eitaa logo
آموزشگاه مداحی انوارالثقلین
5.1هزار دنبال‌کننده
231 عکس
211 ویدیو
13 فایل
🎙️اولین مرکز رسمی آموزش تخصصی علوم و فنون مداحی استان خراسان رضوی 🔻پشتیبانی: @majma_ad
مشاهده در ایتا
دانلود
نه ضریحی , نه رواقی و نه سقاخانه ای چشم ها اینجا نمی بینند جز ویرانه ای زائری اینجا نخواهد دید صحن و گنبدی کفتری پیدا نخواهد کرد آب و دانه ی سنگ اگر باشد در اینجا آب خواهد شد دلش کوه خواهد بود اگر اینجا نلرزد شانه ای چشم هایش ساغر خون دلش شد هر کسی بی صداکرده ست نذرخاک ها پیمانه ای روضه خواندن,گریه کردن, فاتحه ممنوع شد پاسخش چوب است وقتی که بجنبد چانه ای روز و شب گرم طواف قبله های خاکی اند با دوچشم کاسه ی خون دسته ی پروانه ای کافران مامور اجرای امور دین شدند قبله باز افتاده در دست بت بیگانه ای عاقبت یک روز خواهد ساخت روی این قبور گنبدی از شعرهایش شاعر فرزانه ای @anvarosaghalain
اعطای گواهینامه پایان دوره آموزش مداحی انوارالثقلین به آقای مهدی وجدانی💐 ٩٧/٣/٣٠ @anvarosaghalain
«اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى» خدايا خود را به من بشناسان؛ زيرا اگر خود را به من نشناسانى، فرستاده‌ات را نشناخته‌ام. خدايا فرستاده‌ات را به من بشناسان؛ زيرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانى، حجّتت را نشناخته‌ام. خدايا حجّتت را به من بشناسان؛ زيرا اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دين خود گمراه مى‌شوم. دعای معرفت از زیباترین زنجیرهای معرفت است که در آن، شناخت از بالا شروع می‌شود. نخست، معرفة الله است؛ آنگاه به معرفة النبی می‌رسد و در انتها به معرفة الحجة منجر می‌شود. اگر این سه مرحله متصل به هم نباشند،انسان راه را گم کرده و از صراط مستقیم منحرف خواهد شد. 📚 منبع؛ کتاب عرفان خورشید، گفتارهایی دربارۀ امام رضا علیه‌السلام، ص۶۴ Eitaa.com/anvarosaghalain
بسم الله الرحمن الرحیم ان شا الله در مطالب آینده پیرامون سرفصل های زیر به تفصیل توضیح ارائه خواهد شد: 1- آشنایی باعلم تاریخ و انواع تاریخ نگاری 2- آشنایی با تعاریف و انواع تقسیم بندی مقتل و روش صحیح مقتل نگاری و منابع مورد استفاده مقتل نگاران. 3- آشنایی با ترجمه های فارسی مقاتل و مقاتل فارسی و عربی. 4- آشنایی با نگرش های صحیح و غیر صحیح به مقاتل. 5- آشنایی با مختصات جغرافیایی زمانی فرهنگی سیاسی اجتماعی حوادث به ویژه عاشورا. 6 -دشمن شناسی و اهمیت تبری از دشمنان ولایت . 7- آشنایی با نهفتگی های مقتل. 8- آشنایی با حماسه، عرفان و بصیرت در مقتل . 9 - آشنایی با زیبایی های اخلاقی و ارزشهای انسانی در مقتل . 10- روان شناسی در مقتل . 11- آشنایی با تحریفات، تحریفگران و تحریف ستیزان در مقتل . 12- آشنایی با آسیب ها و شبهات در مقتل . 13- آشنایی با زبان حال گویی و شرایط و قواعد آن . 14- آشنایی با قواعد سند شناسی. 15- آشنایی با رجال و روایت اخبار در برخی از مقاتل معروفه . 16- آشنایی با درایه الحدیث. ادامه دارد... Eitaa.com/anvarosaghalain
فرازی از یک 🔹یار محمّد🔹 ای شیرخدا و اسد احمد مختار در بدر و احد لشکر حق را سر و سردار هم پیش‌تر از حزب خدا یار محمّد هم بهر نبی بعد علی، حیدر کرار از خشم تو بر جان عدو آتش دوزخ وز تیغ تو در سینه، نفس‌ها شرر نار در بدر مه روی تو چون بدر درخشید در جنگ اُحُد جان به کف و عاشق ایثار رویید ز لب‌های محمّد گل لبخند در رزم چو کردی به عدو حمله علی‌وار با دست غضب فرق ابوجهل شکستی تا کس نرساند به محمّد دگر آزار هرجا که تو شمشیر گرفتی به کف دست دشمن به هراس آمد در عرصۀ پیکار در خطبۀ شام از تو و نام تو سخن گفت چارم وصی ختم رسل، حجّت دادار هم شیرخدا خوانْدَت و هم شیر پیمبر هم خواند تو را هم‌قدم جعفر طیّار ای کاش که در عرصۀ صفّین تو بودی تا یار علی بودی چون مالک و عمار ای کاش پس از ختم رسل بودی و بودی یار علی و فاطمه بین در و دیوار... ✍غلامرضا سازگار ✅ @anvarosaghalain
✅سیره امام جعفر صادق (ع) گاهی مجلس حدیث ودرس به مجلس روضه بدل میشد. گاهی روضه خوان به منزل می آمد وپرده ای نصب میشد ومخدرات منزل همراه امام صادق علیه السلام می گریستند. سه تن ازافرادی که توفیق مرثیه سرایی درخدمت امام راداشتند. ۱-بوعماره ی منشد ۲-بوهارون مکفوف ۳-جعفربن عفان طایی نقل است جعفربن عفان، مقتلی در دویست صفحه داشته که ازبین رفته است واثری ازآن نیست. شيخ کشي فرموده: او همان است که وارد شد بر حضرت صادق (ع) هنگامي که زيد شحام و جمعي از شيعيان کوفه حاضر بودند، حضرت او را نزديک طلبيد و به او فرمود: شنيده ام در مرثيه حضرت امام حسين (ع) شعر ميگويي، و نيکو ميگويي. عرض کرد: آري، فدايت شوم. فرمود: بخوان. او خواند، امام صادق (ع) و حاضرين گريستند، و اشک چشم امام به صورتش جاري شد، سپس فرمود: اي جعفر! به خدا سوگند، ملائکه مقربين در اينجا حاضر بودند و اشعار تو را، براي امام حسين (ع)، شنيدند و گريستند، چنان که ما گريستيم، بلکه بيشتر؛ و خداوند واجب گردانيد براي تو بهشت را در اين ساعت به تمامه، و تو را آمرزيد، ميخواهي زيادتر بگويم؟ گفت: آري، اي آقاي من. فرمود: هر کس براي امام حسين (ع) شعري بگويد: و بگريد، و بگرياند، خداوند بهشت را بر او واجب ميگرداند. و او را ميآمرزد. [1] . [1] رجال کشي، ص 246. Eitaa.com/anvarosaghalain
گرچه شوال ولی داغ محرم با اوست پس عجب نیست اگر این همه ماتم با اوست مثل جدش شده در کنیه «اباعبدالله» در بقیع است ولی کرببلا هم با اوست شیعه را کرببلا گرچه علمداری کرد جعفری مذهبمان کرده و پرچم با اوست من اگر مورم اگر هیچ ولی می‌‌دانم «او سلیمان زمان است که خاتم با اوست» زندگی‌نامهٔ او سطر به سطرش روضه‌ست که مصیبات همه عالم و آدم با اوست در غمش اشک، اگر ریخت اگر جاری شد بانی روضهٔ سقاست و زمزم با اوست لفظی از کوچه در این مرثیه محزون‌تر نیست وارث محنت زهراست اگر غم با اوست http://Eitaa.com/anvarosaghalain
🔹در پی خورشید🔹 به کودکان و زنان احترام می‌فرمود به احترام فقیران قیام می‌فرمود سلام نام همه انبیاست؛ او می‌گفت سپس اشاره به دارالسلام می‌فرمود کسی که در پی خورشید نیست از ما نیست سحر می آمد و این را مدام می‌فرمود کجا حرام خدا را حلال می‌دانست کجا حلال خدا را حرام می‌فرمود اگر که دست به پهلو گرفته‌ای می‌دید به اشک و آه و دعا التیام می‌فرمود «خوشا به حال کسانی که راستگویانند» امام صادق علیه‌السلام می‌فرمود ✍مهدی جهاندار ✅@anvarosaghalain
✅سیره امام جعفر صادق (ع) (۲) در منابع روایی در زمینه ویژگی‌های اخلاقی امام صادق(ع) گزارش‌هایی از زهد، انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن آمده است. محمد بن طلحه امام صادق(ع) را از بزرگترین افراد اهل بیت، دارای علم فراوان، بسیار اهل عبادت و زهد و تلاوت قرآن توصیف کرده است(۱) مالک بن انس از ائمه فقهی اهل سنت گفته است: در مدتی که پیش امام صادق(ع) می‌رفته، همیشه او را در یکی از سه حالت نمازخواندن، روزه‌داری و ذکرگفتن دیده است(۲) به گزارش بحار الانوار امام در پاسخ به درخواست فقیری، چهارصد درهم به او داد و چون سپاس‌گزاری او را دید، انگشترش را هم که ده هزار درهم می‌ارزید، به وی بخشید(۳) روایت‌هایی نیز از انفاق‌های پنهانی امام صادق(ع) در دست است. به نوشته کتاب کافی، او شب‌ها مقداری نان و گوشت و پول در کیسه می‌ریخت و به صورت ناشناس به در خانه تهیدستان شهر می‌برد و میان آنها تقسیم می‌کرد(۴) ابوجعفر خثعمی نقل کرده است که امام صادق(ع) کیسه پولی را به او داد و از او خواست آن را به فردی از بنی‌هاشم بدهد و نگوید که چه کسی آن را فرستاده است. به گفته خثعمی هنگامی که آن فرد پول را گرفت، برای فرستنده آن دعا کرد و گفت: او همیشه برایش پول می‌فرستد؛ اما امام صادق(ع) با وجود ثروتش چیزی به او نمی‌دهد(۵) منابع: (۱): اربلی، کشف الغمه، ۱۳۷۹ش، ج۲، ص ۶۹۱ (۲): مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۷، ص۱۶ (۳): مجلسی، بحار الانوار، ج۴۷، ص۶۱ (۴): کلینی، کافی، ج۴، ص۸ (۵): ابن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب، ج۴، ص۲۷۳.
آموزش فنون مداحی (کانون و بسیج مداحان شهرستان درگز) ٩٧/۴/١٣ #سوابق #فعالیتها #یاسر_رحمانی Eitaa.com/anvarosaghalain
علما آیت‌الله میرباقری: «انسان با ورق‌زدنِ کتاب توحيد صدوق(ره) و مرور سؤال‌هايی که به امام باقر(ع) و امام صادق(ع) ارجاع داده می‌شد، می‌تواند متوجه شود که کار مسلمان‌ها به جايی رسيده بود که درباره توحيد و معرفت خداوند متعال، حرف‌هايی بدتر از يهود می‌زدند! اين انحطاط، تصادفي نيست! فرقه‌سازی، ايجاد بدعت، راه‌اندازی نهضت ترجمه و پديدآوردن جريان‌هاي انحرافی، همه و همه، کارهای مديريت‌شده و توام با برنامه‌ريزی‌اي بوده است که دستگاه نفاق، با دورانديشي و نگاه تاريخي، آن را راه انداخت؛ تا اسلام و معنويت حاصل از آن را سرنگون کند. ... در چنين شرايطي بود که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با ايجاد پايگاه مرجعيت علمي در جهان اسلام، نه تنها شيعيان [را ارتقا فکری دادند] که حتي اهل سنت را از افتادن در ورطه انحطاط فکری نجات دادند و چارچوب‌هاي مقننی را بنا گذاشتند. ايشان ضمن اتخاذ تدابير بلند، با تربيت شاگردان فقهي در بدنه اهل سنت، در برابر پديد آمدن انحراف‌های خطرناک‌تر که مي توانست به فروپاشي جامعه اسلامي منتهی شود و نام اسلام و مسلماني را يک سره در تاريخ به فراموشی بسپارد، ايستادند.» (ماه صفر ۹۰) http://Eitaa.com/anvarosaghalain
✅اثر مشترك جمعی از شاعران جوان همدان: بار دیگر مدینه بی تاب است بی قرار امام خوبی ها پدر شهر از شراره ی زهر می رود سوی مادرش زهرا او که با منبر و قلم می رفت به مصاف ستمگران پلید از کلامش ابوبصیر شکفت از نگاهش زراره می بارید صادق اهل بيت پيغمبر در فضائل شبیه دریا بود در فقاهت مدرس جبریل در شجاعت شبيه مولا بود عجبا این چنین بزرگی را (او که با دشمنان نظر دارد) پای درسش نشست دشمن هم بسکه انفاس او اثر دارد ما از او کم نوشته ایم ولی هرچه داریم نور حکمت اوست شیعه زنده ست و خوب می داند هرچه دارد ز یمن نهضت اوست آن امامی که هرشب و هر روز نفسش وقف روضه خوانی بود زنده می کرد یاد زهرا را یاد آن قامت کمانی بود دست اورا چنان علي بستند و رساندند برلبش جان را به فدای سپیدی مویی که شکستند حرمت آن را خانه اش بين شعله ها مي سوخت در خزان ستم ، بهارش بود آه ، از بین آن همه شاگرد کاش آن شب يكي كنارش بود راوي روضه های عاشورا گریه را رمز عشق مي داند پشت مرکب که می خورد به زمین زیر لب یا رقیه میخواند.. سالخورده ست حرمتش واجب... ولي آن بي حياي پست و پليد تازيانه به دست با فرياد پيكرش را به روي خاك كشيد می کشد پابرهنه آقا را آن سواری که در برابر اوست بارها گرچه بر زمین افتاد این زمین خوردن ارث مادر اوست او پیاده، برهنه پا و سرش دشمن از روی اسب می خندید زیر لب تا که گفت مادرجان همه جا عطر فاطمه پیچید بال و پر می زند کبوتر وار یاد بال و پری که می سوزد روضه مادري تداعی شد در کنار دری که می سوزد بی خبر هستم و نمی دانم روضه اینجا چرا کشیده شده گریه می کرد و زیر لب می گفت مادر ما جوان شهیده شده ولی ای کاش مادری دیگر غرق غم بی امان زمین نخورد تازیانه ز بی حیا نخورد بین نامحرمان زمین نخورد http://Eitaa.com/anvarosaghalain