eitaa logo
اندیشانه
65 دنبال‌کننده
661 عکس
132 ویدیو
282 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
مناظره زنده با محوریت عدالت اجتماعی.mp3
48.03M
🔈 صوت مناظره با محوریت: 🎙 ارائه‌دهندگان: 👤 احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه 👤 میلاد دخانچی ،نویسنده و منتقداجتماعی ▫️ وقتی حجت الاسلام دکتر رهدار در نقد روشنفکران غیر دینی دکتر دخانچی را گوشه رینگ‌ میندازه!
سلام و احترام‌ وافر خدمت شما همراهان گرامی بهارتان قرین شادی و آرامش آغاز سال نو را خدمت شما عزیزان و خانواده محترم تان تبریک و تهنیت عرض می کنم ان شاالله سال پر خیر و برکتی داشته باشید.
🌸خودت گفتی که وعده در بهار است 🌸بهار آمد دلم در انتظار است 🌸بهار هرکسی عید است و نوروز 🌸بهار عاشقان دیدار یار است ... 🔸اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
✳️ 🔹 تاریخ بهترین گواه است که قرب مکانی و همراهی جسمانی هیچ گاه نقش کلیدی را در صلاح و سداد بازی نکرده است و لزوما باعث سعادتمندی فرد نمی شود. اگر چنین بود باید همسر یا فرزند نوح پیامبر (ع) که علی القاعده طبق ظاهر آیات قرآن، چندین سده با او زیستند، اهل صلاح و سداد می شدند، در حالی که نه تنها سعادت را در آغوش نگرفتند، بلکه عبرت کافران و فاسقان شدند! 🔹 همان گونه که در برابر، بعد مکانی و دوری جسمانی لزوما مانع کمال نبوده و نیست؛ همان گونه که اویس قرنی به رغم دوری شهر و دیار خود با مدینه و عدم توفیق درک زیارت رسول اکرم (ص)، به جایی رسید که آن حضرت از شفاعت او به اندازه دو قبیله تیم و مضر سخن گفت. گر در یمنی چو با منی پیش منی گر پیش منی چو بی منی در یمنی 🔹 از این جهت شخصیت ممتاز علی اکبر نباید در سایه سار فرزندی سالار شهیدان گم شود. او در اوج جوانی بسر می برد و بسان برخی دیگر از فرزندان ناصالح اهل بیت (ع)، می توانست جوانی کند، خوش باشد و عمر خود را در کنار شاهد و شراب و باده و لاله رخان سر کند! اما چنین نکرد! 🔹 با امام و مقتدای خود؛ نفرمایید با پدر خود، از آغاز راه حرکت از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا و تا لحظات جان سپردن و قطعه قطعه شدن محکم و استوار ماند. نه در راهی که مرگ در آن آشکار بود، ذره ای تردید به خود راه داد و نه از سرنوشت در ظاهر همراه با تلخی و تنهایی گله کرد! حقیقتا شگفت آور است که سالار شهیدان (ع) ایشان را نه تنها در صورت، بلکه در سیرت و منش شبیه ترین مردم به رسول خدا (ص) توصیف فرمود! 🔹 به راستی این جوان در بیست و پنج سالگی چه کرد که چنین مدال گرانبهایی را بر گردن خود آویخت؟! جالب است که در تمام زیارت نامه های منسوب به اهل بیت (ع) ناظر به کربلا، لزوما عباس زیارت نامه جداگانه ندارد، اما در همه آنها علی اکبر زیارت نامه جداگانه دارد، با آن که قبر او جداگانه نیست! آیا چنین جوان لبریز از ایمان و یقین و لبالب از صفا و صدق آفرین و دست مریزاد ندارد؟! 🔹 علی اکبر فقط برای جوانان الگو نشد و راه و رسم پاک زیستن و جاوادنه ماندن را نیاموخت، بلکه به هر میانسال و کهنسالی نشان داد که یک جوان چگونه می تواند گوی سبقت کمال انسانی و الهی را در اختیار گیرد. ولادت با سعادت علی اکبر و روز جوان مبارک باد! سحر پنجم فروردین ۱۴۰۰ علی نصیری http://eitaa.com/alinasirigilani
