eitaa logo
آموزش مداحی
1.5هزار دنبال‌کننده
19 عکس
145 ویدیو
0 فایل
ارتباط با ادمین: @A_zaker
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_523671700110311467.mp3
29.7M
☝️☝️☝️☝️ آموزش مداحی ۱۰ سیدمهدی طباطبایی فر https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
هدایت شده از سینما
‍ اعلام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر/ از میرکریمی و کیمیایی تا مهدویان و شعیبی به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) چهلمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد: 1- 2888- کارگردان: کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری به تهیه‌کنندگی کیوان علیمحمدی 2- بدون قرار قبلی- کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه‌کننده: محمود بابایی 3- برف آخر- کارگردان: امیرحسین عسگری، تهیه‌کننده: حسن مصطفوی 4- بی‌رویا- کارگردان: آرین وزیردفتری، تهیه‌کننده: سعید سعدی و هومن سیدی 5- بی‌مادر- کارگردان: سیدمرتضی فاطمی، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح 6- بیرو- کارگردان: مرتضی‌علی عباس‌میرزایی- تهیه‌کننده: مجید برزگر 7- خائن‌کشی- کارگردان: مسعود کیمیایی- تهیه‌کننده: علی اوجی  8- درب - کارگردان:  سید هادی محقق - تهیه‌کننده: سیدرضا محقق 9- دسته دختران - کارگردان:  منیر قیدی - تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری 10- شادروان - کارگردان: حسین نمازی- تهیه‌کننده: عباس نادران 11- شب طلایی - کارگردان:  یوسف حاتمی‌کیا- تهیه‌کننده:ابراهیم حاتمی‌کیا 12- شهرک - کارگردان:  علی حضرتی - تهیه‌کننده: علی سرتیپی 13- صورت فلکی- کارگردان:  حسین دارابی - تهیه‌کننده:محمدرضا شفاه 14- ضد - کارگردان:  امیرعباس ربیعی  - تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی 15- علف‌زار - کارگردان:  کاظم دانشی - تهیه‌کننده: بهرام رادان 16- لایه‌های دروغ - کارگردان:  رامین سهراب   - تهیه‌کننده: محسن صرافی، رامین سهراب 17- ماهان- کارگردان:  حمید شاه‌حاتمی   - تهیه‌کننده: علی شاه‌حاتمی 18- مرد بازنده - کارگردان:  محمدحسین مهدویان - تهیه‌کننده: امیر بنان، کامران حجازی 19- ملاقات خصوصی - کارگردان:  امید شمس - تهیه‌کننده: امیر بنان 20-موقعیت مهدی (باکری)- کارگردان:  هادی حجازی‌فر - تهیه‌کننده: حبیب الله والی‌نژاد 21 - نگهبان شب - کارگردان: رضا میرکریمی  - تهیه‌کننده: رضا میرکریمی 22 - نمو - کارگردان: داوود بیدل- تهیه‌کننده: سید یاسر جعفری http://eitaa.com/joinchat/72089600C73ec159f84
فاطمیه و قصه خواست ببیند یکی نبودش را بنا کند پس از آن گنبد کبودش را خدای قصه یکی بود و سخت تنها بود یکی نبود و خدا در دلش سخن‌ها بود یکی نبود که جانی به داستان بدهد و مثل آینه او را به او نشان بدهد یکی که مثل خودش تا همیشه نور دهد یکی که نور خودش را از او عبور دهد یکی که مَطلع پیدایش ازل بشود و قصه خواست که این مثنوی غزل بشود نوشت آینه و خواست برملا باشد نخواست غیر خودش هیچ‌کس خدا باشد نوشت آینه و محو او شد آیینه نخواست آینه‌اش از خودش جدا باشد شکفت آینه با یک نگاه؛ کوثر شد که انعکاس خداوندی خدا باشد شکفت آینه و شد دوازده چشمه و خواست تا که در این چشمه‌ها فنا باشد و چشمه‌ها همه رفتند تا به او برسند به او که خواست خدا چشمۀ بقا باشد نگاه کرد، و آیینه را به بند کشید که اصلاً از همۀ قیدها رها باشد خدا، خدای جلالت