eitaa logo
اندیشه تمدنی
2 دنبال‌کننده
203 عکس
170 ویدیو
13 فایل
پرونده شخصی در ایتا (این کانال عضو نمی پذیرد)
مشاهده در ایتا
دانلود
بانوي عشق؛ ام بنين سلام عليها.mp3
860.6K
بانوي عشق؛ ام بنين سلام الله عليها... بدون ماه قدم میزنم سحرها گرفته اند از این آسمان قمرها چقدر خاک سرش ریخته است. معلوم است رسانده است به خانم کسی خبرها.... ▪️26 دی ماه 1400 سالروز رحلت ام العباس، حضرت ام البنین (سلام الله علیها)
🔻نحوه مواجه نظام با مخالفین خود ✔️ امام خامنه ای (روحی فداه) 🔹بنای نظام جذب حدّاکثری و دفع حدّاقلّی است امّا... آنجایی که افراد در چهارچوب اصول رفتار کنند، دنبال خشونت نروند، درصدد برهم زدن امنیّت جامعه نباشند، آسایش جامعه را نخواهند به‌هم بزنند _ از این کارهای خلافی که انجام می‌گیرد؛ دروغ‌‌‌‌‌پراکنی و شایعه _ نظام هیچ‌گونه مسئله‌‌‌‌‌ای ندارد. مخالفینی هستند، نظراتی دارند، نظرات خودشان را بیان می‌کنند؛ نظام برخورد نمی‌کند. بنای نظام در اینجا، جذب حدّاکثری و دفع حدّاقلّی است. این، روش نظام است. این را همه توجّه بکنند. آن کسانی هم که نظر مخالف دارند، نظرات مخالف با نظرات رسمی دارند، در این چهارچوب می‌توانند خودشان را مقایسه کنند. اگر کسی با مبانی نظام معارضه کند، با امنیّت مردم مخالفت کند، نظام مجبور است در مقابل او بایستد... برخورد با نظام، برخورد با مبانی نظام، ایستادگی و شمشیر کشیدن روی نظام، جواب تند دارد؛ امّا نظر مخالف داشتن، نظر متفاوت داشتن، آن وقتی که با این اشکالات همراه نباشد، تهمت و شایعه‌‌‌‌‌افکنی و دروغ و از این چیزها نباشد، نه، نظام هیچ‌گونه برخوردی نخواهد کرد؛ شیوه‌ نظام این نبوده، امروز هم نیست و ان‌‌‌‌‌شاءالله در آینده هم نخواهد بود. (20 شهریور 1388)
✅ «» و «» ✔️ عباسعلی مشکانی سبزواری 🔻در عبور از اعصار، و مرور بر امصار، باری دیگر، «بر کرانه کویر می‏رسیم...»؛ تا به نظاره یکی دیگر از رویندگان قهرمان، صبور و بی‏باک آن بنشینیم؛ تا به تماشا و شناخت یکی از قله ‏های رفیع فرهنگ جهاد و اجتهاد، خدمت و بصیرت، انقلابی‏گری و مردم‏داری، و یکی از اسوه‏ های والای جهاد فکری ـ سیاسی - اجتماعی و حرکت‏های دینی دست یابیم؛ بر کرانه کویر می رسیم تا در برابر فروغ دامن گستر خورشیدِ فروزانی که در پهن دشت ها و کرانه های وسیع کویر «سربداران» خراسان، روی نمایانده، درخشیدن گرفته و به همه سوی نور پراکنده، قرار گیریم؛ تا یادکردی داشته باشیم از: 🔹«» فهیم، که در محضر بزرگ‏مردانی همچون «مرحوم آیت‏الله سید محمدرضا گلپایگانی»، «مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی»، «مرحوم آیت الله مشکینی»، «مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی» و «مرحوم امام خمینی» زانوی ادب بر زمین زده و توشه‏ای از خرمن دانش آن بزرگ‏مردان الهی برگرفته است؛ 🔹«»، که «از مصادیق بارز کلام گهربار جدش امام صادق(ع) بود که فرمود: مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه، و عَمِلَ للّه، و عَلَّمَ للّه»، و «متکلم» و «عارفی» متلبس به «»، روحانی‏ای «والا مقام»، «پارسا»، «پرهیزگار»، «بافضیلت»، «خدمت‏گزار»، «ربانی»، «متقی» و «مردمی»، و «از نمونه‌های روحانیّت مهذّب و عامل و بارز در اخلاق و فضایل انسانی»؛ 🔹 از «پیشگامان نهضت اسلامی» و «یاران نهضت حضرت امام خمینی(ره)» که افتخار «راهبری انقلاب اسلامی در خطه سربداران» را در کارنامه خود دارد؛ 🔹 «» و «»، از «مبارزان و مجاهدان انقلابی در عصر ستم‏شاهی» که مدال تحسین برانگیزِ «همراهی با حرکت مبارزان در دوران طاغوت» را بر گردن خود آویخته است؛ 🔹 ‏ای بصیر در «فعالیت‌های انقلابی در دوران » که نشان «خدمت صادقانه به انقلاب شکوهمند اسلامی» را بر سینه خود نشانده؛ 🔹 و «مدافع صمیمی و صادق جمهوری و انقلاب اسلامی» که «در طول تاریخ انقلاب، حمایت‏های بی‏شائبه خود را نثار جمهوری اسلامی و نظام نموده است»؛ 🔹«» کوشا در ترویج «دین»، «معارف نورانی اسلام»، «فرهنگ اسلامی» و «معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم ‏السلام»؛ «» خدوم در جهت «اعلای کلمة‌الله» و احیاء «احکام و شعائر الهی و اسلامی» و «علوم اهل بیت علیهم السلام» و «» نمونه برای «دین و مذهب»، «حضرات معصومین(ع) و مکتب اهل‏بیت علیهم ‏السلام»، که در میدان «خدمت به مکتب اهل بیت» بر دیگران پیشی گرفته و گوی سبقت را از همگان ربوده است؛ 🔹«‏_گزاری» صادق در «خدمات عام المنفعة» برای «مردم و مومنین» و «ساعی در امور خیر» و «قضای حوائج مومنین» و «رافع مشکلات مردم»، که «نمونه برجسته از یک » را به نمایش گذارده است؛ 🔹 «مردمی» و «مهذب» که به شدت «مورد علاقه مردم» بود و با «سلوک اخلاقی و عملی» خویش، به مردم «درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام» می‏داد و از باب «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» با «اخلاق حسنه»، «فضایل پسندیده»، «رفتار نیک» و «منش عملیِ» خویش «مایۀ جذب مردم به دین اسلام» بود و «بیش از پنجاه سال در سبزوار با گفتار و کردار خویش چراغ هدایتی برای خواص و عموم مردم بود». 🔹«» که اهتمامش به «تهذیب نفس»، نتوانست مایه غفلت او از «» گردد، و بدین جهت بر خلاف برخی هم‏قطارانش، نام خود را در زمره «(ره)» ثبت و در صف «مبارزان و در عصر ستم شاهی پهلوی» و انقلاب_اسلامی قرار گرفت. 🔹«» که در بحبوحه سختی‏های روزگار «ملجاء و پناهگاه» مردم و مومنین بود و چون «پدری مهربان برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم» سر از پا نمی‏شناخت و چونان مادری مهربان، همراه با «صبر و شکیبایی، شنوای دردها و آلام مردم» بود و «ساعی در قضای حوائج آنان»؛ 🔻مردی از سادات بزرگوار علوی، از خاندان متصف به علم و تقوا و مکرم به شرف سیادت، از مدرسه عالمان بزرگ اسلام، «قم مقدس» و از صف فروغ یافتگان و صاحب رسالتان، و از انقلابیانِ کرانه کویر سربدارانِ شیعی منش، «مدرسه حکمت و فقاهت»؛ یعنی: «مجاهدِ پارسا» و «انقلابیِ مردم‏دار» آیت الله علوی سبزواری «» —————————————————————-————-————-- * : تعابیر و توصیفات به کار رفته در این نوشته، برگرفته از پیام های رهبری، مراجع و بزرگان است که در زمان رحلت آیت الله علوی(ره) صادر شده است.
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرمانده با صدای صابر خراسانی بگویم حاج قاسم را چرا کشتند؟ می گویم: میان شیعه و سنی زبان مشترک او بود...
در جریان مک فارلین، هیئت آمریکایی که به طور !! سرزده وارد ایران شده بود، با خود یک اسلحه کلت و یک انجیل امضاشده توسط ریگان و یک کیک به همراه داشت. کیک شکلاتی با نظر جورج کِیو به و در پخته شده بود تا سمبلی از گشایش در روابط ایران و آمریکا باشد! حسن روحانی نیز در جریان مک فارلین، نقش آفرین بوده و با آمریکایی ها در هتل هیلتون تهران دیدار و گفتگو کرده است.
4_383628699376812312.mp3
10.85M
🔴🎤 |قطعه صوتی ماندگار حامد زمانی درباره شهید احمدی روشن ♦️رهبرا! من مصطفایی دیگرم فرمان بده... 🌷 ۲۱ دیماه، دهمین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی.
