eitaa logo
اندیشه ولایت
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
378 ویدیو
1 فایل
ترویج اندیشه ولایت °یک امام یک مرجع بازخوانی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در ازای انتشار مطالب ما رو ویژه دعا کنید 🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشه ولایت
🌐مبارزه بی امان ۱۶ °راه فرار، همیشه باز است!° 🔹مرحله دوّم، حادثه کربلا و وقوعِ عاشوراست. 🔸اینجا ام
🌐مبارزه بی امان ۱۷ °راهِ فرار،همیشه باز است!° 🔹با کلمه استقامت، و معنای آن، نباید و گذرا برخورد شود❗️ 🔹مطلب مهمی است که در واقعْ کربلا از این دیدگاه دقت شود که، اگر امام حسین (علیه السلام) می خواست در مقابلِ حوادثِ بسیار تلخ و دشواری مثل شهادت علی اصغر، اسارت زنان، تشنگی کودکان، کشته شدن همه جوانان و حوادث فراوان دیگری که در کربلا قابل احصاست، با دیدِ یک نگاه کند و خود را به فراموشی بسپارد، قدم به قدم می توانست عقب نشینی کند و بگوید : 🔸دیگر تکلیف نداریم❗️ 🔸حال با یزید بیعت می کنیم، چاره چیست❗️ الضّرورات تبیح المحذورات [ضرورت،امور ممنوع را مجاز میکند]❗️ 🔹امّا امام حسین (عليه السلام) چنین نکرد. 🔹این نشانگرِ آن حضرت است. یعنی این. استقامت، همه جا به معنای تحمل مشکلات نیست❗️ تحمّلِ مشکلات برای انسان بزرگ، آسان تر است تا تحمّلِ مسائلی که بر حسب موازین -موازین شرعی، موازین عرفی، موازین عقلی ساده- ممکن است خلاف مصلحت به نظر آید‼️ 🗓۱۳۷۵/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐اسلام ناب ۱۰ °توحیدواقعی؛ توحیدمحرّک° 🔹آن توحیدی که #تبعیض را در جامعه نفی می کند، جوانهای باروحیه
🌐 اسلام ناب ۱۱ 🔹مسلمانان خصوصیّتی دارند که می توانند اراده خود را در حرکتِ عالَم مؤثّر کنند.به خاطر چه؟ 🔸به خاطر احکام نورانیِ ؛ بلکه به خاطر روحیّات و خلقیّاتی که اسلام به مسلمانان می دهد؛ مثل و کنارنیامدن با بدی و فساد، مثل امر به معروف و نهی از منکر و جهاد فی سبیل اللّه، که جهاد فی سبیل اللّه میدان گسترده و عَرْضِ عریضی دارد و مخصوص صحنه نبرد رویاروی جسمانی نیست❗️ 🗓۱۳۷۵/۳/۱۶
اندیشه ولایت
🌐تمدن نوین اسلامی ۴ °تناسب موانع با اهداف° 🔹میان"هدف های" هر ملت، با "موانعی" که در سر راه او قرار
🌐تمدّن نوين اسلامی ۵ °ما متوقف نمیشویم° 🔹نتیجه ای حتمی است که این تمدّن( اسلامی )، مثل همه تمدّن هایِ دیگر، رشد خواهد کرد. 🔹بنابراین، این نظامِ اسلامی، نظامی است که یک خطِّ حرکتِ معقول و منطقی برای خود تصویر کرده است؛ این، سِیری نیست که بتواند متوقف شود❗️ 🔹این خطّ اگر با جدیت، با پشتکار، با شناختِ آنچه لازم است؛ با عمل به آنچه وظیفه است ادامه پیدا کند، 🔸سرنوشتِ حتمی عبارت است از اینکه تمدّنِ اسلامی یکبارِ دیگر بر مجموعه ی عظیمی از دنیا، پرتوِخود را بگستراند. 🗓۱۳۷۹/۷/۱۴
اندیشه ولایت
🌐امامِ تحریف نشده ۲۷ °اعتمادِ بی نظیر به امام° 🔹یک مرجع تقلیدِ متّفَقٌ علیه نزد همه، یک روحانی موجّ