💠 موسسه کلامی احیاء با همکاری بنیاد مهدویت نمایندگی همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع "دلایل حیات کنونی امام عصر عجل الله فرجه" 🎙 با ارائه: آیت ا... استاد علی نصیری (استاد درس خارج حوزه علمیه قم و استاد تمام‌ دانشگاه) 📆 تاریخ: شنبه ۱۴۰۰/۱/۷ 🕰 ساعت ۲۱ 🖥 به عنوان‌ میهمان کلیک‌ کنید 👇🌷 https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
نشست روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور ۲۰۲۱۰۳۲۶_۱۹۵۷۵۳.m4a
20.62M
صوت نشست علمی ⏸ روایات تشکیل حکومت قبل از ظهور ⏸ حجت الاسلام والمسلمین استاد سید محمدکاظم طباطبایی
هدایت شده از معارف اعتقادی
عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟.mp3
10.09M
❓عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟ عجل الله فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آمد بهار و بی گل رویت بهار نیست باد صبا مباد چو پیغام یار نیست ای صبح روشن از افق معدلت درآی ما را زیاده طاقت این شام تار نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حمایت مرحوم سیدمحمد شیرازی از جمهوری اسلامی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جریان تشیع لندنی که خود را منسوب به آقای شیرازی می‌داند، امروز نماد مقابله با نظام در محافل مذهبی تلقی می‌شود. تشکیلاتی که در اسناد آمریکایی‌ها بعنوان آلترناتیو مذهبی نظام از آنان یاد شده و رژیم خبیث انگلیس سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این جماعت کرده برای تقابل با نظام! 🔹بازخوانی این قبیل اسناد تاریخی، را با خلا تئوریک مواجه می‌سازد زیرا آنان در پی القای این تصویر هستید که قاطبه حوزویان مشهور معاصر، با انقلاب و نظام همراه نبوده‌اند. 🔶حاشیه گذشته از این موضع مثبت مرحوم شیرازی، ایشان در دوران نهضت امام و بعد از استقرار نظام، همراهی خاصی نداشت و در دهه شصت و بیشتر دهه هفتاد، بعنوان یکی از مخالفان حوزوی نظام مطرح بود. بازخوانی این قبیل اسناد هرگز به معنای چشم‌پوشی از نقد عملکردهای دیگر آن مرحوم نیست. ▫️روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان @rozaneebefarda
📌حمایت آیت الله العظمی از انتخاب این به زبان و در ربیع‌الثانی سال ۱۳۹۹ قمری مقارن با فروردین ماه ۱۳۵۸ خورشیدی به رشته تحریر درآمده است: شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ابوالقاسم الموسوی الخوئی ۲۸ /ع۹۹/۲ هجری قمری 👇👇 🌻 @ahlebait110
✨۱۲ فروردین؛ روز شکست سنگین لیبرالیسم از اسلام سیاسی ▫️برگزاری رفراندوم درباره نظام جمهوری اسلامی، تبدیل به اوّلین عرصه‌ بروز و ظهور تضادّ فکری مهندس مهدی بازرگان و اعضای دولت موقّت با امام(ره) و مردم شد. ▪️«جمهوری اسلامی» در واقع نظریه‌ای سیاسی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام و الگویی برای پیاده‌سازی حکومت اسلامی بود. امام(ره) وقتی در یازده آبان‌ماه 1357 در گفتگو با تلویزیون لوکزامبورگ هدف نهضت را برقراری جمهوری اسلامی و برنامه را تحصیل استقلال و آزادی اعلام کردند، این هدف و برنامه، تبدیل به یک شعار و مطالبه فراگیر مردمی شد که در همه راه‌پیمایی‌های سراسری در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به گوش میرسید: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». ▫️ایشان در مقطع پس از پیروزی انقلاب و ناظر به رفراندوم درباره نظام سیاسی جدید، ضمن دعوت مردم به رأی به جمهوری اسلامی، تصریح داشتند که رأی به جمهوری اسلامی، رأی به حکومت اسلام است و مردم را دعوت میکردند که در رفراندوم به جمهوری اسلامی رأی دهند. ▪️با این‌ وجود امّا اعضای دولت موقّت که مشخّصاً از جانب امام(ره) مأمور برگزاری رفراندوم درباره «جمهوری اسلامی» شده بودند، در زمره مخالفان جمهوری اسلامی قرار گرفته و شروع به موضع‌گیری علیه ایده جمهوری اسلامی و ارائه مدلهای حکومتی جایگزین کردند. مهندس بازرگان آشکارا موضع میگرفت که باید به جمهوری اسلامی صفت «دموکراتیک» را اضافه کرد؛ یا احمد صدر حاج‌سیّد‌جوادی وزیر کشور دولت موقّت که متولّی برگزاری انتخابات بود، پا را فراتر گذاشت و پیشنهاد حذف کلمه اسلام را داد: «مناسب آن است که فقط مفهوم جمهوری دموکراتیک باشد تا در تدوین قانون اساسی بتوانیم آن را به هر شکلی درآوریم.». ▫️علاوه بر اعضای دولت موقّت، جریانهای معارض فکری چون کمونیست‌ها، لیبرال‌ها، تجزیه‌طلبان و... که علی‌رغم قلّت اعضا و فقدان حمایت مردمی، از پشتوانه رسانه‌ای داخلی و خارجی قدرتمندی برخوردار بودند، تبلیغات وسیعی علیه «جمهوری اسلامی» به راه انداختند. امام(ره) در مقابل همه این جریانهای انحرافی ایستادند و تصریح کردند: «آنچه ملّت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است همین «جمهوری اسلامی» بوده است، نه یک‌کلمه زیاد و نه یک‌کلمه کم.» و حتّی در پاسخی علنی به تمایلات مهندس بازرگان فرمودند آنها که میخواهند کلمه «دموکراتیک» را به این عبارت اضافه کنند، غرب‌زدگانی هستند که نمیفهمند چه میگویند: «اینها یا جاهلند و نمیفهمند چه میگویند، یا عامدند و خائن... ملّت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند نه جمهوری، نه جمهوری دموکراتیک [ که] یعنی جمهوری غربی، یعنی بی‌بندوباری غرب.» ▪️حزب جمهوری اسلامی نیز که در واقع محلّ تشکّل نیروهای سیاسی پیرو امام(ره) بود، در پاسخ به این فضاسازی سنگین رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، روز دوّم فروردین 1358 تجمّعی در میدان آزادی تهران با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اعضای شورای انقلاب برگزار کرد که صدها هزار نفر از مردم تهران در آن تجمّع شرکت کردند و وزن اجتماعی تفکّر حامی «جمهوری اسلامی» به نمایش گذاشته شد. آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی اعلام کردند که جریان انقلابی اجازه نخواهد داد فرصت‌طلبان مسیری را که با صدای «لااله‌الّاالله» پیموده شده، منحرف سازند. ▫️سرانجام رفراندوم، به‌عنوان اوّلین انتخابات آزاد در تاریخ ایران، در روزهای دهم و یازدهم فروردین‌ماه 1358 برگزار شد و آن‌گونه که رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور دولت موقّت اعلام کرد، از مجموع 20 میلیون و 288 هزار و 21 شرکت‌کننده، 20 میلیون و 147 هزار و ۵۵ نفر، یعنی 99.3 درصد به جمهوری اسلامی رأی آری دادند. ✍️کتاب روایت رهبری، صص ۳۰-۲۷ 🌐 @meshkatnoor
💠12 فروردین، عید ملی و مذهبی 💥 12 فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی‌ و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. 📚امام خمینی (ره)، ۱۲ فروردین ۱۳۵۸
1_249459343.mp3
42.5M
مناجات شعبانیه با نوای حجة الاسلام میرزا محمدی
الهی جودُکَ بَسَطَ اَمَلی ... اِلٰهی‌لَاتُخَیِّـبْ‌ظَنّی‌ مِنْ‌رَحْمَتِك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا ما به FATF نمی پیوندیم؟ پاسخی که محمد در سریال گاندو2 به این سؤال داد کوتاه بود و جامع ، اگر کسی بدون قصد و غرض باشد همین جواب ساده احتمالا او را قانع میکند حتما پاسخ محمد رو ببینید و منتشر کنید کوتاه، جامع، و کاملا دقیق کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات👇👇👇 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
صدا ۰۶۰.m4a
11.54M
حجت‌الاسلام نبویان: تبیین توافقنامه ایران و چین👆👆 🌐 @mohsen1442 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیین سیاست قطعی جمهوری اسلامی در بازگشت به تعهدات برجامی از سوی رهبر معظم انقلاب . بدیهی ست عدول از این سیاست قطعی، از سوی هر مقامی که باشد، خیانت به کشور و منافع ملی مذهبی است . صرفا جهت یادآوری به و کسانی که حرف از مذاکره با آمریکا و بازگشت به برجام می‌زنند 🆔️👇👇👇 @agha_tanha_nist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدامات خطرناک روحانی برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات۱۴۰۰! ▫️تحلیل جالب حجت‌الاسلام پیرامون عملکرد مشکوک روحانی در گسترش کرونا و تعطیلی اجتماعات مذهبی و ارتباط آن با ۱۴۰۰
📚 دانشنامه کلام اسلامی -جلد۲ بنیان گذار: حضرت آیت الله العظمی سبحانی مدیر علمی: حجة الاسلام و المسلمین استاد علی ربانی گلپایگانی تعریف و اهداف: دانشنامه كلام اسلامى دانشنامه اى است تخصصى كه به تبيين و تحقيق مفاهيم، مسايل و مدخل هاى كلامى مى پردازد و هدف از تدوين آن، ارائه ى اطلاعات اصيل و موثّق در عرصه ى مسائل كلامى به عموم علاقمندان به ويژه پژوهش‌گران بحث هاى كلامى است. 🔸پیشینه و ضرورت: تا آن جا كه ما اطلاع داريم در جهان اسلام دانشنامه اى كه به علم كلام اختصاص داشته باشد، تدوين نشده است، از طرفى گستردگى مباحث كلامى از يك سو، و فراهم نبودن فرصت و مجال كافى براى بسيارى از كسانى كه علاقمند به آگاهى مسايل كلامى اند از سوى ديگر، نگارش دانشنامه اى را در اين باره ضرورى مى سازد. به ويژه آن كه در جهان معاصر مسايل جديد كلامى بسيارى نيز بر مسايل قديمى افزوده شده است، بر اين اساس لازم بود كتاب مرجعى در حوزه مسايل كلامى تدوین شود تا آگاهى از مسايل كلامى به صورت تحقيقى و در عين حال مختصر براى علاقمندان به مسايل كلامى امكان پذير باشد. اقدام به نگارش دانشنامه تخصّصى كلام اسلامى پاسخى است به اين نياز مبرم فرهنگى و دينى عصر حاضر. 🔸مؤسّس و تاریخ تأسیس: اين دانشنامه كار جدى خود را از سال 82، زير نظر حضرت آيةاللَّه العظمى جعفر سبحانى (مدظلّه العالى) به عنوان مشرف بر دانشنامه؛ و با مديريت علمى حضرت حجةالاسلام والمسلمين استاد ربّانى گلپايگانى (دامت بركاته) شروع كرد. 