eitaa logo
علی قاسمی
6.7هزار دنبال‌کننده
289 عکس
459 ویدیو
75 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
🔹برای شروع حفظ ، یک استاد برجسته ترتیل را انتخاب کنید. 📻با تلاوت او انس بگیرید و سعی کنید آن را در در تلاوت و حفظ الگوی خود قرار دهید. ♥️استادان پرهیزکار، منشاوی، عبدالباسط طرفداران بیشتری دارند و به لحاظ فنی خیلی میتونن توی حفظ به شما کنند. 💬البته استادی انتخاب کنید که از تلاوتش خوشتون بیاد. روش استفاده از ترتیل اساتید را در یادداشت‌های بعدی میگم. پیروز باشید. یا علی ✍ خادم القرآن @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/410
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_استاد علی قاسمی.mp3
1.27M
🌼 سلسله درس های تربیت فرزندقرآنی 🔺مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن 🎤استاد علی قاسمی 🔹جلسه چهارم ⚠️فوروارد(باز ارسال) یادت نره! 👇🏻 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ https://eitaa.com/aqquran ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯ لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/632
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای سلام استاد وقت بخیر ببخشید نرم‌افزاری هست که ما قرآن بخونیم و اون اشکال بگیره؟ سلام و ادب تنها یک اپلکیشن هست که این کار رو میکنه: https://cafebazaar.ir/app/com.mmmoussa.iqra البته بیشتر به درد حافظان قرآن میخوره، اما برای روخوانی هم میشه ازش استفاده کرد. و این برنامه پرداخت درون برنامه ای هم داره، اما چون ظاهرا برای کشور عربستان هست، نمیشه این پرداخت رو هم انجام داد. در نسخه رایگانش، امکانات محدود تر هستند. موفق باشید @aqquran
🔸مقدار و مبلغ فطریه ⁉️ مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟ ✅ مکلف باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را هم بدهد کافی است.ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (۱۴۰۳) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت و پنج هزار تومان» و به قیمت برنج برای هر نفر « یکصد و هشتاد هزار تومان» اعلام شده است. @aqquran
سلام و ادب امروز به نیابت از همه عزیزان ، زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها انجام شد. عید همگی مبارک. خداوند عیدی ما را فرج امام‌مهربان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نجات مظلومان عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه و نابود مستکبران به ویژه اسرائیل و آمریکا و حامیان آنها قرار دهد. تعجیل در فرج و برآورده شدن حاجات، شادی ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و همه مؤمنان و صالحان صلوات و سوره حمد و توحید هدیه فرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 فیلم کامل خطبه‌های نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🔹 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
🔹گفتیم برای شروع حفظ ، یک استاد برجسته ترتیل را انتخاب کنید و با تلاوت او انس بگیرید و سعی کنید آن را در تلاوت و حفظ، الگوی خود قرار دهید. اما کی و کجا از ترتیل استفاده کنیم؟ 👈 ۱. قبل از حفظ آیات جدید ، آنها را با ترتیل استاد گوش بدید. حداقل سه بار هر آیه رو گوش بده و از روی قرآن خط ببر. بار اول: گوش بده و از روی قرآن خط ببر بار دوم: علاوه بر گوش دادن و خط بردن ، زمزمه کن و با صدای آرام باهاش بخون. بار سوم: بلند با استاد بخون. بعد از این میتونی حفظ یک آیه رو شروع کنی. موارد بعدی در یادداشت‌های بعد... یا علی @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/414
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۱۱|کسب مهارت در خواندن حروف دارای واو مدی ثانیه 0:30 👈🏻به دو‌ مثال توجه کنید دقیقه 0:34 👈🏻هر حرفی که«ضمه» داشته باشه و بعدش«واو»قرار بگیره، این«واومدی» هست و ضمه‌ی قبلی دو برابر کشیده میشه دقیقه 1:29 👈🏻«واومدی»کوچیک تو تلفظ با «واومدی»بزرگ هیچ فرقی نداره دقیقه 1:39 👈🏻ببینید کلمات رو دقیقه 1:53 👈🏻مقایسه تلفظ«ضمه» با «واومدی» دقیقه 2:32 👈🏻چند کلمه‌ی مقایسه‌ای دقیقه 3:03 👈🏻 چند نمونه پیوسته‌خوانی و ساده‌خوانی دقیقه 3:46 👈🏻 چند نمونه عبارت قرآنی دقیقه 5:28 👈🏻تمرین نهایی آیات۲۱ و۲۲ سوره‌ی کهف با تلاوت اساتید برتر 🌸 ارسالش برای دوستات رو یادت نره 🆔@aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/645
باید جوری بشود که جامعه‌ی ما، مرد و زن ما، جوانهای ما با معارف قرآنی اُنس بگیرند؛ اصلاً معارف قرآنی حاکم بر ذهنها باشد. اگر این شد، قدرت استدلال به وجود می‌آید، قوّت دفاع به وجود می‌آید، ایمانها کامل میشود، حرکتها [به نتیجه میرسد].۱۳۹۸/۰۲/۱۶ بیانات در محفل انس با قرآن کریم @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
🔹گفتیم برای شروع حفظ ، یک را انتخاب کنید و با تلاوت او انس بگیرید و سعی کنید آن را در تلاوت و حفظ، خود قرار دهید. اما کی و کجا از ترتیل استفاده کنیم؟ 👈 ۲. بعد از انجام سهمیه حفظ هر روزتون میتونید، ترتیل استاد را پخش کنید و چندین بار همزمان با تلاوت استاد با او بخوانید. اولیه و و آیات جدید و و بخشی از برکات این کار است. موارد بعدی در یادداشت‌های بعد... یا علی @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/416
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توحید و یگانگی خداوند الف) ادله و براهین توحید ۲. هماهنگی اجزای آفرینش، دلیل یگانگی خالق وَإِلَٰهُكُم إِلَٰه وَٰحِد لَّآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلرَّحمَٰنُ ٱلرَّحِيمُ (١٦٣) إِنَّ فِي خَلقِ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلأَرۡضِ وَٱختِلَٰفِ ٱلَّيلِ وَٱلنَّهَارِ وَٱلفُلكِ ٱلَّتِي تَجرِي فِي ٱلبَحرِ بِمَا يَنفَعُ ٱلنَّاسَ وَمَآ أَنزَلَ ٱللَّهُ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مِن مَّآءٖ فَأَحيَا بِهِ ٱلأَرۡضَ بَعدَ مَوتِهَا وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَآبَّةٖ وَتَصرِيفِ ٱلرِّيَٰحِ وَٱلسَّحَابِ ٱلمُسَخَّرِ بَينَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلأَرۡضِ لَأٓيَٰتٖ لِّقَومٖ يَعقِلُونَ بقره ۱۶۳ و ۱۶۴ و خداى شما خداى يگانه است، جز او خدايى نيست، رحمتش بى اندازه و مهربانى اش هميشگى است. بى ترديد در آفرينش آسمان ها و زمين و رفت و آمد شب و روز و كشتى هايى كه در درياها [با جابجا كردن مسافر و كالا] به سود مردم روانند و بارانى كه خدا از آسمان نازل كرده و به وسيله آن زمين را پس از مردگى اش زنده ساخته و در آن از هر نوع جنبنده اى پراكنده كرده و گرداندن بادها و ابرِ مسخّر ميان آسمان و زمين، نشانه هايى است [از توحيد، ربوبيّت و قدرت خدا] براى گروهى كه مى‌انديشند. در ادامه ببینید. @aqquran
حفظ موضوعی ۵ توضیح: در آيه ۱۶۳ سخن از توحيد پروردگار به ميان آمد آيه ۱۶۴ در واقع دليلى است بر همين مساله اثبات وجود خدا و توحيد و يگانگى ذات پاك او. مقدمتا بايد به اين نكته توجه داشت كه همه جا" نظم و انسجام "دليل بر وجود علم و دانش است، و همه جا" هماهنگى "دليل بر وحدت و يگانگى است. روى اين اصل كه شرح آن را در كتابهاى خداشناسى گفته‌ايم، ما به هنگام برخورد به مظاهر نظم در جهان هستى از يك سو، و هماهنگى و وحدت عمل اين دستگاههاى منظم از سوى ديگر، متوجه مبدء علم و قدرت يگانه و يكتايى مى‌شويم كه اين همه آوازه‌ها از او است. فى المثل هنگامى كه هر يك از پرده‌هاى هفتگانه چشم را با ساختمان ويژه و ظريفش بررسى مى‌كنيم مى‌دانيم كه طبيعت بى‌شعور و كور و كر محال است بتواند مبدء چنين اثر بديعى باشد، سپس هنگامى كه همكارى و هماهنگى اين پرده‌هاى هفتگانه را با يكديگر، و هماهنگى مجموع چشم را با كل بدن انسان و هماهنگى يك انسان را با ساير انسانها، و هماهنگى كل جامعه انسانيت را با مجموعه نظام هستى در نظر مى‌گيريم مى‌دانيم كه همه اينها از يك جا سرچشمه گرفته است، و همه آثار قدرت يك ذات پاك است. آيا يك شعر زيبا و نغز و پر محتوى ما را به ذوق و قريحه سرشار شاعر هدايت نمى‌كند؟ و آيا هماهنگى كامل قطعه‌هاى شعر موجود در يك ديوان با يكديگر دليل بر اين نيست كه همه از قريحه يك شاعر توانا تراوش كرده‌؟! با در نظر گرفتن اين مقدمه فشرده و كوتاه به تفسير آيه باز مى‌گرديم: در اين آيه به شش بخش از آثار نظم در جهان هستى كه هر كدام آيت و نشانه‌اى از آن مبدء بزرگ است اشاره شده: 1 " در آفرينش آسمان و زمين... " ( إِنَّ فِي خَلْقِ اَلسَّمٰاوٰاتِ‌ وَ اَلْأَرْضِ‌... ). آرى آفرينش اين آسمان پرشكوه، و اينهمه كرات عالم بالا يعنى مليونها مليون آفتاب درخشان، و هزاران هزار ستارگان ثابت و سيار كه در يك شب تاريك و پرستاره با چشمك‌زدنهاى پر معنى خود با ما سخن مى‌گويند، و يا در پشت تلسكوپهاى عظيم خود را به ما نشان مى‌دهند، با آن نظام دقيق و عجيب خود، كه سراسر آنها را همچون حلقه‌هاى يك رشته زنجير به هم پيوسته است، و همچنين آفرينش زمين با انواع مظاهر حيات و زندگى كه در چهره‌هاى بسيار متنوع و در لباس صدها هزار نوع گياه و حيوان، جلوه‌گر شده، همه نشانه‌هاى ذات پاك او و آئينه‌هاى درخشان قدرت و علم و يگانگى او هستند. عجب اينكه هر چه علم و دانش بشر پيشتر مى‌رود، عظمت اين عالم و وسعتش در نظر او بيشتر مى‌شود، و معلوم نيست اين گسترش علمى تا كى ادامه خواهد يافت‌؟!. امروز دانشمندان به ما مى‌گويند: هزاران هزار كهكشان در عالم بالا وجود دارد كه منظومه شمسى ما جزئى از يكى از اين كهكشانها است، تنها در كهكشان ما صدها ميليون خورشيد و ستاره درخشان وجود دارد كه روى محاسبات دانشمندان در ميان آنها مليونها سياره مسكونى است با ميلياردها موجود زنده!، وه چه عظمت چه قدرتى‌؟! 2 " و نيز در آمد و شد شب و روز... " ( وَ اِخْتِلاٰفِ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهٰارِ... ). آرى اين دگرگونى ليل و نهار، و اين آمد و رفت روشنايى و تاريكى با آن نظم خاص و تدريجيش كه دائما از يكى كاسته و بر ديگرى افزوده مى‌شود، و به كمك آن فصول چهارگانه به وجود مى‌آيد، و درختان و گياهان و موجودات زنده مراحل تكاملى خود را در پرتو اين تغييرات تدريجى، گام به گام طى مى‌كنند، اينها نشانه ديگرى از ذات و صفات متعالى او هستند. اگر اين تغيير تدريجى نبود، و يا اين تغييرات توام با هرج و مرج صورت مى‌گرفت و يا اصلا هميشه روز، و يا هميشه شب بود، حيات و زندگى از صفحه كره زمين به كلى برچيده مى‌شد و اگر فرضا وجود داشت دائما دچار آشفتگى و نابسامانى بود . 3 "و كشتيهايى كه در درياها به سود مردم به حركت در مى‌آيند..." ( وَ اَلْفُلْكِ اَلَّتِي تَجْرِي فِي اَلْبَحْرِ بِمٰا يَنْفَعُ اَلنّٰاسَ‌... ). آرى انسان به وسيله كشتيهاى بزرگ و كوچك، صحنه اقيانوسها را مى‌نوردد، و به اين وسيله به نقاط مختلف زمين، براى انجام مقاصد خود سفر مى‌كند، اين حركت مخصوصا با كشتيهاى بادبانى، معلول چند نظام است: نخست بادهاى منظمى كه در سطح اقيانوسها مى‌وزد (اعم از وزشهاى سراسرى كه به طور مداوم از قطب شمال و جنوب زمين به سوى خط استواء و از خط استواء به سوى قطب شمال و جنوب در حركتند و بنام "آليزه" و "كنتر آليزه" معروفند، يا وزشهاى منطقه‌اى كه تحت برنامه‌هاى معينى حركت مى‌كنند و به كشتيها امكان مى‌دهند، از اين نيروى فراوان و رايگان طبيعى بهره گيرند و به سوى مقصد پيش روند (همچنين خاصيت طبيعى چوب يا فشار مخصوصى كه از ناحيه آب به اجسام وارد مى‌شود و آنها را بر سطح آب، شناور مى‌سازد، و همچنين خاصيت تغييرناپذير دو قطب مغناطيسى زمين، كه عقربه‌هاى قطب‌نماها را تنظيم مى‌كند، و يا نظام ستارگان آسمان كه راه مقصد را به انسان نشان مى‌دهند، 👇