🌐امامِ تحریف نشده ۲۸ °روش انبیاء° 🔹امام بزرگوار در طرّاحیِ این انقلاب و در تنظیم نظام سیاسی، براساسِ این انقلاب -يعنی تشکیل حکومت و نظام جمهوری اسلامی- به فضل پروردگار و به هدایت الهی، را برگزید که روش پیامبران و بندگان متّصل به منبع غیب است. این به خاطر آن است که امام، قرآن را دوست می داشت، خود شاگرد مکتب قرآن بود، با قرآن مأنوس بود، از قرآن استمداد می کرد و قرآن برای او برنامه زندگی به حساب می آمد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐مبارزه بی امان ۱۷ °راهِ فرار،همیشه باز است!° 🔹با کلمه استقامت، و معنای آن، نباید #عبوری و گذرا برخ
🌐مبارزه بی امان ۱۸ °کارِ بزرگِ سيدالشهداء• 🔹یک وقت به کسی می گویند: "این راه را نرو؛ ممکن است شکنجه شوی." خوب؛ انسانِ قوی می گوید: "شکنجه شوم! چه مانعی دارد؟! راه را میروم"❗️ 🔹اما یک وقت صحبتِ کشته شدن و شکنجه شدن و محرومیت کشیدن نیست. می گویند:"نرو؛ ممکن است که گروهی از مردم، به خاطر این حرکتِ تو کشته شوند."❗️ 🔸اینجا دیگر پایِ جانِ دیگران در بین است:"نرو؛ ممکن است بسیاری از زنان و مردان و کودکان، به خاطر پیش رفتن تو، سختی بکشند."❗️ 🔸اینجا دیگر کسانی که کشته شدن برایشان مهم نیست، پایشان می لرزد❗️ 🔹آن کسی پایش نمی لرزد که اوّلا در حدّ اعلی بصیرت داشته باشد و بفهمد چه کار بزرگی انجام می دهد. ثانیا قدرتِ نفس داشته باشد و ضعفِ نفس نگیرد❗️ 🔹این دو خصوصیت را امام حسین (عليه السلام) در کربلا نشان داد‼️ 🗓۱۳۷۵/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐مبارزه بی امان ۱۸ °کارِ بزرگِ سيدالشهداء• 🔹یک وقت به کسی می گویند: "این راه را نرو؛ ممکن است شکنج
🌐مبارزه بی امان ۱۹ °کمک الهی،مشروط به مبارزه° 🔹هرکسی که مؤمن به خداست، خدا از او دفاع می کند. 🔸خب، خیلی از مؤمنین در دنیا هستند، خدا از آنها دفاع نکرده -مؤمنینی که زیر لگد مستکبرین، دارند لِه می شوند- چرا؟ 🔹این به خاطر این است که به سنت های دیگر الهی عمل نشده است❗️ 🔹به خاطر این است که حرکت نشده، قیام نشده، اقدام نشده❗️ 🔹بنابراین لازم است، لازم است.یک ملّتی اگر مؤمن به خدا بود، اما تلاش نکرد، مجاهدت نکرد، البته میشود‼️ 🔸آن "یُدافِعُ عَنِ الّذین آمنوا" دیگر اینجا را نمی گیرد❗️ 🔹این باید با همراه باشد، آن وقت خدای متعال آن را عملی خواهد کرد. 🔹معنای "وَالّذین هاجَروا و جاهَدوا فی سبیلِ اللّه" این است که باید کرد، باید کرد، باید گرفت. 🔷این، همان مبارزه مقدسی است که یک مؤمن، عمرِ خود را آن می کند. 🗓۱۳۹۰/۱۰/۷
اندیشه ولایت
امام خامنه ای(روحی فداه): اینطور هم نیست که کسانی، به صرف گفتن کلمه ای در تأیید یا راجع به انقلاب، ک
🌐انقلاب اسلامی ۷۶ °تحجر واقعی° 🔹تحجّر این است که، کسی که می خواهد کار بزرگی را با این عظمت[انقلاب] انجام دهد، نتواند و لوازم هر لحظهْ لحظهْ زندگیِ یک ملّت را از قرآن بشناسد و بخواهد در یک وضعیّت و بدون انعطاف، حکم نماید و کار کند و پیش برود. این امکان پذیر نیست! 🔹معنای تحجّر آن است که، کسی که می خواهد از مبانیِ اسلام و فقه اسلام، برای بنایِ جامعه استفاده کند، به ظواهرِ احکام اکتفا نماید و نتواند کششِ طبیعیِ احکام و معارف اسلامی را، در آن جایی که قابل کشش است، کند و برای نیاز یک ملّت و یک نظام و یک کشور -که نیاز لحظه به لحظه است- نتواند و دستورِ روز را نسخه کند و ارائه دهد.این بلای بزرگی است! 