مناجات سحرگهان، رفعتی.mp3
5.33M
💥💥💥💥
مناجات دلنشین سحرگهان
با صدای
#قاسم_رفعتی در آواز
#بیات_اصفهان
یا فضای عربی مقام
#نهاوند
گوشه #عشاق_مصری
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
در ادامه همین فضا همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم.
نمونه کوتاه عرض شده از ردیف مناجات در #بیات_اصفهان یا #عشاق_مصری یا همان گوشه #مناجاتی
با صدای استاد چاووشی را نیز بشنوید
👇👇👇👇👇
baiat sfehany monajati.MP3
1.68M
💥💥💥💥
ردیف مناجات استاد چاووشی
در آواز
#بیات_اصفهان
یا فضای عربی مقام
#نهاوند
گوشه #عشاق_مصری یا #مناجاتی
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
قطعه ای #مولودی_خوانی با صدای حاج محمود کریمی در فضای #بیات اصفهان👇👇👇
🌹🌹🌹🌹🌹
#مولودی_خوانی
#امام_حسن_مجتبی
#بیات_اصفهان
#حاج_محمود_کریمی
🍃🍃🍃🍃🍃
به مناسبت میلاد امام کریمان، امام حسن مجتبی ع, بشنوید قطعه ای دلنشین مولودی خوانی با حالت شورخوانی با صدای حاج محمود کریمی در آواز بیات اصفهان
🍁
در واقع آواز بیات اصفهان از قدیم بیشتر در فضاهای محزون و مناجات استفاده میگردید، اما سبکهای جدید مداحی ایجاب کرد این فضا با تغییراتی در ریتم، به فضاهای جدید سینه زنی و حتی مولودی خوانی وارد شود.
جدیدا به وفور از این نغمه در سبکهای جدید استفاده می شود.
فایل صوتی در ادامه
👇👇👇👇
استاد #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
🎤آموزش جامع نغمات مداحی🎤
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
روشی جدید در آموزش نغمات
👇👇👇👇👇
👈ردیف های آوازی مداحی
#دشتی #همایون #ابوعطا...
http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
👈صداسازی در مداحی
#سلفژ #اکتاو #صوت #لحن ...
http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
👈ادبیات مداحی
#ردیف #قافیه #وزن #عروض ...
http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
👈تحلیل آوایی بزرگان مداحی
#کریمی #مؤذن_زاده #حدادیان #قانع #ذبیحی #فراهانی #مقدم #ارضی
http://eitaa.com/joinchat/3321364483C178c05d8b1
🎤🎤🎤🎤🎤
🍁آموزش ذکر عشق🍁
پست بالا👆 را برای استفاده سایر مادحین عزیز در کانال #ایتا انتشار دهید
#روضه_خوانی
#ماه_رمضان
#ابوعطا
#شور
#حاج_حمید_منتظر
🍃🍃🍃🍃
سالروز شهادت امیرالمومنین بر شیفتگان تسلیت باد
◼️◼️◼️◼️◼️◼️
یک نمونه غزل و روضه حضرت امیرالمومنین ع و گریز بسیار زیبا به کربلا در آواز #ابوعطا و دستگاه #شور با صدای استاد حاج حمید منتظر که یک نمونه کامل در این نغمه و فضا می باشد.
🍁
دوستان توصیه میکنم این فایل رو چند بار گوش بدید,
کل فایل در درآمد #شور و #ابوعطا است.
بیشتر کار در فضای شور احساس می شود و در ۳۰ ثانیه پایانی که به نظر لحن عوض می شود ابوعطا خودش را بیشتر نشان می دهد.
در قسمتهایی که اوج می گیرند به طور مثال همان شروع فایل صوتی در حدود اکتاو دو و قسمتهای پایین کار در اکتاو یک, در واقع ایشان به نحو بسیار زیبایی اکتاوخوانی میکنند.
یعنی لحظاتی که در گام پایین میخوانند در اکتاو اول, بعد با هشت نت بالاتر در همان پرده در واقع در اکتاو بالاتر.
توضیح:👇
یک اکتاو هشت #نت است که نت هشتم در واقع تکرار نت اول در سیکل هفتایی است.
بعد ازاین هشت نت در یک گام بالاتر مجدد به پله اول میرسیم و این سیکل در صدای انسان معمولا در سه اکتاو بالاتر میرود (۲۴ نت) که معمولا اکتاو سوم به علت پرده های بالای صوتی استفاده در مداحی ندارد و البته کشش صدای هر کسی هم اجازه این کار را نمی دهد.
