eitaa logo
علی قاسمی
6.8هزار دنبال‌کننده
296 عکس
465 ویدیو
75 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
حفظ موضوعی ۵ توضیح: در آيه ۱۶۳ سخن از توحيد پروردگار به ميان آمد آيه ۱۶۴ در واقع دليلى است بر همين مساله اثبات وجود خدا و توحيد و يگانگى ذات پاك او. مقدمتا بايد به اين نكته توجه داشت كه همه جا" نظم و انسجام "دليل بر وجود علم و دانش است، و همه جا" هماهنگى "دليل بر وحدت و يگانگى است. روى اين اصل كه شرح آن را در كتابهاى خداشناسى گفته‌ايم، ما به هنگام برخورد به مظاهر نظم در جهان هستى از يك سو، و هماهنگى و وحدت عمل اين دستگاههاى منظم از سوى ديگر، متوجه مبدء علم و قدرت يگانه و يكتايى مى‌شويم كه اين همه آوازه‌ها از او است. فى المثل هنگامى كه هر يك از پرده‌هاى هفتگانه چشم را با ساختمان ويژه و ظريفش بررسى مى‌كنيم مى‌دانيم كه طبيعت بى‌شعور و كور و كر محال است بتواند مبدء چنين اثر بديعى باشد، سپس هنگامى كه همكارى و هماهنگى اين پرده‌هاى هفتگانه را با يكديگر، و هماهنگى مجموع چشم را با كل بدن انسان و هماهنگى يك انسان را با ساير انسانها، و هماهنگى كل جامعه انسانيت را با مجموعه نظام هستى در نظر مى‌گيريم مى‌دانيم كه همه اينها از يك جا سرچشمه گرفته است، و همه آثار قدرت يك ذات پاك است. آيا يك شعر زيبا و نغز و پر محتوى ما را به ذوق و قريحه سرشار شاعر هدايت نمى‌كند؟ و آيا هماهنگى كامل قطعه‌هاى شعر موجود در يك ديوان با يكديگر دليل بر اين نيست كه همه از قريحه يك شاعر توانا تراوش كرده‌؟! با در نظر گرفتن اين مقدمه فشرده و كوتاه به تفسير آيه باز مى‌گرديم: در اين آيه به شش بخش از آثار نظم در جهان هستى كه هر كدام آيت و نشانه‌اى از آن مبدء بزرگ است اشاره شده: 1 " در آفرينش آسمان و زمين... " ( إِنَّ فِي خَلْقِ اَلسَّمٰاوٰاتِ‌ وَ اَلْأَرْضِ‌... ). آرى آفرينش اين آسمان پرشكوه، و اينهمه كرات عالم بالا يعنى مليونها مليون آفتاب درخشان، و هزاران هزار ستارگان ثابت و سيار كه در يك شب تاريك و پرستاره با چشمك‌زدنهاى پر معنى خود با ما سخن مى‌گويند، و يا در پشت تلسكوپهاى عظيم خود را به ما نشان مى‌دهند، با آن نظام دقيق و عجيب خود، كه سراسر آنها را همچون حلقه‌هاى يك رشته زنجير به هم پيوسته است، و همچنين آفرينش زمين با انواع مظاهر حيات و زندگى كه در چهره‌هاى بسيار متنوع و در لباس صدها هزار نوع گياه و حيوان، جلوه‌گر شده، همه نشانه‌هاى ذات پاك او و آئينه‌هاى درخشان قدرت و علم و يگانگى او هستند. عجب اينكه هر چه علم و دانش بشر پيشتر مى‌رود، عظمت اين عالم و وسعتش در نظر او بيشتر مى‌شود، و معلوم نيست اين گسترش علمى تا كى ادامه خواهد يافت‌؟!. امروز دانشمندان به ما مى‌گويند: هزاران هزار كهكشان در عالم بالا وجود دارد كه منظومه شمسى ما جزئى از يكى از اين كهكشانها است، تنها در كهكشان ما صدها ميليون خورشيد و ستاره درخشان وجود دارد كه روى محاسبات دانشمندان در ميان آنها مليونها سياره مسكونى است با ميلياردها موجود زنده!، وه چه عظمت چه قدرتى‌؟! 2 " و نيز در آمد و شد شب و روز... " ( وَ اِخْتِلاٰفِ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهٰارِ... ). آرى اين دگرگونى ليل و نهار، و اين آمد و رفت روشنايى و تاريكى با آن نظم خاص و تدريجيش كه دائما از يكى كاسته و بر ديگرى افزوده مى‌شود، و به كمك آن فصول چهارگانه به وجود مى‌آيد، و درختان و گياهان و موجودات زنده مراحل تكاملى خود را در پرتو اين تغييرات تدريجى، گام به گام طى مى‌كنند، اينها نشانه ديگرى از ذات و صفات متعالى او هستند. اگر اين تغيير تدريجى نبود، و يا اين تغييرات توام با هرج و مرج صورت مى‌گرفت و يا اصلا هميشه روز، و يا هميشه شب بود، حيات و زندگى از صفحه كره زمين به كلى برچيده مى‌شد و اگر فرضا وجود داشت دائما دچار آشفتگى و نابسامانى بود . 3 "و كشتيهايى كه در درياها به سود مردم به حركت در مى‌آيند..." ( وَ اَلْفُلْكِ اَلَّتِي تَجْرِي فِي اَلْبَحْرِ بِمٰا يَنْفَعُ اَلنّٰاسَ‌... ). آرى انسان به وسيله كشتيهاى بزرگ و كوچك، صحنه اقيانوسها را مى‌نوردد، و به اين وسيله به نقاط مختلف زمين، براى انجام مقاصد خود سفر مى‌كند، اين حركت مخصوصا با كشتيهاى بادبانى، معلول چند نظام است: نخست بادهاى منظمى كه در سطح اقيانوسها مى‌وزد (اعم از وزشهاى سراسرى كه به طور مداوم از قطب شمال و جنوب زمين به سوى خط استواء و از خط استواء به سوى قطب شمال و جنوب در حركتند و بنام "آليزه" و "كنتر آليزه" معروفند، يا وزشهاى منطقه‌اى كه تحت برنامه‌هاى معينى حركت مى‌كنند و به كشتيها امكان مى‌دهند، از اين نيروى فراوان و رايگان طبيعى بهره گيرند و به سوى مقصد پيش روند (همچنين خاصيت طبيعى چوب يا فشار مخصوصى كه از ناحيه آب به اجسام وارد مى‌شود و آنها را بر سطح آب، شناور مى‌سازد، و همچنين خاصيت تغييرناپذير دو قطب مغناطيسى زمين، كه عقربه‌هاى قطب‌نماها را تنظيم مى‌كند، و يا نظام ستارگان آسمان كه راه مقصد را به انسان نشان مى‌دهند، 👇
👆 ادامه توضیح حفظ موضوعی ۵: آرى تا همه اين نظامها دست بدست هم ندهند، استفاده از كشتيها با آن فوائد سرشارشان امكان‌پذير نيست و در نتيجه اينها نيز آيتى است براى ذات پاك او. عجب اينكه امروز نه تنها با پيدايش كشتيهاى موتورى از عظمت اين معنى كاسته نشده بلكه به مراتب بر عظمت آن افزوده است چرا كه هنوز مهمترين وسيله نقليه بشر كشتيهاى غول پيكرى هستند كه گاهى به اندازه يك شهر وسعت دارند، و در آن، ميدانها و مراكز تفريح و زمين بازى و حتى بازار وجود دارد و يا بر عرشه آن فرودگاه عظيمى است براى نشستن و برخاستن هواپيماهاى زياد. 4 "و آبى كه خداوند از آسمان فرو فرستاده و به وسيله آن، زمينهاى مرده را زنده كرده و انواع جنبندگان را در آن گسترده است..." ( وَ مٰا أَنْزَلَ‌ اَللّٰهُ مِنَ اَلسَّمٰاءِ مِنْ مٰاءٍ فَأَحْيٰا بِهِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهٰا وَ بَثَّ فِيهٰا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ‌... ). آرى دانه‌هاى حياتبخش باران و قطرات پرطراوت و با بركت اين آب تصفيه شده طبيعى به هر جا مى‌ريزد، زندگى و حيات مى‌پاشد، و حركت و بركت و آبادى و نعمت، همراه خود مى‌آورد، اين آب كه با نظام خاصى ريزش مى‌كند و آن همه موجودات و جنبندگانى كه از اين مايع بى‌جان، جان مى‌گيرند همه پيام‌آور قدرت و عظمت او هستند. 5 "و حركت دادن و وزش منظم بادها..." ( وَ تَصْرِيفِ اَلرِّيٰاحِ‌... ). كه نه تنها بر درياها مى‌وزند و كشتيها را حركت مى‌دهند، بلكه سطح خشكيها، كوه‌ها و دره‌ها و جلگه‌ها را جولانگاه خود قرار داده‌اند، گاهى گرده‌هاى نر را بر قسمتهاى ماده گياهان مى‌افشانند و به تلقيح و بارورى آنها كمك مى‌كنند ميوه‌ها به ما هديه مى‌كنند و بذرهاى گوناگون را مى‌گسترانند. و زمانى با حركت دادن امواج اقيانوسها، آنها را به طور مداوم به هم مى‌آميزند تا محيط آماده‌اى براى زيست موجودات زنده دريا فراهم گردد. و گاه با انتقال دادن گرماى مناطق گرمسير به مناطق سردسير، و انتقال سرماى مناطق سردسير به مناطق گرمسير، كمك به تعديل هواى كره زمين مى‌كنند. و زمانى با جابجا كردن هواى مسموم و فاقد اكسيژن شهرها به بيابانها و جنگلها، وسائل تصفيه و تهويه را براى بشر فراهم مى‌سازند. آرى وزش بادها با اينهمه فوائد و بركات، نشانه ديگرى از حكمت و لطف بى پايان او است. 6 "و ابرهايى كه در ميان زمين و آسمان معلقند..." ( وَ اَلسَّحٰابِ‌ اَلْمُسَخَّرِ بَيْنَ اَلسَّمٰاءِ وَ اَلْأَرْضِ‌... ). اين ابرهاى متراكم كه بالاى سر ما در گردشند و ميلياردها تن آب را بر خلاف قانون جاذبه در ميان زمين و آسمان، معلق نگاه داشته، و آنها را از هر نقطه به نقطه ديگر مى‌برند، بى آنكه كمترين خطرى ايجاد كنند، خود نشانه‌اى از عظمت اويند. بعلاوه اگر آبيارى و "منصب آبدهى" آنها نبود در سرتاسر خشكيهاى روى زمين نه قطره آبى براى نوشيدن وجود داشت و نه چشمه و جويبارى براى روئيدن گياه، همه جا ويرانه بود و كوير بود و بر همه جا خاك مرده پاشيده مى‌شد، اين نيز جلوه ديگرى از علم و قدرت او است. آرى همه اينها "نشانه‌ها و علامات ذات پاك او هستند اما براى مردمى كه عقل و هوش دارند و مى‌انديشند" ( لَآيٰاتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ‌ ). نه براى بيخبران سبك مغز و چشم‌داران بى‌بصيرت و گوش‌داران كر!.(تفسیرنمونه) @aqquran
لزوم تحقق پیدا کردن مفاهیم قرآنی در جامعه با قرآن باید عجین شد؛ مفاهیم قرآنی مفاهیمی است برای زندگی؛ فقط معلومات نیست. گاهی انسان معلومات قرآنی‌اش خوب است، اما از قرآن در زندگی او هیچ اثری نیست! بعضی از خانمها هم در اینجا اشاره کردند، گفتند. ما باید تلاشمان این باشد که قرآن در زندگی ما تجسم پیدا کند. همان طور که از یکی از زوجات مکرمه‌ی پیغمبر اکرم وقتی درباره‌ی اخلاق پیغمبر پرسیدند، ایشان در جواب گفتند که: «کان خلقه القرآن»؛(۱) اخلاق او قرآن بود؛ یعنی قرآن مجسم بود. این باید در جامعه‌ی ما تحقق پیدا کند. ۱۳۸۸/۰۷/۲۸ بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن‌پژوه کشور @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والدین عزیز! مربیان عزیز! همه کودکان نابغه اند تااینکه...👆💎 نتیجه یک پژوهش مهم در مورد نابغه‌ها... نقش والدین و مربیان و مدرسه در تربیت فرزندان نابغه... حتما حتما تا ببینید... @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
