eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴با اجازه ساواک! 👈به نقل از کانال جشنواره مقدس‌نما مهندس سجادی یکی از اساتید با سابقه و مسئولین فعلی انجمن می‌باشد. وی در شهریور۴۲ در فضای ملتهب بعد از قیام ۱۵خرداد، طی یک سخنرانی مورد بدگمانی ساواک واقع شده و دستگیر می‌شود. اما طبق دستور ریاست ساواک خراسان، پس از دادن تعهد، آزاد می‌شود: «در تحقیقات بعدی که بعمل آمده برای ساواک مسلّم شد جلسات مشارالیه صرفا جنبه دینی داشته و هیچگونه بحث سیاسی دربین نبوده و از طرفی نامبرده فوق تعهد نمود تشکیل جلسات بعد را با اجازه و اطلاع سازمان امنیت و شهربانی متشکل نماید. علیهذا خواهشمند است دستور فرمائید شخص فوق الذکر را بدون قید و شرط آزاد نمایند.» مهندس سجادی در آینده ثابت می‌کند که نه تنها حاصل تحقیقات ساواک مبنی بر سیاسی نبودن جلسه او کاملاً صحیح بوده، بلکه به تعهدی که به ساواک می‌دهد نیز کاملاً پایبند بوده. در سند دیگری که مربوط به آذر۴۵ است، آمده: ❗️«نامبرده جلساتی تشکیل می‌دهد و درآن برعلیه بهائیان بحث می‌کند ولی در امور سیاسی به هیچ‌وجه دخالتی نمی‌نماید ساواک از تشکیل جلسات مرتب بااطلاع است» 🦊 @antirobah
🔴نظر امام تغییر کرد، چون انجمن تغییر کرد! از آنجا که در رژیم پهلوی بهائیّت رشد روزافزون داشت و یکی از اصلی ترین اهدافش انحراف عقیدتی جامعه بود، مبارزه انجمن حجتیّه با بهائیّت در نگاه اوّل پسندیده به نظر می‌آمد. ❗️امّا به تدریج و به خصوص از حوالی آغاز دهه پنجاه، انحرافات فکری سران انجمن نسبت به مبارزه با رژیم شاه، آشکار و بیشتر میشد و اخبار آن بیش از گذشته به گوش می‌رسید. بر اساس این روند بود که حضرت امام خمینی(ره) نیز در ابتدا به انجمن اجازه استفاده از وجوهات دادند(صحیفه امام،ج۲،ص۲۹۹)، امّا پس از کمتر از یک سال آن را پس گرفته و در پاسخ به نامه آیت الله گرامی نوشتند: 📌 « ... راجع به شخصى که مرقوم شده بود جلساتش ضررهایى دارد از وقتى مطلع شده ‌ام، تأییدى از او نکرده‏ ام و انشاءاللَّه تعالى نمی‌کنم.» (صحیفه امام، ج۲،ص۳۵۷) 🦊 @antirobah
به نقل از پونز: 💠 از جذب بدون مدیریت و ساختار به چه چیز رسیدیم؟ ⭕️ زمانی که یک نهضت برای خود چارچوبی را اتخاذ می‌کند و ساختاری را ترسیم می‌نماید، در آن چارچوب لازم است تا رویش‌هایی را برای خود برگزیند اما دقیقا این رویش‌های تازه از جبهه مقابل را باید در کجا قرار داد؟ ⭕️ مثلا در جنگ هشت سال دفاع مقدس، با وجود اینکه نیروهای اطلاعاتی ما می‌دانستند که شیعیان عراقی مخالف جنگ با ایران هستند، اما به زور وارد میدان شدند و اسیر می‌شدند، سپاه چه طرحی برای سازماندهی آنها داشت؟ ⭕️ آیا جریان سپاه بدر، تریبون‌دار نهضت امام خمینی شد یا در اندازه خود و در جایگاه خود تلاش کرد تا به اسلام و انقلاب خدمت کند و در همین میان نیز شهدای بزرگواری را تقدیم اسلام نمود. ⭕️ آیا در عرصه فرهنگی نیز باید با همین تاکتیک هوشمندانه حرکت کرد یا اینکه ، ، و نهادهای متکثر دیگر به بهانه جذب جریان انقلابی را منکوب کنند و در فضای دیگر به دنبال جذب باشند؟ ⭕️ مهمترین ویژگی تشکیلات انقلابی، هیئت انقلابی و مداح طراز انقلابی چه چیزی است و آیا برای جذب افراد به یک ساختار و سازوکار رسیدید یا با برداشت‌های شخصی‌تان پیش می‌رود؟ ⭕️ آیا خودتان را رجال و عقول درجه یک می‌دانید و هر کسی را که خلاف شما فکر کرد، امر برایتان مشتبه می‌شود؟ ⭕️ جریان مداحانی که این روزها هیئت‌ها را تبدیل به پارتی کردند، تا چه اندازه با شما همراه شدند؟ کسی نیست که میکروفون از بعضی مداحان خوش صدا ولی خارج از مسیر اهل بیت بگیرد و بگوید که خواندن بلد نیستی، نخواندن که بلدی! ⭕️ این روزها بستر تشکیلات انقلابی به سمت ضعف می‌رود، چرا که هیچ کسی متولی نیست و همه فراموش کرده‌اند که جریان انقلاب نیاز به شبکه و تشکیلات درست دارد. ⭕️ آقایان مسئول! شما عرضه مدیریت نیروهای انقلابی را نداشتید، شما هنوز نتوانستید بچه‌های انقلابی را دور یک میز جمع کنید، جذب‌تان پیش کش! مگر اینکه دنبال کیف کش و کفش جفت کن باشید که باید پناه به خدا برد! ⭕️ بسیج کرور کرور نیروهای انقلابی را از دایره خود بیرون می‌کند، هیچ امکانات اولیه‌ای در اختیار این نیروها قرار نمی‌دهد اما به یک مداح مسئله‌دار تریبون می‌دهد و شروع این قصه با هیئت فاطمیون کلید خورد و ریشه‌های آن قطعا به ماجرای نفوذی می‌رسد که ما در مدرسه توحید شاید بدان برسیم. ⭕️ سوال اینجاست! بچه‌هایی که دلشان در گرو انقلاب است، چرا در مقابل اتفاقات مختلف ساکت نشستند و امربه معروف نمی‌کنند؟ آینده فکری و فرهنگی فرزندان‌مان را دریابیم. 🦊 @antirobah
🔴هر که میخواهی باش! شهید آیت الله دستغیب(ره): «هرعمامه سری ڪه از رهبر مڪرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یڪ رهبر. امام یڪی نائب امام هم یڪی. دیگری هیچ تقدّم ندارد. همه باید فرمان ببرند.. یڪ نفر میزان است. تعدّدذغلط است. مکرر گفته‌ام حسن(ع) وحسین(ع) یڪی‌شان امام بود. حسن(ع) امام، حسین(ع) مأموم. هیچ وقت حسین(ع) تا حسن(ع) بود در عرض نبود، تابع تابع. هر چه بهش می‌گفتند، می‌گفت هرچه حسن(ع) بفرماید. دو تا امام نمی‌شود. دو تا نائب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یڪی و آن هم معیّن است.. وای به ملّتی ڪه از رهبر الهی خود فاصله بگیرد. هلاڪ و طعمه دشمن است. الآن آمریڪا و انگلیس و شوروی در ڪمین‌اند.. ڪیست ڪه این ناله مرا به گوش عمامه به سرها برساند؟ هر ڪسی می‌خواهی باش! خودت را مجتهد می‌دانی؟ مقدمات خوان می‌دانی؟ برتو واجب است امروز تبعیت از یڪ نفر. تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی. تمام باید تبعیّت ڪنند. دانشجویان عزیز، مواظب باشید گرگ‌ها شما را از رهبر الهی جدایی نیندازند. شما را طعمه خودشان قرار ندهند. تمام این تفرقه‌ها وسیله پیشرفت دشمن است.» (شاهد یاران، ش۵۳، ص۱۰۰) 🦊 @antirobah
🔴گاهی ما طلبه‌ها اشتباه می‌کنیم؛ قطب‌نمای ما درست کار نمیکند...❗️ اینکه ما میگوییم روحانیون - حالا روحانیونی که درگیر کار سیاسی هم نیستند؛ روحانی است، مدرّس است، پیش نماز است، مشغول یک شأنی از شئون روحانی است - سیاسی باشند، یعنی چه؟ این، آن نکته‌ی اساسی است؛ یعنی قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد. من همیشه به دانشجوها و طلبه‌ها میگویم، به شما هم عرض میکنم، و این به همه‌ی روحانیت مربوط میشود: باید سیاسی باشید؛ منتها نه به معنای ورود در باندها و جناحهای سیاسی؛ نه به معنای ملعبه و آلت دست شدن این یا آن حزب یا گروه سیاسی، یا سیاست‌بازان حرفه‌ای؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معنای آگاهی سیاسی، قدرت تحلیل سیاسی، داشتن قطب‌نمای سالم سیاسی که جهت را درست نشان بدهد. گاهی ما طلبه‌ها اشتباه میکنیم؛ قطب‌نمای ما درست کار نمیکند و جهت‌یابی سیاسی را درست نشان نمیدهد. این، چیزی نیست که به خودی خود و یک شبه به وجود بیاید؛ نه، این مُزاولت در کار سیاست لازم دارد؛ باید با مسائل سیاسی آشنا شوید، حوادث سیاسی کشور را بدانید و حوادث سیاسی دنیا را بدانید. طلبه‌ها امروز به اینها نیاز دارند. یک گوشه‌ای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثه‌ای، پیش‌آمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند. ما مرجع مردم هم هستیم؛ یعنی مورد مراجعه‌ی مردمیم و اگر خدای نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزی که مطلوب دشمن است بر زبان ما جاری بشود، ببینید چقدر خسارت وارد میکند. ⚠️بنابراین، یک وظیفه‌ی مهمی که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است. کناره‌گیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست. 📚بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان٨۵/٠٨/١٧ 🦊 @antirobah
لغزش در باور! یکی از طرق مبارزه انجمن حجتیه با بهائیت، نفوذ در تشکیلات این فرقه بود. انجمن با استفاده از روش‌های پوششی، برخی از نیروهایش را به درون جلسات بهائیان میفرستاد تا بدین طریق کسب اخبار و اطلاعات نماید. این در حالی بود که دو خطر بزرگ، جوانان نفوذی را تهدید میکرد: فساد اعتقادی و فساد اخلاقی!! در طول سالهای مبارزه انجمن با بهائیت، اندکی از جوانان انجمن دچار لغزش و یا انحراف در باورها شده و یا به دام فساد اخلاقی بهائیان گرفتار شدند! یک نمونه از این امر را میتوانید در کتاب خاطرات احمد احمد، ملاحظه فرمایید. 🖍 طراح اثر: علیرضا کریمی مقدم 🦊 @antirobah
💢 آیا نرم‌افزارها هم به‌مثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟ 👈 نظر درباره استفاده از پیام‌رسان خارجی 📝 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29126#13 💢 حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب می‌شود تحت عنوان «اعانه‌ی ظالم» شامل اینجا نیز می‌شود؛ یعنی ما با خریداری یک نرم‌افزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که این کالا سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار و این توصیه‌‌ای که گفته‌اند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرم‌افزارها هم می‌شود و باید از نرم‌افزار داخلی استفاده کنید. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به اوضاع نا به سامان فضای مجازی در کشور 🔘 امیدواریم که مسئولینی انسان و مومن بتوانند برای نسل‌های آینده‌ساز کشور کاری کنند. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد. می آید آن تک سوار آخر به دنبال مرقد مادر... 🦊 @antirobah
یکی از طلبه‌ها در دیداری از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!» و شهید صدر پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند؟!» السيرة والمسيرة في حقائق و وثائق، ج‏٢، ص٢٨٩ 🦊 @antirobah
⚠️ سخن‌نگاشت | بر گرسنگیِ گرسنگان و سیریِ اغنیا اعتراض کنید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرح حدیثی از امام صادق (ع): 🔹️ خدای متعال عهد و پیمان گرفته از علما ــ علما هم فقط به معنای فقها نیست ــ از دانشمندان، دانایان، زبدگان، نخبگان جامعه که بر گرسنگیِ گرسنگان و سیری و پُریِ سیران و اغنیا صبر نکنند، اعتراض کنند. یک ظالمِ ثروتمندِ شکمِ پُری و مظلوم گرسنه‌ای را اگر دیدند [اعتراض کنند]. ۹۷/۱۲/۱۹ 🦊 @antirobah
📡كليپ صوتی| امام صادق و داعیه تشکیل حکومت اسلامی 🏴رهبر انقلاب: امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود. 🦊 @antirobah 📡بشنويد👇
⚠️شبهه در مرجعیت 🦊 @antirobah
⛔️مکتب نجف، تریبون رسمی فرقه‌ی یمانی دروغین در بیانیه‌ای، انجام مناظره را ممنوع اعلام کرد! در بخش هایی از این بیانیه چنین آمده: لا يحق لأي شخص عقد مناظرة باسم الدعوة المهدوية المباركة إلا بإذن خاص من مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً، و كل مناظرة أو حوار غير مأذون من المكتب المبارك، لا نلتزم به ولا يمثلنا بشيء ابداً. الدعوة المهدوية لها قانون ثابت بخصوص المناظرات الرسمية، وهو أن عقد المناظرات الرسمية تكون مع الجهات الرسمية المشهورة أو من يمثلها بتخويل رسمي معلن. فسواء كانت الجهة التي تطلب المناظرة؛ إسلامية(شيعة وسنة) أو مسيحية أو لا دينية؛ فعليها أن تتفق أولاً مع مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً ... /دعوت شوم 🦊 @antirobah
🔰جنایات ابلهانه 🔹شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. 📅 امام خمینی(ره) | ۹ تیر ۱۳۶۰ 🦊 @antirobah
🔴مخالفت با نهضت از ابتدا! فعّالیّت‌های انجمن حجتیّه در حدود ده سال آغازین، در کلّ قابل دفاع بود. امّا از آغاز نهضت امام، شیخ محمود حلبی(مؤسس انجمن) به بهانه هایی همچون تقیّه در برابر رژیم و یا اشتغال به مبارزه با بهائیّت، نه تنها با نهضت همکاری ننمود، بلکه به تدریج ابراز مخالفت نمود. به عنوان نمونه، شیخ محمود حلبی در ماجرای لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی از جانب امام دعوت به موضعگیری شد، امّا سکوت کرد! بر علیه قیام ۱۵ خرداد سخنرانی نمود و پس از تبعید امام، برای دولت و مسئولین امنیّتی (ساواک) دعا کرد!! 📕 (آیت‌الله جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، ص۲۷) 🦊 @antirobah
