eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
ترجمه ص۳۷۴آیدت۱۶۰تا۱۸۳شعرا.mp3
6.95M
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن 🎤 استاد یونس باقری ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
036-_ya-sin.mp3
2.87M
🎤با صدای استاد سوره مبارکه یس(هر روز صبح بین الطلوعین) اِنَّ لِکُلِّ شَیءٍ قَلباً وَ قَلبُ القرآنِ یس هر چیزی حتما دارای قلبی ست و قلب قرآن سوره یس است. ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺🍃 راه های باقی ماندن محفوظات و فراموش نکردن آنها برای این امر، دو روش وجود دارد ⬇️⬇️ روش اول، روش فردی؛ به این صورت که هر هفته یک ختم قرآن شود و حافظین قرآن در قدیم این کار را می کردند تا محفوظات خود را فراموش نکنند. توضیح مطلب این که روز شنبه از اول قرآن تا سوره ی مائده؛ یک شنبه، از سوره ی مائده تا یونس؛ دوشنبه، از یونس تا اسراء؛ سه شنبه از اسراء تا شعراء؛ چهار شنبه از شعراء تا صافات؛ پنج شنبه از صافات تا ق و جمعه از سوره ی ق تا آخر قرآن. 🔹🔹💠🔹🔹 روش دوم: روش جمعی؛ به این صورت که دو نفر حافظ قرآن هر روز در ساعاتی معین آن چه که از قرآن حفظ کرده اند را برای یک دیگر بخوانند و آن ها را تکرار کنند. در این روش، هم اشتباهات احتمالی برطرف می شود و هم آیات حفظ شده کاملا در ذهن باقی می مانند 🍃💐🍃 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹💠🔹💠🔹 تاثیر نظم در تقویت حافظه و ماندگاری محفوظات حضرت علی (ع) می فرماید : اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم . پشتکار و نظم ، پایه و اساس هر پیشرفتی است 📖 به خصوص موضوع حساسی همچون حفظ قرآن کریم. تا نظم و پشتکار نباشد حافظه شخص تقویت نمیشود، بی نظمی و بی برنامگی حافظ را دچار اختلالات حفظی و محفوظاتی می نماید،  اگر حافظ در مسیر حفظ قرآن خود توقف و یا بی نظمی  نشان دهد، نباید توقع اوج گرفتن و تقویت حافظه خود را داشته باشد ، ضمن اینکه پشتکار ونظم در ماندگاری محفوظات در بلند مدت اثر مستقیم دارد. چه بسیار علاقمندانی که علی رغم استعداد، به دلیل بی نظمی کارشان متوقف شده است، 📎رهرو آن نیست که گهی تند گهی خسته رود              رهرو آن است که آهسته وپیوسته رود ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم 🍃درس۱۳:کسب مهارت در خواندن حروف ساکن 🌱مدرس:استاد علی قاسمی ♡اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج♡ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 ❣ 🍃🌹صَبِيًّ: 💠به انسان در زمانی از زندگی او گویند که هم نادان، و هم ناتوان است؛ و مراد همان کودکی اوست. 📚فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (۲۹_مریم) 💠یعنی کودک در گهواره هم نادان و هم ناتوان است. نادان است چون سمت هر چیزی می رود و به آن دست می زند، حتی به آتش گرم! و ناتوان است چون نمی تواند حتی یک پشه را با دست خود براند و از خود دور کند. 💠صَبیِّه به معنی دختر از صَبی است. چون به اعتقاد پیشینیان دختر هم نادان است و سریع گول می خورد، و هم ناتوان است و اگر در دست مردی گرفتار شود نمی تواند بر او حمله کرده و خود را نجات دهد. 📚يَا يَحْيَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا (۱۲_مریم) 💠به حضرت یحیی نبی در کودکی حکمت از سوی خداوند بخشیده شد. یعنی هم دانا بود و هم توانا به علم. پیروان حضرت یحیی علیه السَّلام در قرآن "صابئین" ذکر شده اند. 📚وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ (۶۲_ بقره) 💠زیرا پیروان پیامبری که در کودکی به او حکمت از سوی خداوند متعال عنایت شده بود. صابئین را "صُبّی" گویند که در ایران در خوزستان هم سکونت دارند. 📚قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ (۳۳_ یوسف) 💠حضرت یوسف (ع) می فرماید: اگر تصرف و برگرداندن خدا از من از کید زنان نبود أَصْبُ إِلَيْهِنَّ من مانند کودکی نادان و ناتوان به سمت زنان می رفتم و خواسته معصیت آنان به جای می آوردم وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ اشاره به نادانی زمان صباوت و کودکی دارد. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠💠💠💠💠💠💠 *فان تولوا* 👈 فان الله علیم بالمفسدین *فان تولوا* 👈فقل حسبی الله ...... *فان تولوا* 👈 فقد ابلغتکم ما ارسلت به الیکم ...... *فان تولوا* 👈 فانما علیک البلغ المبین *فان تولوا* 👈 فقل ءاذنتکم علی سواء ...... انبیاء ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ https://eitaa.com/joinchat/3061318112C70257ca4eb 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 همه را نصیحت میکنی، خودت را فراموش کرده‌ای آقای اخلاق؟! این نهایت سفاهت و بی‌عقلی شماست! چون همه را نجات داده‌اید الا خودتان را. 🌴 سوره بقره 🌴 🕋 أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌ «44» ⚡️ترجمه: آيا مردم را به نيكى دعوت كرده و خودتان را فراموش مى‌نماييد؟ با اينكه شما كتاب آسمانى را مى‌خوانيد، آيا هيچ فكر نمى‌كنيد؟ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
سوره همزه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ به نام خداوند بخشنده مهربان‌ وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ «1» الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ «2» يَحْسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخْلَدَهُ «3» كَلَّا لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ «4» وَ ما أَدْراكَ مَا الْحُطَمَةُ «5» نارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ «6» الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ «7» إِنَّها عَلَيْهِمْ مُؤْصَدَةٌ «8» فِي عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ «9» «1» واى بر هر عيب جوى طعنه زن. «2» آنكه مالى جمع كرد و شماره‌اش كرد. «3» او خيال مى‌كند كه اموالش او را جاودان ساخته است. «4» چنين نيست (كه مى‌پندارد) قطعاً او در (آتش) شكننده‌اى افكنده شود. «5» و تو چه دانى كه (آتش) خورد كننده چيست؟ «6» آتش افروخته الهى، «7» كه بر دلها راه يابد. «8» آن آتش بر آنان فرو بسته شده (و راه گريزى از آن نيست.) «9» در ستونهايى بلند و كشيده. نکته ها «هُمَزَةٍ» از «همز» به معناى عيب جويى از طريق چشم و ابرو و اشاره است. «لمز» به معناى عيب جويى با زبان است. حرف (ة) در پايان اين دو كلمه براى مبالغه است، نظير «ضحكة» به معناى كسى كه زياد مى‌خندد. «حطمة» به معناى خورد كردن و شكستن كامل است. «مُؤْصَدَةٌ» به حفره‌اى گفته مى‌شود كه در كوه ايجاد كنند و درب آن را محكم ببندند. منظور از «عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ» (ستون‌هاى بلند و كشيده)، يا ميخ‌هاى بلندى است كه اهل عذاب‌ را با آن ميخكوب و زندانى مى‌كنند و يا شعله‌هاى عظيم آتش كه همچون ستون‌هاى بلند، كشيده است. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 68 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
007068.mp3
151.8K
أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ ﴿٦٨﴾ پیام های پروردگارم را به شما می رسانم و برای شما خیرخواهی اَمینم. (۶۸) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
أُبَلِّغُكُمْ رِسَالَاتِ رَبِّي وَأَنَا لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ ﴿٦٨﴾ پیام های پروردگارم را به شما می رسانم و برای شما خیرخواهی اَمینم. (۶۸) أُبَلِّغُكُمْ = می رسانم شما را رِسَالَاتِ رَبِّي = پیام های پروردگارم وَأَنَا لَكُمْ = و من هستم برای شما نَاصِحٌ أَمِينٌ = نصیحت کننده ای امین 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ٦٨) -هود اضافه كرد: «رسالتهاى پروردگارم را به شما ابلاغ مى‌كنم؛ و من خيرخواه امينى براى شما هستم» (أُبَلِّغُكُمْ رِسالاتِ رَبِّي وَ أَنَا لَكُمْ ناصِحٌ أَمِينٌ) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا