم الله حرم تو 🎤با نوای: حاج 🚩اجرا شده در موكب طلاب المقاومة الحسینیه [عمود ٩٣٢] دستگاه 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 حرم الله حرم تو شدم آواره صحرای غم تو من و این راه، من و این آه دل من سر به هوای علم تو راه عشق است این راه عاشقان بسم الله موکب به موکب آه تا صحن ثارالله «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» 📎📎📎📎📎 من و گریه به هوایت من و باران غم مرثیه هایت من و این دل که سپردم به نسیم سحر صحن و سرایت تشنه دیدارم تشنه کربلا! مهمان نمیخواهی؟ سفره دار دنیا! «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» 📎📎📎📎 همه عالم پر نامت چه قیامتی به پا کرده قیامت که بیاید پسر تو ز یزیدیان بگیرد انتقامت در دستش ذوالفقار او می آید از راه بر لبش نغمه اناابن ثارالله «لبیک یا ثارالله» http://meysammotiee.ir/post/1814 http://meysammotiee.ir/media/1330 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh