eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
664 عکس
132 ویدیو
287 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
Attar-zade(sire).pdf
1.11M
🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🔹عید مبعث مبارک باد🔹 👆👆خلاصه کتاب سیره رسول اکرم صلی الله علیه و سلم در قرآن نگاشته حضرت آیت الله جوادی آملی 🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
🔶 شماره ٧٩ و ٨٠ مجله "كتاب نقد" با موضوع "پايان روشنفكرى دينى" به نقد و بررسى دين شناسى دكتر سروش پرداخته است. 📚 برخى از مقاله ها عبارت اند از: - نقدى بر خداشناسى و دين شناسى عبدالكريم سروش/ محمد محمدرضايى - پايان روشن فكرى دينى دكتر سروش/ محمد جعفرى - از ادعاى روشنفكرى تا تزلزل و تنزّل در دين پژوهى/ ابوالفضل ساجدى - واقعيت تراشى معوج و ادعاهاى سست سروش/ حميدرضا آيت اللهى - وحى؛ تجربه يا رؤياهاى رسولانه/ حميدرضا شاكرين - تطوّرات و تناقضات دكتر سروش در مسئله امامت/ محمدحسن قدردان قراملكى 📒 براى تهيه مجله مى توان به سايت ذيل مراجعه كرد. https://poiict.ir 💠کانال تخصّصی کلام اسلامی @kalameslami 🔅🔅🔅 https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
paknevis.exe
6.95M
🖥 نرم افزار ویندوز: نرم افزار پاکنویس پاک‌نویس ویرایشگری هوشمند برای نوشته‌های فارسی شما است. با نصب افزونهٔ وُرد پاک‌نویس می‌توانید متن‌های خود را استانداردسازی کنید و اشتباهات املایی آن را اصلاح کنید. پاک‌نویس به شما کمک می‌کند که اصول درست‌نویسی را رعایت کنید و در نتیجه هم متن زیباتر و خواناتری بنویسید و هم سهمی در پاسداشت زبان فارسی داشته باشید. 🍃 @ketabemobin114
610358_842.mp3
2.26M
وداع با ماه رجب 🤲
صلوات‌شعبانیه۩موسوی‌قهار.mp3
2.66M
📿 صلوات شعبانیه 🎙 با نوای استاد موسوی قهار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه اسم با مسمائی ؛ سید شجاع الدین. و چه دلنشین مصادیق فساد را معرفی می کند .
مناظره زنده با محوریت عدالت اجتماعی.mp3
48.03M
🔈 صوت مناظره با محوریت: 🎙 ارائه‌دهندگان: 👤 احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه 👤 میلاد دخانچی ،نویسنده و منتقداجتماعی ▫️ وقتی حجت الاسلام دکتر رهدار در نقد روشنفکران غیر دینی دکتر دخانچی را گوشه رینگ‌ میندازه!
سلام و احترام‌ وافر خدمت شما همراهان گرامی بهارتان قرین شادی و آرامش آغاز سال نو را خدمت شما عزیزان و خانواده محترم تان تبریک و تهنیت عرض می کنم ان شاالله سال پر خیر و برکتی داشته باشید.
🌸خودت گفتی که وعده در بهار است 🌸بهار آمد دلم در انتظار است 🌸بهار هرکسی عید است و نوروز 🌸بهار عاشقان دیدار یار است ... 🔸اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
✳️ 🔹 تاریخ بهترین گواه است که قرب مکانی و همراهی جسمانی هیچ گاه نقش کلیدی را در صلاح و سداد بازی نکرده است و لزوما باعث سعادتمندی فرد نمی شود. اگر چنین بود باید همسر یا فرزند نوح پیامبر (ع) که علی القاعده طبق ظاهر آیات قرآن، چندین سده با او زیستند، اهل صلاح و سداد می شدند، در حالی که نه تنها سعادت را در آغوش نگرفتند، بلکه عبرت کافران و فاسقان شدند! 🔹 همان گونه که در برابر، بعد مکانی و دوری جسمانی لزوما مانع کمال نبوده و نیست؛ همان گونه که اویس قرنی به رغم دوری شهر و دیار خود با مدینه و عدم توفیق درک زیارت رسول اکرم (ص)، به جایی رسید که آن حضرت از شفاعت او به اندازه دو قبیله تیم و مضر سخن گفت. گر در یمنی چو با منی پیش منی گر پیش منی چو بی منی در یمنی 🔹 از این جهت شخصیت ممتاز علی اکبر نباید در سایه سار فرزندی سالار شهیدان گم شود. او در اوج جوانی بسر می برد و بسان برخی دیگر از فرزندان ناصالح اهل بیت (ع)، می توانست جوانی کند، خوش باشد و عمر خود را در کنار شاهد و شراب و باده و لاله رخان سر کند! اما چنین نکرد! 🔹 با امام و مقتدای خود؛ نفرمایید با پدر خود، از آغاز راه حرکت از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا و تا لحظات جان سپردن و قطعه قطعه شدن محکم و استوار ماند. نه در راهی که مرگ در آن آشکار بود، ذره ای تردید به خود راه داد و نه از سرنوشت در ظاهر همراه با تلخی و تنهایی گله کرد! حقیقتا شگفت آور است که سالار شهیدان (ع) ایشان را نه تنها در صورت، بلکه در سیرت و منش شبیه ترین مردم به رسول خدا (ص) توصیف فرمود! 🔹 به راستی این جوان در بیست و پنج سالگی چه کرد که چنین مدال گرانبهایی را بر گردن خود آویخت؟! جالب است که در تمام زیارت نامه های منسوب به اهل بیت (ع) ناظر به کربلا، لزوما عباس زیارت نامه جداگانه ندارد، اما در همه آنها علی اکبر زیارت نامه جداگانه دارد، با آن که قبر او جداگانه نیست! آیا چنین جوان لبریز از ایمان و یقین و لبالب از صفا و صدق آفرین و دست مریزاد ندارد؟! 🔹 علی اکبر فقط برای جوانان الگو نشد و راه و رسم پاک زیستن و جاوادنه ماندن را نیاموخت، بلکه به هر میانسال و کهنسالی نشان داد که یک جوان چگونه می تواند گوی سبقت کمال انسانی و الهی را در اختیار گیرد. ولادت با سعادت علی اکبر و روز جوان مبارک باد! سحر پنجم فروردین ۱۴۰۰ علی نصیری http://eitaa.com/alinasirigilani
💠 موسسه کلامی احیاء با همکاری بنیاد مهدویت نمایندگی همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع "دلایل حیات کنونی امام عصر عجل الله فرجه" 🎙 با ارائه: آیت ا... استاد علی نصیری (استاد درس خارج حوزه علمیه قم و استاد تمام‌ دانشگاه) 📆 تاریخ: شنبه ۱۴۰۰/۱/۷ 🕰 ساعت ۲۱ 🖥 به عنوان‌ میهمان کلیک‌ کنید 👇🌷 https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
نشست روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور ۲۰۲۱۰۳۲۶_۱۹۵۷۵۳.m4a
20.62M
صوت نشست علمی ⏸ روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور ⏸ حجت الاسلام والمسلمین استاد سید محمدکاظم طباطبایی
هدایت شده از معارف اعتقادی
عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟.mp3
10.09M
❓عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟ عجل الله فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آمد بهار و بی گل رویت بهار نیست باد صبا مباد چو پیغام یار نیست ای صبح روشن از افق معدلت درآی ما را زیاده طاقت این شام تار نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حمایت مرحوم سیدمحمد شیرازی از جمهوری اسلامی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جریان تشیع لندنی که خود را منسوب به آقای شیرازی می‌داند، امروز نماد مقابله با نظام در محافل مذهبی تلقی می‌شود. تشکیلاتی که در اسناد آمریکایی‌ها بعنوان آلترناتیو مذهبی نظام از آنان یاد شده و رژیم خبیث انگلیس سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این جماعت کرده برای تقابل با نظام! 🔹بازخوانی این قبیل اسناد تاریخی، را با خلا تئوریک مواجه می‌سازد زیرا آنان در پی القای این تصویر هستید که قاطبه حوزویان مشهور معاصر، با انقلاب و نظام همراه نبوده‌اند. 🔶حاشیه گذشته از این موضع مثبت مرحوم شیرازی، ایشان در دوران نهضت امام و بعد از استقرار نظام، همراهی خاصی نداشت و در دهه شصت و بیشتر دهه هفتاد، بعنوان یکی از مخالفان حوزوی نظام مطرح بود. بازخوانی این قبیل اسناد هرگز به معنای چشم‌پوشی از نقد عملکردهای دیگر آن مرحوم نیست. ▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان @rozaneebefarda
📌حمایت آیت الله العظمی از انتخاب این به زبان و در ربیع‌الثانی سال ۱۳۹۹ قمری مقارن با فروردین ماه ۱۳۵۸ خورشیدی به رشته تحریر درآمده است: شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ابوالقاسم الموسوی الخوئی ۲۸ /ع۹۹/۲ هجری قمری 👇👇 🌻 @ahlebait110
