eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
151 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
با محوریت دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان انوار هدایت تو را می خواهم من باز عنایت تو را می خواهم با ترک گناه و بندگی یا الله لبخند رضایت تو را می خواهم 🌹🌹🌹🌹🌹 @amoozeshe_zekre_eshgh
یا 🔰🔰🔰🔰 این‌ در واقع بصورت رسمی در ردیف ایرانی وجود ندارد و با ترکیباتی البته به همایون و دشتی نزدیک میباشد، اما فرق زیادی در لحن دارد، در آواز خوانی ایرانی به این شکل به ندرت استفاده می شود، لیکن در مقام عربی بخصوص در قرائت بسیار پرکاربرد است. این‌ مقام با توجه به حزن زیادی که دارد در نغمات آیینی ایرانی وارد شده و به وفور در روضه خوانی،ادعیه و تعزیه خوانی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به کاربرد زیاد آن در نغمات آیینی در ایران به نام شور عرب شناخته شده است اما در واقع همان مقام صبا در ردیف عرب زبانان است. نمونه هایی در کانال هم وجود دارد، جستجو کنید پیدا کنید و گوش دهید. حال این دعای روز ۲۴ام در مقام صبا را بشنوید مدرس 🔰🔰🔰🔰🔰🔰
با محوریت دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان ماییم و نسیم رحمت پیغمبر آقایی بی نهایت پیغمبر ما دشمن دشمنان آل اللهیم دارایی ما محبت پیغمبر 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @amoozeshe_zekre_eshgh
🔰🔰🔰🔰 ❗️ معمولا دو مدل دشتی خوانی در نغمات آیینی ما خوانده می شود. 🌹نوعی که بر پایه صدا از شروع و با و ادامه و معمولا با اوج دشتی در ادامه پیدا میکند. این مدل معمولا در مناجات خوانی و مدح خوانی و گاهی در ادعیه خوانی نیز استفاده می گردد. 🌹نوع دیگری از دشتی خوانی که استفاده بیشتری را شاهد هستیم، دشتی خوانی های محلی است که در هر منطقه به سبک و سیاق و لهجه و گویش همان منطقه خوانده می شود که در ردیف ایرانی هم به بعضی از این گوشه ها اشاره شده و کاربرد بسیار زیادی در نغمات آیینی دارد. نمونه هایی چون گوشه های ، ، و تا گوشه هایی مثل و و نهایتا گوشه هایی مثل و و ده ها گوشه دیگر... این فضای دشتی در روضه خوانی و ادعیه با توجه به سوز و حزنی که دارد و همچنین ریشه ای که در فرهنگ اصیل ایرانی در هر منطقه ای دارد، بسیار پرکاربرد هستند. نکته❗️ معمولا این دشتی های محلی روی اوزان سوار می شوند، اما وقتی میخواهیم روی روضه یا ادعیه پیاده کنیم فقط اشاره ای از کلیت آن فضا و گوشه پیاده می شود. چند نمونه از این فضاها که در ادعیه خوانی بیشتر استفاده می شود را در ادامه در چند دعای ماه مبارک اجرا خواهیم کرد. بشنوید مدرس 🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔰🔰🔰🔰 گوشه در آواز دشتی از نغمات محزون که با ریتم خاصی که دارد و انطباق آن با گویش و لهجه شمالی و گیلکی به شدت در آن مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.
با محوریت دعای روز بیست و ششم ماه رمضان این عشق ، توان جان رنجور من است همصحبت قلب از همه دور من است من در طلب رضای تو می کوشم لطف تو نشان سعی مشکور من است 🌹🌹🌹🌹🌹 @amoozeshe_zekre_eshgh
با محوریت دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان سروقت کویر ابر بارانی رفت در لحظه ی توبه ی پشیمانی رفت هر وقت توکل به تو کردم دیدم سختی زمانه رو به آسانی رفت 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @amoozeshe_zekre_eshgh
🔰🔰🔰🔰 کاری دیگر از شبکه قرآن سیما مناجاتی به نام با شعری از مرحوم ژولیده با نوای این حقیر بشنوید در آواز بیات ترک 🔰🔰🔰🔰🔰🔰