eitaa logo
انباز
271 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
یعنی پیروی کردن از نظرات تخصصی شخصی که علوم دینی را آموخته و وظیفۀ عملی انسان را بر اساس منابع دینی (قرآن و سنت) تشخیص می‌دهد. شخصی که صلاحیت علمی چنین تشخیصی را دارد است و حتی اگر یک نفر از او پیروی کند، وی دارای عنوان می‌شود، یعنی کسی که برای تقلید (پیروی) به او مراجعه می‌شود. یکی از شروط مرجع تقلید شدن، این است که از مجتهدهای دیگر، و داناتر باشد، یعنی بهتر از مجتهدان دیگر بتواند را از و (علیهم السلام) دریابد.
⛔️اشتباه آقای در نقد عملکرد علما در جنگ دوم روسها⛔️ ⛔️ آقای جعفریان در توییت خود نوشته اند: در جنگ دوم ایران و روس، عده ای از خوانین و رعایای بلاد از دست رفته در جنگ اول، با ندای وا اسلاما، به تحریک علما و فتحعلی شاه پرداختند. عباس میرزا که می دانست روسها بعد از شکست ناپلئون چه قدرتی بهم زده اند، مخالف جنگ بود. فتحعلی شاه وارد جنگ شد و بخش دیگری از ایران هم از دست رفت. ✍️🔹 در حالي که مي‌نويسد: بر هر که ‌انصاف دهد و یابد ظاهر خواهد بود که ابتدا و عهد شکنی از عساکر روس بود که بنای تجاوز را گذاشتند و خلاف شرط عهدنامه پادشاهان را به عمل آوردند ... دولت ایران به حکم در مقام خود برآمدند, ✍️جناب آقای باید مجدد تاریخ را دقیق بخوانند و و اظهار نظر نمایند نه و . زيرا: 1️⃣ براساس نامه و و نقل لسان الملک سپهر, رضاقلی هدایت, میرزا صادق وقایع نگار, گرنت واتسون,ژنرال باتوف, جیمس بیلى فریزر و ... نه تنها با جنگ مخالف نبود بلکه اطرافیان او علما را ترغیب کردند و عباس میرزا همواره در تدارک سپاه قوی و جبران شکست جنگ اول بود. البته علما هم قبل از صدور فتوا آمادگی نظامی دربار را استعلام کردند. 2️⃣ طبق نامه و سایر اسناد, تجاوزات متعدد روسها بعد از عهدنامه گلستان به مناطق مرزی ایران و مناطق جدید و تعرض به و بعد از مذاکرات و بدعهدي‌هاي متعدد روسها اقدام به جهاد دفاعی شد. 3️⃣ برخلاف پیش بینی مخالفین جنگ مثل و انگلوفیل و معتمد الدوله و تصور غلط جناب , تشخیص و دربار از امکان موفقیت در جنگ کاملا درست بود زیرا حضور پرشور مردم در همان ماه اول موجب در جنگ اول شد و اتفاقا زمانی که عباس میرزا و شاه بجای تصرف قلعه شوشی, از طریق با روسها خواهان تسلیم قلعه شدند, های‌ـ‌دروغ و تأخیری روسها زمینه شکست ایران در مراحل بعد را فراهم کرد. ◀️ جهت اطلاع تفصيلي از اين بحث ر.ک:‌ استاد علی ابوالحسنی (ره), رفع یک اشتباه یا جعل تاریخی, مجله زمانه , شماره 72 , 1387. سیاست و دیانت|حجت‌الاسلام‌ابوطالبی ‌ @aboutalebi57
انباز
⛔️اشتباه آقای #رسول‌ـ‌جعفریان در نقد عملکرد علما در جنگ دوم روسها⛔️ ⛔️ آقای جعفریان در توییت خود نو
بنده درباره صحت و سقم اسناد تاریخی ارائه شده در این متن اطلاعی ندارم. اما ضرورت گفتگوی مستند و علمی، از همین یک پیام به وضوح فهمیده می‌شود. کسی که یک‌طرفه بر کرسی نصیحت تکیه زند و خود را موظف به پاسخگویی از اشکالات مطرح‌شده نداند، قبل از همه خود را محروم کرده و البته به فرهنگ عمومی هم آسیب می زند. همه باید برای ترویج تلاش کنیم؛ چه گوینده نخستین و چه منتقد، چه و چه . آرزومندم که در روزهای نزدیک، جلسه این دو شخصیت علمی برگزار شود.
1 مبانی تفسیر تنزیلی.mp3
33.6M
صوت جلسه اول مباحث نظری تفسیر تنزیلی بر اساس دیدگاه استاد با تقریر دین‌پرست تاریخ: جمعه 21 آذر 1399 مدت صوت: 2:20 حجم فایل: 32 مگ
2 مختصر مباحث نظری تفسیر تنزیلی.pdf
2.7M
پی دی اف اسلایدهای مباحث نظری تفسیر تنزیلی
✅ قابل توجه عزیز قمی علاقه مند به گل و گیاه گلسرای پردیسان به مناسبت و خدمت رسانی به عزیز، تمامی گل ها و گلدان های خود را با 10 درصد تقدیم این عزیزان خواهد کرد. گل و گیاهان آپارتمانی، کاکتوس و ساکولنت، گلدان سرامیکی درجه یک، خاک، کود، سم 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1131085880C9871df666e ✅ بازه زمانی مراجعه تا سه شنبه 25 آذر روز 🌸 لطفا اطلاع رسانی نمایید.
1 مبانی تفسیر تنزیلی.amr
6.72M
صوت جلسه اول مباحث نظری تفسیر تنزیلی بر اساس دیدگاه استاد با تقریر دین‌پرست تاریخ: جمعه 21 آذر 1399 مدت صوت: 2:20 حجم فایل: 6.4 مگ فرمت amr
انباز
صوت جلسه اول مباحث نظری تفسیر تنزیلی بر اساس دیدگاه استاد #بهجت‌پور با تقریر دین‌پرست تاریخ: جمعه 21
این صوت قبلا با فرمت mp3 تقدیم شده بود که 32 مگابایت حجم داشت. با نرم‌افزار فرمت‌فکتوری به فرمت amr تبدیل کردم تا دانلودش هزینه زیادی نداشته باشد. ضمنا با همان نرم‌افزار می‌توانید به فرمت‌های دیگری مثل mp3 تبدیل بفرمایید.
نقشۀ نسبت جغرافیایی ، و مربوط به بحث
قطعا مهمترین نوع امنیت، امنیت روانی است و همین هم انواعی دارد. یکی از مصادیق بسیار مهم، و مهمترین مصداق اجتماعی آن، است. اگر با رفتار و گفتارم، باعث شوم همسر و فرزندان و سایر وابستگانم، نگران و آشفته و ناراحت شوند، برای آنها ایجاد کرده‌ام. گاهی ، کاری نیست که مستقیما با شخص نگران انجام می‌دهم، و گاهی روی سخنم مستقیما با او نیست، اما او به علت روابطی که دارد، گرفتار ناامنی می‌شود. چقدر باید نسبت به کارهای خودمان داشته باشیم!
