eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در دین ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
آنتی روباه
5⃣نمونه‌هایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 📘در کتاب اسرارالشهاده نوشته است که در کربلا يک ميليون
6⃣نمونه‌هایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 🔹اربعين [که] مي‌‌‌‌‌رسد، همه مردم اين روضه را گوش مي‌‌‌‌‌کنند که اسرا از شام که برمي‌‌‌‌‌گشتند، آمدند به کربلا و در آنجا با جابر ملاقات کردند، امام زين العابدين با جابر ملاقات کرد، در صورتي که اين مطلب جز در کتاب لهوف که آن هم خود سيد بن طاووس در کتابهاي ديگرش آن را تکذيب کرده و لااقل تأييد نکرده است، در هيچ کتابي نيست و هيچ دليل عقلي هم قبول نمي‌‌‌‌‌کند. 🔹ولي مگر مي‌‌‌‌‌شود اين را از مردم گرفت. در اربعين تنها موضوعي که مطرح است موضوع زيارت امام حسين است چون اولين زائرش جابر بوده است و در اين روز زيارت امام حسين سنت شده است. 🔹اربعين‌‌‌‌‌ جز موضوع زيارت امام حسين هيچ چيز ديگري ندارد، موضوع تجديد عزاي اهل بيت نيست، موضوع آمدن اهل بيت به کربلا نيست، اصلًا راه شام از کربلا نيست، راه شام به مدينه از خود شام جدا مي‌‌‌‌‌شود. 🔹باز هم اگر بخواهم نمونه ذکر کنم هنوز نمونه‌‌‌‌‌هايي دارد. اگر جلسه بعد وقت کردم باز از اين نمونه‌‌‌‌‌ها عرض مي‌‌‌‌‌کنم؛ اگر ديدم مجالي نيست، مي‌‌‌‌‌پردازم به تحريفهاي معنوي، ديگر تحريفهاي لفظي را کوتاه مي‌‌‌‌‌کنم. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۸• 🦊 @antirobah
📙وَ لا تَسُبُّو الَّذینَ.... 🔖پاسخ قرآن و سنت به شبه‌افکنی‌های 🦊 @antirobah
📓غنای تاریخی واقعه‌ی عاشورا 📖غناي حادثه کربلا از نظر نقلهاي معتبر آن چيزي که بيشتر دل انسان را به درد مي‌‌‌‌‌آورد اين است که اتفاقاً در ميان وقايع تاريخي، کمتر واقعه‌‌‌‌‌اي است که از نظر نقلهاي معتبر به اندازه حادثه کربلا غني باشد. 📖من در سابق خيال مي‌‌‌‌‌کردم که اساساً علت اينکه اين همه دروغ اينجا پيدا شده است اين بوده که وقايع راستين را کسي نمي‌‌‌‌‌داند چه بوده است؟ بعد که مطالعه کردم، ديدم اتفاقاً هيچ قضيه‌‌‌‌‌اي در تاريخ- در تاريخهاي دور دست مربوط به مثلًا سيزده يا چهارده قرن پيش- به اندازه حادثه کربلا تاريخ معتبر ندارد. 📖معتبرين مورخين اسلامي از همان قرن اول و دوم قضايا را با سندهاي معتبر نقل کردند و اين نقلها با يکديگر انطباق دارد و به هم نزديک است؛ و قضايايي در کار بوده است که سبب شده است جزئيات اين تاريخ بماند. 📖يکي از چيزهايي که سبب شده که متن اين حادثه محفوظ بماند و هدفش شناخته بشود اين است که در اين حادثه خطبه زياد خوانده شده است. خطبه در آن عصرها حکم اعلاميه را در اين عصر داشت. 📖همين طوري که در اين عصر در وقايع، مخصوصاً در جنگها، اعلاميه‌‌‌‌‌هاي رسمي بهترين چيز است براي اينکه متن تاريخ را نشان بدهد، در آن زمان هم خطبه چنين بوده است. 📖خطبه زياد است، چه قبل از حادثه کربلا چه در خلال حادثه کربلا و چه خطبه‌‌‌‌‌هايي که بعد اهل بيت در کوفه، در شام و در جاهاي ديگر ايراد کردند و اصلًا هدف آنها از اين خطبه‌‌‌‌‌ها اين بود که مي‌‌‌‌‌خواستند به مردم اعلام کنند که چه گذشت و قضايا چه بود و هدف چه بود؟ اين يکي از منابع؛ يعني خودش انگيزه‌‌‌‌‌اي بوده است که قضايا نقل شود. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۹• 🦊 @antirobah
• آب را با دشمنان تشنه قسمت مى‌كند • عزّت و آزادگى بين تا كجا دارد حسين ✓ 🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: برخی مطالبی که در مجلس عزا بیان می‌شود یا اثبات نشده یا از منابع ضعیف نقل می‌شود، وظیفه م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : آیا تغییر بعضی از روش‌های عزاداری از قبیل بدعت و تحریف و مانند این، عناوین ممنوعه هست یا حتی ابداع روش‌های جدیدتر هم جایز است؟ 7⃣ قسمت هفتم از مجموعه تصویری (علیه‌السلام) 🦊 @antirobah
1⃣ 👈يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيزى را كه مى‌خواهند ازدحام جمعيت است. 👈اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مى‌خواهيم سان بدهیم؟ مگر ما مى‌خواهيم رژه برويم؟ هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است. 👈 حالا اگر گوينده در مقابل اين نقطه ضعف قرار بگیرد، چه بكند؟ اگر بخواهد با اين نقطه ضعف مبارزه كند، حقايق را به مردم بگويد، با تحريفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعين كه از جمع شدن دور يكديگر و از شلوغ شدن و از اينكه خودشان را زياد ببينند خوششان مى‌آيد، جور درنمى‌آيد. و اما اگر بخواهد به همین نقطه ضعف بیاندیشد و فقط در اين فكر باشد كه ما چه كار بكنيم كه جمعيتِ بيشتر جمع بشود. 👈اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مى‌گيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهره‌بردارى كنم، به عبارت ديگر روى دوش اين جمعيت سوار بشوم، حالا كه اينها اين قدر احمق و نادان هستند و چنين نقطه ضعفى دارند، من هم از همين نقطه ضعف استفاده كنم؟ يا على‌رغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه اجتماع مى‌شود يا اجتماع نمى‌شود. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۱۱۵• 🦊 @antirobah
✂️ و مثل دو لبه قیچی آتش افروزی می کنند... 🦊 @antirobah
• و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهر ها و نامی است در میان نام ها • نه، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست" 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• از صحبت‌های آقای معلوم میشود چرا انقدر دشمن به دنبال تخریب هئیت‌‌هاست! • باید ویژگی‌های را دانست مثل هئیتی که پژوهشکده دارد و برای اشعارش فکر می‌کند..‌. 🦊 @antirobah
آنتی روباه
1⃣ #نقاط_ضعف_مجالس_عزادارى 👈يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيز
2⃣ 👈نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى؛ اين مسأله شور و واويلا بپا شدن است. 👈بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست، بايد مجلس از جا كنده بشود، بايد شور و واويلا بپا بشود! من نمى‌گويم مجلس از جا كنده نشود، من مى‌گويم اين نبايد هدف باشد. 👈من مى‌گويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند، بدون اينكه جعلى بكند، بدون اينكه تحريفى بكند، بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمى‌شناسد چون وجود نداشته‌اند. 👈بدون آنكه براى امام حسين فرزندانى ذكر كند كه چنين فرزندانى در دنيا وجود نداشته‌اند، بدون اينكه براى امام حسين دشمنانى در كربلا با نام و نشان بسازد، كه اصلًا چنين كسانى وجود نداشته‌اند، اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛ ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟ دروغ بگوييم؟! 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۱۱۵• 🦊 @antirobah
🔍 جهت‌شناسی ایدئولوژی بهائیت 🔘 جهت‌گیری کلی ایدئولوژی فرقۀ بهائیت جدا ساختن ملت ایران از نهاد روحانیت و مرجعیت و مشغول ساختن آنان به اصولی بدعت‌گونه در مذهب تشیع است. 🔘 جداسازی ولایت از مرجعیت و دین از سیاست؛ آزادی فحشا و بی‌بند و باری و... پیوستن به مکاتب غیر دینی و سکولار و در نتیجه نفوذ بیشتر استعمار در ایران را ممکن می‌سازد. 📝 محمد ملک‌زاده| نشریه فرهنگ پویا •شماره ۷• 🦊 @antirobah
• بر من بتاب و جان مرا غرق نور کن • از مشرق دلم به نگاهی ظهور کن • چشم امید من به دو تا قطره اشک بود • این چشمه خشک مانده، تو آن را نمور کن... 🦊 @antirobah
شما قالتاق هستید‼️ "ولایی‌های بی‌دین" 🦊 @antirobah
⛔️عوامل تحریف واقعه‌ی عاشورا 💢اغراض دشمنان «۱» 🔻عاملهاي تحريف بر دو قسم است. يک نوع از عاملهاست که عاملهاي عمومي است، يعني به طورکلي در تواريخ دنيا اين عوامل وجود دارد و تواريخ را دچار تحريف مي‌‌‌‌‌کند، اختصاص به حادثه عاشورا ندارد. 🔻مثلًا هميشه اغراض دشمنان خود يک عاملي است براي اينکه حادثه‌‌‌‌‌اي را دچار تحريف کند. دشمن براي اينکه به هدف و غرض خودش برسد، تغيير و تبديلهايي در متن تاريخ مي‌‌‌‌‌دهد و يا توجيه و تفسيرهاي ناروايي از تاريخ مي‌‌‌‌‌کند که اين مطلب نمونه‌‌‌‌‌هاي زيادي دارد و من نمي‌‌‌‌‌خواهم از نمونه‌‌‌‌‌هاي آن بحثي کرده باشم. 🔻همين قدر عرض مي‌‌‌‌‌کنم که در حادثه کربلا هم اين نوع از عامل دخالت داشت، يعني دشمنان در صدد تحريف نهضت حسيني برآمدند. همان طوري که در دنيا معمول است که دشمنان، نهضتهاي مقدس را به افساد و اخلال و تفريق کلمه و ايجاد اختلاف و امثال اينها متهم مي‌‌‌‌‌کنند، حکومت اموي خيلي کوشش کرد براي اينکه چنين رنگي به نهضت حسيني بدهد. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۷۳ و ۷۴• 🦊 @antirobah
آنتی روباه
⛔️عوامل تحریف واقعه‌ی عاشورا 💢اغراض دشمنان «۱» 🔻عاملهاي تحريف بر دو قسم است. يک نوع از عاملهاست که
⛔️عوامل تحریف واقعه‌ی عاشورا 💢اغراض دشمنان «۲» 🔻از همان روز اول چنين تبليغاتي شروع شد. مسلم که به کوفه آمده بود، يزيد ضمن ابلاغي که براي ابن زياد براي حکومت کوفه صادر مي‌‌‌‌‌کند، اين گونه مي‌‌‌‌‌نويسد: «مسلم پسر عقيل به کوفه آمده است و هدفش اخلال و افساد و ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان است، پس برو و او را سرکوب کن». 🔻وقتي هم که مسلم گرفتار مي‌‌‌‌‌شود و او را به دارالاماره ابن زياد مي‌‌‌‌‌برند، ابن زياد همين جمله‌‌‌‌‌ها را به مسلم مي‌‌‌‌‌گويد: «پسر عقيل! تو را چه شد که به اين شهر آمدي؟ مردم وضع آرام و مطمئني داشتند. آمدي در اين شهر آشوب کردي، ايجاد اختلاف کردي، فتنه‌‌‌‌‌انگيزي کردي». 🔻مسلم هم مردانه جواب داد، گفت: اولًا آمدن ما به اين شهر ابتدائي نبود. مردم اين شهر از ما دعوت کردند، نامه‌‌‌‌‌هاي فراوان نوشتند، نامه هايشان هست و در آن نامه‌‌‌‌‌ها نوشتند که پدر تو زياد در سالهايي که در اينجا حکومت کرده است نيکان اين مردم را کشته است، بدان را بر نيکان مسلّط کرده است، انواع ظلمها و اجحافها به مردم کرده است؛ 🔻از ما دعوت کرده‌‌‌‌‌اند براي اينکه عدالت را برقرار کنيم، ما براي برقراري عدالت آمده‌‌‌‌‌ايم؛ از پيش خودمان هم نيامده‌‌‌‌‌ايم، مردم هم ما را براي اين منظور خواسته‌‌‌‌‌اند. 🔻بعد هم حکومت اموي براي اينکه [در اين واقعه‌‌‌‌‌] تحريف معنوي کرده باشد، از اين جور قضايا زياد گفت، ولي به اصطلاح نگرفت، يعني تاريخ اسلام تحت تأثير اين تحريف واقع نشد. 🔻شما يک نفر مورخ و يک نفر صاحب نظر را در دنيا پيدا نمي‌‌‌‌‌کنيد که اين گونه اظهار نظر کرده و گفته باشد حسين بن علي، العياذ بالله، قيام نابجايي کرد، آمد تا کلمه مردم را تفريق کند، اتحاد را از ميان ببرد؛ خير، اين تحريف اثر نکرد که نکرد. 👈پس دشمن نتوانست در حادثه کربلا تحريفي ايجاد کند. در حادثه کربلا با کمال تأسف هرچه تحريف شده است، از ناحيه دوستان است. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۷۴• 🦊 @antirobah