🔘انزوا و کناره گیری ممنوع ♻️ ماهیت حوزۀ تراز با اشراف عالمانه بر مسائل روز در عرصه ملی و بین المللی عجین است. تلاش برای تاثیرگذاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از بایسته هایی است که برکات زیادی برای جوامع بشری به ارمغان خواهد آورد. ♻️ منظومۀ فکری سرشار از ستاره هایی است که نور آنها ما را از طرفی به سمت بصیرت افزایی آحاد جوامع بشری در راستای افشای ماهیت خباثت بار استکبار جهانی و از سویی دیگر به سمت ترویج اسلام سیاسی سوق می دهد. ♻️ اگر چه ورود در این عرصه باعث کینه توزی دشمنان علیه می شود؛ اما از چنین دشمنی هایی واهمه ندارد و با کسب عزت و احترام از درگاه خداوند متعال، هرگز از رسالت انقلابی خود دست بر نخواهد داشت. ♻️ولِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ وَلٰكِنَّ المُنافِقينَ لا يَعلَمونَ 📝رحا 🦊 @antirobah
⭕️ زندگی دلیل می‌خواهد 💢 یکی از بزرگترین مشکلات قشر مذهبی جامعه ما در برخورد و مواجهه با اتفاقات مختلف، این است که اجازه تجربه به نسل بعد از خود را نمی‌دهد و توقع دارد تا نسل بعدی مکتب نرفته و خط ننوشته نگاری باشد که به غمزه مسئله آموز صد مدرس بشود. 💢 وقتی توقع پیامبری از نسل بعدی داشته باشیم و برای امر تربیت؛ مدیریت گفتار، برخورد و ساختار بینشی را حفظ نکنیم، آرام آرام نسلی بی تفاوت، بی‌گرایش و خسته از برخوردهای سخت و تکراری بارآوردیم که از ما دور می‌شوند. 💢 نسل تربیت یافته در مکتب فکری ما، زمانی که فاصله گرفت و گفتمان انقلاب اسلامی را پله پله نیاموخت، دلزده می‌شود و فضا را خالی می‌کند و این یعنی از بین رفتن بزرگترین سرمایه اجتماعی! 💢 حالا من!به عنوان مسئول و متولی نهاد بالادستی برای اینکه بخواهم هیبت خود را حفظ کنم، از آرمان‌هایم کوتاه می‌آیم و برای پر کردن این خلاء از تکنیک استفاده می‌کنم و این شروع سقوط گفتمانی است. 💢 هر گاه سرمایه اجتماعی یک جامعه بیشتر از آنکه محصول باشد، محصول جذب بشود، خروجی آن شترگاوپلنگی است به نام شترمرغ که وقتی از او بخواهی که تخم کند، می‌گوید که شتر است و چون بخواهی که بار ببرد، زبان می‌گشاد که مرغ است. 💢 در نتیجه عدم توجه به آینده به همراه نداشتن ادبیات گفتمانی در فضای تبلیغ در عرصه جنگ نرم و شناختی سبب می‌شود که بانگ رحیل را بازخوانی کنیم، این عاقبت مجموعه‌های فرهنگی فشل به خصوص در خواهد بود. اتفاقی که اگر برادران ما در سپاه عاقل باشند و با چشمانی باز ببینند، متوجه می‌شوند که رخ داده است. 💢 زندگی دلیل می‌خواهد و مسیر؛ مربی وظیفه‌اش ارائه این دو به متربی است. مربی زمانی به وظیفه‌اش می‌تواند عمل کند که فکر همه چیز را بکند. اقتصاد، زندگی آینده و ... ما چقدر دلیل‌هایمان برای زندگی خوب انقلابی را به نسل بعد منتقل کردیم؟ آیا توان گفت‌وگو را از دست دادیم و به منولوگ رسیدیم و اصلا همدیگر را نمی‌فهمیم یا اینکه برای رسیدن به راه تلاش می‌کنیم. 📝پونز 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 (ره): همه نیروها، در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص (ع) هستند. 🔅 امیدواریم که این بر اسلامیت خود باقی باشد تا ظهور حضرت تا ما مسائل را در محضر ایشان حل کنیم. 🦊 @antirobah
⚡️رابطه انجمن حجتیه و سازمان مجاهدین 🔶‌‏عده‌ای از بچه‌های سازمان مجاهدین، قبلا در انجمن حجتیه بودند.‏ افراد فعالشان در‌‎ ‌‏سازمان یارگیری شدند.‏ ‌‏مبارزه آنغها به این شکل بود که مثلا پپسی نمی‌خوردند. کانادا‌‎ ‌‏می‌خوردند. 🔸‌‏انجمنی ها می‌گفتند: وقتی ما می‌خواهیم با بهائیت مبارزه و مباحثه‌‎ ‌‏کنیم، لباس‌های نیکو می‌پوشیم، کراوات می‌زنیم، ادکلن مصرف می‌کنیم تا‌‎ ‌‏نگویند این‌ها مرتجع هستند.‏ 🔸‌‏از بعضی جهات سازمان هم مثل انجمن عمل می‌کرد. مثلا می‌گفتند‌‎ ‌‏ما باید علم مارکسیسم را بخوانیم، چون تنها راه مبارزه را مارکسیست‌ها‌‎ ‌‏دارند. آمدند علمش را بیاموزند، اعتقاداتشان را هم از دست دادند.‏ 🔸‌‏اعتقاداتشان این بود که جوهر مبارزه ما سه گروه است. اول سلطنت،‌‎ ‌‏بعد صهیونیسم و بعد هم امپریالیسم. هر کس با هر ایده‌ای با این سه‌‎ ‎گروه مبارزه کند، دوست ماست. به همین دلیل کسی جرأت نداشت در‌‎ ‌‏زندان با مارکسیست‌ها بحث کند. می‌گفتند: ما دشمن مشترک داریم و نباید‌‎ ‌‏با هم درگیر شویم تا دشمن سوء استفاده کند.‏ 🔸‌‏اگر کسی در زندان با مارکسیست‌ها مخالفت می کرد، طرد می‌شد.‏ 📙کتاب خاطرات اسدالله تجریشی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی - گروه تاریخ (تدوینگر)، تهران، ۱۳۸۷، ص۶۶ ‌‏ 🦊 @antirobah
❗️دیدگاه اخباری‌زده‌ی انجمن حجتیه از قديم الايام افرادي بوده و هستند که به منظور حفظ جايگاه رفيع ائمه اطهار عليهم السلام در کسب معرفت، به اشتباه کساني را که حرفي جديد در حوزه معارف ديني - ولو با پايبندي تام و تمام به نقل - مي‌‌زدند کافر و نجس معرفي مي‌‌کرده‌اند. علي الخصوص فلاسفه و عرفاي اسلامي آماج اصلي اين هجمه‌‌ها از سوي اخباريون بوده‌اند. تلاش اخباريون و همفکران آنان از جمله و عموماً بر اين بوده است که به ظاهر متون اسلامي عمل بکنند و تاجاي ممکن از شناسايي منشأ صدور احکام پرهيز کنند. به همين دليل حکمي که حضرت امام رضوان الله تعالي عليه درباره عدم حرمت شطرنج صادر فرمودند بعضا مورد طعن اين طيف قرار گرفت، در حالي که استدلال حضرت امام رضوان الله تعالي عليه اين بود که ائمه اطهار با يک تکه چرم و چند تا مهره مشکلي ندارند، بلکه مصلحت عدم ترويج قمار در جامعه اسلامي بوده است که باعث تحريم شطرنج شده است. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اسلام دست ما افتاده، و مع الاسف بعضی از ما‌ با او بازی می‌کنند! 🎙 : 💬 اگر ما اسلام را بر خلاف آن طوری که هست نمایش بدهیم به خارج، این شکست اسلام هست. نه یک معصیت، قضیه معصیت نیست. این از سیدالشهدا کشتن بدتر است! سیدالشهدا برای اسلام خودش را به کشتن داد. 🦊 @antirobah
🔴اگر «انسان کامل» نمی‌توانیم باشیم لااقل «انسان متعادل» باشیم 🔹اشتباه نکنیم که فقط یک ارزش را بگیریم و ارزش‌های دیگر را فراموش کنیم. ما نمی‌توانیم در همه ارزش‌ها قهرمان باشیم، ولی در حدی که می‌توانیم، همه ارزش‌ها را با یکدیگر داشته باشیم. 🔸اگر «انسان کامل» نیستیم، بالاخره یک «انسان متعادل» باشیم. آن وقت است که ما به صورت یک مسلمان واقعی در همه میدان‌ها در‌می‌آییم. 📚شهید مطهری، انسان کامل، ص۵۰ 🦊 @antirobah