چطور حفظ اولیه خودم رو تقویت کنم؟ 🔹گفتیم برای شروع حفظ ، یک استاد برجسته ترتیل را انتخاب کنید و با تلاوت او انس بگیرید و سعی کنید آن را در تلاوت و حفظ، الگوی خود قرار دهید. اما کی و کجا از ترتیل استفاده کنیم؟ دو مورد گفته شد. ۳. برخی افراد از ضعف در حفظ اولیه گله می‌کنند. برخی اشتباهات اعرابی در حفظ اولیه دارند... . یکی از بهترین تمرین‌ها که خیلی اثرگذار هست، استماع ترتیل چند درس آینده است. 🎧میتونیم چند درسی که قرار هست روزهای بعد حفظ کنیم را با ترتیل یک استاد برجسته گوش بدیم و از روی قرآن خط ببریم. مثلا سه، پنج، هفت یا ده درس آینده حفظ را... اگر شما روزانه نصف صفحه حفظ میکنید، ده درس آینده، میشه ۵ صفحه که ترتیل آن را هر روز استماع و از روی قرآن خط ببریم. این بدین معناست که شما وقت حفظ روزانه را شروع میکنید با صفحاتی روبرو میشوید که از ده روز قبل هر روز دیدی و آیاتش را گوش دادی. سرعت و کیفیت حفظ در چنین صفحاتی بسیار بالا میره. تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و... بسیار خوب خواهد شد. خطاهای احتمالی حذف یا به حداقل میرسه. موقع حفظ، حافظ احساس میکنه خیلی حفظ این آیات راحت و آسونه. یا علی 👈 @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/421
حفظ آسان ۲۰ است-AudioConverter.mp3
2.25M
برخی افراد از ضعف در حفظ اولیه گله می‌کنند. چطور حفظ اولیه خودم رو تقویت کنم؟ 🎙 @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/660
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✌🏼 ما ترکناک یابن الحسین 🎙 سید حسن نصرالله ⏰ یک دقیقه و چهل و سه ثانیه 🍃 پ‌ن: دوستان از خدا بخواهیم ایمان ما را به چنان اوجی برساند که تا پای جان برای اسلام و قرآن ایستادگی کنیم... 💠 @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۱۲|تلفظ صحیح حرف«ذ» ثانیه 0:29 👈🏻تلفظ حرف«ذ» مثل حرف «ث» نوک زبانی هستش،با اتصال نوک زبان به دندان‌های جلو ثانیه 59 👈🏻بعد از استاد تکرار کنید دقیقه 1:11 👈🏻چند کلمه‌ی قرآنی دقیقه 1:32 👈🏻اذکار نماز 🌸 ارسالش برای دوستات رو یادت نره! 🆔@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانیه سپاه دربارۀ حملات امشب به مناطق رژیم صهیونیستی 🔹در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارتخانۀ ایران در دمشق، هوافضای سپاه اهداف معینی در سرزمین‌های رژیم صهیونیستی را با ده‌ها فروند پهپاد و موشک هدف قرار داد. @aqquran
برای حفظ و پیروزی مجاهدان جبهه مقاومت و نابودی اسرائیل دعا کنیم.
نکته دقیق آقای راجی
پیروزی مجاهدان اسلام را تبریک می‌گوییم. درود خدا بر رزمندگان اسلام. لعنت خدا بر کافران و ظالمان و مستکبران عالم. @aqquran
جهاد اسلامی جهاد اسلام در واقع کمک به ملّتهایى است که پشت پرده‌ى سیاستهاى استعمارى و استکبارى و استبدادى قرار داده شده‌اند که نور اسلام به اینها نرسد؛ نور هدایت به اینها نرسد. جهاد براى دریدن این پرده‌ها و این حجابها است؛ جهاد اسلامى این است. بحث اینکه آیا جهاد، دفاعى است یا ابتدائى است یا مانند اینها، بحثهاى فرعى است؛ بحث اصلى این است: ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فى سَبیلِ اللهِ وَ المُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّسآءِ وَ الوِلدان؛(۴) چرا جهاد نمیکنید، مقاتله نمیکنید، نبرد نمیکنید در راه خدا - و بلافاصله [میگوید ]- و در راه مستضعفین، براى نجات مستضعفین؟ این احساس مسئولیّت است؛ یعنى شما برو جان خودت را به خطر بینداز و جانت را کف دستت بگیر در میدانهاى خطر، براى اینکه مستضعفان را نجات بدهى؛ معناى این، همان مسئولیّت است دیگر. یا این حدیث معروفِ «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛(۵) و از این قبیل، فراوان آیات و روایاتى در متون اسلامى است که این جزو بیّنات اسلام است؛ یعنى اسلام انسان را این‌جور خواسته است که مسئول باشد؛ هم نسبت به خود، هم نسبت به نزدیکان خود، هم نسبت به جامعه‌ى خود، هم نسبت به بشریّت مسئول است. که حالا اگر بروید دنبال این فکر را در متون اسلامى بگیرید، چیزهاى عجیب‌وغریبى انسان مشاهده میکند از این اهتمام و از این احساس مسئولیّت.۱۳۹۳/۰۹/۰۶ بیانات امام خامنه‌ای عزیز در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین
📷 خدا قوّت مردان میدان @aqquran
قدر خودتان را بدانید! و را از عظمت قرآن باید به دست آورد. شما ببینید در خود قرآن کریم، قرآن با چه القابی و با چه عناوینی معرّفی شده؛ من چند نمونه‌اش را یادداشت کرده‌ام: «قرآن عظیم»، «قرآن کریم»، «قرآن مبین»، «قرآن مجید»، «قرآن حکیم»، «قرآن شفاء»، «قرآن رحمت»، «قرآن نور»، و عناوینی از این قبیل. وقتی خدای متعال که معدن عظمت است و منشأ عظمت است و خالق عظمت است، به یک چیزی عنوان «عظیم» بدهد ــ «وَ القُرآنَ العَظیم» ــ معنایش خیلی والا است، خیلی بالا است، خیلی ارزشمند است. شما این را دارید تلاوت میکنید! قرآن از همه‌ی آنچه خدای متعال در زیر آسمان خلق کرده والاتر و بالاتر است؛ قرآن «ثَقَل اکبر» است؛ فکرش را بکنید! اِنّی تارِکٌ فیکُمُ الثَّقَلَین؛ ثَقَل اکبر ــ «ثَقَل» یعنی شیء گران‌بها ــ عبارت است از قرآن؛ یعنی ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم السّلام)، آن انوار طیّبه‌ای که عالم وجود به نور آنها منوّر است، در درجه‌ی بعد از قرآنند. قرآن ثَقَل اکبر است؛ خیلی حرف مهمّی است. ما با قرآن چه جوری برخورد میکنیم؟ شما که قرآن را تلاوت میکنید، یکایک شما تلاوت‌گران قرآن، پیک عرش الهی به سوی ما فرشیان هستید؛ معنای تلاوت قرآن این است. شما دارید مضمون کلام الهی را برای ما بیان میکنید؛ هر کدام اهل دل باشیم، بر دلهای ما نازل میکنید قرآن را؛ هر کدام هم اهل گوش باشیم، گوش ما استفاده میکند. قدر خودتان را بدانید. @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۱۳|کسب مهارت در خواندن حروف ساکن ثانیه 0:37 👈🏻تعریف حروف ساکن ثانیه 0:49 👈🏻حرف ساکن همیشه به کمک حرف متحرک قبلش خونده میشه ثانیه 0:55 👈🏻 به کلمه «أمهلهم» دقت کنید. دقیقه 1:37 👈🏻ساکن در قرآن با علامت «رأس الخاء» مشخص میشه دقیقه 1:52 👈🏻به تصویر نگاه کنید ✨نکته:دقیقه 1:59 👈🏻تو بعضی از قرآن‌ها سکون به شکل دایره‌ی تو خالی هم نوشته میشه... دقیقه 2:12 👈🏻تلفظ«واو»و«یاء» ساکن ماقبل مفتوح دقیقه 2:39 👈🏻حروف رو بصورت ساکن بصورت «أَ،إِ،أُ» قبلشون می‌خونیم دقیقه 3:13 👈🏻چند کلمه قرآنی و تمرین حروف ساکن دقیقه 3:40 👈🏻اگه کلمه سخت بود بخش‌خوانی کنید دقیقه 4:13 👈🏻تمرین جملات قرآنی دقیقه 5:23 👈🏻تمرین پایانی:آیات ۲۷_۲۳ سوره مبارکه‌ی کهف با تلاوت قاریان برتر گوش کنید و از روی قرآن خط ببرید و... 🌸 ارسالش برای دوستات رو یادت نره! 🆔@aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5_استاد علی قاسمی.mp3
1.86M
🌼 سلسله درس های تربیت فرزندقرآنی 🔺مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن 🎤استاد علی قاسمی 🔹جلسه پنجم 🍃باز ارسال برای دیگران یادت نره! 👇🏻 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ https://eitaa.com/aqquran ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
جلسه پنجم 🌼 سلسله درس های تربیت فرزندقرآنی 🔺مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن بسم الله الرحمن الرحیم به نام خدای بخشنده مهربون عرض سلام و ادب دارم خدمت همه پدرها و مادرهای عزیز و مهربونی که دغدغه تربیت قرآنی فرزندان دلبندشون رو دارن. خیلی ها آرزو می کنن و تلاش می کنن با ایجاد زمینه با الزام‌آور کردن مسیر آموزش‌های قرآنی فرزندشون رو مثلا در یک مدت زمان کوتاهی حافظ قرآن کنن. آیا این کار، کار صحیحی هست یا خیر؟ حتما باید به نکات فراوانی دقت داشته باشیم. 1⃣مهم‌ترین اونها اینه که استعداد و توان ذهنی فرزندمون رو در نظر بگیریم. یعنی ممکنه کسی استعداد این رو داشته باشه در پنج سال حافظ کل قرآن بشه. فردی هم باشه خیر در ده سال. 🧠 اون فرد ناتوان ذهنی نیست اما توان و استعداد شکوفا شدش این اندازه هست. 👀 خب این خودش راهکارهایی داره که طبق اون تشخیص بدیم توان ذهنی فرزند ما به چه ترتیب هست؟! 2⃣ نکته بعد فرصت و فراغت مناسبی هست که هر روز باید فرزند دلبند ما داشته باشه. 🏇برای اینکه بتونه تکلیف‌های قرآنی را انجام بده شما هرچی سرعت حفظ قرآن رو بیشتر کنید طبیعیه که زمان بیشتری برای انجام تکالیفش لازم هست. 🕰 پس حتما با مدیریت صحیح زمان و محاسبه دقیقش میتونیم برنامه مشخصی رو تقدیم بکنیم. 3⃣نکته بعد علاقه و انگیزه فرزند گلمون هست. ⛔️ اگر علاقه ای به حفظ قرآن نداره به هیچ وجه فرزندتون رو مجبور به حفظ قرآن نکنید. 🌴 ببریدش تو باغ مفاهیم قرآن زیباخوانی قرآن چیزهایی که ممکنه مؤونه کمتری داشته باشه و در عین حال با علاقه و انگیزه بهتری با شما همراهی بکنند. ❤️ امیدوارم که همتون فرزندانی قرآنی رو تربیت کنید. خدا یارو نگهدارتون 🎤استاد علی قاسمی 🍃باز ارسال برای دیگران یادت نره! 👇🏻 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ https://eitaa.com/aqquran ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
* با تقوا زمینه‌ی هدایت قرآنی را در خود ایجاد کنید آنچه من تأکید میکنم و توصیه میکنم، این است که با قرآن بیشتر اُنس بگیرید. این ذکر الهی و تقوا، اگر برای ما حاصل بشود، آن وقت هدایت قرآنی هم برای ما آسان‌تر میشود؛ [چون] «هُدًی لِلمُتَّقین»؛(۵) تقوا که بود، هدایتْ حتمی است؛ چون این قرآن، «هادیِ» بعضی و بعضی را «مُضل» [است]؛ یُضِلُّ مَن یَشاءُ وَ یَهدی مَن یَشاء؛(۶) این جوری است که بعضی‌ها را از آن طرف میبرد، بعضی‌ها را هدایت میکند. هدایت مال متّقین است. هر چه تقوا بالاتر باشد، هدایت روشن‌تر و بالاتر است؛ باید این را دنبال بکنیم. ۱۳۹۸/۰۱/۲۶ @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا