eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
9.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
588 ویدیو
384 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ۱۱ ساله حفظ غیرحضوری در کشور و۱۳ کشورخارجی بابیش از۴۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۶۰ حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4⃣ 📝 گام دوم: برنامه ریزی ✍حافظان گرانقدر، پس از انتخاب هدف، نوبت به برنامه ریزی می رسد. برنامه ریزی صحیح مستلزم تعیین زمان مناسب و کافی برای کار ها و اموری است که در راستای هدف انتخاب شده قرار دارند. برنامه ریزی هم به نوبه خود مراحلی دارد که به طور خلاصه در زیر به آنها اشاره می شود: 🔷 برای برنامه ریزی بهینه، قبل از هر چیز فرد باید بداند که در حال حاضر زمان خود را چگونه می گذراند. بدین منظور بهتراست فعالیت هایی را که در طول یک هفته انجام می دهد، از قبیل درس خواندن، ورزش، مهمانی رفتن، مطالعه روزنامه، مرور محفوظات و...، بر روی یک صفحه کاغذ به صورت لحظه به لحظه ثبت کند. 🔶 دوستان، گام بعدی تهیه فهرستی از کارهایی است که فرد باید در طول یک هفته انجام دهد. مثلا زمان لازم برای مطالعه، مسافرت آخر هفته، کارهای خانه و غیره. 🔵 بعد از انجام برنامه ریزی، فرد باید این برنامه را پیگیری نماید تا به درستی و دقیق اجرا شود و مشکلات احتمالی از پیش روی برداشته شوند. مثلا این موضوعات می تواند مهم باشد:👇 ✅_ در زمان های خاصی فرد برای انجام دادن کارهای خاصی آمادگی بیشتری دارد و اگر آن کار را به زمان مخصوص آن واگذار کند، کیفیت و بازدهی کار وی افزایش می یابد. برای مثال حافظی که دوست دارد قبل از صبحانه حفظ کند و این کار را به راحتی انجام می دهد، اگر در برنامه هفتگی زمان حفظ را به قبل از صبحانه موکول کند، توفیق بیشتری به دست می آورد. ✅_ کمتر خوابیدن زمان ما را برای انجام‌ کارها افزایش می دهد، اما این افزایش لزوما مفید نیست و ممکن است سلامت‌ جسمی و روانی را به مخاطره اندازد. به طور کلی کمتر خوابیدن به عنوان ابزاری برای مدیریت زمان توصیه نمی شود. ✅_ برنامه های بزرگ نیازمند زمان های بزرگ و طولانی هستند. گاهی این زمان از طریق چسبیدن به کار و مداومت بر آن تامین‌ می شود، گاهی هم فرد به تدریج و در طول دوره معینی هر روز بخشی از آن کار را انجام می دهد. حفظ قرآن فعالیتی نیست که بتوان با هجوم بردن به آن، بخش اعظمی از کار را در زمانی کوتاه انجام داد و به کیفیت محفوظات امیدوار بود. ⛔️ ادامه دارد..... @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏅 ✨ حضرت رسول (صل الله علیه و آله) : هر کس به کودکی قرآن بیاموزد،خداوند در قیامت او را به مدالی مفتخر میکند که (که از زیبایی آن) اولین و آخرین انسانها به شگفت می آید. 📚 میزان الحکمه،حدیث ۱۶۴۶۹ ۸ساله 👏 حافظ مستعد، باانگیزه و منظم از شهر مقدس که با شرکت درطرح حفظ غیرحضوری این مجموعه قرآنی، عملکرد‌ خوب و چشمگیری از خود نشان داده و شایسته تقدیر میباشند. استاد پشتیبان: 💐 با تشکر از استاد فرهیخته و والدین دلسوز این حافظ عزیز و به امید اینکه ان شاءالله در آینده ای نزدیک ایشون رو حافظ کل قرآن ببینیم و معرفی کنیم. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🌼🌼 🌱سلام استاد گرامی ❓برای ایجاد انگیزه در شاگردان چکار باید کرد؟ و چکار کنیم که انگیزشون بیشتر بشه؟ 🌼🌼🌼 👇👇 🌼با سلام و سپاس از ارسال سؤال و تبریک بابت افتخار خادمی قرآن 🖌پاسخ این سؤال مجال وسیعی می طلبد. شاید چندین ساعت ✍ولی به اختصار موارد زیر تقدیم می‌شود: 1- مهم ترین عامل توانمندی مربی در برقراری ارتباط و ارائه چهره‌ای مطلوب، مقبول و محبوب است. اگر شاگردان شما را دوست داشته باشند، احساس خوشایندی به موضوع درستان پیدا خواهند کرد و ناخودآگاه انگیزه و علاقه‌مندی شان افزایش می‌یابد. درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را😊 2- توانمندی مربی در حفظ قرآن؛ اینکه حافظ کل قرآن و مسلط باشید و قرآن را به نیکی و زیبا تلاوت نمایید و هر از چند گاهی محفوظاتتان را در کلاس ارائه کنید و از شاگردان بخواهید از محفوظات شما سؤال بپرسند، در انگیزه شاگردان بسیار مؤثر است. 3- توانمندی مربی در اجرای اصول، فنون و مهارت های معلمی و کلاسداری عامل دیگری است که موجب مقبولیت مربی و علاقه‌مندی شاگردان خواهد شد. 4- اداره فعال و با نشاط کلاس 5- ایجاد احساس رضایت، خوشایندی و موفقیت در شاگردان؛ با شگردهای مناسب ارتباطی و تشویق های به جا و خلاقانه، بازگو کردن توانایی ها و تلقین مثبت و ایجاد حس توانمندی در حفظ و ... موجب انگیزه مضاعف خواهد شد. 6- تشویق به شرکت در مسابقات حفظ 7- همراه کردن والدین با فرزندان و تشکیل جلساتی با حضور والدین و ارائه برنامه حفظ توسط شاگردان و تشویق شاگردان 8- اجرای جشن و آیینی شاد پس از حفظ مقاطع؛ مثلا پایان هر جزء جشنی با حضور والدین و هزینه خودشان برگزار کنید و توسط والدین بچه‌ها را تشویق نمایید. 