eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
118 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
بشوید مناجات دلنشین سحرهای ماه مبارک رمضان در فضای اصفهان 👇👇👇
🍃🍃🍃🍃🍃 فضای آواز بیات اصفهان بسیار مناسب برای مناجات خوانی به خصوص در گوشه های و است که در واقع همان گوشه در نغمات عربی است. این نغمه جناب استاد رفعتی، سالیان زیادی است که ‌با فضای ماه مبارک با مومنین روزه دار عجین شده است و حال و هوای سحرهای ماه مبارک را زنده می کند. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh در آواز بیات اصفهان معمولا در فضای نغمه عربی اجرا می شود که در واقع منطبق بر آواز اصفهان است. در ترکیبات آواز نهاوند با آواز اصفهان فضایی دلنشین وجود دارد، که به آن گوشه «عشاق مصری» در نغمات عربی می نامند، که بصورت واضح در ردیف ایرانی وجود ندارد، ولی جزئی از فضای بیات اصفهان منصوب می شود و بعضی هم آن را گوشه که البته اسمی فرضی است ،برای اینکه دقیقا در ردیف ایرانی وجود ندارد و بعضا نیز به اسم اصفهان میشناسند. 🍁 بطور مثال در ردیف جناب چاووشی در گوشه های آواز اصفهان با نام گوشه "مناجاتی" اسم برده اند که به علت استفاده زیاد این نغمه در فضای مناجات خوانی است. که در ادامه نیز این فایل ضمیمه می شود. 🍁 حال بشنوید به قطعه ای معروف و قدیمی از استاد قاسم رفعتی در گوشه یا همان فضای در ردیف ایرانی... 🍁 استاد رفعتی خواننده و ردیف دان و مناجات خوان قهار و خوش خوان نه چندان دور رادیو و تلویزیون بودند. قاسم رفعتی در سال ۱۳۲۴، در تهران به دنیا آمد. فراگیری موسیقی را از ۱۲ سالگی آغاز کرد و نزد مسعود حسنخانی رفت و مدت چهار سال به فراگیری گوشه‌ها و مقام‌های آواز ایرانی پرداخت. جد قاسم رفعتی حاج محمد صادق متخلص به (رفعت سمنانی) است که صاحب دیوان شعر می‌باشد و پدر او نیز از صدای شیوایی برخوردار بوده‌است. اولین برنامه هنری خود را در برنامه «شما و رادیو» که در صبح جمعه‌ها پخش می‌شد اجرا کرد و سپس در برنامه‌های متعدد و گوناگون رادیو و تلویزیون شرکت و این همکاری‌ها همچنان ادامه داشت.  وی از سال ۱۳۵۹ به بعد به نزد محمدرضا شجریان رفت و زیر نظر او به تحقیقات در زمینه دوره عالی آواز پرداخت. آواز «سحرگهان» او سال‌های متمادی است که در ماه رمضان از رادیوی ایران پخش می‌شود. با اشعار زیر 👇👇👇👇 سحرگهان که موذن بر آورد آواز به روی دل شودم هر در عنایت باز برآورند مناجاتیان قدس خروش زنند بر صف روشندلان صلای نماز بیا به مجمع ایمانیان یکدل و دین که این گروه به یک قبله میکنند نماز مقام امن الهی منادی توحید عظیم تر حرم کبریا حریم نماز ز خواب بخت بلندم به کوتهی گرود بگو موذن خوش لهجه بر کشد آواز 🍁 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
مناجات سحرگهان، رفعتی.mp3
5.33M
💥💥💥💥 مناجات دلنشین سحرگهان با صدای در آواز یا فضای عربی مقام گوشه 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
در ادامه همین فضا همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم. نمونه کوتاه عرض شده از ردیف مناجات در یا یا همان گوشه با صدای استاد چاووشی را نیز بشنوید 👇👇👇👇👇
baiat sfehany monajati.MP3
1.68M
💥💥💥💥 ردیف مناجات استاد چاووشی در آواز یا فضای عربی مقام گوشه یا 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
قطعه ای با صدای حاج محمود کریمی در فضای اصفهان👇👇👇 🌹🌹🌹🌹🌹