🔗 1. روشن است که با تبریک گفتن روز وحدت حوزه و دانشگاه یا عرض تبریک هفته وحدت، این روزها و هفته‌ها و عمرها، بابرکت نمی‌شوند. چند مشکل جدی پیش روی وحدت حوزه و دانشگاه است که نیازمند تدبیر اساسی است: 1.1. ابهام مفهومی: تا زمانی که وجه تمایز حوزه و دانشگاه و بنگاه و ... معلوم نشود، تلاش برای وحدت، حرکتی بدون واقع‌بینی و بدون نتیجه مطلوب خواهد بود. توجه به ریشه‌های تاریخی شکل‌گیری این دو نهاد، خصوصا حوزه‌های علمیه، و نیز توجه به نقاط اشتراک اصلی یا فرعی آنها، بیان‌گر این ابهام است. به عنوان مثال، با این سؤالات مواجهیم: آیا رشته‌های الهیاتی دانشگاهی، هویتی متفاوت از حوزه‌های علمیه دارند؟ آیا پرداختن به علومی مثل ریاضیات و هیئت و نجوم و حتی علوم انسانی، خارج از قلمرو هویت اصلی طلبگی است؟ مشکل مهم‌تر در باب مفهوم‌شناسی، ابهام معنای است؛1️⃣ مثلا: آیا می‌خواهیم به جای دو نهاد علمی، یک نهاد داشته باشیم؟ آیا می‌خواهیم با حفظ تمایز دو نهاد، وظایف مشترکی بر عهده هر دو بگذاریم؟ آیا مراد از وحدت، همکاری علمی دو نهاد (با حفظ تمایز وظایف آنها) است؟ آیا منظور از وحدت، انس بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه با طلاب و روحانیان و اساتید حوزه است؟ آیا مراد این است که حوزویان حضور بیشتری در محیط‌های دانشگاهی داشته باشند و یا بالعکس؟ یا چه مراد دیگری در گوشه ذهن مدعیان این وحدت است؟ به نظر می‌رسد شفاف‌سازی این مطالب توسط متولیان امر، گامی رو به جلو است. 1.2. مبنازدگی: یکی از مشکلات فراگیر (خصوصا در میان اندیشمندان حوزوی)، اشتغال به مباحث نظری محضی است که نتیجه‌اش (با تمام اهمیت و اولویتی که دارد) گره‌گشایی در میدان عمل نیست. 1.3. خطای معرفتی بشر: به تجربه می‌یابیم که رسیدن آحاد بشر به نقطه وحدت کامل، محال یا نزدیک به محال است؛ حتی در تعریف و مفهوم‌شناسی. لذا دل‌بستن به اتفاقی مهم در روابط کلان اجتماعی در این زمینه (و امثالش) می‌تواند ما را از انجام وظایف دقیق خودمان غافل کند. 1.4. : در این میان، آشفته‌بازار ابلاغ گزارش‌های روتین برای دریافت مزایای مالی و ...، یکی از مهم‌ترین موانع تحقق یک وحدت مطلوب است (البته بر فرض اینکه اصلا چنین چیزی باشد). 2. راه حل چیست؟ در این میدان هفتادرنگ، باید همه ما به اندازه خودمان، همواره به دو کار اشتغال داشته باشیم و هرگز از این دو فارغ نشویم: ۱. بازنگری در نقش فردی و اجتماعی و در باورها و رفتارهای خود: کسی که همه شؤون خود را قابل نقد و ارزیابی بداند، در مواجهه با نظرات جدید، همواره رشد می‌کند و در چنگال رکود و خمودگی گرفتار نمی‌آید. ۲. بازتعریف مناسبات اجتماعی با دیگران، اعم از موافق و مخالف: کسی که نقش خود در جامعه را بدون لحاظ و تعریف می‌کند، عملا محرومیت دو طرفی (میان خود و دیگران) افزوده، در بن‌بست‌های پرپیچ‌وخم جامعه، اسیر و سرگردان می‌شود. این دو فعالیت مستمر و حقیقی (نه ) دو بال یک حرکت معقول و واقع‌بینانه‌اند که به آینده‌ای روشن‌تر نوید می‌دهند، هر چند به صورت محدود. ----- پی‌نوشت: 1️⃣ در باب وحدت و اختلاف در موارد زیر هم کم و بیش خلأ مفهوم‌شناسی دقیق و سایر آفات ملموس است: * وحدت و اختلاف طیف‌های مختلف حوزوی با هم، * و شرایع و مکاتب مختلف، * وحدت نظرهای متفاوت و اجتماعی و اخلاقی و... 27 آذر 1399 @Sdinparast