eitaa logo
استاد عندلیب همدانی
703 دنبال‌کننده
142 عکس
6 ویدیو
1.4هزار فایل
🔰این کانال توسط عده‌ای از شاگردان استاد به جهت اشتراک‌گذاری دروس ایشان راه اندازی شده است. ©️نقل‌مطالب‌ اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است. 🌐سایت: andalibhamedani.ir ✅کانال تلگرام استاد: tlgrm.in/andalibhamedani 📳مدیر: @seyedhoseinmosavifard @moein313
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ «حَمَلَةُ القرآنِ عُرَفاءُ أهلِ الجنّةِ» غروب چهرهٔ نورانی ابوالشهید استاد حاج محمد علی مسگریان (رِضوانُ الله علیه) ضایعهٔ سنگین و بزرگی برای همهٔ قرآنیان و ارادتمندان آل الله (علیهم السلام ) است. آن معلم قرآن حق بسیار عظیمی بر مردم همدان دارد لذا تجلیل از او وظیفهٔ همهٔ ماست خداوند آن بزرگوار را که از دوستان بسیار صمیمی والد معظم بود غریق دریای رحمت و مغفرت و‌کرامت خود قرار دهد حقیر این مصیبت را به مردم متدین و قرآن دوست همدان و بالأخص به خاندان معظم و قرآنی آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض می کنم. حوزه علمیه قم محمد عندلیب همدانی ششم دی ۱۴۰۲ @andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#خارج_اصول_ملایر 🎙صوت درس خارج اصول(ملایر) 🔰تخالف الحجج ( تعارض الادلة)79 🔰با محوریت تقریرات شیخنا ا
80.mp3
15.69M
🎙صوت درس خارج اصول(ملایر) 🔰تخالف الحجج ( تعارض الادلة)80 🔰با محوریت تقریرات شیخنا الاستاد آیت الله وحید خراسانی دامت برکاته 🆔@andalibhamedani
81.mp3
11.88M
🎙صوت درس خارج اصول(ملایر) 🔰تخالف الحجج ( تعارض الادلة)81 🔰با محوریت تقریرات شیخنا الاستاد آیت الله وحید خراسانی دامت برکاته 🆔@andalibhamedani
248.mp3
4.15M
🎙صوت درس خارج فقه(ملایر) 🔰صلوة المسافر 248 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فقه جلسه 45-3 دی 1402.docx
65.5K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆یک‌شنبه 3 دی‌ماه 1402 🔰جلسۀ 45 سال تحصیلی 1402-1403 🔰 جلسۀ 45 🔰جلسۀ 836 🆔@andalibhamedani
اصول جلسه 340-3 دی 1402.docx
66.3K
📄تقریر درس خارج اصول 📆یک‌شنبه 3 دی‌ماه 1402 🔰جلسۀ 45 سال تحصیلی 1402-1403 🔰جلسۀ 45 🔰جلسۀ 340 🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#تعقل_فقیهانه(۲۶) #شیوه_تقنینی_شارع 🖌صاحب جواهر: 💢(مسوغات تیمم) «السبب الثالث الخوف على النفس أو
(۲۷) صاحب جواهر: ✅«أن استقراء ما ورد من الشارع في مقادير النزح حتى ما اتفق انه سئل يوما عن نجاسة إلا وذكر لها مقدرا ، بل غير النجاسة كاغتسال الجنب يفيد أن كل نجاسة لها مقدر ، لكن منه ما وصل ومنه ما لم يصل إلينا ، فالاحتياط حينئذ بناء على الوجوب التعبدي نزح الجميع ، أو بناء على الاستحباب إذا أريد اليقين بامتثال الأمر الاستحبابي» «ودعوى ان الاستقراء ان لم يفد العلم فلا حجة فيه ، لكونه قياسا ، وإفادته العلم ممنوعة يدفعها إنا نمنع عدم حجيته على التقدير الأول ، إذ الظاهر حجية مثله لاستفادته من الأدلة ، بل كثير من القواعد الشرعية مبناها على ذلك» 📚جواهر، ج ۱، ص ۲۶۸. 🆔@andalibhamedani