eitaa logo
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
991 دنبال‌کننده
34.5هزار عکس
17.7هزار ویدیو
292 فایل
💫 #مهدی_جانم https://eitaa.com/amtewi 🔹هرروز را از تو سرودن عشق است 🔸در هر غزلی تو را ستودن عشق است 🔹زنده ایم به عشق شهادت در رکابت 🔸در صبح ظهور باتو بودن عشق است ادمین کانال @Nava_70
مشاهده در ایتا
دانلود
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «فرقه های انحرافی» 📺 برنامه تلویزیونی 🎤 دکتر نصوری 🔺 تمام جریان های انحرافی دو صفت مشترک دارند: همشون عالِم‌گریز و عقل‌گریز اند. ⭕️ 🍀 ➰✨➰✨➰✨➰ @amtewi
❣ دل هوایِ تو را دارد💓 خدا کند باشد که میگویند... ↩دل به دل راه دارد💞 🌸🍃 ➰✨➰✨➰✨➰ @amtewi
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
⚪️🕊🔮◻🔆 🕊🔮◻️🔆 🔮◻️🔆 ◻️🔆 🔆 #اثبات_وجود_امام_زمان قسمت 4⃣2⃣ 💠علمای اهل سنت و ظهور منجی💠 ✨هر چند بعضی
⚪️🕊🔮◻🔆 🕊🔮◻️🔆 🔮◻️🔆 ◻️🔆 🔆 قسمت 5⃣2⃣ 💠امام زمان علیه السلام در کتب معتبر و کتب روایی اهل سنت💠 ⚡️شمس الدین ذهبی یکی از بزرگان تاریخ اهل سنت در علم رجال، درایه، حدیث، تاریخ و انساب در چندین کتاب خود؛ از جمله: 🔸العبر فی خبر من غبر 🔸تاریخ الاسلام 🔸سیر اعلام النبلاء تصریح کرده است که: ◽️امام حسن عسکری علیه السلام فرزندی بنام (م ح م د) داشته که در ۲۵۵ هجری به دنیا آمده است. وی در کتاب العبر ج ۱ ص ۳۸۱ می نویسد: 💥و فیها [سنه ۲۵۶ ه] محمد بن الحسن العسکری بن علی الهادی محمد الجواد بن علی الرضا بن موسی الکاظم بن جعفر الصادق العلوی الحسینی ابو القاسم الذی تلقبه الرافضه الخلف الحجه و تلقبه بالمهدی وبالمنتظر و تلقبه بصاحب الزمان و هو خاتمه...اثنی عشر. ◽️درسال ۲۵۶ محمد بن الحسن العسکری که رافضی ها او را با القابی همچون خلف الحجه ، مهدی، منتظر، و صحاب الزمان یاد می کنند ، به دنیا آمد . او آخرین امام از ائمه دوازدهگانه است. ⚡️ابن حجر عسقلانی یکی دیگر از بزرگان علم رجال و حدیث اهل سنت است که تولد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را مفروغ عنه گرفته و امام حسن عسکری علیه السلام را پدر آن حضرت خوانده است. 💥عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم قال: لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلا من اهل بیتی یملاها عدلا کما ملئت جورا. ◽️اگر از روزگار ، جز یک روز باقی نمانده باشد ، خدای تعالی مردی از اهل بیت مرا بر می گمارد تا دنیا را پر از عدل و داد نماید همانطور که پر از ظلم و جور شده است. مسند احمد حنبل ج ۱ ص ۹۹. سنن ابی داود ج ۲ ص ۳۱۰. الجامع الصغیر، سیوطی ج ۲ ص ۴۳۸. کنزل العمال، متقی هندی، ج ۱۴ ص ۲۶۷. ✨ادامه دارد..... 🌹 اللهم عجل لولیک الفرج 🌹 @amtewi 🔆 ◻️🔆 🔮◻️🔆 🕊🔮◻️🔆 ⚪️🕊🔮◻️🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 بسم الله الرّحمن الرّحیم 🌷 💠 کنفرانس ؛ " سلسله مباحث مهدویت " 1⃣1⃣ جلسه یازدهم ؛ 🔰 عنوان موضوع : " انقلاب اسلامی ؛ نقطه عطف پیشا ظهور " (بررسی ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بینشِ الهی نسبت به بینشِ الحادی) 🗓 تاریخ : پنج شنبه_ 99/5/23 🕰 ساعت : 21/30 🎙توسط : استاد سخایی 💠 اجراء : گروه گفتمان عصر ظهور # قرارگاه بسوی ظهور https://eitaa.com/joinchat/2778660876C0a0b160147 @amtewi 💢🔅💢🔅💢🔅💢🔅💢
💠 بر برنامه جلسه دهم با عنوانِ 👇👇👇 《نگاهی به کمال اجتماعی انسان در هندسه دین》