خدای غیرت بود که خواست، آینه ناموس کبریا باشد نشست؛ بر رخ آیینه‌اش نقاب انداخت و نرم سایۀ خود را بر آفتاب انداخت در این حجاب، جلال و جمال «او» پیداست «هزار نکتۀ باریک‌تر ز مو اینجاست» نشاند پیش خودش یاس آفرینش را و داد دستۀ دستاس آفرینش را، به دست او که دو عالم، غبار معجر او و داد دست خدا را به دست دیگر او به قصه گفت ببیند یکی نبودش را بنا کند پس از این گنبد کبودش را... رسید قصه به اینجا که زیر چرخ کبود زنی، ملازم دستاس، خیره بر در بود چرا که دست خداوند، رفته بود از فرش انار تازه بچیند برای او در عرش کمی بلندتر از گریه‌های کودکشان درخت‌های جهان در حیاط کوچکشان کنار باغچه، زن داشت ربنا می‌کاشت برای تک‌تک همسایه‌ها دعا می‌کاشت و بی‌قرارتر از کودکی که در بر داشت غروب می‌شد و زن فکر شام در سر داشت چه خانه‌ای‌ست که حتی نسیم در می‌زد فدای قلب تو وقتی یتیم در می‌زد صدای پا که می‌آمد تو پشت در بودی به یاد در زدن هر شب پدر بودی فقیر دیشب از امشب اسیر آمده بود اسیر لقمۀ نانت فقیر آمده بود صدای پا که می‌آید... علی‌ست شاید... نه... همیشه پشت در اما... کسی که باید... نه... نسیمی از خم کوچه، بهار می‌آورد علی برای حبیبش انار می‌آورد خبر دهان به دهان شد انار را بردند و سهم یک زن چشم انتظار را خوردند ز باغ سبز تو هیزم به بار آوردند انار را همه بردند و نار آوردند قرار بود نرنجی ز خار هم... اما... به چادرت ننشیند غبار هم... اما... قرار بود که تنها تو کارِخانه کنی نه این که سینه سپر، پیش تازیانه کنی فدای نافله‌ات! از خدا چه می‌خواهی؟ رمق نمانده برایت... شفا نمی‌خواهی؟ صدای گریۀ مردی غریب می‌آید تو می‌روی همه جا بوی سیب می‌آید تو رفته بودی و شب بود و آسمان، بی‌ماه به عزت و شرف لا اله لا الله خدای قصه یکی بود و سخت تنها بود یکی نبود و خدا در دلش سخن‌ها بود و قصه رفت بگرید، یکی نبودش را سیاه‌پوش کند گنبد کبودش را 🔸شاعر: حسن بیاتانی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎶 طنین 🎶 ⭕️منظور از طنین چیست؟ 🎵طنین عاملی است که موجب می شود صداهایی را که از نظر ارتفاع و شدت یکسان اند، اما از منابع مختلف تولید شده اند، از هم تشخیص دهیم. 🎵یا به عبارتی، طنین خاصیتی در صوت است که موجب تمایز اصوات هم شدت و هم ارتفاع از یکدیگر می شود. 🎵وقتی که تلفن زنگ می زند و گوشی را بر می داریم و با رد و بدل شدن چند کلمه شخص را می شناسیم، در حقیقت او را به وسیله طنین صدایش شناخته ایم. 🎵مهم ترین معرف شخصیت صدای هر خواننده، طنین صدای اوست. گاهی طنین صدا بیانگر روحیه، میزان سواد، حالات و وضعیت اجتماعی افراد نیز می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فاطمیه جانی نمانده در تنت از بس گریستی هم بین بستری و هم انگار نیستی این بار چندم است به دیوار رو زدی تا حیدرت به در نرسیده بایستی این رخت چیست رج به رجش آه میکشی مادر به فکر روز مبادای کیستی؟ پیراهنت ز فرط تقلا به خون نشست تا نخ برای پیرهن کهنه ریستی زینب ببیند آتش اگر، گریه می‌کند مادر چرا تو آب که دیدی گریستی؟ 🔸شاعر: مرضیه نعیم امینی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 طنین صدا 🌀 ⭕️چه عواملی طنین صدا را تعیین می کند؟ 🔻عوامل متعددی مثل ابعاد و شکل حنجره و خصوصا تارهای صوتی داخل آن، ابعاد و شکل و سایر عوامل موجود در سر راه خروج امواج صوتی از دهان به حلق، استخوان های داخل جمجمه و مخاط پوشاننده ی آنها، حفره دهان و عوامل مربوط به آنها شامل زبان، دندان ها و لب ها، در ایجاد طنین مؤثر است. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
حضرت ام البنین علیها السلام کریمان همه مات ام البنین اند فقیر کرامات ام البنین اند نه تنها دل ما که داوود و موسیٰ اسیر مناجات ام البنین اند همه ساقیانی که صاحب سبویند دخیل خرابات ام البنین اند مریدان عباسِ او در دو عالم به دنبال خیرات ام البنین اند پسرهای او یار خون خدایند دلیل مباهات ام البنین اند پسرهای نور و تجلی نورند تجلی آیات ام البنین اند به خورشید تابان قمرها می آید به ام البنین این پسرها می آید گرفتند ماهش... همه تکیه گاهش گرفتند ابالفضل... پشت و پناهش عصایی ندارد دم پیری حالا نشانده زمانه به خاک سیاهش امان از صبوری... کشیده قبوری روی خاک و غم مانده در بین آهش خدای ادب شد، بصیر عرب شد ولی بوده هر جا به زینب نگاهش ندیده دو عالم، کسی جز یل او که دامان زهرا شود قتلگاهش بشیر از پسرهای او دم نزن تو بگو از حسینش... چه شد قبله گاهش؟! پسرهای او نذر راه حسین اند قمرهای او نذر راه حسین اند غرورش شکسته ولی بازویش نه دلش گرچه خون شد ولی پهلویش‌ نه کسی دیده در بین خانه بیافتد شراره به جان سر گیسویش... نه کسی دیده در بین کوچه بیافتد رد پنجه ی لاله چین بر رویش... نه شده شوهرش را ببیند که از غم گذارد سرش بر روی زانویش.‌‌.. نه شنیده کسی که زن پا به ماهی در سوخته بیاید سویش... نه شده زیر در مادری باشد و بعد کسی با لگد رد شود از رویش... نه بهار دل آل حیدر خزان شد قد فاطمه در جوانی کمان شد 🔸شاعر: محمد جواد شیرازی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 استاد حاج منصور ارضی: ♦️مداحی تکلیف کلیه انسان هایی است که بنده خدا هستند و ما می بینیم که همه انبیا این کار را انجام داده اند و به نتیجه هم رسیده اند، زیرا اگر حرکت الهی باشد، دارای نتیجه نیز خواهد بود. ♦️حال در این راه و در این وادی یک عده از انسان ها هم بوده اند که مدح نفس، شیطان و بت های خود را کرده و به زبان دیگر مدح شاهان روزگار را کرده اند که از نظر خدا و اهل بیت علیهم السلام مردود هستند. ولی ما و بزرگان ما مدح پاکان روزگار را انجام داده ایم و می دهیم. ♦️لذا خیلی از علمای بزرگ ما عنایت خاصی به مقوله مداحی دارند و مداحی خدا و اهل بیت علیهم السلام را هم برای خود و هم برای دیگران تاج افتخار می دانند. ♦️به خاطر همین است که خیلی از علما بعد از وعظ، مداحی می نموده اند و می گفتند که ما هرچه داریم از این نوکری است. https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
حضرت ام البنین علیها السلام روزی که پا به عرش معلا گذاشتی! بر هر چه داشت نقش «تو» را، پا گذاشتی در هیئت کنیزی اولاد فاطمه این‌گونه پا به خانهٔ مولا گذاشتی می‌ریخت از نگاه تو احساس مادری مرهم به زخم زینب کبری گذاشتی «مولا صدا بزن، نه برادر! حسین را...» این جمله را تو بر لب سقا گذاشتی در کربلا برای دل سنگ کوفیان چار آینه به رسم تماشا گذاشتی با تو بقیع داغ دلش تازه شد که تو پا جای پای غربت زهرا گذاشتی پیش از تو نوحه، شور حماسی نمی‌گرفت رسم خوشی‌ست آنچه که بر جا گذاشتی از خوان نوحه‌خوانی تو آب می‌خورد چشمان خیس ما که بر آن پا گذاشتی 🔸شاعر: سیدجواد میرصفی https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_523671700110311470.mp3
30.37M
☝️☝️☝️☝️ آموزش مداحی ۱۱ سیدمهدی طباطبایی فر https://eitaa.com/joinchat/2396127234C1e79c91b0f