#نکته_های_حفظ
#نکته_های_طلایی
صرف و نحو
يكي از مواردي كه در حفظ كردن قرآن بايد مورد توجه گيرد، به خاطر سپردن اِعراب و حركات حروف (نحو) است. بر كساني كه در حفظ قرآن فعاليت كردهاند پوشيده نيست كه برخي اشكالات، در حفظ كردن اين كلمات پيش ميآيد؛ مانند:
اعراب حرف «راء» در كلمات: اَمْرِكُمْ، اَمْرُكُمْ، اَمْرَكُمْ
و يا اعراب حرف «تاء» در كلمات: جنّاتٌ، جنّاتٍ
و همچنين اعراب «باء» در كلمات: رَبُّنا، رَبِّنا، رَبَّنا
و يا تفاوت در ساختمان كلمات (صرف)، مانند:
«لَنْ يَتَمَنَّوْهُ» با «لا يَتَمَنَّوْنَهُ»
«و ما اللّهُ بِغافل عمّا تعملون» با «و ما اللّهُ بغافل عمّا يعملون»
با يادگيري مختصري از قواعد صرف و نحو عربي به راحتي ميتوان بر همه اين موارد احاطه كامل يافت بدون اينكه لازم باشد تكتك آنها را به ذهن سپرد. به كمك اين عامل ميتوان از فشار وارد بر نيروي حافظه كاسته، مقداري از بار حفظ را به ديگر عوامل محوّل كرد
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
#نکته_های_حفظ
#نکته_های_طلایی
آشنايي با فرآيندهاي شناختي حافظه
به طور طبيعي، حفظ قرآن كريم نيز همچون ساير مطالب حفظ كردني متوقف بر آشنايي با فرايندهاي حافظه است.
از لحظهاي كه تأثرات حسّي به وسيله گيرندهها دريافت ميشوند تا زماني كه از حافظه كوتاهمدت ميگذرند و به حافظه درازمدت منتقل ميشوند و يادگيري كامل ميشود، فرايندهاي مهمي جريان مييابند. از آنجا كه اين فرايندها به دانستن يا شناخت مربوط ميشوند، به آنها فرايندهاي شناختي حافظه ميگويند. اين فرايندها را ميتوان در سه دسته تكرار يا مرور، بسط يا گسترش و سازماندهي قرار داد.
عدم آشنايي افراد با فرايندهاي شناختي حافظه باعث ميشود كه فرد با وجود كوشش و صرف كردن وقت بسيار، احساس كند كه پيشرفت قابل ملاحظهاي در اين امر ندارد و اين خود باعث دلسردي و رها كردن بقيه كار ميشود. با توجه به اهميت اين فرايندها، در ادامه اين نوشتار آنها را بررسي خواهيم كرد.
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_محمد_عمران
📖 سوره مبارکه فاطر ( آیه ۹)
┅═✼✿✵📖✵✿✼═┅┄
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 سلام به ابا عبدالله الحسین قبل از شروع #نماز 🌹
#السلام_علیک_یا_ابا_عبدالله_الحسین❤️
#استاد_عالی
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
﷽📚🕥
#قصه_های_قرآنی📖
#حضرت_ذوالکفل
#قسمت_دوم 🦋
💠سه خصلت در زندگى ذى الكفل 💠
🦋 روايت شده: يكى از پيامبران به نام اليسع به قوم خود گفت: آرزو دارم شخصى را در زندگيم جانشين خود سازم تا ببينم با مردم چگونه رفتار مىكند (كه اگر خوش رفتار بود، او را جانشين خودم بعد از مرگم نمايم.
🥀براى اين كار، مردم را جمع كرد و به آنها گفت: هركس كه انجام سه خصلت را متكفل و متهد شود، او را جانشين خود بعد از مرگم مىكنم،
💠 و آن سه خصلت عبارت است از:
✅1 - روزها را روزه بگيرد
✅2 - شبها را به عبادت به سر آورد
✅3 - و خشم ننمايد (يعنى رعايت اخلاق نيك را كند و بر اعصابش كنترل داشته باشد).
ا💠ز ميان جمعيت، جوانى برخاست و گفت: من متكفل و متعهد انجام اين سه كار مىشوم.
💠اليسع به او توجه ننمود، و بار ديگر سخن خود را تكرار كرد، باز كسى جز همان جوان پاسخ نداد، اليسع اين بار نيز به او توجه نكرد، و سخن خود را تكرار نمود، باز در ميان آن همه جمعيت، تنها همين جوان پاسخ مثبت داد.
💠اليسع آن جوان را جانشين خود قرار داد، و خداوند او را از پيامبران نمود، آن جوان همين ذى الكفل است كه به خاطر متكفل شدن سه خصلت مذكور به اين نام ناميده شد.(414)
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