🌹💢🌹💢🌹💢🌹 🔰 مروری بر سلسله مباحث : 💠 سلسله مباحثی که ما شروع کرده ایم ، درسگفتاری است نسبت به مسئله مهدویت و خصوصاً اندیشه دینی . هدف این است که این سلسله مباحث که به شکل درسگفتار ارائه میشود ، یک سلسله عمیق و پُربار باشد تا ان شاءالله در پایان، بعد از عبور از این جلسات ، دوستان نگاه عمیق تر و بینش دقیق تری را نسبت به مسئله مهدویت داشته باشند. 🔷 همانطور که قبلاً هم بیان کردیم ، ما بحث خود را در سه محور شروع کردیم ؛ _محور اول پیرامون مقدمات نافع یا مبانی اندیشه دینی است. _محور دوم مسائل تخصصی و ویژه ی مهدویت است. (سه محور غیبت ، انتظار و ظهور) _محور سوم مباحث جانبی مهدویت. 🔶 در این سلسله جلسات ما از مسئله ولایت الهی شروع کردیم ، سپس به مسئله خلافت و امامت پرداختیم و همچنین به مباحثی که در ذیل این مسئله می گنجد ، پرداختیم. در این جلسه هم ان شاءالله ، مسئله کمال اجتماعی انسان را در هندسه و نگاه دینی بررسی خواهیم کرد. 🌹💢🌹💢🌹💢🌹1⃣
🌹💢🌹💢🌹💢🌹 🔰 رویکرد مطالعه ی انسان در اندیشه ی دینی 🔶 در این جلسه ، همانطور که از عنوان جلسه پیداست (کمال اجتماعی انسان در هندسه دین) نگاهی به مسئله انسان و کمال اجتماعی انسان و همچنین ارتباط این قضیه با مسئله مهدویت ، منجی و ظهور منجی را خلاصتاً بررسی خواهیم کرد. 🔷 به صورت کلّی اگر بخواهیم نگاهی دینی به انسان بیاندازیم ، میتوانیم از رویکردهای مختلفی انسان را مورد بررسی قرار دهیم. چیزی که امروزه در حوزه علوم انسانی، با عنوان انسان ، بحث و بررسی میشود در جهات مختلفی قابل بررسی است. 💠 یکی از مهم ترین موضوعات مورد مطالعه ی بشر در طول تاریخ حیات ، خودِ انسان بوده است ؛ چیستی انسان و بررسی و مطالعه در این مورد. اگر بشود یک تعریف جامع و نافعی از انسان ارائه داد و انسان را درست تعریف کرد ، حدود و ثغورِ انسانیت و چیزی که انسان با آن تعریف میشود و قوام پیدا میکند درست مشخص و معین کرد ، میشود این امید را داشت که در پسِ این تعریف، ستونی ایجاد کرد که در پیِ آن ساختمان علمی بنا شود و علوم تابعی برای جامعه سازی و تمدن سازی ایجاد شوند. 🔶 یکی از مهم ترین مسائلی که اگر درست مورد تبیین و تحلیل قرار گیرد ، خیلی از مسائل و مشکلات و ابهامات حل میشود ، تعریف انسان است. دلیل زوال تمدّن وحشی غرب ، تعریف غلط از خودِ انسان است و افتادن به ورطه انسان محوری و انسان مداری است که باعث شده بحرانهای بسیاری در این جوامع شاهد باشیم. 🔷 اگر ما بخواهیم با نگاه خودمان انسان را مطالعه کنیم، می توانیم با رویکردهای مختلفی این کار را انجام دهیم که یکی از آنها رویکرد " حرکت مداری " است ؛ اینکه انسان در نگاه دینی یک موجود کاملاً الهی و خدایی است. (اِنّا لله و اِنّا اِلیهِ راجعون) انسان کادح و راجع الی الله است ؛ یعنی نقطه آغازین انسان خداست، یک سیر و یک قوس نزولی به عالم ناسوت (دنیا) دارد و قرار است به سمت خدا برگردد. این یک نگاه با رویکرد حرکت مدار است که سیر حرکت انسان را در عالم هستی مطالعه می کنیم. 🌹💢🌹💢🌹💢🌹2⃣
🌹💢🌹💢🌹💢🌹 🔰 رویکرد مطالعه ی انسان (ادامه) 🔷 در یک نگاه دیگر ، میتوانیم " مرکزمدار " مطالعه کنیم ؛ اینکه انسان حول یک مرکز و یک محور می چرخد ، مرکزیت انسان " ولیّ " است. چیزی که در مرکز قرار میگیرد و انسان به عنوان مداد پرگار دور آن می چرخد " ولیّ انسان " است و این بسته به انتخاب انسان مختلف است. 🔶 همانطور که در ولایت تشریعی گفتیم ،" ولی " امیرالمومنین علیه السّلام است و انسان باید حول محور ولایت بچرخد و اگر حول محور ولایت نچرخد ، قطعاً حول محور طاغوت می چرخد . در این نگاه ، با رویکرد مرکزمدار می توان انسان را مورد مطالعه قرار داد. 