• یک لحظه شدیم خیره تا در چشمت • دیدیم تمام غصه را در چشمت • چشمان تو از روضۀ مکشوف پر است • پیداست تمام کربلا در چشمت ⚫️شهادت امام زین العابدین علیه السلام را به هم شیعیان آن حضرت تسلیت عرض میکنیم. 🦊 @antirobah
🖇مجموعه از کتاب حماسه حسینی با محوریت اشتباهاتی که در روایت کردن تاریخ اهل‌بیت مطرح می‌شود: «قسمت اول» https://eitaa.com/antirobah/47 «قسمت دوم» https://eitaa.com/antirobah/52 «قسمت سوم» https://eitaa.com/antirobah/72 «قسمت چهارم» https://eitaa.com/antirobah/75 «قسمت پنجم» https://eitaa.com/antirobah/80 «قسمت ششم» https://eitaa.com/antirobah/83 🦊 @antirobah
هدایت شده از پونز
▪️دوستان و برادران حواستان باشد که در نیویورک دارد اتفاقاتی می افتد که این بار بازی شمس و مولانا رو کرده اند. ▪️ ببخشیدها باید عرض کنم که مراقب باشیم این بار فریب آشنا را نخوریم! این استفتا را چه کسی به علما داده است؟ چه ظرافتی در بیان آن هست؟ چرا اینطور تنظیم شده است؟ ▪️ گویا بازی این زمانه خیلی پیچیده تر از آن است که بخواهیم انرژی مان را صرفش کنیم. ▪️ مراقب شمس و مولانای در نیویورک باشید که یه وقت مانند صوفی‌ها کار دست هم ندهند. 📌 @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اقدام عجیب فرقه‌ شیرازی‌ها(شیعه انگلیسی) برای تبلیغ قمه‌زنی در خیابان‌های کربلا ! • چرخاندن در خیابان‌ها ° آیا اسلام این است که فرقه شیرازی نشان می‌دهد❓ 🦊 @antirobah
⭕️ زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقه‌اند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"! 🔷 اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند". 🔶 اما "گرگ"، تجار و کسبه‌ای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت می‌کنند تا ارزان‌تر بخرند، ولی برای فروش، آن را می‌ستایند تا گران بفروشند". ✅ اما "روباه"، کسانی هستند که دین را وسیله‌ای برای دنیایشان قرار داده‌اند و آنچه را به زبان می‌آورند در دل قبول ندارند". ✳️ اما "خوک"، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت می‌شوند پاسخ مثبت می‌دهند". ✳️ اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام می‌کنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمی‌گیرد و حرف‌های زشت از دهانش بیرون می‌آید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا می‌کند و سر زن و بچه‌هایش داد و فریاد می‌کشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن سگ است و خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر می‌شود". ✳️ و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را می‌بُرند و گوشت او را می‌خورند و استخوانش را می‌شکنند". 📝 منبع: خصال شیخ صدوق، ابواب شش گانه،/ ترجمه فهری، ج‏۲، ص۳۷۸ 🦊 @antirobah
آنتی روباه
⭕️ زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش
🔻در روایات معصوم علیهم السلام از امام سجاد درباره جامعه شناسی افراد دوران آن حضرت سوال شده بود. 🔻حضرت جامعه را شش دسته کردند. یکی از دسته‌ها، روباه‌ها بودند که به نام دین پول در می‌آورند، یعنی روضه بخوانند و سخنرانی کنند و مداحی کنند، خودشان به این حرف ها عمل نکنند و این کار تبدیل به شغلشان شود. 🔻اینها روباه هستند و مردم باید فرق میان دین فروشان و افراد سالک الی الله را تشخص دهند. 🦊 @antirobah