🍁
اما نکته بسیار مهم اینجاست که معمولا در مناجات خوانی که در کانال در این ماه مبارک چند نمونه قرار دادیم, فقط غزل خوانده میشود و بعد هر مصرع یا بیت توقفی می کنیم ,و بیت بعدی را در اکتاو بالاتر میخوانیم در نتیجه این اختلاف اکتاوی به وضوح قابل درک است.
اما در روضه خوانی با تبحر مداح می بایست این اختلاف را با پوشاندن نت های بینابینی با تحریرهایی بصورت پله ای و موجی این فرود و اوج را به هم متصل کند.
در این کار استاد منتظر به نحو استادانه ای این پرده ها را با تحریر های ریز و گاها درشتی که میزنند از گام بالا به گام پایین می آیند و بالعکس پیاده میکنند.
🍁
یکی از اختلافهایی که در آواز سنتی و مدیحه سرایی وجود دارد ,طنین صداست.
که در مداحی طنین حزن صدا بیشتر و مداح با توجه به آواز موجود تا جایی که امکان دارد به ملودی حزن می دهد که در این کار استاد به نحو عالی این حزن را به نغمه می دهند. دقیقه ۱:۰۵ از بیت منم ماه بنی هاشم... که در گام پایین اجرا میکنند به حزن و حالت احساسی کار دقت کنید و همچنین در ۳۰ ثانیه آخر که یک نیم پرده در حدود یک دانگ بالاتر می روند اوج حزن کار رو میتونید احساس کنید و همانطور که عرض کردیم ابوعطا هم خودش رو بیشتر نشان می دهد.
توضیح:👇
هر دو #دانگ یک #اکتاو است و در واقع همانطور که اشاره کردیم, سه اکتاو می شود شش دانگ
و از قدیم نیز کسانی که صدای محکم و خوبی داشتند به صدای شش دانگ معروف بود و این مثل تا حال باقی مانده است.
🍁
گوش میکنیم به این قطعه روضه حضرت علی ع با صدای استاد حاج حمید منتظر رمضان سال قبل.
باز هم تاکید میکنم دوستانی که میخواهید در روضه خوانی بیشتر کار کنید این فایل را چند بار گوش بدید.
التماس دعا
🍁
مدرس #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
بشنوید نوای دلنشین مناجات خوانی در فضای آواز #دشتی با صدای حاج ذبیح الله ترابی
👇👇👇👇👇👇
#مناجات_خوانی
#دشتی
#ردیف_خوانی
#حاج_ذبیح_الله_ترابی
🍃🍃🍃🍃
بشنوید قطعه ای کوتاه از پیرغلام اهل بیت حاج ذبیح الله ترابی که حقا در شناخت ردیف های آیینی استاد هستند.
🍁
👈ایشان در همین فرصت کوتاه با #درآمد شروع کرده اند.
👈دقیقه 1:05 وارد گوشه #راجع
👈دقیقه 2:05 گوشه #بیات_راجع
👈دقیقه 2:51 وارد گوشه #عشاق
که در واقع اوج کار ایشان می باشد.
👈دقیقه 3:58 مجدد به سمت پایین و فرود گام بر می دارند و مجدد گوشه #راجع
👈و در دقیقه 4:22 مجدد وارد #درآمد و فرود کامل می شوند.
🍁
یک نکته بسیار مهم با توجه که دوستان خبره در آواز حتما می دانند، بابت یادآوری عرض کنم❗️
یک اصل در خواندن یک قطعه صحیح آوازی، مثل یک قطعه مناجات، بدین صورت است که🔰
🎼یک قطعه آوازی از گام پایین مانند یک هواپیما حرکت کرده و مدتی اوج می گیرد و مجددا به همان سطحی که شروع کرده فرود می آید.
🍁
این حرکت سینوسی می تواند به مدت کوتاه مثل همین قطعه ای که می شنوید تا قطعاتی حدود سی تا چهل دقیقه و چه بسا بیشتر به طول بیانجامد.
🍁
این قطعه نشان می دهد که می شود در مدت، حتی کوتاه تر از این هم قطعه ای را کامل با شروع در گام پایین ( درآمد)، اوج و مجدد فرود، اجرا کرد.
در این حالت معمولا روی هر بیت یک گام یا گوشه اصلی پیاده می شود و گاهی حتی روی یک مصرع و در مصرع بعد گام بالاتر اجرا می شود.
🍁
حال بشنوید این قطعه کوتاه وکامل در فضای آواز دشتی
👇👇👇👇
استاد #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh