eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
27.3هزار ویدیو
632 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
آوردن درآمدهاى هنگفت دست و پا مى زنند در حالى که تنها بخش کوچکى را از آن مصرف کرده و بقیه را براى وارثان خود مى گذارند و در واقع تلاشگران خسته و بى مزدند. هدف امام(علیه السلام) این است که این گروه از افراد را از تلاش هاى بى حد و حساب که آرامش دنیا و نجات آخرت را بر باد مى دهد بازدارد. و به گفته شاعر: آن که مکنت بیش از آن خواهد که قسمت کرده اند *** گو طمع کم کن که زحمت بیش باشد بیش را در آخرین جمله به نکته دیگرى در همین باره اشاره کرده، مى فرماید: «(بدان) هیچ کس پیش از تو نمى تواند روزى تو را دریافت کند و یا آن را از دست تو بیرون ببرد و آنچه براى تو مقدر شده است بدون تأخیر به تو مى رسد»; (وَلَنْ یَسْبِقَکَ إِلَى رِزْقِکَ طَالِبٌ وَلَنْ یَغْلِبَکَ عَلَیْهِ غَالِبٌ، وَ لَنْ یُبْطِىءَ عَنْکَ مَا قَدْ قُدِّرَ لَکَ) لَکَ). همان گونه که در بالا اشاره کردیم هرگز هدف امام(علیه السلام) این نیست که افراد را از تلاش و کوشش براى حل مشکلات اقتصادى بازدارد چراکه آن حضرت و سایر معصومین(علیهم السلام) در کلمات دیگر خود به این نوع تلاش سفارش کرده اند بلکه هدف این است که با بیان این واقعیت ها که روزى بر دوگونه است و خداوند آنچه مقدر باشد به انسان مى رساند، سدى در برابر حرص و طمع و دنیاپرستى و افزون طلبى ایجاد کنند. مرحوم سید رضى در ذیل این کلام حکیمانه مى گوید: «مضمون این سخن در همین باب (حکمت 267) گذشت ولى چون کلام امام(علیه السلام)در این جا واضح تر و مشروح تر بود آن را بر اساس روشى که در آغاز کتاب تذکر داده ایم تکرار کردیم»; (قال الرضیُّ: و قد مضى هذا الکلام فیما تقدّم من هذا الباب، إلا أنّه هاهنا أوْضَحُ و أشْرَحُ، فلذلِک کرّرناه على القاعدةِ المقرّرة فی أوّل الکتاب). این سخن سید رضى اشاره به نکته اى است که در مقدمه نهج البلاغه آورده و آن این که کلمات امام(علیه السلام) گاهى با روایات مختلف نقل شده است. سید رضى آن را مطابق یکى از روایات نقل مى کند سپس به روایتى که از طریق دیگر نقل شده و مشروح تر و گسترده تر است دست مى یابد و لذا آن را تکرار مى کند تا فایده بیشترى نصیب خوانندگان گردد. در این زمینه توضیحات دیگرى در ذیل حکمت 267 و همچنین در ذیل نامه 31 که مشتمل بر حکمت ها و اندرزهاى فراوان خطاب به امام حسن مجتبى(علیه السلام)مى باشد، آمده است.
