🔹💠🔹💠🔹
#انگیزشی
تاثیر نظم در تقویت حافظه و ماندگاری محفوظات
حضرت علی (ع) می فرماید : اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم . پشتکار و نظم ، پایه و اساس هر پیشرفتی است
📖 به خصوص موضوع حساسی همچون حفظ قرآن کریم. تا نظم و پشتکار نباشد حافظه شخص تقویت نمیشود، بی نظمی و بی برنامگی حافظ را دچار اختلالات حفظی و محفوظاتی می نماید،
اگر حافظ در مسیر حفظ قرآن خود توقف و یا بی نظمی نشان دهد، نباید توقع اوج گرفتن و تقویت حافظه خود را داشته باشد ، ضمن اینکه پشتکار ونظم در ماندگاری محفوظات در بلند مدت اثر مستقیم دارد. چه بسیار علاقمندانی که علی رغم استعداد، به دلیل بی نظمی کارشان متوقف شده است،
📎رهرو آن نیست که گهی تند گهی خسته رود
رهرو آن است که آهسته وپیوسته رود
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠آموزش درستخوانی قرآن کریم
#درست_خوانی
#جلسه_سیزدهم
🍃درس۱۳:کسب مهارت در خواندن حروف ساکن
🌱مدرس:استاد علی قاسمی
♡اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج♡
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🌸🍃🌸🍃
❣#مفردات_قرآنی
🍃🌹صَبِيًّ:
💠به انسان در زمانی از زندگی او گویند که هم نادان، و هم ناتوان است؛ و مراد همان کودکی اوست.
📚فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (۲۹_مریم)
💠یعنی کودک در گهواره هم نادان و هم ناتوان است. نادان است چون سمت هر چیزی می رود و به آن دست می زند، حتی به آتش گرم! و ناتوان است چون نمی تواند حتی یک پشه را با دست خود براند و از خود دور کند.
💠صَبیِّه به معنی دختر از صَبی است. چون به اعتقاد پیشینیان دختر هم نادان است و سریع گول می خورد، و هم ناتوان است و اگر در دست مردی گرفتار شود نمی تواند بر او حمله کرده و خود را نجات دهد.
📚يَا يَحْيَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا (۱۲_مریم)
💠به حضرت یحیی نبی در کودکی حکمت از سوی خداوند بخشیده شد. یعنی هم دانا بود و هم توانا به علم. پیروان حضرت یحیی علیه السَّلام در قرآن "صابئین" ذکر شده اند.
📚وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ (۶۲_ بقره)
💠زیرا پیروان پیامبری که در کودکی به او حکمت از سوی خداوند متعال عنایت شده بود. صابئین را "صُبّی" گویند که در ایران در خوزستان هم سکونت دارند.
📚قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ (۳۳_ یوسف)
💠حضرت یوسف (ع) می فرماید: اگر تصرف و برگرداندن خدا از من از کید زنان نبود أَصْبُ إِلَيْهِنَّ من مانند کودکی نادان و ناتوان به سمت زنان می رفتم و خواسته معصیت آنان به جای می آوردم وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ اشاره به نادانی زمان صباوت و کودکی دارد.
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
💠💠💠💠💠💠💠💠
*فان تولوا* 👈 فان الله علیم بالمفسدین #۶۳_ال_عمران
*فان تولوا* 👈فقل حسبی الله ...... #۱۲۹_توبه
*فان تولوا* 👈 فقد ابلغتکم ما ارسلت به الیکم ...... #۵۷_هود
*فان تولوا* 👈 فانما علیک البلغ المبین #۸۲_نحل
*فان تولوا* 👈 فقل ءاذنتکم علی سواء ...... #۱۰۹_ انبیاء
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
#کانال_مشابهات_قرآنی
https://eitaa.com/joinchat/3061318112C70257ca4eb
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
❣ #از_قرآن_بیشتر_بدانیم
📢 همه را نصیحت میکنی، خودت را فراموش کردهای آقای اخلاق؟! این نهایت سفاهت و بیعقلی شماست! چون همه را نجات دادهاید الا خودتان را.
🌴 سوره بقره 🌴
🕋 أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «44»
⚡️ترجمه:
آيا مردم را به نيكى دعوت كرده و خودتان را فراموش مىنماييد؟ با اينكه شما كتاب آسمانى را مىخوانيد، آيا هيچ فكر نمىكنيد؟
#آموزش_حفظ_قرآن
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈
سوره همزه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ «1» الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ «2» يَحْسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخْلَدَهُ «3» كَلَّا لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ «4» وَ ما أَدْراكَ مَا الْحُطَمَةُ «5» نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ «6» الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ «7» إِنَّها عَلَيْهِمْ مُؤْصَدَةٌ «8» فِي عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ «9»
«1» واى بر هر عيب جوى طعنه زن. «2» آنكه مالى جمع كرد و شمارهاش كرد. «3» او خيال مىكند كه اموالش او را جاودان ساخته است. «4» چنين نيست (كه مىپندارد) قطعاً او در (آتش) شكنندهاى افكنده شود. «5» و تو چه دانى كه (آتش) خورد كننده چيست؟ «6» آتش افروخته الهى، «7» كه بر دلها راه يابد. «8» آن آتش بر آنان فرو بسته شده (و راه گريزى از آن نيست.) «9» در ستونهايى بلند و كشيده.
نکته ها
«هُمَزَةٍ» از «همز» به معناى عيب جويى از طريق چشم و ابرو و اشاره است. «لمز» به معناى عيب جويى با زبان است. حرف (ة) در پايان اين دو كلمه براى مبالغه است، نظير «ضحكة» به معناى كسى كه زياد مىخندد.
«حطمة» به معناى خورد كردن و شكستن كامل است. «مُؤْصَدَةٌ» به حفرهاى گفته مىشود كه در كوه ايجاد كنند و درب آن را محكم ببندند.
منظور از «عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ» (ستونهاى بلند و كشيده)، يا ميخهاى بلندى است كه اهل عذاب را با آن ميخكوب و زندانى مىكنند و يا شعلههاى عظيم آتش كه همچون ستونهاى بلند، كشيده است.
#امام_زمان
✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾
🆔اکنون شما هم به کانال
✨« #آموزش_تجوید_و_حفظ_قرآن» ✨
بپيونديد:
👉@amozeshtajvidhefzquran👈