🍃🍃🍃🍃🍃 به مناسبت میلاد امام کریمان، امام حسن مجتبی ع, بشنوید قطعه ای دلنشین مولودی خوانی با حالت شورخوانی با صدای حاج محمود کریمی در آواز بیات اصفهان 🍁 در واقع آواز بیات اصفهان از قدیم بیشتر در فضاهای محزون و مناجات استفاده میگردید، اما سبکهای جدید مداحی ایجاب کرد این فضا با تغییراتی در ریتم، به فضاهای جدید سینه زنی و حتی مولودی خوانی وارد شود. جدیدا به وفور از این نغمه در سبکهای جدید استفاده می شود. فایل صوتی در ادامه 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🎤آموزش جامع نغمات مداحی🎤 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 روشی جدید در آموزش نغمات 👇👇👇👇👇 👈ردیف های آوازی مداحی ... http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 👈صداسازی در مداحی ... http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" 👈ادبیات مداحی ... http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ 👈تحلیل آوایی بزرگان مداحی http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1 🎤🎤🎤🎤🎤 🍁آموزش ذکر عشق🍁
پست بالا👆 را برای استفاده سایر مادحین عزیز در کانال انتشار دهید
🍃🍃🍃🍃 سالروز شهادت امیرالمومنین بر شیفتگان تسلیت باد ◼️◼️◼️◼️◼️◼️ یک نمونه غزل و روضه حضرت امیرالمومنین ع و گریز بسیار زیبا به کربلا در آواز و دستگاه با صدای استاد حاج حمید منتظر که یک نمونه کامل در این نغمه و فضا می باشد. 🍁 دوستان توصیه میکنم این فایل رو چند بار گوش بدید, کل فایل در درآمد و است. بیشتر کار در فضای شور احساس می شود و در ۳۰ ثانیه پایانی که به نظر لحن عوض می شود ابوعطا خودش را بیشتر نشان می دهد. در قسمتهایی که اوج می گیرند به طور مثال همان شروع فایل صوتی در حدود اکتاو دو و قسمتهای پایین کار در اکتاو یک, در واقع ایشان به نحو بسیار زیبایی اکتاوخوانی میکنند. یعنی لحظاتی که در گام پایین میخوانند در اکتاو اول, بعد با هشت نت بالاتر در همان پرده در واقع در اکتاو بالاتر. توضیح:👇 یک اکتاو هشت است که نت هشتم در واقع تکرار نت اول در سیکل هفتایی است. بعد ازاین هشت نت در یک گام بالاتر مجدد به پله اول میرسیم و این سیکل در صدای انسان معمولا در سه اکتاو بالاتر میرود (۲۴ نت) که معمولا اکتاو سوم به علت پرده های بالای صوتی استفاده در مداحی ندارد و البته کشش صدای هر کسی هم اجازه این کار را نمی دهد. 🍁 اما نکته بسیار مهم اینجاست که معمولا در مناجات خوانی که در کانال در این ماه مبارک چند نمونه قرار دادیم, فقط غزل خوانده میشود و بعد هر مصرع یا بیت توقفی می کنیم ,و بیت بعدی را در اکتاو بالاتر میخوانیم در نتیجه این اختلاف اکتاوی به وضوح قابل درک است. اما در روضه خوانی با تبحر مداح می بایست این اختلاف را با پوشاندن نت های بینابینی با تحریرهایی بصورت پله ای و موجی این فرود و اوج را به هم متصل کند. در این کار استاد منتظر به نحو استادانه ای این پرده ها را با تحریر های ریز و گاها درشتی که میزنند از گام بالا به گام پایین می آیند و بالعکس پیاده میکنند. 🍁 یکی از اختلافهایی که در آواز سنتی و مدیحه سرایی وجود دارد ,طنین صداست. که در مداحی طنین حزن صدا بیشتر و مداح با توجه به آواز موجود تا جایی که امکان دارد به ملودی حزن می دهد که در این کار استاد به نحو عالی این حزن را به نغمه می دهند. دقیقه ۱:۰۵ از بیت منم ماه بنی هاشم... که در گام پایین اجرا میکنند به حزن و حالت احساسی کار دقت کنید و همچنین در ۳۰ ثانیه آخر که یک نیم پرده در حدود یک دانگ بالاتر می روند اوج حزن کار رو میتونید احساس کنید و همانطور که عرض کردیم ابوعطا هم خودش رو بیشتر نشان می دهد. توضیح:👇 هر دو یک است و در واقع همانطور که اشاره کردیم, سه اکتاو می شود شش دانگ و از قدیم نیز کسانی که صدای محکم و خوبی داشتند به صدای شش دانگ معروف بود و این مثل تا حال باقی مانده است. 🍁 گوش میکنیم به این قطعه روضه حضرت علی ع با صدای استاد حاج حمید منتظر رمضان سال قبل. باز هم تاکید میکنم دوستانی که میخواهید در روضه خوانی بیشتر کار کنید این فایل را چند بار گوش بدید. التماس دعا 🍁 مدرس 🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh