eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
417 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🌟🔅🌟🔅🌟 📣 روش های حفظ کردن شماره ی آیات: ▪️1⃣ حفظ کردن شماره ی آیه با خود آیه : روش اول بدین صورت است که شماره ی آیه همراه با حفظ کردن خود آیه، تکرار شود و حفظ شود. در این روش شماره ی آیه مثل جزئی از آیه می باشد که مانند خود آیه باید تکرار گردد تا یقین به حفظ آن شود و این روش در هنگام حفظ کردن خود آیات کاربرد دارد. ▪️2⃣ تکرار کردن سر آیات همراه با شماره ی آیه: در این روش،چند کلمه ای از ابتدای هر آیه، همراه با شماره ی آیه گفته می شود و تکرار می شود. به عنوان مثال صفحه سوم قرآن به این صورت می شود «إن الذین کفروا سواء علیهم آیه 6 »، «ختم الله علی قلوبهم آیه 7»، « و من الناس من یقول آمنّا آیه 8 »، و همین طور آیات بعدی کار شود. البته این روش بهتر است بعد از حفظ کردن خود آیات، بکار گرفته شود. 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran ▪️3⃣ یادداشت کردن سر آیات همراه با شماره ی آیه: این روش مانند روش گذشته می باشد فقط فرقی که دارد، در این روش، غیر از تکرار شفاهی، به صورت مکتوب همه سر آیات بعلاوه شماره آیه نوشته می شود. ✅ نکته ای که در این روش قابل ذکر است این می باشد که اگر رعایت سمت و جهت صفحه بشود بسیار خوب و تأثیر گذار است یعنی اگر شما صفحه سوم قرآن را می خواهید یادداشت کنید سمت راست بودن صفحه را مد نظر بگیرید و در دفترچه خود در سمت راست، سر آیات و شماره آیات را بنویسید و هم چنین اگر صفحه ای در قرآن در سمت چپ است شما هم در دفترچه خود در سمت چپ، سر آیات و شماره ی آیات را بنویسید. ✅ نکته ی دیگر این است که در هر صفحه از دفترچه ی خود،فقط به اندازه یک صفحه از قرآن، سر آیات و شماره آیات را بنویسید و نه بیشتر. ✴️ روش دیگر در یادداشت کردن : در این روش، به تعداد آیات داخل صفحه، برگه های کوچکی تهیه شود و در هر برگه به این صورت یا داشت شود. سر آیات در یک طرف برگه و شماره ی آیه در آن طرف برگه نوشته شود. این روش هم مناسب است که بعد از حفظ کردن خود آیات اجرا شود. 👇👇👇👇 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️4️⃣ حفظ کردن شماره ی آیه به صورت مضربی: در این روش، حافظ قرآن فقط شماره آیات با مضرب پنج را تکرار و حفظ می کند. به عنوان مثال اگر شخصی شماره ی آیات سوره ی را می خواهد حفظ کند شماره ی آیات ۵-۱۰-۱۵-۲۰ … تا آخر این سوره مد نظر می گیرد و حفظ می کند. نکته ای که باید در این روش گفته شود این است که حافظ باید مضرب های پنج را با سر آیات آن مضرب ها حفظ کند. ▪️5️⃣ حفظ کردن شماره ی آیه به توسط رمز گذاری: در این روش، با توجه به یک رمز و نشانه، شماره ی آیه به خاطر سپرده می شود و تکرار می شود. 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran ♻️انواع رمزگذاری: ♦️اول: رمز گذاری به کمک الفاظ و حرکات و علائم : در این طریق، با توجه به خود آیه یک رمز و نشانه ای در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال در ابتدای آیه ششم سوره عبارت « إنّ الذین کفروا » می باشد. با دقت در کلمه «إنّ» متوجه خواهید شد که زیر الف إنّ یک علامت همزه وجود دارد (ء) که این علامت شبیه ۶ فارسی می باشد. همین مشابهت رمز شماره ی آیه شش می شود. ♦️ دوم: رمز گذاری به کمک معنا و مفهوم : در این طریق، با توجه به معنای آیات، یک رمز و نشانه ای در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال با نگاه به آیه سوم سوره این مطلب به دست می آید که سه صفت متقین، در این آیه ذکر شده است: ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق. همین سه صفت، رمز شماره ی آیه سوم می باشد. در این روش، رمز گذاری آیات به صورت ذوقی و سلیقه ای می باشد. 📣 ولی نکته ای که حتماً باید مد نظر گرفته شود این است که باید حریم و قرآن در رمز گذاری رعایت شود و از رموزی که در شأن قرآن نیست استفاده نشود. نکته آخر این که امکان جمع کردن بین همه روش های حفظ شماره آیه وجود دارد و می شود از همه روش ها برای بهتر حفظ شدن استفاده کرد. 👇👇👇👇 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🌟🔅🌟🔅🌟 📣 روش های حفظ کردن شماره ی آیات: ▪️1⃣ حفظ کردن شماره ی آیه با خود آیه : روش اول بدین صورت است که شماره ی آیه همراه با حفظ کردن خود آیه، تکرار شود و حفظ شود. در این روش شماره ی آیه مثل جزئی از آیه می باشد که مانند خود آیه باید تکرار گردد تا یقین به حفظ آن شود و این روش در هنگام حفظ کردن خود آیات کاربرد دارد. ▪️2⃣ تکرار کردن سر آیات همراه با شماره ی آیه: در این روش،چند کلمه ای از ابتدای هر آیه، همراه با شماره ی آیه گفته می شود و تکرار می شود. به عنوان مثال صفحه سوم قرآن به این صورت می شود «إن الذین کفروا سواء علیهم آیه 6 »، «ختم الله علی قلوبهم آیه 7»، « و من الناس من یقول آمنّا آیه 8 »، و همین طور آیات بعدی کار شود. البته این روش بهتر است بعد از حفظ کردن خود آیات، بکار گرفته شود. 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran ▪️3⃣ یادداشت کردن سر آیات همراه با شماره ی آیه: این روش مانند روش گذشته می باشد فقط فرقی که دارد، در این روش، غیر از تکرار شفاهی، به صورت مکتوب همه سر آیات بعلاوه شماره آیه نوشته می شود. ✅ نکته ای که در این روش قابل ذکر است این می باشد که اگر رعایت سمت و جهت صفحه بشود بسیار خوب و تأثیر گذار است یعنی اگر شما صفحه سوم قرآن را می خواهید یادداشت کنید سمت راست بودن صفحه را مد نظر بگیرید و در دفترچه خود در سمت راست، سر آیات و شماره آیات را بنویسید و هم چنین اگر صفحه ای در قرآن در سمت چپ است شما هم در دفترچه خود در سمت چپ، سر آیات و شماره ی آیات را بنویسید. ✅ نکته ی دیگر این است که در هر صفحه از دفترچه ی خود،فقط به اندازه یک صفحه از قرآن، سر آیات و شماره آیات را بنویسید و نه بیشتر. ✴️ روش دیگر در یادداشت کردن : در این روش، به تعداد آیات داخل صفحه، برگه های کوچکی تهیه شود و در هر برگه به این صورت یا داشت شود. سر آیات در یک طرف برگه و شماره ی آیه در آن طرف برگه نوشته شود. این روش هم مناسب است که بعد از حفظ کردن خود آیات اجرا شود. 👇👇👇👇 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️4️⃣ حفظ کردن شماره ی آیه به صورت مضربی: در این روش، حافظ قرآن فقط شماره آیات با مضرب پنج را تکرار و حفظ می کند. به عنوان مثال اگر شخصی شماره ی آیات سوره ی را می خواهد حفظ کند شماره ی آیات ۵-۱۰-۱۵-۲۰ … تا آخر این سوره مد نظر می گیرد و حفظ می کند. نکته ای که باید در این روش گفته شود این است که حافظ باید مضرب های پنج را با سر آیات آن مضرب ها حفظ کند. ▪️5️⃣ حفظ کردن شماره ی آیه به توسط رمز گذاری: در این روش، با توجه به یک رمز و نشانه، شماره ی آیه به خاطر سپرده می شود و تکرار می شود. 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran ♻️انواع رمزگذاری: ♦️اول: رمز گذاری به کمک الفاظ و حرکات و علائم : در این طریق، با توجه به خود آیه یک رمز و نشانه ای در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال در ابتدای آیه ششم سوره عبارت « إنّ الذین کفروا » می باشد. با دقت در کلمه «إنّ» متوجه خواهید شد که زیر الف إنّ یک علامت همزه وجود دارد (ء) که این علامت شبیه ۶ فارسی می باشد. همین مشابهت رمز شماره ی آیه شش می شود. ♦️ دوم: رمز گذاری به کمک معنا و مفهوم : در این طریق، با توجه به معنای آیات، یک رمز و نشانه ای در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال با نگاه به آیه سوم سوره این مطلب به دست می آید که سه صفت متقین، در این آیه ذکر شده است: ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق. همین سه صفت، رمز شماره ی آیه سوم می باشد. در این روش، رمز گذاری آیات به صورت ذوقی و سلیقه ای می باشد. 📣 ولی نکته ای که حتماً باید مد نظر گرفته شود این است که باید حریم و قرآن در رمز گذاری رعایت شود و از رموزی که در شأن قرآن نیست استفاده نشود. نکته آخر این که امکان جمع کردن بین همه روش های حفظ شماره آیه وجود دارد و می شود از همه روش ها برای بهتر حفظ شدن استفاده کرد. 👇👇👇👇 🔷کانال آموزش حفظ وتجوید قرآن👇 @amozeshtajvidhefzquran
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است و بال پر دارد 🌱 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن        👉 @amozeshtajvidhefzquran
(ع) سرپرستى زكريا عليه‌السلام از مريم عليه السلام‏ سال‏ها از زندگى عمران و همسرش حنه گذشت آن‏ها داراى فرزند نشدند، حنه همچون زنان ديگر آرزو داشت كه داراى فرزند شود، و با ديدن كودكى احساساتش براى داشتن فرزند به جوش مى‏ آمد . تا اين كه روزى در زير درختى نشسته بود، پرنده‏اى را ديد كه به جوجه‌های خود غذا مى‏دهد، مشاهده اين محبت مادرانه آتش عشق به فرزند را در دل او شعله ور ساخت، و از صميم دل از خدا تقاضاى فرزند كرد، چيزى نگذشت كه دعاى خالصانه او اجابت شد و او باردار گرديد. طبق بعضى از روايات، از سوى خدا به عمران وحى شد كه به زودى خداوند پسر پربركتى كه مى‏ تواند بيماران غير قابل درمان را درمان دهد و مردگان را به فرمان خدا زنده نمايد به تو عنايت خواهد كرد، عمران اين مطلب را به همسرش حنه خبر داد. حنه وقتى كه باردار شد، تصور مى‏ كرد كه فرزند مذكور، همان است كه در رحم دارد (غافل از آن كه منظور از آن پسرى كه خداوند به عمران وحى نمود، نوه عمران به نام عيسى عليه‌السلام است كه حنه براى مادر او (مريم) باردار مى‏ باشد .) به همين دليل حنه نذر كرد كه كودك پسر خود را وقتى كه بزرگ شد خدمتگزار مسجد بيت‏ المقدس قرار دهد. ولى وقتى كه فرزندش متولد شد ديد دختر است، نگران شد كه چه كند، زيرا خدمتگزاران مسجد را از ميان پسران انتخاب مى‏كردند، از اين رو گفت: پسر همانند دختر نيست. سپس افزود: خدايا من نام اين دختر را مريم ميگذارم، و او و فرزندش را از وسوسه‌های شيطان رجيم، در پناه درگاه تو قرار مى‏ دهم .(706) مريم عليه‌السلام به معنى زن عبادت كننده و خدمتگزار است. از آن جا كه حنه مى‏خواست او را خدمتگزار مسجد و عبادت‏كننده در مسجد بيت المقدس قرار دهد، نام او را مريم نهاد. كم كم مريم عليه‌السلام بزرگ شد و با اين كه دختر بود، خداوند او را به عنوان خدمتگزار مسجد بيت المقدس پذيرفت. مطابق تواريخ، عمران پدر مريم عليه‌السلام ، قبل از تولد مريم عليه‌السلام از دنيا رفت، از اين رو وقتى كه مريم عليه‌السلام خدمتگزار مسجد شد، نياز به سرپرست داشت، حنه مريم را كه كودك بود به بيت المقدس نزد علما و دانشمندان يهود آورد و گفت: اين كودك هديه به بيت المقدس است، سرپرستى او را يك نفر از شما بر عهده بگيرد. چون آثار عظمت از چهره مريم عليه‌السلام ديده مى‏ شد ، گفتگو در ميان دانشمندان بنى اسرائيل در گرفت، هر كدام از آن‏ها مى‏ خواست اين افتخار نصيب او شود. سرانجام تصميم گرفتند قرعه‌كشي كنند، به كنار نهرى آمدند. حضرت زكريا عليه‌السلام نيز جزء آن‏ها بود. قلم‏ها و چوبهايى را كه به وسيله آن‏ها قرعه مى‏ زدند حاضر كردند، نام هر يك از داوطلبان سرپرستى مريم عليه‌السلام را روى آن چوب‏ها نوشتند و آن قلم‏ها را در ميان آب انداختند، هر قلمى كه در ميان آب فرو مى‏ رفت ، بازنده بود و تنها قلمى كه روى آب ماند، قلمى بود كه نام زكريا روى آن نوشته شده بود. به اين ترتيب سرپرستى زكريا عليه‌السلام نسبت به مريم عليه‌السلام قطعى شد، و در واقع حضرت زكريا عليه‏السلام از همه شايسته‏تر به سرپرستى مريم عليه‌السلام بود، زيرا علاوه بر مقام نبوت، شوهر خاله مريم عليه‌السلام نيز بود.(707) حضرت زكريا عليه‌السلام همچنان سرپرستى حضرت مريم عليه‌السلام را بر عهده گرفت تا مريم عليه السلام بزرگ شد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_351019992.mp3
5.93M
💢 دعای عهد 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔸کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن کریم @amozeshtajvidhefzquran
❤قـــرار صـــبـــحــگـــاهــی(پویش چله دعای عهد) قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج): ☆ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ‌☆ ♡دعای عهد♡ 💠اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ 💠وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ 💠وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ 💠وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ 💠وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ 💠وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ 💠وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ 💠وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 💠اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ 💠وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ 💠وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ 💠یا حَىُّ یا قَیُّومُ 💠أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ 💠الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ 💠وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ 💠یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ 💠وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ 💠وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ 💠یا مُحْیِىَ الْمَوْتى 💠وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ 💠یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ 💠اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ 💠الْقائِمَ بِأَمْرِکَ 💠صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ 💠عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ 💠فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها 💠سَهْلِها وَ جَبَلِها وَ بَرِّها وَ بَحْرِها 💠وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ 💠مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ 💠وَ مِدادَ کَلِماتِهِ 💠وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ 💠وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ 💠أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ 💠فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا 💠وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى 💠عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى 💠لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً 💠اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ 💠وَالذّابّینَ عَنْهُ 💠وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ 💠وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ 💠وَالْمُحامینَ عَنْهُ 💠وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ 💠وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ 💠اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ 💠الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً 💠فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى 💠مُؤْتَزِراً کَفَنى 💠شاهِراً سَیْفى 💠مُجَرِّداً قَناتى 💠مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى 💠فِى الْحاضِرِ وَالْبادى 💠اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ 💠وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ 💠وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ 💠وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ 💠وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ 💠وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ 💠وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ 💠وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ 💠وَاشْدُدْ أَزْرَهُ 💠وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ 💠وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ 💠فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ 💠ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ 💠بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ 💠فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ 💠وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک 💠َحَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ 💠وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ 💠وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ 💠وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ 💠وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ 💠وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ 💠وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ 💠وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ 💠مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ 💠اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ 💠مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ 💠وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ 💠وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ 💠اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ 💠عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ 💠وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ 💠إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً 💠وَ نَراهُ قَریباً 💠بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ 🔹آنگاه سه بار بر ران خود دست می‌زنی و در هر مرتبه می‌گویی: 💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 💠اَلْعَجَلَ اَلْعَجَلَ ، یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان ِ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج والعافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س) 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🔸 کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن        👉 @amozeshtajvidhefzquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀🌹🍀کلیپ تلاوت زیبای سوره تین وعلق 🌷🌷🌷با صوت جواد فروغی در نوجوانی در محضر مقام معظم رهبری 🍃🌸🌸بشنوید و لذت ببرید 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم بشین و از اساتید قرآنی  در آموزش دروس قرآنی بهرمند شوید 😊😊😊 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
002003.mp3
210.8K
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می کنند. (۳) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید
بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ﴿٣﴾ آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می کنند. (۳) الَّذِينَ = کسانی که يُؤْمِنُونَ = ایمان‌می آورند بِالْغَيْبِ = به پنهانی وَيُقِيمُونَ = و بر پا می دارند ، اقامه می کنند الصَّلَاةَ = نماز را وَمِمَّا = وَ (مِن + ما ) و از آنچه رَزَقْنَاهُمْ = روزی دادیم ایشان را يُنْفِقُونَ = انفاق می کنند
(آيه ٣) -آثار تقوا در روح و جسم انسان! قرآن در آغاز اين سوره، مردم را در ارتباط با برنامه و آئين اسلام به سه گروه متفاوت تقسيم مى‌كند:١- «متقين» (پرهيزكاران) كه اسلام را در تمام ابعادش پذيرا گشته‌اند ٢- «كافران» كه در نقطۀ مقابل گروه اول قرار گرفته و به كفر خود معترفند.٣- «منافقان» كه داراى دو چهره‌اند، با مسلمانان ظاهرا مسلمان و با گروه مخالف، مخالف اسلامند، البته چهرۀ اصلى آنها همان چهرۀ كفر است، بدون شكّ زيان اين گروه براى اسلام بيش از گروه دوم است و به همين سبب قرآن با آنها برخورد شديدترى دارد. در اين آيه سخن از گروه اوّل است، ويژگيهاى آنها را از نظر ايمان و عمل در پنج عنوان مطرح مى‌كند،١-ايمان به غيب: نخست مى‌گويد: «آنها كسانى هستند كه ايمان به غيب دارند» (الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ) . «غيب و شهود» دو نقطۀ مقابل يكديگرند، عالم شهود عالم محسوسات است، و جهان غيب، ماوراء حسّ، زيرا «غيب» در لغت بمعنى چيزى است كه پوشيده و پنهان است و چون عالم ماوراء محسوسات از حسّ ما پوشيده است به آن غيب گفته مى‌شود، ايمان به غيب درست نخستين نقطه‌اى است كه مؤمنان را از غير آنها جدا مى‌سازد و پيروان اديان آسمانى را در برابر منكران خدا و وحى و قيامت قرار مى‌دهد و به همين دليل نخستين ويژگى پرهيزكاران ايمان به غيب ذكر شده است. «مؤمنان به غيب» عقيده دارند، سازندۀ اين عالم آفرينش، علم و قدرتى بى‌انتها، و عظمت و إدراكى بى‌نهايت دارد، او ازلى و ابدى است، و مرگ به معنى فنا و نابودى نيست بلكه دريچه‌اى است به جهان وسيعتر و پهناورتر، در حالى كه يك فرد مادّى معتقد است جهان هستى محدود است به آنچه ما مى‌بينيم و قوانين طبيعت بدون هيچ گونه نقشه و برنامه‌اى پديد آورندۀ اين جهان است، و پس از مرگ همه چيز پايان مى‌گيرد. آيا اين دو انسان با هم قابل مقايسه‌اند؟ ! اولى نمى‌تواند از حق و عدالت و خير خواهى و كمك به ديگران صرف نظر كند، و دومى دليلى براى هيچ گونه از اين امور نمى‌بيند، به همين دليل در دنياى مؤمنان راستين برادرى است و تفاهم، پاكى است و تعاون، امّا در دنياى مادّيگرى استعمار است و استثمار، خونريزى است و غارت و چپاول و اين سير قهقهرائى را تمدّن و پيشرفت و ترقى نام مى‌نهند! و اگر مى‌بينيم قرآن نقطۀ شروع تقوى را در آيۀ فوق، ايمان به غيب دانسته دليلش همين است. «غيب» در اين جا داراى مفهوم وسيع كلمه مى‌باشد و اگر در بعضى روايات غيب در آيۀ فوق تفسير به امام غائب حضرت مهدى (عج) شده در حقيقت مى‌خواهد وسعت معنى ايمان به غيب را حتّى نسبت به امام غائب (عج) مجسّم كند بى‌آنكه به آن مصداق محدود باشد. ٢-ارتباط با خدا: ويژگى ديگر پرهيزكاران آن است كه: «نماز را برپا مى‌دارند» (وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ) . «نماز» كه رمز ارتباط با خداست، مؤمنانى را كه به جهان ماوراء طبيعت راه يافته‌اند در يك رابطۀ دائمى و هميشگى با آن مبدء بزرگ آفرينش نگه مى‌دارد، آنها تنها در برابر خدا سر تعظيم خم مى‌كنند، چنين انسانى احساس مى‌كند از تمام مخلوقات ديگر فراتر رفته، و ارزش آن را پيدا كرده كه با خدا سخن بگويد، و اين بزرگترين عامل تربيت او است. ٣-ارتباط با انسانها: آنها علاوه بر ارتباط دائم با پروردگار رابطۀ نزديك و مستمرى با خلق خدا دارند، و به همين دليل سومين ويژگى آنها را قرآن چنين بيان مى‌كند: «و از تمام مواهبى كه به آنها روزى داده‌ايم انفاق مى‌كنند» (وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ) . قابل توجه اينكه قرآن نمى‌گويد: من اموالهم ينفقون (از اموالشان انفاق مى‌كنند) بلكه مى‌گويد: «مِمّا رَزَقْناهُمْ» (از آنچه به آنها روزى داده‌ايم) و به اين ترتيب مسألۀ «انفاق» را آنچنان تعميم مى‌دهد كه تمام مواهب مادى و معنوى را در بر مى‌گيرد. بنابراين مردم پرهيزگار آنها هستند كه نه تنها از اموال خود، بلكه از علم و عقل و دانش و نيروهاى جسمانى و مقام و موقعيت اجتماعى خود، و خلاصه از تمام سرمايه‌هاى خويش به آنها كه نياز دارند مى‌بخشند، بى‌آنكه انتظار پاداشى داشته باشند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 40 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه
مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین
بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💜 حافظ عزیز 💜 طلائی‌ترین لحظه برای یک حافظ، لحظه حفظ اولیه است، اگر حافظ خوب حفظ و مرور کرده باشد، تسلط بیشتری روی آیات پیدا می‌کند در غیر این صورت حفظ ضعیفی خواهد داشت. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
✍ برنامه روزانه یک حافظ ✅ درس جدید ✅ مرور 10 درس (2بار در روز برای کسانی که مز خواهند بهترین باشند) ✅ مرور محفوظات 1⃣ حافظ 10 جزء روزی 1جزء 2⃣ حافظ 20 جزء روزی 2جزء 3⃣ حافظ کل روزی 3جزء ✅ گوش کردن به ترتیل ✅ پرسش یا مباحثه هر روز برای تکالیف انجام شده به خودتون امتیاز بدید با توکل به خدا و توسل به امامان معصوم حتما موفق خواهید شد 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