eitaa logo
اندیشه تمدنی
2 دنبال‌کننده
203 عکس
169 ویدیو
13 فایل
پرونده شخصی در ایتا (این کانال عضو نمی پذیرد)
مشاهده در ایتا
دانلود
یعنی عباس داشته باشی و بگویی «از حسین چه خبر؟!»...😭
🔹 آیا دین مجری نمی خواهد؟! 🔻در کوچه ایستاده بودم که یکی از منبرهای معروف آن زمان آمد و از من سراغ خانه نواب صفوی را گرفت. بردمش پیش آقا. آقا مرا فرستاد نان و پنیری تهیه کردم و صبحانه ای جلوی مهمان گذاشتم. آن روحانی خطاب به نواب گفت: «حیف این همه استعداد شما نیست؟ شما اگر چند سال در حوزه باشید، می توانید از مراجع باشید!» کلی از آقا تعریف کرد. بعد انتقاداتی هم به عملکرد ایشان داشت. 🔆صحبتش که تمام شد، نواب فرمود: «همه اینهایی که گفتی درست، ولی این قدر خوش استعدادها و نویسندگان بزرگ آمده اند و ده ها جلد کتاب نوشته اند، که تمامی آن ها در کتابخانه ها انبار شده است. این ها یک مجری نمی خواهد که مطالبشان را به صحنه عمل بیاورند؟» 🌺سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی گرامی باد
🔻 تبیین فقهی تابعیت ملی با تأکید بر انگاره حکومت‏ محوری اسلام و احکام اسلامی ✔️ نویسندگان: عباسعلی مشکانی سبزواری؛ ابوالقاسم علیدوست؛ قاسم شبان نیا 🔹چکیده «تابعیت ملی»، از جمله مفاهیم حقوقی در نظام حقوقی ایران است که موافقان و مخالفانی دارد. مخالفان معتقدند در اسلام چنین مفهومی اساساً امکان وجودی نداشته و در گذشته تاریخ اسلام نیز واقع نشده است. در مقابل، موافقان علاوه بر استدلال به امکان و ضرورت وجود چنین مفهومی در اسلام و حکومت اسلامی، بر وجود آن در معارف و تاریخ اسلام تأکید دارند. پرسش محوری مقاله حاضر این است که آیا «تابعیت ملی» از منظر فقهی قابل توجیه و تبیین است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش، تلاش شده از طریق تبیین حکومت‏محوری اسلام و احکام اسلامی، حجیت و مشروعیت تابعیت ملی به اثبات برسد. بدین منظور با استفاده از روش مطالعات کتابخانه و متکی بر رویکرد تحلیلی ـ توصیفی، با طرح موضوع تابعیت ملی در قالب‏های «حکم اولی، حکم حکومی و حکم ثانوی»، این مهم به عنوان «حکم اولی» تبیین و تثبیت شده است. 🔹 کلیدواژه‌ها: تابعیت تابعیت ملی فقه اسلامی حکومت‏محوری فقه حکومت اسلامی 🌐 لینک دریافت اصل مقاله: http://mag.rcipt.ir/article_142537.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیت الله العظمی وحید خراسانی: سلام مرا به آقا (رهبری معظم انقلاب) برسانید و بگوئید از صمیم قلب دوست شان دارم . و اعتقاد ما این است هیچ کس، جز ایشان نمی تواند کشور را به این خوبی اداره کند. 🔹من سه دغدغه دارم: - حفظ تشیع - حفظ نظام - روحانیتی که در مصادر نظام است، باقی بمانند.
💠آیةالله صافی گلپایگانی: ✅ تقویت آقای خامنه‌ای تقویت نظام و انقلاب است، خدا را شکر کنید که ایشان در تمام خطرات پیشقدم بوده‌اند و واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفان زده. ما چه حکومتی را بپذیریم که در رأس آن مثل آقای خامنه‌ای را پیدا کنیم؟ کی بهتر از ایشان که با تمام وجود مقابل دنیای زورگو و بی‌منطق ایستاده است و دنیا هم از ایشان حساب میبرد ایشان نعمت بزرگ خداست و اگر قدر ایشان را ندانیم چوب میخوریم! ▪️منبع: کتاب حضرت ماه ص۲۶
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
✅کتابی بسیار عالی در راستای پاسخ به شبهات پرتکرار علیه انقلاب و نظام اسلامی
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊🏼 انقلابی بودن تا کی؟ ⚠️خطر معمولی شدن!
🔻همایش بین المللی پدیده تکفیر بهمن1393
🔻واکنش آیت‌الله حائری به درخواست قیام علیه رضاخان پس از تلگراف 11 تیر 1314 آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی به رضاخان در قضیه کشف حجاب و برخورد رضاخان با وی، برخی از افراد نزد آیت‌الله حائری رفتند و اظهار داشتند "چرا شما اقدام نمی‌کنید، چرا مبارزه نمی‌کنید؟" آیت‌الله حائری در جواب گفتند: «کسی که می‌خواهد قیام کند باید طرف‌دار داشته باشد. باید همه قیام کنند و از خودگذشتگی داشته باشند. من با نماینده مجلس یا وزیری که حاضر نیست از ماهی دویست تومان بگذرد، با تاجری که حاضر نیست از منافع خودش دست بکشد چه کار می‌توانم بکنم...». ➖منبع: حاج شیخ عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه علمیه قم)، مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ ص101
(کارگزار) در دولت اسلامی حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر: «إنَّ شَرَّ وُزَرَائِکَ مَنْ کَانَ لِلاَْشْرَارِ قَبْلَکَ وَزِيراً، وَمَنْ شَرِکَهُمْ فِي الآْثَامِ فَلاَ يَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً»؛ «بدترین وزیر تو، وزیری است که پیش از تو وزیر حاکمان اشرار بوده، و در گناهانشان مشارکت داشته است. چنین کسی نباید از محرمان تو باشد؛ که اینان یاران اهل گناه و برادران اهل ستم اند» (نهج البلاغه، نامه 53)
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هفت شهر عشق را رفته اند اینان، و ما...😔
🔻بررسی و تبیین ادله مشروعیت مرزهای ملی و جغرافیایی ✔️نویسندگان: عباسعلی مشکانی، ابوالقاسم علیدوست 🔹چکیده پیرامون مرزهای ملی و جغرافیایی دو دیدگاه وجود دارد: دیدگاه اثبات و دیدگاه انکار. منکران با اعتقاد به مرزهای عقیدتی، یا اساساً مرزهای ملی را نمی‏پذیرند و یا به «عنوان ثانوی» (اضطرار و...) به آن تن می‏دهند. اما قائلان به دیدگاه اثبات، قائل به مشروعیت مرزهای ملی و جغرافیایی به «عنوان أوّلی» هستند و برای اثبات آن به ادله متعدد و گوناگونی استناد می‏کنند. مقاله پيش‌رو تلاش دارد تا ادله و انگاره‏های دیدگاه اثبات را بررسی و تبیین كند. پرسش اصلی تحقیق از قرار ذیل است: دیدگاه اثبات مرزهای ملی، مبتنی بر کدام ادله و انگاره‏های فقهی است؟ برای دستیابی به پاسخ، تلاش می‏شود با رویکرد اجتهادی ـ تحلیلی و با بهره‏گیری از روش مطالعات کتابخانه‏ای، ادله و انگاره‏های دیدگاه اثبات رصد و تبیین شود. انگاره‏های هفت‌گانه ذیل به‌عنوان دستاورد تحقیق بررسی و تبیین شده‌اند: انگاره سرزمین یا قلمرو حاکمیت، انگاره مالکیت مشاع، انگاره حق شرط و اشتراط، انگاره قراردادهای نامعین، انگاره حکومت‏های فدرالی، انگاره تحجیر، احیای موات و حق تقدم در سرزمین، انگاره جهاد دفاعی. 🔹 کلیدواژه‌ها: مرز مرزهای عقیدتی مرزهای جغرافیایی مرزهای ملی. 🌐 لینک دریافت اصل مقاله: http://journals.markazfeqhi.com/mfs/details/w233336234351d.pdf