🔹اگر در رأسِ نظام های سیاسی ای که براساس اسلام، یا تشکیل شده است، یا در آینده تشکیل خواهد شد، چنین روحیه ای وجود داشته باشد، یقینا اسلام خواهد شد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرکِ جمعی ۱۵ °اسلامِ قاچاق؛ رهاورد طاغوت° 🔹کدام یک از شما که آن دوران را درک کرده اید، یادت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۶ °خدمات رضاخان!° 🔹آنها [پهلوی] اگر کاری هم برای کشور می کردند -که از لحاظ کمیّت هم نسبت به آنچه در این دوره کوتاه انجام گرفته است، حقیقتا کم است- از لحاظ ، مخدوش بود؛ زیرا در آنْ، این ملّتْ ملاحظه نشده بود. 🔹اساس سیاست آن رژیم، بر بود! 🔸چند نفر دولتمردِ نسبتاً شجاعْ یک روز در زمان رضاخان پیدا شدند و یک قرارداد نفتی را نوشتند که منافع ملّت ایران، تا حدودی در آن ملاحظه شده بود. به خاطر ، رضاخان با چکمه هایش وارد اتاق هیئت دولت شد و نوشته های آنها -پرونده نفت- را گرفت، در آتش بخاری انداخت و جلوِ چشم آنها سوزاند! این چیزی است که خود آنها نوشته اند. امثال تقی زاده و دیگران این ماجرا را نوشته اند. 🗓۱۳۷۶/۵/۱۲
اندیشه ولایت
🌐امامِ تحریف نشده ۲۸ °روش انبیاء° 🔹امام بزرگوار در طرّاحیِ این انقلاب و در تنظیم نظام سیاسی، براساس
🌐امامِ تحریف نشده ۲۹ °نمونه ای از مقاومت امام° 🔹آن روزها معمول بود که کلمه "دمُکراتیک" را در کنار نام جمهوری بیاورند؛ یعنی یک کلمه غربی، دارای محتوای دوگانه! هم غربی ها ادّعا می کردند که ما دمُکراتیک هستیم، هم کشورهای سوسیالیستی و شرقی آن روز می گفتند ما دمُکراتیکیم! 🔹در دنیا مُد بود که اسم کشورها و نظام های سیاسی را دولتِ دمکراتیکِ فلان جا بگذارند. اصرار داشتند که این کلمه را بر کلمه جمهوری اسلامی اضافه کنند! البتّه صرفِ اضافه کردن یک کلمه نبود؛ دنبال این اضافه کردن، خیلی از حرفها و وجود داشت که امام با آن دیدِ تیزبینِ خود دید. 🔸امام از اوّل اعلام کرد: "جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد". 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐تمدّن نوين اسلامی ۵ °ما متوقف نمیشویم° 🔹نتیجه ای حتمی است که این تمدّن( اسلامی )، مثل همه تمدّن ها
🌐تمدّن نوين اسلامی ۶ °مؤذّن بدصدا° 🔹اگر ما و بد، عمل کنیم و نتوانیم احکام اسلامی و عدالت اجتماعی را استقرار ببخشیم، قضاوت دنیا این خواهد بود که اسلام به وعده های خود عمل کند. مبادا ما، آن مؤذّن بدصدا باشیم که عشق به اسلام را در دلها فرو بنشانیم و استفهام عظیمی را که در دنیا برای شناخت اسلام به وجود آمده است، با پاسخ منکر و زشتی پاسخ دهیم. 🗓۱۳۶۸/۴/۲۰
اندیشه ولایت
🌐امامِ تحریف نشده ۲۹ °نمونه ای از مقاومت امام° 🔹آن روزها معمول بود که کلمه "دمُکراتیک" را در کنار ن
🌐امامِ تحريف نشده ۳۰ °فقه، پاسخگوی همه نیازها° 🔹امامِ بزرگوار، فقه شیعه را به سمت کشاند. 🔹امام بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خودْ در تبعید بود، به سمت فقهِ اجتماعی و فقهِ حکومتی و فقهی که می خواهدْ نظام زندگی ملت ها را اداره کند و باید پاسخگوی مسائل کوچک و بزرگ ملّت ها باشد، کشاند. این یعنی نقطه مقابلِ آن آفتی که گفتیم تحجّر است. 