نقش جامعه مدرسین در فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی.pdf
699.9K
✅ نقش جامعه مدرسین در فرایند تکاملی انقلاب اسلامی (با تأکید بر کارویژه فقه حکومتی) 🌀؛ خاستگاه و گرانیگاه و حکومتی در ✔️ عباسعلی مشکانی سبزواری 🔹 جامعه مدرسین تشکلی برخاسته از حوزه و روحانیت با صبغه کاربری سیاسی- اجتماعی است که در فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی نقشی تاثیرگذار و خدماتی چشم گیر نسبت به انقلاب داشته است. مقاله حاضر عهده دار تبیین کارکردها، کارویژه ها و نقش های جامعه مدرسین در فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی است. در این بین به جهت اهمیت مرحله توسعه انقلاب اسلامی از کشور و دولت اسلامی به تمدن اسلامی، جامعه مدرسین کارویژه های مهمتری را برعهده دارد. یکی از مهمترین کارویژه های جامعه در این مرحله، مهیا کردن شرایط برای تولید و اشاعه فقه حکومتی به عنوان نرم افزار توسعه انقلاب اسلامی می باشد. 🌐 لینک دانلود اصل مقاله: http://ensani.ir/file/download/article/1601977642-10301-2-6.pdf
یعنی عباس داشته باشی و بگویی «از حسین چه خبر؟!»...😭
🔹 آیا دین مجری نمی خواهد؟! 🔻در کوچه ایستاده بودم که یکی از منبرهای معروف آن زمان آمد و از من سراغ خانه نواب صفوی را گرفت. بردمش پیش آقا. آقا مرا فرستاد نان و پنیری تهیه کردم و صبحانه ای جلوی مهمان گذاشتم. آن روحانی خطاب به نواب گفت: «حیف این همه استعداد شما نیست؟ شما اگر چند سال در حوزه باشید، می توانید از مراجع باشید!» کلی از آقا تعریف کرد. بعد انتقاداتی هم به عملکرد ایشان داشت. 🔆صحبتش که تمام شد، نواب فرمود: «همه اینهایی که گفتی درست، ولی این قدر خوش استعدادها و نویسندگان بزرگ آمده اند و ده ها جلد کتاب نوشته اند، که تمامی آن ها در کتابخانه ها انبار شده است. این ها یک مجری نمی خواهد که مطالبشان را به صحنه عمل بیاورند؟» 🌺سالروز شهادت سید مجتبی نواب صفوی گرامی باد
🔻 تبیین فقهی تابعیت ملی با تأکید بر انگاره حکومت‏ محوری اسلام و احکام اسلامی ✔️ نویسندگان: عباسعلی مشکانی سبزواری؛ ابوالقاسم علیدوست؛ قاسم شبان نیا 🔹چکیده «تابعیت ملی»، از جمله مفاهیم حقوقی در نظام حقوقی ایران است که موافقان و مخالفانی دارد. مخالفان معتقدند در اسلام چنین مفهومی اساساً امکان وجودی نداشته و در گذشته تاریخ اسلام نیز واقع نشده است. در مقابل، موافقان علاوه بر استدلال به امکان و ضرورت وجود چنین مفهومی در اسلام و حکومت اسلامی، بر وجود آن در معارف و تاریخ اسلام تأکید دارند. پرسش محوری مقاله حاضر این است که آیا «تابعیت ملی» از منظر فقهی قابل توجیه و تبیین است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش، تلاش شده از طریق تبیین حکومت‏محوری اسلام و احکام اسلامی، حجیت و مشروعیت تابعیت ملی به اثبات برسد. بدین منظور با استفاده از روش مطالعات کتابخانه و متکی بر رویکرد تحلیلی ـ توصیفی، با طرح موضوع تابعیت ملی در قالب‏های «حکم اولی، حکم حکومی و حکم ثانوی»، این مهم به عنوان «حکم اولی» تبیین و تثبیت شده است. 🔹 کلیدواژه‌ها: تابعیت تابعیت ملی فقه اسلامی حکومت‏محوری فقه حکومت اسلامی 🌐 لینک دریافت اصل مقاله: http://mag.rcipt.ir/article_142537.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیت الله العظمی وحید خراسانی: سلام مرا به آقا (رهبری معظم انقلاب) برسانید و بگوئید از صمیم قلب دوست شان دارم . و اعتقاد ما این است هیچ کس، جز ایشان نمی تواند کشور را به این خوبی اداره کند. 🔹من سه دغدغه دارم: - حفظ تشیع - حفظ نظام - روحانیتی که در مصادر نظام است، باقی بمانند.