eitaa logo
انباز
270 دنبال‌کننده
405 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین و جامع‌ترین پاسخ به جماعت مدعی عدالت‌طلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله رهبر انقلاب را مورد خطاب قرار می‌دهند و اخیرا دلسوز افغانستان شده‌اند و دست نظام اسلامی را آغشته به خون پنجشیر می‌دانند، این دیالوگ ماندگار سریال مختار است. جماعت به ظاهر دلسوز که هیچگاه ضرورت‌های زمانه خود را نشناختند و با توییت‌های صد من یه غاز، همصدا با جماعت آن طرف آب شدند. 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
انباز
بهترین و جامع‌ترین پاسخ به جماعت مدعی عدالت‌طلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله
هم جناب آقای رسایی و هم همه ما اگر دلیل روشنی درباره مسائل افغانستان و پنجشیر داریم، باید به بیان همان اکتفا کنیم، و الا کسی نه از من تقلید می‌کند نه از آقای رسایی که فتوا بدهیم یا فتوا بشکنیم. اگر هم در این مسائل کسی از دیگری تقلید کند، باید بر اساس آموزه‌های دینی و عقلائی بیاموزد که اینجا جای تقلید نیست؛ بلکه جای آن است که اگر حق را می‌دانیم، بگوییم. اگر هم حقیقت بر ما پنهان است، توقف و سکوت، رمز نجات در دنیا و آخرت خواهد بود. اما ارائه تحلیل و پرسش‌گری در قلمرو دانسته‌ها، حق (و شاید وظیفه) هر کسی است. از منع این حق چه سودی به چه کسی می‌رسد؟ اگر هم کسی درباره افغانستان سؤالی و نقدی از رهبر انقلاب دارد، بهترین روش، برخورد حکیمانه‌ای است که از خود ایشان انتظار می‌رود، نه منتفی دانستن حق پرسش و نقد.
سلام علیکم صوتهای سال گذشته، در کانال مدرسه فقهی حضرت قائم (عج) در پیامرسان «بله» نیز بارگذاری شده است و امکان دانلود وجود دارد. ادامۀ این فایل‌های صوتی در همان کانال با آدرس زیر در پیامرسان بارگذاری می‌شود: https://ble.ir/qoran1399
خواندن متن خانم زهرا اخوان صراف درباره مرحوم آیت الله سید محمدسعید مفید است، خصوصا برای دین‌پژوهان و قرآن‌پژوهان: https://www.dinonline.com/35485/%d9%85%d8%b1%d8%ac%d8%b9-%d8%aa%d9%82%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%b7%d9%84%d9%82%d8%a7%d9%8b-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d9%be%d8%b0%db%8c/
هدایت شده از محسن قنبریان
35.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز جمعه؛ تریبون اصیل عدالتخواهی برنامه ۲۰شهریور۱۴۰۰ 🔻برش چهارم 3⃣ خطبه ها: • تنها واجبی که "سخنرانی" رکن آن است و معلوم است این سخنرانی مهم است. • روایات صحیح السند از لزوم گفتن مصالح و آفات جامعه در این سخنرانی می گوید و اینکه باید آخرین کلام "ان الله یامر بالعدل و الاحسان" باشد۱؛ یعنی عدالتخواهی در متن این خطبه هاست. • حذر دادن امام خمینی از دستهای خائنی که خطبه های صدر اسلام را بی محتوا کرد! -"این عمار"؛ عمار امام جمعه عدالتخواه در دوره خلیفه دوم بود که در عهد خلیفه سوم (و عزلش از امام جمعه گی) در خانه عثمان سر عدالت کتک خورد و دندنه اش شکست! • یا امام جمعه های خوب برای گفتمان سازی انتخاب نمیشود یا تولید محتوای احتمالی ستاد درش این حرفها نیست! -حضرت آقا فرق ما با کشورهای اسلامی را این می خواند که خطبه از روی نوشته های ارسالی خوانده نمی شود و جوشش و نبوغ امام جمعه است! خودش متن خطبه ها را از امام نمی گرفت. بسیاری از ائمه جمعه اگر مقام معظم رهبری سخنرانی نکند نمی دانند این هفته چه بگویند! • عدالتخواهی در سه سطح باید در خطبه ها بیاید: -سطح گفتمان سازی(نه صرفاً تکرار کلمه عدالت) -سطح مساله پژوهی -ورود موردی در موارد حوزه استحفاظی ۱. وسائل الشیعه ج۷ص۳۴۲و۳۴۳ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
می‌توانید صوت مباحث «کارگاه بازنگری در فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی زنان، بر اساس قرآن کریم» را در کانال تلگرامی «انباز» ملاحظه بفرمایید. در این جلسات گفتگو از منطق قرآن درباره زنان در است و اینکه ، قطعا نسبت به اقدامات رایج برای ترویج حجاب، اولویت (یعنی اهمیت و فوریت) دارد. منطق الهی در همه احکام (به طور عام) و در احکام اجتماعی (به طور خاص) به گونه ای است که عقل و عاقلان را قانع می‌کند. مدرّس: مکان: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی زمان: 6 و 7 شهریور 1400 تعداد جلسات: 12 جلسه مدت گفتگوها: تقریبا 13 ساعت https://t.me/anbaz60/786
هدایت شده از محسن قنبریان
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗽دشمن داریم...! • چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟! • آزادی را کم می کنیم، چون دشمن داریم! • جمهوریت را محدود می کنیم چون دشمن داریم! •دشمن هم دقیقاً همین را می خواهد! دشمن از هیچ چیز به اندازه این نفع نمی برد که جمهوری اسلامی را تبدیل کند به طالبان! حجت الاسلام قنبریان باتشکر از جنبش عَلَم ☑️ @m_ghanbarian
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای استمرار امدادرسانی به پناه‌جوایان افغانستانی در مرز، دعوت می‌کنم تا ضمن مشارکت در پویش این پیام را بازنشر بدهید. 👇👇👇 مؤسسه خیریه جوانه های همت و تلاش توانا 🔹شماره کارت 5041-7270-2121-2129 🔹شماره شبا IR720700001000226741063004 https://t.me/RoohullahRazavi/2845 https://t.me/falaakhon/3493
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت ، از جمله و در در قبال آحاد است. اما عناوین اعتباری و اسامی و مناصب و ادعاها، گرهی از کار قدسیت باز نمی‌کنند، بلکه خود، گره‌اند.