روزی ما فقط به دست اوست!! امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: «و ارزاق را بر مبناى تنگى و فراخى قسمت نمود، و در این تقسیم‌بندى عدالت به خرج داد تا هر کس را بخواهد با فراوانى رزق و کمى آن آزمایش کند، و بدین وسیله ثروتمندان و فقرا را از جهت شکر نعمت و تحمل سختى در مجراى امتحان قرار دهد. آن‌گاه روزى فراخ را با سختى و پریشانى درهم آمیخت»(نهج البلاغة، خ 91، ص 134)
روزی رسان اوست! روزی پادشاهی تصمیم گرفت به شكار برود، به دستور او بزرگان و خدمتكاران و غلامان حاضر شدند، وسایل شكار را جمع آوری كردند، و به قصد شكار بیرون آمدند. وقتی به شكارگاه رسیدند شاه و بزرگان مشغول شكار كردن شدند. هنگام ظهر در دامنه كوه سفره ناهار را پهن كردند. شاه و بزرگان مملكت سر سفره نشستند مرغ بزرگی را كه بریان كرده بودند، برای شاه آوردند. تا او خواست به مرغ دست دراز كند، شاهینی پرواز كنان از راه رسید، مرغ بریان را به منقار گرفت و از آنجا دور شد. حاكم از این موضوع عصبانی شد و به لشكریان دستور داد كه شاهین را دنبال كرده و به هر طریقی كه هست او را شكار كنند. شاهین در هوا و حاكم و لشكریان در روی زمین به حركت درآمدند. شاهین كوه را دور زد و در نقطه ای فرود آمد. شاه و لشكریان نیز پیاده شده و به تعقیب او پرداختند تا اینكه به نقطه ای  رسیدند كه می توانستند شاهین را ببینند. در این حال با كمال تعجّب مشاهده كردند كه یك نفر دست و پا بسته روی زمین افتاده است و شاهین با منقار مرغ را تكه تكه می كند و گوشت ها را در دهان مرد می گذارد. وقتی مرغ تمام شد شاهین كنار رودخانه رفت و منقارش را پر از آب كرد و برگشت و آب را در دهان مرد ریخت . «خداوند روزیش را بر هر کس بخواهد گشاده می دارد و بر هر کس بخواهد تنگ، چرا که او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست» سوره اسراء ـ آیه ی ٣٠ حاكم و لشكریان نزد مرد رفتند و دست و پایش را باز كردند احوالش را پرسیدند، مرد گفت : من بازرگان هستم و برای تجارت به شهری می رفتم در این منطقه راهزنان به من حمله كردند و اموالم را ربودند و می خواستند مرا نیز بقتل برسانند. التماس كردم كه مرا نكشند. بالاخره دلشان به رحم آمد، ولی گفتند: می ترسیم به آبادی بروی و محل ما را به مردم نشان بدهی و آنها را به این سو بكشانی بنابر این دست و پای مرا بسته و در اینجا انداختند و رفتند. روز بعد این پرنده آمد و نانی برایم آورد. امروز نیز پرنده برایم مرغ بریان آورد، بدین ترتیب او روزی دو مرتبه از من پذیرائی می كرد. حاكم از شنیدن سخن بازرگان منقلب شد و گفت : خداوند آنقدر بخشاینده است كه بنده دست و پا بسته اش را در بیابان تنها رها نمی كند وای بر ما كه از چین خدای مهربانی غافل هستیم. کلام آخر:  حال که دانستیم تنگی یا فراخی نعمت وسیله ی آزمایش الهی است پس باید هوشمندانه عمل کنیم که مبادا در سختیها و ناملایمات اقتصادی زبان به شکایت بگشاییم یا در فراخی روزی عنان از کف بدهیم و غافل شویم . باشد که در این راه از امتحانات سخت الهی سربلند بیرون آییم. منابع:  زبده القصص / علی میرخلف زاد سایت اندیشه قم سایت حوزه برگزیده تفسیر نمونه، ج2 سایت اسلام کوئیست
