eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
8.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
531 ویدیو
301 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ده ساله حفظ غیرحضوری در ایران و۱۳ کشورخارجی بابیش از۳۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۵۰حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات⛔ مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #فیلمهای_قرآنی #یک_آیه ، یک فیلم أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ 🔺ﺍﻓﺰﻭﻥ ﻃﻠﺒﻰ (ﻭ ﺗﻔﺎﺧﺮ) ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ (ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻏﺎﻓﻞ ﻧﻤﻮﺩﻩ) ﺍﺳﺖ. (تکاثر/1) ❗️اینجا نه شنبه بازاره، نه اسباب کشی! جهیزیه عروس خانوماست که بعضی رسم دارن به نمایش بذارن. بیاید به این رسوم پایان بدیم! @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌
👈 چگونه شاگردان را سر کلاس ساکت کنیم❓ ✍ از نقطه نظر هوش های چند گانه، صرفاً استفاده از کلمه ها برای آرام کردن کلاس (روش زبانی) کم ترین تاثیر را در معطوف ساختن توجّه شاگردان خواهد داشت. ☝️زیرا درخواست ها یا دستورهای زبانی معلمان (به عنوان یک شخص) اغلب در سخنان و بیانات زبانی دانش آموزان ناپدید می شوند و موجب می شوند آن ها صدای معلم را از میان صداهای اطراف خودشان تشخیص ندهند و همین علت عدم توجه آنان به گفته های معلم است. ✅ چند شیوه ی جلب توجّه دانش آموزان در کلاس های درس: 🔹شیوه ی زبانی : روی تخته ی کلاس بنویسید : «لطفاً ساکت» 🔸شیوه ی موسیقیایی : یک عبارت ریتمیک را همراه دست زدن بیان کنید و از دانش آموزان بخواهید آن را تکرارکنند. ⏪ ... @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌
صفحه 37 قرآن محشی وقف، وصل وابتدا و نکات و لغات https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
037_parhizgar.mp3
1.51M
📖صفحه ۳۷ 👤️استاد #شهریار_پرهیزگار #تحلیل_تلاوت : سوره بقره آیات ۲۳۱ تا ۲۳۳ مقام بیات #روزانه_یک_صفحه_قرآن @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
037_menshavi.mp3
1.15M
📖صفحه ۳۷ 👤️استاد #محمد_صدیق_منشاوی #تحلیل_تلاوت : سوره بقره آیات ۲۳۱ تا ۲۳۳ مقام رست #روزانه_یک_صفحه_قرآن @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
📜 #داستانهای_قرآنی #یک_آیه ، یک داستان 📖 يَوْمَ يَجْمَعُكُمْ لِيَوْمِ الْجَمْعِ ذَٰلِكَ يَوْمُ التَّغَابُنِ ... ☝️روزی ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ [= ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ] ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺯ ﺗﻐﺎﺑﻦ ﺍﺳﺖ (ﺭﻭﺯ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﻭ ﭘﺸﻴﻤﺎﻧﻰ)...! (تغابن/۹) ♦️گروهی در حال عبور از غار تاریکی بودند که سنگهایی را زیر پایشان احساس کردند. 🔷بزرگشان گفت: اینها سنگ حسرتند. هر کس بردارد حسرت می خورد، هر کس هم برندارد باز هم حسرت می خورد. 🔶برخی گفتند پس چرا بارمان را سنگین کنیم؟ برخی هم گفتند ضرر که ندارد مقداری را برای سوغاتی بر می داریم. وقتی از غار بیرون آمدند فهمیدند که غار پر بوده از سنـگهای قیمتی.💎 😔آن‌ها که برنداشته بودند حسرت خوردند که چرا برنداشتند ☹️و بقیه هم حسرت خوردند که چرا کم برداشتند. 🔺این است داستان زندگی ❗️اگر از لحظاتش استفاده نکنیم حسرت می خوریم ❗️و اگر استفاده کنیم باز هم حسرت میخوریم که چرا کم! ⚠️تا می‌توانیم کوله بارمان را پر کنیم که «یوم التغابن» پیش روست! @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
✍ یوم التغابن، به معنای روز آشکار شدن زیان ها و یکی از اسامی قیامت که در قرآن نیز آمده است. «یوم یجمعکم لیوم الجمع ذلک یوم التغابن؛ روزی که همه شما را در محشر گرد آورد، آن روز، روز مغبونی است». ☝️یوم التغابن به معنای روز آشکار شدن زیان ها، از نام های قیامت در قرآن کریم است و یکی از سوره های قرآنی نیز به نام سوره تغابن، نامیده شده است.  🔹غبن در اصطلاح فقه ✍«غبن» در اصطلاح فقه بدین معنا است کهفروشنده، مال خویش را به بیش از آنچه می ارزد، بفروشد. چنین کسی را «غابن» و خریدار را «مغبون» گویند.  تعبیر غبن برای اعمال در قرآن قرآن کریم، رفتار و کردار آدمی را از آن رو که در قیامت عوض خواهد گرفت، به کالا تشبیه کرده است. زشتکاران در قیامت درمی یابند که در معامله زندگی دنیوی زیان دیده اند و فرایض و اعمال نیک را رها کرده و به بهایی اندک فروخته اند.  🔹پس غبن در امور دنیوی و معنوی هم وجود دارد. 🔶 لذا از ریشه غَبْنْ است و به معنای زیان وارد کردن بر کسی، فریفتن و یا زیان دیدن در معامله و نیز به معنای افسوس و دریغ است. واژه تغابن در باب تفاعل و در معامله به این معنا است که فردی طرف مقابلش را بدون اینکه متوجه شود فریب دهد. 🔷شیخ طبرسی می گوید تغابن در باب تفاعل به این معناست که شر و بدی را گرفته و خیر را ترک نموده،کافر حظّ خود از آخرت را ترک کرده و بهره خود را فقط از دنیا گرفته است. پس ترک خیر نموده و شر را گرفته و مغبون است. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#صدای_مشاور ❓تا حالا واژه «هوش معنوی MQ » رو شنیدی؟ 🎞 این کلیپ کوتاه رو ببین👆 👌ارتقای هوش معنوی فقط یکی از هزاران اثر مثبت انس با قرآن کریمه @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌
038_parhizgar.mp3
1.44M
📖صفحه ۳۸ 👤️استاد : سوره بقره آیات ۲۳۴ تا ۲۳۵ مقام بیات سوره بقره آیات ۲۳۶ تا ۲۳۷ مقام حجاز @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
038_menshavi.MP3
1.08M
📖صفحه ۳۸ 👤️استاد : سوره بقره آیات ۲۳۴ تا ۲۳۷ مقام رست @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
صفحه 38 قرآن محشی وقف، وصل وابتدا و نکات و لغات https://eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
👈 چگونه شاگردان را سر کلاس ساکت کنیم❓ ⏮ ادامه چند شیوه ی جلب توجّه دانش آموزان در کلاس های درس: 🔸شیوه ی حرکتی–جسمانی : انگشت اشاره ی خود را با علامت سکوت روی لب ها بگذارید و دست دیگر را بالا ببرید. از دانش آموزان بخواهید تا حالات شما را انعکاس دهند . 🔸شیوه ی مکانی : تصویری از یک کلاس مرتّب و آرام روی تخته قرار دهید و با چوب به آن اشاره کنید. (در این حالت حتّی می توان با حالتی طنز طوری وانمود کرد که مثلاً این یکی از آرزوهای ماست!) 🔸شیوه ی منطقی–ریاضی : با استفاده از یک ساعت وقت نگهدار مقدار زمان تلف شده را محاسبه کنید و آن را روی تخته بنویسید. دانش آموزان را مطلع سازید که عدد نوشته شده ی روی تخته مقدار زمانی را نشان می دهد که از ساعت آموزش کم شده است و جلسه ی بعد باید جبران شود . 🔸شیوه ی میان فردی : در گوش یکی از دانش آموزان آهسته بگویید : «الآن وقت درس است . آن را به دیگران هم بگو!» و آن گاه منتظر بمانید تا این نکته به کل کلاس ابلاغ شود . 🔸شیوه ی درون فردی : شروع به تدریس کنید و بگذارید دانش آموزان خود رفتار خویش را کنترل کنند . @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