🔷 یک نگاه دیگر ، رویکرد" هدف مدار " نسبت به انسان است. در این نگاه انسان به سمت سعادت حرکت می کند و انسان در دو ساحت فردی و اجتماعی خود باید به سمت سعادت حرکت کند و با این رویکرد ، مسئله سعادتمندی انسان مورد بررسی قرار میگیرد. 🔶 مبداء انسان در دنیا ، نقص و جهل است و حالا به سمت کمال و معرفت حرکت می کند؛ این هم یک رویکردی است که باید مورد تحقیق قرار گیرد. اگر هدف شناسی دین را در نسبت با انسان بررسی کنید می بینید که اسلام در دو بعد دنیا و عقبی به دنبال دنیاسازی و عقبی سازی برای انسان است. (ربّنا آتنا في الدّنیا حسنة و في الآخرة حسنة و قِنا عذابَ النّار) 🔺 این مسئله و رویکردهای مختلف مطالعات انسان که ما به چند مورد آن اشاره کردیم ، جهات مختلفی از انسان را نشان می دهند که می توانید یک انسان را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید؛ منتها تفاوت اینجاست که انسان شناسی ای که تمدن غرب به بشریت ارائه می دهد ، یک انسان شناسی تک بُعدی و تک ساختی با نگاه دوگم و بسته تجربی است که نهایتاً انسان شناسی زیستی را شاهد هستیم. اما اگر بناست در تقابل با این تمدن ، یک انسان شناسی جدیدی ارائه دهیم و مدعی بینش دینی به معنای واقعی کلمه باشیم، باید بتوانیم نگاه و بینش خودمان را ارائه دهیم. 🌹💢🌹💢🌹💢🌹3⃣
🌹💢🌹💢🌹💢🌹 🔰 تطبیق هدف دین با ساحت های وجود انسان 🔷 اگر ما دین را مجموعه ای از انتزاعیات و نظریات در نظر بگیریم و از طرفی دیگر بُعد عملی دین را در جامعه سازی و اداره انسان و جامعه بخواهیم مورد تحلیل قرار دهیم ، میتوانیم بین هدف دین با ساحت های وجود انسان تطبیقی بدهیم. برنامه دین درباره انسان در دو بُعد شکل میگیرد؛ هم در بعد دنیا که این ، انسان را به سمت سعادت در دنیا حرکت می دهد و هم در بعد آخرت یا عقبی که بازهم سعادت را می طلبد. این دوگانگی ایجاب میکند که انسان به عنوان موجودی بسیار عمیق و چند لایه در وجودش که هم بعد معنا دارد و هم بعد ماده ، باید به سمت سعادت خودش در دمیا و آخرت حرکت کند که این مسئله در هر دو بعد فردی و اجتماعی مهم است. 🔶 اگر در جامعه غربی مسئله ای تحت عنوان لائیتسه و سکولاریسم و جامعه سکولار رقم میخورد، اینها به دنبال این هستنو که دین را از دنیا جدا کنند و میگویند دولت و سیاست ارتباطی به دین ندارد. در بینش عمیق و درست دین و بینش تعریف و تبیین شده ای که دین به ما ارائه می دهد، این بینش نه تنها دنیا را جدای از خود نمی داند ، بلکه دنیا را مزرعه آخرت می داند. در این بینش دنیا کشتزاری است که آخرت در آن کشت می شود، یعنی مقدمه ای برای رسیدن به آخرت می شود. این نگاه دقیقاً برعکس با نگاه تمدن غرب است. فلذا شما به عنوان یک دین مدار و کسی که دین را به عنوان جهان بینی و سبک زندگی خود پذیرفته اید و تمام کارهایی که در زندگی شما به عنوان مسائل کاربردی و عملیاتی دین ساری و جاری است ، باید بتوانید در مرحله اول نگاه و بینش دینی را عمیق و دقیق بشناسید و بتوانید آن را به عنوان یک دینمدار ارائه دهید و در مرحله بعد جایگاه خودتان را در این جهان بینی خوب بشناسید و ارائه دهید؛ چون ما یک بحث فهم داریم و یک مسئله تفهیم. یکبار شما مسئله و جایگاه خودتان را خوب می فهمید ، اما در مرحله دوم باید بتوانید آن را تفهیم کنید. 🔷 اگر ما مدعیان دینداری هستیم باید دین، در جهات و ساحت های مختلف زندگی جمعی و فردی ما قابلیت اجرا داشته باشد و ما بتوانیم این را تبیین کنیم. در واقع تبیین اصلی ترین مفاهیم و پایه ترین مفاهیمی که در پس آن جامعه سازی شکل میگیرد. 🌹💢🌹💢🌹💢🌹4⃣