🔸شورای علمی دانشنامه: در آغاز كار، شوراى علمى دانشنامه متشكل از نه كارشناس مسائل كلامى تشكيل شد. كار اين شورا عمدتاً تهيه و تدوين اساسنامه و شيوه نامه ى دانشنامه، شناسايى و تعيين مدخل ها، ارزيابى علمى مقالات، نظارت و ارائه ى مشاوره علمى به محققان بود. 🔸فرایند کار دانشنامه: اولين گام عملى در اين راستا، شناسايى مدخل هاى كلامى بود، و در اين جهت مدخل هايى كه با (الف) شروع مى شد، محور كار شوراى علمى قرار گرفت و حدود صد مدخل اصلى براى اين امر شناسايى شد؛ از سوى ديگر همزمان با كار شناسايى مدخل ها با توجه به اين كه دسترسى به منابع لازم براى تدوين مقالات كارى دشوار و زمان بر بود، تعدادى از محققان، مسئوليّت پرونده سازى علمى مقالات را عهده دار شدند. و در مرحله بعد كار تدوين مقالات علمى توسط اعضاى شورا و ساير محققان كه عمدتاً از اساتيد و محققان مركز تخصصى علم كلام بودند نيز آغاز گرديد. حاصل تلاش این مجموعه منتهی به چاپ جلد اول دانشنامه با حدود 100 مدخل اصلی و 120 مدخل ضمنی در سال 1387 شد. 🔸جلد دوم دانشنامه مشتمل بر 55 مدخل اصلی و حدود 180 مدخل ضمنی است که به قلم 32 نفر از اساتید و محققان موسسة آموزش عالی امام صادق (ع) تدوین شده است. 🔸 محورهای مباحث این جلد، عمدتاً پیرامون براهین اثبات خدا، صفات الهی، ادیان و فرق، پاره‌ای از قواعد کلامی و فلسفی و مباحث کلام جدید است. عناوین مدخل‌های چاپ شده در جلد 2 عبارتند از: بابیه1، بابیه 2، باطنیه، بت‌پرستی، بخت، بداء، بدعت، بدن، برّ- بارّ (اسم الهی)، بردگی، برزخ، برهان، برهان اخلاقی، برهان امکان، برهان تمانع، برهان حدوث، برهان حرکت، برهان صدیقین، برهان فطرت، برهان نظم، برهان وجودی، برهان هدایت، بریلوی، بسیط الحقیقة کلّ الأشیاء، بکتاشیه، بنیادگرایی، بودا، بهائیه، بُهره، بهشت، بیعت، پدیدارشناسی، پراگماتیسم، پست‌مدرنیسم، پلورالیزم دینی، پوزیتویسم، پولس، تبرّک، تثلیث، تجربه دینی، تجسم اعمال، تحدیث، تحریف‌ناپذیری قرآن، تحیّز، ترجیح بلامرجح، ترجّح بلامرجّح، تسلسل، تشخّص، تفویض، تقابل، تقیّه، تکلم الهی، تکلیف، تکوین. 🔸ادامه نگارش بقیه مدخل‌ها: اين فرايند هم اكنون نيز با دقت بيشترى ادامه دارد، پيش بينى مى شود كه جلد سوم دانشنامه، ظرف یک سال آتی به چاپ برسد، و بقیه مجلدات نیز در بازه زمانی مناسب به چاپ خواهد رسید؛ برآورد اولیه این است که دانشنامه كلام اسلامى با تدوين همه مدخل ها، در قالب پنج الی شش جلد به صورت وزيرى به اتمام برسد. بی‌تردید کار بشری خالی از نقص و عیب نبوده و نخواهد بود، چنان‌که در این مجموعه نیز، عیب و نقصی مشاهده شد مایه سپاس و امتنان خواهد بود که آن را به آدرس ذیل ارسال نموده تا در ویرایش بعدی برطرف شود. پردیسان، بلوار امام صادق (ع) مؤسسه امام صادق (ع)، دانشنامه کلام اسلامی. https://eitaa.com/e_sobhani 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah ---------------------------------
زیارت‌آل‌یاسین۩میرداماد.mp3
1.62M
🕌 زیارت آل یاسین 🎙 با نوای سید مهدی میرداماد 32BitR🚀1/5MB⏰Time=6:34 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7