🛑در کار خدا فضولی نکنیم آدم باشیم گفتاری تکان دهنده و خواندنی کسی که حتی شک به رزاقیت خدا داشته باشد خائن و کافر است و در جهنم خلود خواهد داشت خائن به خدا یعنی چه ؟ یعنی چشمش به بنده ی ضعیف باشد که خود روزی خوار دیگری است در حالی که رزاق علی الاطلاق را فراموش کرده یا اصلا موثر نمی داند کفر یعنی همین کدام کفر بالاتر از این که غصه ی رزقی را که خدا ضمانت کرده و برای هر شی و جماد و نبات و انسان و جن معلوم است را بخورد این یعنی بیخودی خدا خدا می کنیم در حالی که کمترین قدرت خدا که رزاقیت است را منکریم آن وقت می خواهیم مارا بالا هم ببرند شما مواظب باش به چاهت نندازند بالا بردن پیش کش آقاجون سنگ خدا را اگر به سینه زدی یعنی بنشین زبانت را ببند آنکه دندان می دهد نان می دهد شما آدم ضعیف را خدا تا امروز روزی داده خانواده ات را روزی داده حالا می خواهد فرزندی هم خودش اراده کرده که خلق شود او هم خودش روزی خودش را دارد آقاجون در کار خدا فضولی نکن خودت را بفهمان که بفهم رزاق خداست تو کاره ای نیستی اصلا کاره ای نبودی خودت را آدم فرض کردی آدم فقط ولی الله الاعظم است او باید نگاهمان کند که آدم شویم آدمیت مقام انبیاست سرجایت بنشین روزیت را که خدا مقرر کرده بخور در کار صاحب اختیارت دخالت نکن نه کم بخواه نه زیاد چیزی را بخواه که او می خواهد آن وقت نگاهت می کند آقاجان ما ولی الله الاعظم و زیرو رو می شوی تو اولی و ابتدایی ترین چیز را که اعتماد به رزاقیت خداوند است کمیتت لنگ است می خواهی به معراج هم بروی بنشین آقاجان زبان ببند بساز خودت را آدم شدن را بخواه خیلی ها آدم از دنیا نمی روند مواظب باش تن پروری و تنبلی می کنیم باز هم خدا را بنده نیستیم عبادت ما هم شده تجارت به امید چیزی عبادت کردن که نشد آقاجون آقاجان ما دوشنبه ها و جمعه ها کارنامه ی ما را می بیند هر فکری از سرت بیرون آمد از دهانت خارج شد هر کاری کردی او می بیند پس ببین چه گونه ای ؟ استاد حق شناس
اینو یادت باشه : زندگی میدان جنگه ! جنگی بین خودت و نیروهای شیطانی درونت... اینه اصل زندگی..‌. کسی که میره به سمت خدا باید جهاد اکبر کنه. پس تفنگت رو زمین نذار... همیشه حواست جمع باشه... همیشه... باور کن جنگه... حواستو جمع کن رزمنده ! تا قبول نکنی در میدان جنگ هستی اصلا نمیتونی درک کنی خیلی چیزارو... 🍁🍂🍁🍂🍁
🌷دعای قرآنی که هم، نشانه بلوغ عقل وهم باعث قبولی اعمال وآمرزش است: 🌷.. رَبِّ أَوْزِعْنِيٓ أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِيٓ أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَىٰ وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِيٓ إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ (١٥)احقاف 🌷ترجمه:خدایا به من توفیق شکر نعمتهایت را وتوفیق عمل صالحی که ازمن راضی شوی عطاکن فرزندانم راصالح قراربده ازگناهان توبه میکنم وتسلیم توهستم 🌷درآیه بعدیعنی ۱۶ احقاف میگویدآنان که اینجوردعامیکنندگناهانشان رامیبخشیم وبهترین اعمالشان راقبول میکنیم 🌷نشانه رشد عقل، عشق به خداوتنفرازکفروگناه است: ...لَٰكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُولَٰٓئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ (٧)حجرات 🍁🍂🍁🍂
🌷۳چیز،تجارت لن تبور،پرسود وبی زیان است ۱.تلاوت قرآن،پیروی ازقرآن ۲‌.اقامه نماز ۳.دادن مال،آشکاروپنهان پاداش: اجرکافی واضافی: 🌷إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً يَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ لِيُوَفِّيَهُمْ أُجُورَهُمْ وَيَزِيدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِٓ إِنَّهُ غَفُورٌ شَكُورٌ.۳۰فاطر 🍁🍂🍁🍂🍁
و از تو می پرسند: زیبایی را کجا میشود یافت؟! به آنها بگو: در چهره آنانکه از خدا حیا می کنند...(:
⭕️ترس از مرگ 🔹تو که از مرگ می‌ترسی در واقع از خودت می‌ترسی، چون مرگِ هرکس همرنگ خود اوست؛ مرگ هرکس مانند آینه ای است که در وقت مرگ، چهره شخص را به خودش نشان می‌دهد. اگر چهره اش زشت و کثیف باشد، وقتی آن را ببيند ناچار از خودش وحشت می‌کند. 📕آشنایی با قرآن، ج ۷، ص ۷۰ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
مداحی_آنلاین_طلبکار_خدا_نباش_حجت.mp3
2.24M
♨️طلبکار خدا نباش 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
YEKNET_IR_آیت_الله_مجتهدی_مکر_و.mp3
2.81M
♨️مکر و حیله شیطان 👌 بسیار شنیدنی 🎤 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین سخنرانی های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
🌷 اميرالمؤمنين امام علی (عليه السلام) فرمودند : ✍ ضَمِنْتُ لِسِتَّةٍ الْجَنَّةَ رَجُلٌ خَرَجَ بِصَدَقَةٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ وَ رَجُلٌ خَرَجَ يَعُودُ مَرِيضاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ وَ رَجُلٌ خَرَجَ مُجَاهِداً فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ وَ رَجُلٌ خَرَجَ حَاجّاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ وَ رَجُلٌ خَرَجَ إِلَى الْجُمُعَةِ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ وَ رَجُلٌ خَرَجَ فِي جِنَازَةِ رَجُلٍ مُسْلِمٍ فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ‌. 👌 براى شش گروه ، بهشت را ضمانت مى‏كنم : 1⃣ کسی كه براى صدقه دادن از خانه خارج مى‏شود و در اين هنگام مرگش فرا مى‏رسد. 2⃣ کسى كه براى عيادت بيمار از خانه بيرون مى‏آيد و فوت مى‏كند. 3⃣ کسی كه براى جهاد در راه خدا از خانه خارج مى‏شود و به شهادت مى‏رسد. 4⃣ کسى كه براى انجام حجِّ خانه خدا بيرون مى‏آيد و ملك الموت جانش را مى‏ستاند. 5⃣ کسی كه براى بجا آوردن نماز جمعه از منزل خارج مى‏شود و مى‏ميرد. 6⃣ کسى كه براى تشييع جنازه مسلمانى از خانه خارج شده و فوت مى‏كند. 📚 مواعظ العددیة ، ص 189 ✨
💠خضوع امام حسن عسکری(علیه السلام)در مقابل تقدير خداوند متعال حضرت امام حسن عسكري(علیه السلام) در زندان خليفه‌ي عباسي بودند. آري، همان‌ها كه به اذن خدا مدير و مدبّر عالم هستند و نَفَس همه‌ي جانداران به دست آن‌هاست، بايد در مقابل تقدير خدا خاضع بشوند و خود را در اختيار انسان‌هاي رذل و كثيف و جاهل و نادان بگذارند و اگر زنداني‌شان كردند، تحمّل كنند. 🔹مردي به نام صالح بن وصيف زندانبانشان بود. جمعي نزد او آمدند و گفتند: چرا بر اين زنداني سخت نمي ‌گيري؟ گفت: چه كنم؟ من دو نفر از رذل‌ترين و شرورترين افراد را انتخاب كردم و بر او گماشتم تا بر او سخت بگيرند ولي چند روز بيشتر نگذشت كه اين‌ها اهل نماز و عبادت شدند.آن‌ها حرف او را باور نكردند. دستور داد آن دو نفر را آوردند. ديدند آثار عبادت در رفتار و گفتارشان پيداست.گفتند: ما شما را مأمور كرديم آن زنداني را آزار دهيد. گفتند: ما چه مي‌توانيم بكنيم درباره ‌ي كسي كه دائماً در حال ذكر و تسبيح خداست. وقتي به ما نگاه مي ‌كند بدن ما مي ‌لرزد، آن چنان كه اختيار از دست مي ‌دهيم و از خود بيخود مي‌شويم. اين گوشه ‌اي از تسلّطشان بر ارواح آدميان است كه به هنگام اقتضا، آن را بروز مي ‌دهند و با يك نگاه كوتاه، از رذل ‌ترين افراد انساني الهي مي‌سازند. 🔶يا صاحب‌الزّمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، عنايتي🔶 ما هم از عمق جان عرض مي‌كنيم : اي سيّد و آقا و مولاي ما،يا صاحب‌الزّمان، آيا مي‌شود نگاهي از آن نگاه‌هاي پر لطف و عنايت به قلب‌هاي ما بيفكنيد؟ ما هم به آن نگاه‌ها شديداً نيازمنديم؛ آن نگاهي كه رذل ‌ترين افراد را به خدا نزديك مي ‌كند. آيا مي‌شود عنايتي هم به ما بشود؟ ما كه يك عمر است سر به آستان نهاده‌ايم و عرض اخلاص و ادب مي‌كنيم.ما ناقص و جاهل و نادانيم، امّا شما اصول‌الكرم و قادة الامميد. شما حركت دهندگان تمام موجودات عالم به سوي كمالشان هستيد. از شما توقّع يك گوشه‌ ي چشم عنايت داريم. 🔹(اَغِثْنا وَ اَدْرِكْنا يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمان) 🔹 ⬛️شكنجه‌ي امام حسن عسكري(علیه السلام) آخرالامر، امام را از صالح ‌بن‌ وصيف گرفته تحويل زندان مردي خبيث به نام نحرير دادند. او به امام سخت مي گرفت؛ روزي همسرش گفت: تو نمي ‌داني چه كسي در زندان تو هست؟ او را نمي‌شناسي؟ اين قدر به او اذيّت و آزار نرسان. او از شدّت خباثت گفت: حالا كه تو چنين گفتي، من او را ميان بِرْكَة السِّباع، يعني جايگاه درّندگان،مي‌اندازم تا شيرها و پلنگها او را بخورند. پس از كسب اجازه از خليفه، امام را آوردند و داخل بركة السّباع كردند؛ به اين منظور ‌كه درّندگان آن‌حضرت را بدرند و از بين ببرند. پس از يك شبانه ‌روز، از نقطه‌اي كه مشرف به جايگاه درّندگان بود، تماشا كردند و ديدند امام مشغول نماز است و درّندگان گرداگرد آن‌حضرت حلقه زده و پوزه بر خاك نهاده ‌اند. خليفه از ماجرا با خبر شد. دستور داد تا بين مردم شايع نشده، امام را با احترام از بركه بيرون بياورند و بنابر نقلي، خود آن مرد خبيث را در ميان بركه انداختند و حيوانات او را دريدند و به سزايش رساندند. حبل متین ؛ شناخت ارکان دین ، شرح زیارت جامعه کبیره حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی جلد ۱ صفحه ۶۲ الی ۶۳
🍃⚘روایت_ظهور محمّد بن مسلم گويد:شنيدم امام باقر عليه السّلام مى‌فرمود:«خدا را پروا داشته باشيد و با پارسائى و كوشش در فرمانبردارى خداوند بر اين اعتقادتان يارى بجوئيد،كه بيشترين چيزى كه بر هر يك از شما رشك مى‌برند و حسادت میکنند از همان دينى است كه داريد ،آن وقتى كه در مرز آخرت قرار گيرد،و دنيا از او دست شويد، پس هر گاه بدان حدّ برسد خواهد دانست كه با نعمت و كرامت از جانب خداوند و مژده به بهشت روبرو است و از آنچه مى‌ترسيد در امان است،و يقين خواهد كرد كه آنچه بدان اعتقاد داشته همان حقّ‌ است و هر كس كه با دين او مخالفت ورزيده بر باطل بوده و هلاك‌شونده است پس بشارت باد شما را و باز بشارت و مژده باد شما را بدان چه مقصود شما است،مگر نمى‌بينيد دشمنان خود را كه بر سر نافرمانيهاى خدا با يك ديگر در جنگ و ستيزند،و پاره‌اى از ايشان به خاطر دنيا عدّه‌اى ديگر را مى‌كشند جدا از شما و شما در خانه‌هايتان بر كنار از ايشان در امن و آسودگى هستيد،و سفيانى براى شكنجه كردن دشمن شما براى شما كافى است،و او از نشانه‌هائى است كه به سوى شما است،علاوه بر اين آن فاسق وقتى خروج كند شما يك ماه يا دو ماه پس از خروجش همچنان به جاى خواهيد ماند و ناراحتى براى شما پيش نخواهد آمد تا آنكه او خلق بسيارى غير از شما را بكشد. يكى از اصحاب آن حضرت به او عرض كرد:هنگامى كه چنان شود ما خانواده و زن و فرزند خود را چه كنيم‌؟فرمود:مردان شما خود را از او پنهان مى‌كنند،كه خشم و حرص او متوجّه شيعيان ما است،و امّا زنان ان شاء اللّٰه تعالى ناراحتى و مشكلى بر ايشان پيش نخواهد آمد،گفته شد:پس مردان به كجا فرار كنند و از دست او بگريزند؟آن حضرت فرمود:هر كس از شما بخواهد بيرون شود به مدينه يا به مكّه يا به يكى از شهرهاى ديگر بگريزد،سپس فرمود:شما در مدينه چه خواهيد كرد با توجّه به اينكه سپاه آن فاسق قصد آنجا مى‌كند بنا بر اين شما را به مكّه توصيه مى‌كنم كه محلّ‌ گرد آمدن شما همان جاست.فتنۀ او به اندازۀ مدّت باردارى يك زن:يعنى نه ماه است و ان شاء اللّٰه از آن مدّت تجاوز نمى‌كند». الغیبة (للنعمانی) / ترجمه غفاری، جلد ۱، صفحه ۴۱۸
🌤️یا اباصالح المــهدے ادرکــنـــے ----------------------------------------------- ----------------------------------------------- ✅منتظر واقعی از شلوغی‌های آخرالزمان کلافه نمی‌شود! 🔹عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی : کسانی که سالها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» می گفتند چرا از ظهور مشکلات و نابسامانی‌ها کلافهاند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ این‌ها مقدّمه ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بی‌تابی و بی‌قراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند. ‏بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن خواهد بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگ‌تر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر میکند و جمعی جمع دیگر را لعنت میکند. 📚 منبع : کتاب مصباح‌الهدی ----------------------------------------------- ----------------------------------------------- الّلهُـــمَّ عَجِّــــلْ لِوَلِیِّکَـــــ الْفَـــــرَج
*اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَ بَرِحَ الْخَفآءُ...* ----------------------------------------------- ----------------------------------------------- ✨ *دعـــــای فــــــرج* ✨ ﴿ بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ﴾ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، یامُحَمَّدُ یاعَلِیُّ، یاعَلِیُّ یامُحَمَّدُ، اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ، یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمان،ِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی، السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یا اَرْحَمَ الرّاحِمین، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.️ ☀️امام جعفر صادق(علیه السلام): خداوند ۱۷۰ سال ظهور منجی بنی اسرائیل را به خاطر دعا و تضرع دسته جمعی آن ها جلو انداخت و مابقی غیبت منجی آنها را که حضرت موسی و هارون بودند را بر آنها بخشید. سپس فرمودند: شما شیعیان هم اگر مانند بنی اسرائیل با ضجه و گریه، دعای همگانی کنید خداوند فرج ما را خواهد رساند. اما اگر چنین نکنید این سختی، به نهایت مدّتش خواهد رسید..