📊 #پرسش_نامه | تحلیل روانشناختی کمکهای مردمی به لبنان و غزه
با سلام
این پرسشنامه به منظور انجام یک مطالعه دانشگاهی در حوزه روانشناسی طراحی شده است.
*در صورتی که از سال گذشته تا الان به مردم فلسطین و لبنان کمک مالی یا غیرمالی (اهدای اقلامی مثل پتو و وسایل بهداشتی) داشته اید* لطفا با اختصاص زمانی در حدود 5 دقیقه و پاسخ دقیق به سوالات، در انجام این مطالعه که با هدف بالابردن مشارکت مردمی برای کمک به مردم فلسطین و لبنان انجام میشود نیز سهیم باشید.
توجه کنید که تمامی پاسخهای شما محرمانه بوده و اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی از شما گرفته نمیشود.
*فرصت محدود است* و کودکان مظلوم غزه و لبنان چشم به راه کمکهای ما هستند…
همین حالا میتوانید با اختصاص فقط 5 دقیقه به ساماندهی و افزایش کمکهای مردمی از طریق یک کار علمی کمک کنید👇
https://survey.porsline.ir/s/HoBoxzEa
*با انتشار گسترده این پرسشنامه در میان اطرافیان، گروهها و کانالهای خود، سهم هر چه بیشتری در کمکرسانی به خواهران و برادران مسلمان خود داشته باشید.*
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/andishgan
آیت الله العظمی جوادی آملی:
يک طلبه ای که وارد مثلاً رسائل يا مکاسب شد، قلب او ظرفيت فهميدن ده تا مطلب عميق علمی را دارد، همين که اين ده تا مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که بيست مطلب را بفهمد؛ وقتی اين بيست مطلب را فهميد، حالا ظرفيت دارد که سی مطلب را بفهمد.علم آن خاصيت را دارد که نه تنها جای کسی را تنگ نمیکند، بلکه به ظرف ظرفيت میدهد. اين بيان بوسيدنی نيست؟! «كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِه»
۹۶/۰٨/۰٣
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/andishgan
پیام آیتالله رجبی در حمایت از حزبالله و مردم لبنان
بسم الله الرحمن الرحیم
در این شرایط حساس که رژیم غاصب صهیونیستی حملات خود را علیه مردم بیگناه جبهه مقاومت، بهویژه حزبالله عزیز، تشدید کرده است، هیچ مسلمانی نمیتواند در برابر این ظلم بزرگ بیتفاوت باشد.
حزبالله همچون سدی استوار در برابر سیل طغیان کفر ایستاده و خط مقدم جبهه حق علیه باطل و اسلام علیه کفر را تشکیل داده است. اکنون که این عزیزان، جان بر کف، از کیان اسلام و مقدسات آن دفاع میکنند، همه ملتهای مسلمان، بهویژه ملت بصیر ایران، باید با تمام توان به میدان بیایند.
همانگونه که رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودهاند، کمک به حزبالله و مردم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی بر همه مسلمانان فرض است. بر هر کس واجب است که بیندیشد چه کمکی از او برمیآید و از آن دریغ نکند.
از جمله وظایفی که در کنار سایر وظایف نباید از آن غفلت کرد و قطعاً بر همه مسلمانان فرض است، پشتیبانیهای مالی، تضرع به درگاه الهی، و توسل به اهلبیت علیهمالسلام از عمق جان است.
در میان توسلات و ادعیه مأثوره، که همگی مورد تأکید هستند، خصوصاً راهاندازی سیل صلوات، توسل به حضرت صدیقه طاهره (س) با قرائت حدیث کساء و توجه ویژه به حضرت بقیهاللهالأعظم ارواحنا لترابمقدمهالفداء در همه لحظات، چه به صورت فردی و چه جمعی، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.
انشاءالله همه مؤمنین با اطاعت از اوامر ولیفقیه، در پیروزی هرچه زودتر و عظیمتر جبهه اسلام بر کفر، بهویژه حزبالله بر صهیونیستها و کفر جهانی سهیم باشند.
فَإِنَّ حِزْبَ اَللّٰهِ هُمُ اَلْغٰالِبُونَ
محمود رجبی
٥ ربیعالثانی ١٤٤٦
📝 @mahmoodrajabi_ir
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 سردار اسدی، فرمانده سابق مستشاران ایرانی در سوریه؛
منتظر اتفاقی باور نکردنی باشید...
ان شاءالله این زمان خیلی طول نمی کشد.
#وعده_صادق
#امداد_های_غیبی
#خرمشهر_ها_در_پیش_است
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/andishgan
نيم نگاهى به مباحث فلسفه ذهن- مرتضی رضایی.pdf
1.08M
📑 #مقاله | نیم نگاهی به مباحث فلسفه ذهن، مرتضی رضایی
مقاله ای مناسب برای آشنایی با مباحث فلسفه ذهن و نسبت آن با علم النفس فلسفی
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/andishgan
🏷 #برشی_از_کتاب | آموزش و پرورش سقراطی
آموزش و پرورش #سقراطی بر محور شاگردی [تلمّذ] استوار بود، یعنی آن رابطه شخصی نزدیک بین معلم و شاگرد که با این هدف طراحی شده باشد که در شاگرد تمایلی اخلاقی برای کشف و کاربرد حقیقت به منظور سامان بخشیدن و اداره کردن زندگانی خویش به وجود آورد. در گذشته نزدیک به اینگونه پرورش اخلاقی، پرورش منش» اطلاق می شد. امروزه از آن تحت عنوان الگوسازی نام برده می شود، به این معنی که معلم به عنوان مظهری از خصیصه های شخصیتی و گرایشهای مطلوب در می آید که شایسته تقلید شاگردان باشد.
📗 منبع: مکاتب فلسفی و آرای تربیتی؛ جرالد ال. گوتک
#آموزش_و_پرورش
#فلسفه_تعلیم_و_تربیت
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
🖋 #یادداشت | استراتژی قطع لینه و حشر یهود در مواجهه با صهیونیستها، سید یاسر جبرائیلی
کلمه «حشر»، که نام یکی از سورههای مبارکه قرآن کریم است، به معنی بیرون کردن یک جمعیت از یک مکان به صورت دسته جمعی و اجباری است. «لینه» نیز به معنی درخت خرمای خرم و پربار است.
این سوره، روایت ماجرای یهودیان بنیالنضیر است که پس از عهدشکنیشان، رسول خدا(ص) دستور داد که یا از سرزمین ما بیرون شوید، یا آماده جنگ باشید. یهودیان ابتدا پذیرفته بودند که از سرزمین مسلمانان خارج شوند، اما منافقین به سران یهود پیام دادند که «مبادا از این سرزمین بیرون بروید! بمانید و با محمد جنگ کنید، ما هم پای کار شما هستیم»: الم تـرالى الذيـن نـافـقـوا يـقـولون لاخـوانـهـم الذيـن كـفـروا مـن اهـل الكتاب لئن اخرجتم لنخرجن معكم و لا نطيع فيكم احدا ابدا و ان قوتلتم لننصرنكم و اللّه يشهد انهم لكاذبون.
این وعده منافقین، یهودیان را دلگرم کرد و تصمیم گرفتند با سپاه اسلام وارد جنگ شوند. قاصدی نزد رسول خدا(ص) فرستادند و پیغام دادند که «ما از این سرزمین بیرون نمیرویم، هرکاری میخواهی بکن!» پیامبر(ص) به سپاه اسلام دستور عزیمت به سمت قلعههای بنیالنضیر را دادند. امیرالمومنین(ع) بیرق جنگ را برداشته و به راه افتادند. سپاه اسلام قلعه یهودیان را محاصره کرد. منافقین نیز طبق پیشبینی قرآن، به وعده خود عمل نکردند و به کمک یهودیان نیامدند.
پیامبر (ص) دستور داد که رزمندگان اسلام به هر خانهای میرسند، تخریبش کنند. همچنین دستور داد که نخلهای نخلستان بنیالنضیر را قطع کنند. وقتی قطع نخلستان آغاز شد، یهودیان به پیامبر(ص) اعتراض کردند که «ای محمد! تو همواره مردم را از فساد نهی میکردی، این درختان خرما چه گناهی دارند که قطع می شوند؟» اینجا بود که آیه شریفه «ما قطعتم من لينه او تركتموها قائمه على اصولها فباذن الله و ليخزى الفاسقين» نازل شد و روشن ساخت که قطع این درختان، دستور خدای متعال است و هدف از این دستور نیز، خوار ساختن فاسقان است. با اجرای سیاست قطع نخلستان، یهودیان پیام دادند که حاضریم از سرزمین تو بیرون شویم... (المیزان، سوره حشر)
شاید این پرسش در برخی اذهان مطرح شود که مگر خرما و نخلستان چه اهمیتی داشت که دستور قطع نخلها، چنین نتیجه داد؟ باید توجه کرد که در آن عصر، خرما ارزش و اهمیت زیادی در اقتصاد مدینه داشت؛ به نحوی که جای پول را در معاملات می گرفت. بیشتر غذای مردم خرما بود. روی آن معامله می کردند، دستمزدها را با خرما پرداخت میکردند، قرضهایشان را با آن ادا میکردند(محرمی، 1377).