9- تلاش برای همراه کردن والدین در مسیر حفظ؛ یعنی خودشان هم بیایند متناسب با استعداد و فرصتشان آرام آرام حفظ را شروع کنند. این اقدام خیلی در انگیزه فرزندان و متحول کردن فرهنگ خانواده و ایجاد فضای قرآنی در خانه مؤثر است. 10- شرکت در جلسات انس با قرآن و مشاهده حافظان برتر قرآن 11- اجرای برنامه و ارائه محفوظات توسط شاگرد در جلسات قرآن 12- ایجاد جمع های دوستی قرآنی و افزایش وفاق و ارتباط دوستانه گروهی میان حافظان؛ جلسات هفتگی دوستانه در خانه هر یک از شاگردان با اعلام آمادگی خودشان، در قالب هیأت مذهبی هفتگی، یا حتی برگزاری برخی جلسات کلاسی به نوبت در خانه شاگردان با اعلام آمادگی خودشان در علاقه‌مندی شاگردان بسیار مؤثر است. 💐ان شاء الله موفق و مؤید باشید.💐 http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
🔸بهترین راه علاقمندی کودک به حفظ قرآن کریم و تربیت قرآنی، نفس کشیدن او در فضای فرهنگی بخصوص در خانه ای سرشار از عطر قرآن است. 🔹پدر و مادری که خود، قرآنی باشند بهترین انگیزه و برای فرزند خود در مسیر رشد و تربیت قرآنی او خواهند بود. http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim ┗━━🌸🌿━━━━━━━┛‍ ┄┄┄┄┄❅❅┄┄┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خمینی (ره): 💐 با قرائت قرآن راهی به سوی محبوب باز کنید ❗️وتصور نشود که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است 👇👇👇 http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
✅ حفظ قرآن در ڪشور ✍مدت زمان متوسط براے حفظ در سودان بین سہ تا پنج سال است. شیوه رایج در سودان شیوه ڪتابت است. ✍حفظ قرآن در سودان در مراڪزے ڪہ بہ نام «خلوة» معروف است انجام می­گیرد. برنامہ «خلوات» حفظ از یڪ ساعت و نیم قبل از اذان صبح آغاز شده و حافظ ابتدا آنچہ را می­خواهد حفظ ڪند تڪرار و تمرین می­نماید. بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب آنچہ را باید حفظ ڪند بر روے لوح می­نویسد و چندین بار تڪرار می­ڪند و سپس یڪ ساعت استراحت می­ڪند و سپس از ساعت ۷ تا ۱۰صبح باید مقدار مورد نظر را نزد شیخ بخواند. شیخ یڪایڪ الواح را تصحیح نموده، اشتباهات آن را بر طرف می­نماید. بعد از نماز ظهر تا نماز عصر وقت نهایے حفظ آیات است. بعد از نماز عصر آیاتے را ڪہ باید براے فردا حفظ شود استاد براے آنها می­خواند و آنها تڪرار می­ڪنند. بعد از نماز مغرب تا نماز عشاء، حافظ آیاتے را کہ حفظ ڪرده است براے استاد خود می­خواند و اگر تأیید شد لوح خود را پاڪ ڪرده براے حفظ مجدد آماده می­شود و اگر خوب حفظ نڪرده باشد نباید لوح را پاڪ ڪند و روز بعد همان لوح را حفظ می­نماید. ✍ شبها بعد از نماز عشاء وقت مرور است و حافظان ڪل، قرآن را بہ هفت و یا شش بخش تقسیم ڪرده هر شب یڪ بخش آن را می­خوانند و آنها ڪہ حافظ ڪل نیستند نیز بہ اندازه خواندن آنها یعنے حدود پنج جزء از محفوظات خود را مرور می­نمایند. براے مرور محفوظات نیز تامدت ۵سال هر روز مقدار ۵جزء خوانده می­شود و پس از ۵سال نیز روزے دوجزء مرور می­نمایند. البتہ براے اطمینان از صحت محفوظات یڪ دور از حفظ و دور دوم را از روے قرآن می­خواند. 🌼 بہ جمع صمیمے حافظان قرآن ڪریم بپیوندید.👇👇 @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
🌸دوستانى كه به هر دليلى در خود دچار مشکل هستند حتما مطالعه کنند. ✨ ✨🍃🌺 ✨⭐️🍂 ❣✨✨✨✨ ╚════ ೋღ❤️ღೋ http://Eitaa.com/amozesh_hefzequranekarim
✨✨✨✨ 👁از افلاطون پرسیدند:شگفت انگیزترین رفتار انسان چیست؟ پاسخ داد: 🏃'از کودکی خسته می شود،برای بزرگ شدن عجله می کند و سپس دلتنگ دوران کودکی خود می شود! 💶ابتدا برای کسب مال و ثروت از سلامتی خود مایه می گذارد،سپس برای بازپس گرفتن سلامتی از دست رفته پول خود را خرج می کند. 💪طوری زندگی می کند که گویی هرگز نخواهد مرد و بعد طوری میمیرد که گویی هرگز زندگی نکرده است! 🤔آنقدر به آینده فکر می کند که متوجه ازدست رفتن امروز خود نیست ،در حالی که زندگی گذشته یا آینده نیست، بلکه زندگی همین حالاست... @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