[۱] 📚[۱]-بحارالانوار؛ ج۵۲، ص۱۳۱ ----------------------------------------------- ✨اگر یڪ نفر را بہ او وصل کردے ✨براے سپاهَش تو سردار یارے ◀️زمینه سازی براے ظـهـور ✅قدمی براے ظـهـور برداریم ----------------------------------------------- اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ----------------------------------------------- ظهــ☀️ــور نــزدیــکـــــ است إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا وَنَرَاهُ قَرِيبًا ----------------------------------------------- اگر همه یڪدل و یڪصدا برای ظهور دعا ڪنیم، قطعاً، امر شریف ظهور به زودی محقق خواهد شد ----------------------------------------------- ----------------------------------------------- الّلهُـــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج
🌤️ یا أباصالح المـهـدے أدرڪنے ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ ✍️ناله امام صادق (علیه السلام) در فراق امام زمان (ارواحنافداه) از امام صادق (علیه السلام) چنین حالتی نقل شده که بر روی خاک نشسته... او همچون مادری جوان مرده با جگری سوخته و با اشک فراوان ناله می زدند و می فرمودند : ای سرور و سید من، غیبت تو خواب را از دیدگان من ربوده و دنیا را با تمام وسعتش بر من تنگ نموده و آرامش را از دل من گرفته.. مولای من غیبت تو مصیبت مرا همیشگی کرده.. 📗📙کمال الدین ؛ ۳۵۳ ⤴️اگر غیبت امام زمان در بیان حضرت صادق علیه السلام چنین با ناله و فراق است.. آیا وظیفه ما در این زمان چیست؟ ⬅️ارزش عبادت در زمان غیبت ☀️در روایتی که از امام صادق (علیه السلام) در مورد فضیلت عبادت در زمان حضور امام و در زمان غیبتِ امام سؤال شد.. حضرت فرمودند : عبادت شما در زمان غیبت امام با فضیلت تر است از کسی که در زمان حضور امام تبعیت خدا میکند... 📗📙 اصول کافی؛ ۱، ۳۳۳ ⤴️ارزش ایمان در این زمان به این است که مستقیم با امام زمانمان ارتباطی نداریم و از طرفی هجمه های شبهات از طرف دشمنان حضرت بسیار است.. و هنرمند واقعی کسی است که با این وجود دین و اعتقاد خودش را حفظ کند.. ‍ ⬅️غریبان آخر الزمان ☀️حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) فرمودند : اسلام غریبانه آغاز شد و به زودی غریب خواهد شد؛ پس خوشا به حال غریبان..! یکی از اصحاب پرسید: یا رسول الله! غریبان کیستند؟ حضرت فرمودند : کسانی که وقتی مردم فاسد می شوند، نیکوکار و صالح باقی می مانند. 📗📙کنزالعمال؛ روایت ۱۱۹۲ ☀️امام باقر (علیه السلام ) : کسی که بمیرد در حالیکه شناخت به امام زمانش دارد مانند کسی است که همراه قائم (علیه السلام) در زیر خیمه او زندگی می کرده 📗📙 اصول کافی ؛ ۱ ، ۳۷۲ ⤴️نکته قابل توجه، اگر دقت کنید در این روایت شناخت امام زمان را مساوی با زندگی با حضرت معرفی میکند، یعنی ما هرچه بیشتر حضرت را بشناسیم در واقع به همین اندازه به ایشان نزدیک شدیم، انگار که با ایشان زندگی می کنیم، با شناخت امام زمان، مسیرمان را پیدا می کنیم و به حقیقت بندگی خواهیم رسید. پس معرفتمان را به امام زمان (علیه السلام) بالا ببریم. ⬅️حدیثی شور انگیز : ☀️راوی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد : آقای من، چرا شما زیاد یاد سلمان فارسی میکنید؟ امام فرمودند : نگو سلمان فارسی، بلکه بگو "سلمان محمدی". آیا میدانی علت یاد زیاد من از سلمان چیست؟ راوی گفت: خیر امام فرمودند: بخاطر ۳ ویژگی و خصوصیتی که داشت.. ۱ـ مقَدَّم داشتنِ خواسته امیرالمومنین علیه السلام بر خواسته خودش، ۲ـ دوست داشتنِ فقرا و مقدم کردن آنان بر ثروتمندان، ۳ـ دوست داشتنِ علم و عُلما... 📗📙 بحار الانوار ؛ ۲۲، ۱۰ ⤴️یادآوری یادمان باشد ماهم می توانیم همان بشویم که امام زمان (علیه السلام)، زیاد یادمان کند که چنین خواصی خواهد داشت : 🔹دعای حضرت برای ما، 🔹قبولی اعمالمان اگرچه کم باشد، 🔹عاقبت به خیر شدن، 🔹عزّت و آبرو پیدا کردن، 🔹نورانیت قلبی پیدا کردن، 🔹دور شدن از وسوسه شیطان، 🔹کسب توفیقات زیاد، 🔹مورد شفاعت قرار گرفتن، و... ✅اگر امام زمانی باشیم، خوشا به حال کسانی که مصداق این حدیث باشند : ☀️پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بین اصحابشون فرمودند : بعد از شما گروهی خواهند آمد،که یک نفر ایشان اجر پنجاه نفر شما را دارد، بعضی از اصحاب عرض کردند: یا رسول الله..! ما در جنگهای بدر و اُحُد و حُنَین در رکاب شما بودیم و قرآن هم در زمان ما نازل شده.... چطور آنها از ما بهترند (و اجرشان بیشتر).؟ حضرت فرمودند : اگر شما به سختیها و حوادثی که ایشان (بخاطر دینداریشان) دچار میشوند، دچار شوید هرگز مانند آنها صبر نمیکنید.. 📗📙 دار السلام ؛ صفحه ۵۸۸ ⤴️ ببینید چقدر دینـداری و امــام زمــانـی بودن در این زمـــان با این همه هجمه های دشمن ارزش داره... ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ 🌤️اَلّلهُــمَّ ؏جــِّل ‌لِوَلیِّــڪَ الفــَرَج
14-aaqebat.mp3
462K
🔘 اگر دعایت مستجاب شود شهید میشوی ◾️ رَأَى صلى الله عليه و آله رَجُلًا يَدْعُو وَ يَقُولُ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ مَا تُسْأَلُ فَأَعْطِنِي أَفْضَلَ مَا تُعْطِي فَقَالَ: ( إِنِ اسْتُجِيبَ لَكَ أُهَرِيقَ دَمُكَ فِي سَبِيلِ اللَّه ) ◾️مردی در حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله چنین دعا کرد ( خداوندا من بهترین چیزی که از تو خواسته شده را میخواهم پس تو نیز بهترین چیزی را که عطا میکنی مرحمت فرما) پس پیامبر فرمودند اگر دعایت مستجاب شود خونت در راه خدا ریخته میشود. 📚مستدرك الوسائل ج‏١١ ؛ ص ١٣ ---------------------------- ✍ شهدای دفاع مقدس را با ذکر صلواتی میهمان کنیم.. (اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم) 🔰 استاد حسینی قمی ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نطق‌ طوفانی سید حسن نصرالله در دفاع از جمھوری اسلامی حقیقت این دولت و انقلاب حجت بن الحسن العسکری(عج) است باید ببینید راهپیمایی های بزرگ ملت ایران را باید ببیند تشییع چندین میلیون نفری حاج قاسم سلیمانی را شما(دشمنان انقلاب) دارید به سمت سراب می دویید
آیت الله بهجت ره: لذات این دنیا به طرفه العینی میگذرد ، دنیا سریع میگذرد ، زندگی و حیات آنجاست. برای آنجا مراقبت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍امام صادق عليه السلام فرمودند : نماز شب، انسان را خوش سيما، خوش اخلاق و خوشبو و روزى را زياد مى كند؛ [و زمينه]پرداخت بدهى را فراهم مى نمايد؛ غم و اندوه را از بين مى برد و چشم را نورانى مى كند. 📚ثواب الأعمال، ص ۴۲