🔹حتّی در اواخرِ سالهایِ عمرِ بابرکت امام بزرگوار، مسائلی که به ظاهرْ جزیی می نمود -امّا با توجّه به اینکه یک خطّ و یک سَمت گیری را به فقهای شیعه نشان می داد، بسیار مهم بود- پیش آمد و ایشان باز هم نشان داد که آن کسی که می خواهد نظام را اداره کند؛ آن فقهی که می خواهد یک ملّت یا مجموعه عظیمی از انسان ها و ملّت ها را اداره کند، بایستی بتواند شرایط زمان را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگامِ آن نیازْ، به آن بدهد و نمی تواند در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه مسائل زندگیِ مردم، نقطه ای را بی پاسخ بگذارد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐انقلاب اسلامی ۷۶ °تحجر واقعی° 🔹تحجّر این است که، کسی که می خواهد کار بزرگی را با این عظمت[انقلاب]
🌐انقلاب اسلامی ۷۷ 🔹آفت دومی که در چنین مواردی، مسؤولان و رهبران و گردانندگانِ اجتماعات را تهدید می کند، این است که آنها را دچار و کنند و در موضع تأثیرپذیریِ ناخواسته از اراده دیگران قرار دهند. 🔹دشمنانِ نظامِ جمهوری اسلامی، وقتی نمی توانند در میدان مبارزه و رویارویْ، کار مؤثری با این نظام انجام دهند؛ یعنی نمی توانند به آن ضربه نظامی بزنند؛ نمی توانند انفجار داخلی درست کنند؛ نمی توانند ضربه های امنیتی بزنند؛ نمی توانند با اقتصادی ، آن را به زانو درآورند -وقتی از همه اینها مأیوس می شوند- یک راه برایشان باقی می ماند و آن، این است که نظام اسلامی و انقلابی را به مواضعی برخلافِ اصول خود سوق دهند یا به عبارت ساده تر و روشن تر، آن را کنند که از گفته های خود در زمینه مسائل انقلاب ؛ حرف و مواضع خود را تخطئه کند و خودش را دچار تناقض نماید! 🔸همین قضیه به شکل بسیار خطرناک تر، در زمینه مسائل اعتقادی و مواضعِ اصولی مطرح می شود. در اواسط این قرن، بسیاری از کسانی که با اتّکا به موجِ چپ، در آفریقا و آسیا، انقلاب ها و نظام هایی به وجود آوردند، بعد از گذشت ۵سال، ۱۰سال، ۱۵سال، زیر فشارِ دشمنانِ مسلّط و دارندگانِ زر و زور و بوق های تبلیغاتی، همه اصولی خودشان را از دست دادند و به تدریج به آنها نزدیک شدند! فقط اسمهایشان با هم فرق داشت؛ اما باطنشان یکی بود! 🗓۱۳۷۶/۳/۱۵
اندیشه ولایت
🌐 اسلام ناب ۱۱ 🔹مسلمانان خصوصیّتی دارند که می توانند اراده خود را در حرکتِ عالَم مؤثّر کنند.به خاطر
🌐 اسلام ناب ۱۲ °خلأهای نظری° 🔹در میان کتب فقهی شیعه، بسیاری از مباحثی که مربوط به اداره کشورند- مثل مسأله حکومت، مسأله حِسبه و چیزهایی که با کارهای جمعی و داشتن قدرت سیاسی ارتباط پیدا می کند- چند قرن است که جایشان خالی است! 🔹بعضی از آنها از اوایل هم، در کتب فقهی شیعی، مورد تعرض قرار نگرفته است؛ مثل همین مسأله . 🔹بعضی مسائل مثل مسأله -که یک مسأله اساسی در فقه اسلام است- چند قرن است که از کتب فقهی استدلالی شیعه، به تدریج کنار گذاشته شده و در اغلب کتب فقهی استدلالی، مورد توجه قرار نگرفته است! علت هم معلوم است… برای آنها، این مسائل مطرح نبوده است. شیعه، حکومت نداشته است. فقه شیعه، نمی خواسته است جامعه سیاسی را اداره کند. در اختیار او نبوده است که جهاد بخواهد آن حکومت را اداره کند و احکامش را از کتاب و سنت، استنباط نماید. 💠لذا فقه شیعه و کتب فقهی شیعه، بیشتر فقه فَردی بود؛ فقهی که برای اداره امور دینی یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگی اجتماعی، مثل مسائل مربوط به خانواده و امثال آن کاربُرد داشت. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐مبارزه بی امان ۱۹ °کمک الهی،مشروط به مبارزه° 🔹هرکسی که مؤمن به خداست، خدا از او دفاع می کند. 🔸خب،
