با محوریت دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان
انوار هدایت تو را می خواهم
من باز عنایت تو را می خواهم
با ترک گناه و بندگی یا الله
لبخند رضایت تو را می خواهم
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی
#شور_عرب یا #مقام_صبا
🔰🔰🔰🔰
این #مقام در واقع بصورت رسمی در ردیف ایرانی وجود ندارد و با ترکیباتی البته به همایون و دشتی نزدیک میباشد، اما فرق زیادی در لحن دارد، در آواز خوانی ایرانی به این شکل به ندرت استفاده می شود، لیکن در مقام عربی بخصوص در قرائت #قرآن بسیار پرکاربرد است.
این مقام با توجه به حزن زیادی که دارد در نغمات آیینی ایرانی وارد شده و به وفور در روضه خوانی،ادعیه و تعزیه خوانی مورد استفاده قرار میگیرد.
با توجه به کاربرد زیاد آن در نغمات آیینی در ایران به نام شور عرب شناخته شده است اما در واقع همان مقام صبا در ردیف عرب زبانان است.
نمونه هایی در کانال هم وجود دارد، جستجو کنید پیدا کنید و گوش دهید.
حال این دعای روز ۲۴ام در مقام صبا را بشنوید
مدرس #مرتضی_حبیبی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_چهارم
ماه مبارک #رمضان
#شور_عرب
مقام #صبا
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان
ماییم و نسیم رحمت پیغمبر
آقایی بی نهایت پیغمبر
ما دشمن دشمنان آل اللهیم
دارایی ما محبت پیغمبر
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی
#دشتی_محلی
🔰🔰🔰🔰
#نکته_مهم❗️
معمولا دو مدل دشتی خوانی در نغمات آیینی ما خوانده می شود.
🌹نوعی که بر پایه #گام صدا از #درآمد شروع و با #راجه و #بیات_راجه ادامه و معمولا با اوج دشتی در #عشاق ادامه پیدا میکند.
این مدل معمولا در مناجات خوانی و مدح خوانی و گاهی در ادعیه خوانی نیز استفاده می گردد.
🌹نوع دیگری از دشتی خوانی که استفاده بیشتری را شاهد هستیم، دشتی خوانی های محلی است که در هر منطقه به سبک و سیاق و لهجه و گویش همان منطقه خوانده می شود که در ردیف ایرانی هم به بعضی از این گوشه ها اشاره شده و کاربرد بسیار زیادی در نغمات آیینی دارد.
نمونه هایی چون گوشه های #چوپانی، #دشتستانی، #شیرازی و #حاجیانی تا گوشه هایی مثل #دیلمان و #گیلکی و نهایتا گوشه هایی مثل #غم_انگیز و #بیدکانی و ده ها گوشه دیگر...
این فضای دشتی در روضه خوانی و ادعیه با توجه به سوز و حزنی که دارد و همچنین ریشه ای که در فرهنگ اصیل ایرانی در هر منطقه ای دارد، بسیار پرکاربرد هستند.
نکته❗️
معمولا این دشتی های محلی روی اوزان #دوبیتی سوار می شوند، اما وقتی میخواهیم روی روضه یا ادعیه پیاده کنیم فقط اشاره ای از کلیت آن فضا و گوشه پیاده می شود.
چند نمونه از این فضاها که در ادعیه خوانی بیشتر استفاده می شود را در ادامه در چند دعای ماه مبارک اجرا خواهیم کرد.
بشنوید
مدرس #مرتضی_حبیبی
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_پنجم
ماه مبارک #رمضان
آواز #دشتی
اشاره به گوشه #شیرازی و #دشتستانی و #شروه
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نکته_آموزشی
🔰🔰🔰🔰
گوشه #دیلمان در آواز دشتی از نغمات محزون که با ریتم خاصی که دارد و انطباق آن با گویش و لهجه شمالی و گیلکی به شدت در آن مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.
با محوریت دعای روز بیست و ششم ماه رمضان
این عشق ، توان جان رنجور من است
همصحبت قلب از همه دور من است
من در طلب رضای تو می کوشم
لطف تو نشان سعی مشکور من است
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_ششم
ماه مبارک #رمضان
آواز #دشتی
اشاره به گوشه #دیلمان
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان
سروقت کویر ابر بارانی رفت
در لحظه ی توبه ی پشیمانی رفت
هر وقت توکل به تو کردم دیدم
سختی زمانه رو به آسانی رفت
#اسماعیل_شبرنگ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@amoozeshe_zekre_eshgh
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سی_روز_سی_نغمه
دعای روز #بیست_هفتم
ماه مبارک #رمضان
آواز #دشتی
اشاره به گوشه #چوپانی
با نوای #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#مناجات
#بیات_ترک
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
🔰🔰🔰🔰
کاری دیگر از شبکه قرآن سیما
مناجاتی به نام #دعا
با شعری از مرحوم ژولیده
با نوای این حقیر بشنوید
در آواز بیات ترک
🔰🔰🔰🔰🔰🔰