✨۱۲ فروردین؛ روز شکست سنگین لیبرالیسم از اسلام سیاسی ▫️برگزاری رفراندوم درباره نظام جمهوری اسلامی، تبدیل به اوّلین عرصه‌ بروز و ظهور تضادّ فکری مهندس مهدی بازرگان و اعضای دولت موقّت با امام(ره) و مردم شد. ▪️«جمهوری اسلامی» در واقع نظریه‌ای سیاسی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و الگویی برای پیاده‌سازی حکومت اسلامی بود. امام(ره) وقتی در یازده آبان‌ماه 1357 در گفتگو با تلویزیون لوکزامبورگ هدف نهضت را برقراری جمهوری اسلامی و برنامه را تحصیل استقلال و آزادی اعلام کردند، این هدف و برنامه، تبدیل به یک شعار و مطالبه فراگیر مردمی شد که در همه راه‌پیمایی‌های سراسری در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به گوش میرسید: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». ▫️ایشان در مقطع پس از پیروزی انقلاب و ناظر به رفراندوم درباره نظام سیاسی جدید، ضمن دعوت مردم به رأی به جمهوری اسلامی، تصریح داشتند که رأی به جمهوری اسلامی، رأی به حکومت اسلام است و مردم را دعوت میکردند که در رفراندوم به جمهوری اسلامی رأی دهند. ▪️با این‌ وجود امّا اعضای دولت موقّت که مشخّصاً از جانب امام(ره) مأمور برگزاری رفراندوم درباره «جمهوری اسلامی» شده بودند، در زمره مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفته و شروع به موضع‌گیری علیه ایده جمهوری اسلامی و ارائه مدلهای حکومتی جایگزین کردند. مهندس بازرگان آشکارا موضع میگرفت که باید به جمهوری اسلامی صفت «دموکراتیک» را اضافه کرد؛ یا احمد صدر حاج‌سیّد‌جوادی وزیر کشور دولت موقّت که متولّی برگزاری انتخابات بود، پا را فراتر گذاشت و پیشنهاد حذف کلمه اسلام را داد: «مناسب آن است که فقط مفهوم جمهوری دموکراتیک باشد تا در تدوین قانون اساسی بتوانیم آن را به هر شکلی درآوریم.». ▫️علاوه بر اعضای دولت موقّت، جریانهای معارض فکری چون کمونیست‌ها، لیبرال‌ها، تجزیه‌طلبان و... که علی‌رغم قلّت اعضا و فقدان حمایت مردمی، از پشتوانه رسانه‌ای داخلی و خارجی قدرتمندی برخوردار بودند، تبلیغات وسیعی علیه «جمهوری اسلامی» به راه انداختند. امام(ره) در مقابل همه این جریانهای انحرافی ایستادند و تصریح کردند: «آنچه ملّت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است همین «جمهوری اسلامی» بوده است، نه یک‌کلمه زیاد و نه یک‌کلمه کم.» و حتّی در پاسخی علنی به تمایلات مهندس بازرگان فرمودند آنها که میخواهند کلمه «دموکراتیک» را به این عبارت اضافه کنند، غرب‌زدگانی هستند که نمیفهمند چه میگویند: «اینها یا جاهلند و نمیفهمند چه میگویند، یا عامدند و خائن... ملّت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند نه جمهوری، نه جمهوری دموکراتیک [ که] یعنی جمهوری غربی، یعنی بی‌بندوباری غرب.» ▪️حزب جمهوری اسلامی نیز که در واقع محلّ تشکّل نیروهای سیاسی پیرو امام(ره) بود، در پاسخ به این فضاسازی سنگین رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، روز دوّم فروردین 1358 تجمّعی در میدان آزادی تهران با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اعضای شورای انقلاب برگزار کرد که صدها هزار نفر از مردم تهران در آن تجمّع شرکت کردند و وزن اجتماعی تفکّر حامی «جمهوری اسلامی» به نمایش گذاشته شد. آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی اعلام کردند که جریان انقلابی اجازه نخواهد داد فرصت‌طلبان مسیری را که با صدای «لااله‌الّاالله» پیموده شده، منحرف سازند. ▫️سرانجام رفراندوم، به‌عنوان اوّلین انتخابات آزاد در تاریخ ایران، در روزهای دهم و یازدهم فروردین‌ماه 1358 برگزار شد و آن‌گونه که رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور دولت موقّت اعلام کرد، از مجموع 20 میلیون و 288 هزار و 21 شرکت‌کننده، 20 میلیون و 147 هزار و ۵۵ نفر، یعنی 99.3 درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند. ✍️کتاب روایت رهبری، صص ۳۰-۲۷ 🌐 @meshkatnoor