🌐مبارزه بی امان ۲۰ °بزرگترین مانع جهاد° 🔹نقطه مقابلش[جهاد] هم میل به راحت طلبی است. 🔸مبارزه دارد، شکّی نیست. هر حرکت دشواریْ در راهِ هر آرمانِ بلندی، نفْسِ راحت طلبِ عافیت جویِ انسان را می آزارد! انسان، میل به راحت طلبی دارد. 🔹اگر بر ، فائق آمديم، اگر توانستیم همّتِ خود را، نیروی خود را در راه این آرمانها بسیج کنیم، البته دارد؛ اما به قله ی موفقیت را هم دارد. 🗓۱۳۹۰/۷/۱۰
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۶ °خدمات رضاخان!° 🔹آنها [پهلوی] اگر کاری هم برای کشور می کردند -که از لحاظ کمیّت
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۷ °بنام ایران؛ برای دیگران° 🔹سیاست، سیاستِ وابسته بود. راه آهن هم که می کشیدند، بیش از آنکه برای ایران و تجارت ایران باشد، به نفع اتّصالِ دو جبهه متّفقین بود که آن روز بایستی علیه آلمان می جنگیدند. راه آهن سراسری این است! (راه آهنِ شمال و جنوب برای این بود که شورویِ آن روز را به جنوب، در خلیج فارس که محل استقرار انگلیسی ها بود وصل کنند تا بتوانند سلاح منتقل نمایند، و جبهه های جنگ متّفقین علیه متّحدین همواره قادر به دفاع باشد.) 🔹راه آهن هم برای این کشیده می شد! طرفداران رژیم منحوس و تفاله های رژیم گذشته، بعد از گذشت ۵۰سال، هنوز که هنوز است، صحبت راه آهن شمال و جنوب را می کنند؛ راه آهنی که براساس طرحی و بی توجّهی به استقلال این ملّت به وجود آمد و در آن، آبرو و رعایت نشد. 🗓۱۳۷۶/۵/۱۲
اندیشه ولایت
🌐 دشمن شناسی ۱۳ °در مقابل دشمن پرکاری باید داشت یا درست کاری؟!° 🔹جبهه ای وجود دارد که به شکل #نظم_ی
💢بیان خاطره ای پرمعنا و عبرت آموز از امام خامنه ای (روحی فداه) 💢دوگانه ی غلطِ #تندرو_میانه رو فریب دشمن است. "وقتی انقلابیهای واقعی، تندرو معرفی می شوند؛ اصولگرایانِ کاسب و منافق می شوند انقلابی!!" 📍اندیشه ولایت👇 @andishe1
اندیشه ولایت
💢بیان خاطره ای پرمعنا و عبرت آموز از امام خامنه ای (روحی فداه) 💢دوگانه ی غلطِ #تندرو_میانه رو فریب
🌐دشمن شناسی ۱۴ °شگردِ قدیمیِ دشمنان!° 🔹من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره ای در ذهن دارم. ⚡️قبل از آنکه این حادثه خونبار در تهران اتفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که و به تبع آن ملّت ایران را، به و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجهی است که امروز مثل آیینه ای، همه را به ما درس می دهد. 🔹کسی که روزنامه های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، می فهمید که اینها می خواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند ومبارزه می کنند، از هم جدا کنند. 🔹عدّه ای را که طرفداران و علاقه مندان امام بودند و راه امام را اظهار می کردند، به عنوان و و متعصّب معرفی می کردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن طور خیال می کرد اینها جدّیتی ندارند، به عنوان افرادی که و با اینها می شود مذاکره و صحبت کرد، معرفی می کردند! 🔹به یکی از آقایان معروفْ که در قم بود، نامه ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت آمیز میخواهند بهانه ای برای سختگیری بر مخلِصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند! این نامه رانوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه ها، خبر کشتار هفده شهریور راپخش کردند. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: "باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز ازنتایج سحر است"!! 🗓۱۳۷۶/۶/۱۹ 👆معياری دقیق برای شناخت انقلابی واقعی از انقلابی نما
اندیشه ولایت
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۷ °بنام ایران؛ برای دیگران° 🔹سیاست، سیاستِ وابسته بود. راه آهن هم که می کشیدند، بی
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۸ 🔹در دوران های گذشته همیشه سلطنت هایِ بودند، به مردم هم خیلی کردند؛ لیکن اگرحکومتهای ایران، ظالم، مستبد، و بد بودند، اگر با مردم سروکاری نداشتند -که نداشتند- لااقلّ زیر امرِ دشمنانِ خارجی -جز در برهه های خیلی محدودی- نبودند! ولی در دوره اخیرِ سلطنت -یعنی از اواخرِ قاجار و در طول دوران حکومت پهلوی- استبداد، دیکتاتوری، بی اعتنایی به آراءِمردم، فساد اداری، ظلم و ستم و تبعیض و سوءاستفاده دولت مردان و درباریان بیداد می کرد! 🔸همه اینها بود و علاوه بر اینها واقعیت بسیار تلختری وجود داشت که آن تسلّط بیگانگان بود! در این کشور، ایرانیْ در داخلِ خانه خود، بایستی تملّق خارجی را می گفت! رییس ایرانی، نظامی ایرانی، مدیر و وزیر ایرانی در داخل خانه خود، بایستی تملّق سفیر آمریکا وسفیر انگلیس و مأموران طمّاع بیگانه را -که صدها هزار مأمور بیگانه در این کشور بودند- می گفت! 🔸یک ملت ممکن است در دوره ای فقر و مشکلات اقتصادی را قبول کند؛ اما ذلت را قبول نمی کند. ملت ایران را کردند!! 🗓۱۳۷۷/۷/۱۵
اندیشه ولایت
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۸ 🔹در دوران های گذشته همیشه سلطنت هایِ #استبدادی بودند، به مردم هم خیلی #ظلم کردند
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۹ °بالاترین ننگِ یک ملّت!° 🔹برای یک ملّت -برای ملّت ایران- هیچ ننگی بالاتر از این نیست که حُکّام، فرمانروایان، سیاستمداران وسررشته دارانِ امورِ کشور را دولت انگلیس به وسیله سفارتخانه خود بیاورد و ببرَد! کدام ننگ برای یک ملّت، ازاین بالاتر است؟! 🔹خاطراتی را که از عناصر دورانِ پهلوی نوشته اند، بخوانید! بعد از آنکه در سال ۱۳۲۰ رضاخان را بردند، پسر او محمدرضا تا چند روز نمی دانست که آیا پادشاه خواهد بود یا نه!! کسی را به سفارت انگلیس فرستاد، آنها گفتند که بله، عیبی ندارد، پادشاه باشد، به شرطی که فلان کار را نکند و فلان کار را بکند! خوشحال شد!! 🔸مردم که هیچ، مردم که اصلاً برای آنها قابل ذکر نبودند! عُمّال دولت را از صدراعظم تاپایین، نوکران خودشان می دانستند. 🗓۱۳۷۷/۲/۲
اندیشه ولایت
🌐تمدّن نوين اسلامی ۶ °مؤذّن بدصدا° 🔹اگر ما #ضعیف و بد، عمل کنیم و نتوانیم احکام اسلامی و عدالت اجتم
🌐تمدّن نوین اسلامی ۷ °عناصرِ تمدّن سازی° 🔹برای ایجاد یک تمدّن اسلامی، مانند هر تمدّن دیگر، دو عنصرِ اساسی لازم است: یکی، تولید فکر، یکی، پرورش انسان. 🔸حال، در آنجایی که فکر و انسان باید تولید شود، ببینید نقش آفرینان چه کسانی هستند؟! 🗓۱۳۷۹/۷/۱۴
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۹ °بالاترین ننگِ یک ملّت!° 🔹برای یک ملّت -برای ملّت ایران- هیچ ننگی بالاتر از این
🌐طاغوت؛ شرکِ جمعی ۲۰ °خانِ ایران؛ خوارِ دشمن° 🔹جوانانِ امروز، قبل از این انقلاب را ندیدند، با آن آشنا نیستند و نمی دانند در این مملکت چه بود و چه ذلّتی بر ملّت ایران حاکم بود! 🔸در۵۰سالِ آخرِ قبل از انقلاب، دونفر در این مملکت حکومت کردند -پدر وپسر- که هردو را بیگانگان بر سر کار آوردند! 🔸رضاخان را انگلیسی ها از میانِ فوجِ قزّاق پیدا کردند -به یک قُلدرِ بی باک و بی محابا احتیاج داشتند- آوردند و دست او سلاح دادند! دست، پشتش زدند، او را آوردند تا به مقام سلطنت رساندند، بعد مقاصد خودشان را به وسیله او اِعمال کردند! آن کاری را که می خواستند در این مملکت بکنند به وسیله او کردند. آن ضربه ای را که می خواستند به دین، به روحانیّت، به سنّت های قدیمی و ملّی این کشور و به پایه های دینی و اعتقادی این کشور بزنند، به وسیله او زدند. چون آدمِ بی باک و گستاخی بود، به دردِ آنها میخورد! 🔸انگلیسی ها مدّتها -از قبل از مشروطیّت- دنبالِ وسیله ی نفوذی دراین کشور می گشتند؛ اما نمی شد. بیشتر هم علما مانعِ نفوذ بودند. این آدم، آدمی بود که می دانستند در برخورد با علما، گستاخ و بی باک است… بعد هم چون دیدند که از لحاظِ سیاسی به سمت دیگری گرایش پیدا می کند، اورا برداشتند و پسرش را جایش گذاشتند. 🗓۱۳۷۷/۲/۲
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرکِ جمعی ۲۰ °خانِ ایران؛ خوارِ دشمن° 🔹جوانانِ امروز، قبل از این انقلاب را ندیدند، با آن آش
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۱ °بندرعبّاسِ مظلوم، مولود مقاومت° 🔹شاید در میان شهرهای کشورمان، غیر از بندرعبّاس، شهری نداشته باشیم که تاریخچه بنایِ آن همراه با مبارزه قهرمانانه مردمی با خارجیان باشد. 🔹شهر بندرعبّاس، از آغاز براساس مبارزه با اشغالگرانِ پرتغالی شکل گرفت؛ بیگانگانی که طبق عادتِ همه استعمارگران، محلّ و زمین و دریا و امکانات و بلکه مردم را متعلّق به خود و مملوک خود خیال می کردند. ⚡️ازآن سَر عالَم گروهی اروپایی آمده بودند و منطقه حسّاس تنگه هرمز و لبِ این آبراهِ عظیمِ تجاریِ جهانی و تاریخی را اشغال کرده بودند. 🔸تقریبا ۴۰۰سال قبل، مردمِ ایران بافرماندهیِ فرماندهان غیور و میهن دوست و بیگانه گریز، توانستند این پایگاه را که متعلْق به خودشان بود، از دست خارج کنند و از آن وقت این جا شد بندرعباس؛ به عنوان یک شهر، به عنوان یک پایگاه اساسی و حسّاس برای هم تجارت و هم نظارت بر این آبراه عظیم و مهم جهانی. 🔸تا قبل از انقلاب، از این استعدادهای مردمی و از این استعدادهایِ طبیعی و سرزمینی-چه در خشکی و چه در دریا-استفاده به قدر شایسته که هیچ، حتّی استفاده کمتر از حد شایسته هم نمی شد.این شهر حسّاس و این مرکز مهم، به عنوان یک برای رژیم گذشته مطرح بود -تبعیدگاه ، از اطراف دنیا و از اطراف کشور- امّا زنده کردن امکانات عظیم این شهر و این منطقه، مورد توجه نبود! 🗓۱۳۷۶/۱۱/۲۸
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۱ °بندرعبّاسِ مظلوم، مولود مقاومت° 🔹شاید در میان شهرهای کشورمان، غیر از بندرعبّاس
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۲ °خفقان...° 🔹آن زمان، دولت ها می آمدند و می رفتند و اصلا مردم نمی فهمیدند! یک نخست وزیر میرفت، یک نخست وزیر دیگر می آمد، کابینه عوض می شد، انتخابات می شد واصلا مردم خبر نمی شدند! 🔹دوستی از دوستان ما از پاکستان آمده بود، برای ما نقل می کرد که بله، من در داخل پارک، فلان کس را دیدم که اعلامیه ای را به فلانی داد؛ من تعجّب کردم که مگر در پارک کسی می تواند به کسی اعلامیه بدهد! او از تعجّب من تعجب کرد و گفت: چرا نشود؟! پارک است دیگر، انسان اعلامیه را درمی آورد و به آن طرف می دهد. گفتم: چنین چیزی می شود؟!! 🔸این مربوط به دوران مبارزات ما بود که من دوره نوجوانی را هم گذرانده بودم؛ یعنی اختناق در ایران آنقدر زیاد بود که اصلا تصوّر نمی کردیم ممکن است کسی بتواند به زبانِ صریح، روشن، روز روشن، جلوِ چشم مردم، حرف سیاسی به کسی یا به دوستی بزند!! 🗓۱۳۷۶/۱۱/۱۴
اندیشه ولایت
🌐دشمن شناسی ۱۴ °شگردِ قدیمیِ دشمنان!° 🔹من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره ای در ذهن دارم. ⚡️قبل
🌐دشمن شناسی ۱۵ °کتاب قطورِ جنایات آمریکا° 🔹سیاست دولت آمریکا ازسال های ۱۳۲۰ به بعد -تقریباً سالهای ۲۱ و ۲۲- وارد کشور ما شد؛ به تدریج آمدند و نفوذ پیدا کردند و یواش یواش جای انگلیسی ها را گرفتند. 🔸در طول این تقریبا بیست و هفت، هشت سالی که آمریکایی ها در این کشور حضور داشتند، همه اهانت ها و بدی ها و ستمگری هایی که یک دولتِ مستکبر با یک دولت مظلوم می تواند انجام دهد، انجام دادند؛ منابع را بردند، رژیم مستبد پهلوی را تقویت کردند، به مسؤولان ما اهانت کردند، به مردم اهانت کردند، کاپیتولاسیون را آوردند، حکومت های ملی را سرنگون کردند، و خیلی جنایات که واقعا اگر کسی بخواهد جنایات آمریکا را در طول مدّت تقریبا بیست وهفت، هشت سال قبل از انقلاب بنویسد، یقینا یک کتاب خواهد شد! 🗓۱۳۷۶/۱۰/۲۶
اندیشه ولایت
🌐روحانیت؛ عامل صلاحها و فسادها ۲۶ °هنوز هم سرگرمیهای علمی، بهانه ای است برای تکلیف گریزی!° 🔹روزی در
🌐روحانیّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۲۷ °آیا هنوز منبرهای روحانیت دشمن را نگران می کند؟!° 🔹قبل از انقلاب هم من با محافل روشنفکریِ کشور، ارتباطات زیادی داشتم. خیلی حرف ها می زدند؛ اما در یک محفل پنج نفری، ده نفری، و احیانا در یک نشست پنجاه نفری؛ همان جا هم دفن می شد و از بین می رفت! امّا وقتی امام حرفی میزد؛ وقتی یک روحانی موجّه حرفی می زد، ممکن بود سر آن روحانیْ بلای بزرگی بیاورند، اما چون با مردم مواجه بود، موج بر می داشت. 🔸لذا رژیمِ پهلوی، از خیلی از روشنفکرانِ آن زمان اصلا نمی ترسید و هیچ اهمیّتی هم نمی داد. می گفت هرچه می خواهند بگویند، بگویند؛ اثری نداشت! 🔸اما اگر یک روحانی در جلسه ای منبر می رفت و مطلبی را می گفت، ولو با چند واسطه به سیاست های آن رژیم ارتباط داشت، فورا او را دستگیر می کردند، فشار می آوردند، زندانی می کردند، ممنوع المنبر می کردند! او چون در متن مردم بود، موج برمی داشت. 🗓۱۳۷۶/۹/۷