امروز به نظر میرسد سپاه اسلام در مواجهه با صهونیستهای اشغالگر قدس، در موقعیت مشابهی قرار دارد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی که بیانات و دستورات ایشان را باید ترجمه روز قرآن حکیم و سنت رسول خدا(ص) دانست، فرمودهاند که کشورهای اسلامی باید «شریانهای حیاتی رژیم صهیونیستی» را قطع کنند.
اما پرسش اینجاست که این «شریان حیاتی» که مصداق «نخلستان بنی النضیر» در عصر امروز است، دقیقا چیست؟
با نگاهی دقیق به موقعیت رژیم صهیونیستی میتوان دریافت که این رژیم از لحاظ منابع طبیعی «فقیر» محسوب میشود. این رژیم 92 درصد نفت مصرفی خود را وارد میکند(روزانه 220 هزار بشکه) که از مسیر دریای مدیترانه است؛ 90 درصد غذایش وارداتی است که آن هم از مسیر دریای مدیترانه است. 80 درصد آب شرب اسرائیل نیز از طریق شیرینسازی آب مدیترانه تامین میشود. به طور خلاصه، صهیونیستها 99 درصد اقلام مورد نیاز خود را از طریق مدیترانه وارد میکنند. بله! مدیترانه. اتفاقا چند سال پیش، روزنامه تایمز آو اسرائیل دقیقا همین عبارت «شریان حیانی» (Lifeline) را برای «مدیترانه» به کار برده بود.
امت اسلام امروز تقریبا در همان موقعیتی قرار دارد که خدای متعال در ماجرای بنی النضیر فرموده بود: «ما ظننتم ان يخرجوا»: خیال نمیکردید که خارج شوند. اما عمل به دستور ولایت، بلاتردید همان نتیجه ای را خواهد داشت که پیرو عمل سپاه اسلام به دستور پیامبر(ص) در ماجرای بنیالنضیر پیش آمد. نائب حضرت ولی عصر(عج) فرمودهاند «شریانهای حیاتی رژیم را قطع کنید» و مصداق این شریان حیاتی نیز روشن است: «دریای مدیترانه».
لذا به نظر میرسد طبق سنت الهی، اگر سپاه اسلام استراتژی «قطع لینه» که همان «مسدودسازی مدیترانه» به روی رژیم صهیونیستی است، اجرا کند، ماجرای حشر، یعنی خروج دسته جمعی یهویان اشغالگر قدس از سرزمین مسلمانان، اتفاق خواهد افتاد. تجارب گذشته جبهه مقاومت نشان میدهد که توان عملیات روی مدیترانه را دارد: چه روی تجهیزاتی نظیر آب شیرینکنها، و چه کشتیهایی که حامل آذوقه و انرژی به رژیم هستند.
@syjebraily
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191
📘#معرفی_کتاب | جعبه ابزار فیلسوف
✂️ بخشی از پیشگفتار کتاب:
فن فلسفه مانند فن جراحی نیازمند تسلط بر پیکره دانش است، ولی افزون بر آن نیازمند مهارت و تبحر در استفاده از ابزار یا وسایل نیز هست. جعبه ابزار فیلسوف را میتوان مانند مجموعه ای از همین ابزارها در نظر گرفت.
این جعبه ابزار می تواند به شیوه هایی گوناگون استفاده شود؛ برای خوانندگان عمومی میتواند به عنوان کتابی مرجع استفاده شود. فیلسوفان پیشرفته تر نیز میتوانند برای یافتن شرح های واضح و زودفهم از مفاهیم و روشهای کلیدی در فلسفه از آن بهره برند.
به عبارت دیگر، هدف این کتاب آن است که به مثابه جعبه آچار مفهومی عمل کند و هر کسی از مبتدی تا استادکار، بتواند ابزاری را که لازم دارد از آن بیرون بکشد؛ ابزارهایی که در مجموعه ای متنوع از متون توزیع شده اند و برای تحصیل آنها نیاز به مطالعه ای طولانی مدت خواهد بود.
#انتشارات_کرگدن
#فلسفه
▫️اندیشگان
https://eitaa.com/joinchat/3893887279C7b5cd95191