👆 ادامه توضیح حفظ موضوعی ۵: آرى تا همه اين نظامها دست بدست هم ندهند، استفاده از كشتيها با آن فوائد سرشارشان امكان‌پذير نيست و در نتيجه اينها نيز آيتى است براى ذات پاك او. عجب اينكه امروز نه تنها با پيدايش كشتيهاى موتورى از عظمت اين معنى كاسته نشده بلكه به مراتب بر عظمت آن افزوده است چرا كه هنوز مهمترين وسيله نقليه بشر كشتيهاى غول پيكرى هستند كه گاهى به اندازه يك شهر وسعت دارند، و در آن، ميدانها و مراكز تفريح و زمين بازى و حتى بازار وجود دارد و يا بر عرشه آن فرودگاه عظيمى است براى نشستن و برخاستن هواپيماهاى زياد. 4 "و آبى كه خداوند از آسمان فرو فرستاده و به وسيله آن، زمينهاى مرده را زنده كرده و انواع جنبندگان را در آن گسترده است..." ( وَ مٰا أَنْزَلَ‌ اَللّٰهُ مِنَ اَلسَّمٰاءِ مِنْ مٰاءٍ فَأَحْيٰا بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ بَثَّ فِيهٰا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ‌... ). آرى دانه‌هاى حياتبخش باران و قطرات پرطراوت و با بركت اين آب تصفيه شده طبيعى به هر جا مى‌ريزد، زندگى و حيات مى‌پاشد، و حركت و بركت و آبادى و نعمت، همراه خود مى‌آورد، اين آب كه با نظام خاصى ريزش مى‌كند و آن همه موجودات و جنبندگانى كه از اين مايع بى‌جان، جان مى‌گيرند همه پيام‌آور قدرت و عظمت او هستند. 5 "و حركت دادن و وزش منظم بادها..." ( وَ تَصْرِيفِ اَلرِّيٰاحِ‌... ). كه نه تنها بر درياها مى‌وزند و كشتيها را حركت مى‌دهند، بلكه سطح خشكيها، كوه‌ها و دره‌ها و جلگه‌ها را جولانگاه خود قرار داده‌اند، گاهى گرده‌هاى نر را بر قسمتهاى ماده گياهان مى‌افشانند و به تلقيح و بارورى آنها كمك مى‌كنند ميوه‌ها به ما هديه مى‌كنند و بذرهاى گوناگون را مى‌گسترانند. و زمانى با حركت دادن امواج اقيانوسها، آنها را به طور مداوم به هم مى‌آميزند تا محيط آماده‌اى براى زيست موجودات زنده دريا فراهم گردد. و گاه با انتقال دادن گرماى مناطق گرمسير به مناطق سردسير، و انتقال سرماى مناطق سردسير به مناطق گرمسير، كمك به تعديل هواى كره زمين مى‌كنند. و زمانى با جابجا كردن هواى مسموم و فاقد اكسيژن شهرها به بيابانها و جنگلها، وسائل تصفيه و تهويه را براى بشر فراهم مى‌سازند. آرى وزش بادها با اينهمه فوائد و بركات، نشانه ديگرى از حكمت و لطف بى پايان او است. 6 "و ابرهايى كه در ميان زمين و آسمان معلقند..." ( وَ اَلسَّحٰابِ‌ اَلْمُسَخَّرِ بَيْنَ اَلسَّمٰاءِ وَ اَلْأَرْضِ‌... ). اين ابرهاى متراكم كه بالاى سر ما در گردشند و ميلياردها تن آب را بر خلاف قانون جاذبه در ميان زمين و آسمان، معلق نگاه داشته، و آنها را از هر نقطه به نقطه ديگر مى‌برند، بى آنكه كمترين خطرى ايجاد كنند، خود نشانه‌اى از عظمت اويند. بعلاوه اگر آبيارى و "منصب آبدهى" آنها نبود در سرتاسر خشكيهاى روى زمين نه قطره آبى براى نوشيدن وجود داشت و نه چشمه و جويبارى براى روئيدن گياه، همه جا ويرانه بود و كوير بود و بر همه جا خاك مرده پاشيده مى‌شد، اين نيز جلوه ديگرى از علم و قدرت او است. آرى همه اينها "نشانه‌ها و علامات ذات پاك او هستند اما براى مردمى كه عقل و هوش دارند و مى‌انديشند" ( لَآيٰاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ‌ ). نه براى بيخبران سبك مغز و چشم‌داران بى‌بصيرت و گوش‌داران كر!.(تفسیرنمونه) @aqquran