انباز
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت #عدالت‌گستری، از جمله #عدالت و #اعتدال در #پاسخگویی_مسئولان در قب
✳️ و از حکومت‌های مذهبی نامشروع 🖋 .... 🔷 در تاریخ اسلام، بیشتر حکومت‌ها چه در حجاز (اموی و عباسی) چه در آندلس تا عثمانی ترکیه و صفوی ایران و اخیرا همین بغل گوشمان تالوان، داعیه دینداری داشته‌اند. در تاریخ مسیحیت قبل از رنسانس نیز، حکومت‌ها به نیابت از مسیح شکل می‌گرفتند و به شرع مسیحیت رفتار می‌کردند. 🔷تمام این حکومت‌ها با بوم و عقاید و مذاهب مختلف، در یک امر با هم شباهت داشتند و آن قدسیت‌بخشی و قدسی‌سازی به نظام حکومتی بوده است. در این حکومت‌ها، ، اميرالمؤمنين و خلیفة الله و ظل الله و نماینده مسیح در زمین و... خوانده می‌شد و چیزی جز رعیت به حساب نمی‌آمد. رعیت در ذیل این قدسیت سیاسی، جز اطاعت تکلیف دیگری نداشتند؛ چرا که به آنان آموخته بودند اطاعت از حکومت، اطاعت از خدا و اعتراض بر او، جسارت به ملکوت است. 🔷 اما در تاریخ حکومتی دینی شکل گرفت که نه تنها خودش را در لفافه‌های قدسی نمی‌پیچید، بلکه از هر فرصتی برای قدسیت‌زدایی از خودش بهره می‌برد. گویند رئیس آن حکومت بر منبر می‌رفت و می‌گفت، ای مردم بر امور و افعال من نظارت کنید و اگر دیدید از حکومت برای خودم خشتی بر خشتی گذاشته‌ام، بدانید من خائنم. جایی به مشاوران و نزدیکانش هشدار می‌داد که با من چون ستمگران از روی سالوس و چاپلوسی حرف نزنید و مرا آشکار و نهان نصیحت کنید؛ چرا که من خودم را از گناه مبرّا نمی‌دانم. دخترش را دید که گردنبندی نو به گردن آویخته و چون دریافت آن را از بیت المال به برده به او هشدار داد که اگر آن را برای خودت تصاحب کرده بودی، دستت را قطع می‌کردم. 💠 او که بود؟ علی (ع) بود. کسی که مشروعیت حکومتش را از پیامبر و او از خداوند گرفته بود و وجودش سراسر قدسیت و ملکوت بود، اما اینچنین در مقام حاکم، حجاب و پرده‌های قدسیت را کناری می‌زد و خود را در دریای توده‌ها می‌افکند و از آنان برای نظارت بر خویش استمداد می‌طلبید. او از دین و مقام قدسی مشروعش، هیچگاه برای اثبات حتی حقانیتش بهره نبرد. 🔷 حالا تمام آن حکومت‌ها در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفته‌اند. اموی‌ها و عباسی‌ها و عثمانی‌ها و صفوی‌ها و... رفته و پوسیده و فراموش شده‌اند، اما حکومت علوی علی(ع) بر تارک وجدان بشر همچنان زنده است. و این درسی است برای جمهوری اسلامی، که سرنوشت حکومت‌های مذهبی نامشروع را آینه عبرت خویش سازد و برای افعال و اعمالش از دین سپری نسازد؛ چرا که وقتی حکومتی خود را مقدس و قدسی می‌شمرد، مردم تمام خطا و ستم و رفتار او را ابتدا به پای همان دین می‌نویسند و بدنامی حاکمان، ابتدا دین خدا را بدنام و مردم را تباه می‌کند. https://t.me/falaakhon/3494
هفدهمین دوره یکساله تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی زیدعزه مهلت ثبت نام: پایان شهریور ماه ستاد تفسیر قرآن کریم قم @stq114