هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
#نکته
رهبر انقلاب: به تعبیر قرآن کریم، عقبنشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدانهای سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.
✅ ::::: شهاب گرافی :::::
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی طلوع حق
💠 دوره آموزش منظومه فکری رهبران انقلاب
📚مدرس: حسین بغدادی
⏱ ۱۶ جلسه آموزشی
🌐 بصورت مجازی
📃 ارائه گواهینامه معتبر
🇮🇷 ثبت نام از سراسر ایران
🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام:
🌐 https://toluehagh.ir/mfrt3
💢 موسسه فرهنگی طلوع حق
📲 @Toluehagh_ir
هدایت شده از توییتر سیاسی
محمد صادق شهبازی (فعال رسانهای)
✅ #عدالتخواه
گردش به چپ در ادبیات و شعار عدالت برای حفظ بدنه مردمی ضمن حفظ گردش به راست و سرمایه سالاری در اقتصاد و میدان دادن به وارداتچیها و خامفروشها برای شور نشدن آش.
اینگونه محاسبات مردم و مسئولین و هویت ج.ا. جوری تغییر پیدا میکند که ناچار از پذیرش چارچوبهای تحمیلی جهانی باشند.
🔴 به توییتر سیاسی بپیوندید👇
@PoliticalTwitter
بعد از فتنهی مهسا، این دومین اربعین است که شاهد برخی پوششهای نامتناسب با فضای اربعین هستيم.
به عنوان مثال، پوشش پیراهن و شلوار، به یک مدل عرفی در پوشش بیرونی بانوان تبدیل شده.
پوششی که اگر چسبان هم نباشد، ولی متناسب با شخصیت یک بانوی عفیف ایرانی نیست!
این پوشش بیشتر میان قشر نوجوان و جوان بین ۱۷ تا ۲۶ سال دیده میشه. پوششی به اصطلاح لَش که میتواند برگرفته از گروههای موسیقی کرهای و یا ریشه در نبود بازار مناسب پوشاک داشته باشد.
حال عدهای از دختران نوجوان عاشق امام حسین(ع) بدون توجه به کیفیت چگونگی حضور در مراسم پیادهروی اربعین و آداب آن، پا به این زیارت ارزشمند میگذارند.
نکتهی مهم تر، بیتوجهی خانوادههای ایشان به این امر است. خانوادهای که در آن، مادر چادری و محجبه است ولی دختر اهتمام مادر در رعایت حجاب را ندارد.
البته این مساله، چیزی فرای حضور در اربعین است و مسالهای کشوری و کلی هست که همیشه وجود داشته.
اما سوال اینجاست که اگر مادران نقش تربیتی خود را در قبال فرزندان رعایت نکنند، چه کسی بار سنگین آن را بر دوش میگیرد؟
#اربعین
#تربیت_دینی
@araf11
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
دوران سلطنت معاویه را که نگاه میکنی، بیش از آن که ناعدالتی و فساد اقتصادی و ویژهخواری دستگاه سلطنت آدم را متعجب کند، انظلام و بیتفاوتی مردم تحت سیطرهی معاویه است که انسان را مبهوت میکند. مردمی ستمپذیر و ذلیل و البته عیاش و شهوتران.
عمده دلیل این بیتفاوتی و ذلت مردم عصر معاویه، ریشهاش مشغولیت در فساد اخلاقی و جنسی دارد.
نسخههای مرسوم آزادیهای اجتماعی(جنسی)، ابزار ویژهخواران برای کنترل جوامع ضعیف و استضعاف آنان است که صبغهای تاریخی دارد.
@srdrgm
امروز، روز با مسمایی برای عراقچی است!
روزی که ای کاش به نام " روز عدم اعتماد به استکبار" نامگزاری میشد.
عراقچی امروز در مجلس باید از برنامههای نداشته برای فردا و از گذشتهی تجربهشدهاش سخن بگوید.
گذشتهای که روزی مصدق آن را اجرا کرد تا از چالهی انگلیسیها بیرون بیاید، ولی گرفتار چاه بزرگ آمریکاییها شد.
چاهی که مصدق در آن گرفتار شد، اما مایهی عبرت نگشت!
۶۲ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، محمد جواد ظریف و عباس عراقچی، در حالی رو به روی کودتاچیان امریکایی و اروپایی قرار گرفتند، که نه تنها مصدق را تحقیر کردند؛ بلکه به وعدهی برداشتن تحریمها در ازای آزادی آمریکاییها به هاشمیرفسنجانی، پایبند نبودند.
لاف زنی آمریکاییها امری طبیعی بود؛ ولی سادهلوحی دیپلماتهای ایرانی، آن هم با کوله باری از تجربه، اصلا طبیعی و مثبت نیست!
این سوال که چرا بعد محاکمهی مصدق در ایران و عمل نکردن به مذاکرهی هاشمی در بیروت، هنوز رگههای اعتماد به آمریکا وجود دارد، نشانهی رکود سیاست ورزی در میان نمایندگان مجلس و وزرای کشور است.
#آمریکا
#دولت
#پزشکیان
#عراقچی
@araf11
میپرسید چرا بعضی از مردم قدرت تحلیل سیاسی ندارند؟!
جواب واضح است؛ چون برخی از مسئولین و نمایندههای کشور دچار سطحی نگری و قبیلهگرایی شدند.
بر جامعهی صدر اسلام در سقیفه خرده میگیریم که چرا گفتند فلانی قریشی است، حال آنکه در میان مسئولین ما هم چنین افرادی وجود دارند.
#وزیر
#مجلس
#پزشکیان
#اعراف
@araf11
هدایت شده از نوشتهها
🔰پنجههای آهنین پشت دستکشهای مخملین
مراجعه به تصویر
اخیرا ترامپ در یکی از میتینگهای انتخاباتیش در رابطه با زنان افغانستان نطقهایی داشته یا بهتر است بگویم اعترافاتی کرده و روکش مخملی از پنجهی آهنی آمریکا کنار زده که چگونه زیر دستکش مخملی دفاع از حقوق زنان در تلاش برای بیحجاب کردن زنان افغانستان بوده است. او میگوید:« من مصاحبهای با زنان افغانستان دیدم که خودشان میگفتند ما میخواهیم حجاب داشته باشیم؛ زنان افغان هزاران سال است که محجبه بودهاند. لعنتیها چرا رفتیم اونجا و بهشون گفتیم حجابشون رو بردارند؟»
وقتی کلیپ صحبتهای ترامپ را دیدم تصاویر پروپاگاندای رسانهای آمریکا برای همراه کردن مردم جهان به جهت حمله به افغانستان و مشروعیت دادن به حضور ناتو در خاک این کشور جلوی چشمانم رژه رفتند. مثلا تصویر دختری افغان با صورتی دفرمه شده بر روی جلد مجلهی تایم و مقالهای با این تیتر که «اگر افغانستان را ترک کنیم چه اتفاقی میافتد؟» یا بیلبوردهایی که در سال 2012 سازمان عفو بینالملل ایالات متحده پیش چشمان مردمان غرب نصب کرد، در حالیکه زنان برقعپوش افغانستان را در مرکز تصویر قرار داده بود تیتر زد:« حقوق بشر برای زنان و دختران در افغانستان!» و در گوشهی دیگر تصویر با شعار «ناتو: پیشرفت را ادامه دهید» اذهان را برای تداوم حضور در افغانستان آماده میکرد. تصویری که تحلیل آن خیلی هوش زیادی نیاز نداشت. حتی هافینگتون پست در آن زمان حضور ناتو در افغانستان را «نخستین جنگ فمنیستی» دانست.
پس از 11 سپتامبر آمریکا در حالی به بهانهی دفاع از حقوق زنان در برابر طالبان قدم بر خاک این کشور گذاشت که سالها قبلتر، از زمان ریاست جمهوری ریگان، سیاست خارجیش را حمایت از «مبارزان آزادی» اسلامی یا همان رشد و تکثیر طالبان قرار داده بود. در واقع سیاستهای مداخله جویانهی سازمان سیا بود که مدارس سکولار در افغانستان را به سمت آموزشهای ستیزهجویانهی مثلا اسلامی با تحریف معنای جهاد سوق داد. بعدتر مدارس دینی تحت حمایت سیا از 2500 مدرسه در سال 1980 به 39000 رسید. دانشآموزان افغان طرح درسهایی را میگذراندند که پر از آموزههای خشونتآمیز تکفیری بود.
رشد قارچگونهی اسلام طالبانی بعدها بهانهای شد برای تجاوز به خاک افغانستان و توجیه حضور نظامیان ناتو برای محافظت از زنان در برابر محدودیتهای طالبان!!! خانم گارگی باتاچاریا، استاد جامعه شناسی دانشگاه شرق لندن در کتابی با عنوان «مردان قهوهای خطرناک» به سوء استفادهی کشورهای غربی از فمنیسم در سیاست خارجیشان میپردازد و در بخشی از کتاب مینویسد: «این ادعاهای فمینیستی که در برخی واکنشهای سران ایالات متحده دیده میشد برای عموم مردم آمریکا عجیب بود؛ چراکه دولت بوش آشکارا و به شدت مخالف هرگونه گسترش حقوق زنان در داخل یا خارج آمریکا بود. مخاطبانی که از این مسائل آگاه بودند ادعاهای فمینیستی دولت در جنگ علیه تروریسم را چیزی بیش از یک پوشش برای یک تلاش امپریالیستی اقتصادی، برای حفاظت از دسترسی خود به منابع ژئوپلیتیکی، نمیدانستند.»
باتاچاریا در بخشی دیگر از کتاب نسبت به این واقعیت که هنوز زندگی زنان در افغانستان مملو از خطر و سرکوب است، اعتراف میکند. به عبارتی حضور آمریکا نه تنها وضعیت زنان را بهبود نبخشید بلکه با گسترش ترورها، ناامنی و عدم توسعهی این کشور وضعیت تمامی ساکنان افغانستان و به ویژه زنان را بدتر کرد. سیاستهایی که به قول امیرخانی در «جانستان کابلستان»: سوخت به آتش برادرکشی میریزد. خانه جنگی-جنگ داخلی- به راه میاندازد و هرازگاهی با انفجار پلی یا ایرپورتی، چشمان دخترکان بلاکش هندوکش را بیفروغ و سیاهسری را در انتظار بازگشت شوهرش جان به لب میکند.
@aghletarif
هدایت شده از 🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
جنسیت زدگی اگر تصویر بود ...
فمنیسم در ایران بسیار قدرتمند شده، نشان به همین نشان، که بدون فهم مناسبات فنی و کارآمدی در یکی از راهبردی ترین وزارتخانه های کشور نماینده ها صرفا برای ژست های برابری جنسیتی هجوم می آورند تا حاضری بزنند، اگر می خواهید مطمئن شوید ببینید نطق های موافقان با دلایل فنی روی برنامه هاست یا متمرکز روی جنسیت وزیر پیشنهادی است...
خیلی جای تاسف داره، تا حالا که سه موافق صحبت کردند همه روی جنسیت و فرزند شهید بودن مانور دادن.
@aghaeimohsen
هدایت شده از رحا مدیا
گریه ی استدراج
🔹مرحوم آیت الله فاطمی نیا (ره):
💠 من میترسم بعضی اشک ریختن ها برای سیدالشهداء(ع) حالت استدراج باشد ، به این معنا که فرد اشک میریزد اما کارهایی انجام میدهد که سنگ به گریه می افتد!
آدم سنگدلی را میشناختم که در مجلس روضه ، اشک میریخت.
این ممکن است گریه ی استدراجی باشد.
اشک ریختن های پاکیزه و واقعیِ زیادی هم داریم ، منکر آن نیستم ولی به اعمال خود هم باید دقت کنیم.
گاهی فرد مستدرج میشود، اشک هم میریزد تا خیال کند حبیب خداست!
اما وقتی چشمانش را بست به او میگویند: "هذه جهنم الّتی کنتم توعدون".
او میگوید من که گریه و عزاداری میکردم!
در جوابش گفته میشود باید اخلاق و رفتارت را به امام حسین(ع) نزدیک میکردی!
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از نظر سوم
بسم الله
بهشتی نیستند
این روزها مکرر به این مسأله فکر میکنم:
از ویژگیهای شهید بهشتی روشنفکری است! یعنی کسی اندکی هم آثار ایشان را بخواند متوجه این نکته خواهد شد. اما اینقدر ظرافتمندانه و هوشمندانه به اصول و بنیان های ثابت اسلامی معتقد بود که از حرفش و عملش هیچ جوره نمیتوانستند سوءاستفاده کنند! از اجتهاد بهشتی مبارزه فنی و دقیق و عملی با رگه های انحرافی متحجرانه ( اینجا به معنای دوری از عقلانیت عمیق انقلابی) بر میآمد
چون حرف او به خروج بر بنیادها و انفعال در برابر دشمن فکری مکتب امام نمیرسید. حرفهای او دشمن و دوست را جابجا نمیکرد! منحرف و خطاکار را یکی نمیکرد!
این مرز ظریفی است که واقعا کار هرکسی نیست از آب درآوردنش!
امروز برخی میخواهند به اصطلاح تحجرزدایی از افکار انقلابی کنند که سنخیت با توانمندی اجتهادی خارق العاده و هوشمندی بهشتی ندارند! لذا آخرش هم سر از صورتی بازی ، وسط بازی و بازی در پازل دشمن ضد انقلاب در تهاجم به نیروهای معتقد انقلابی سر بر می آورند.
بیهوده نبود از فرمایش امیرالمومنین علیه السلام میفهمیم : گرچه خوارج باز هم ادامه خواهند داشت اما شما عرضه مبارزه با کسی که دنبال حق است و سر از باطل در می آورد را ندارید و عملا در بازی معاویه ها و عمروعاص های زمان میفتید و سر راه یاران ناب علی علیه السلام مثل حجر و مالک و عمار را هم تندرو خواهید خواند و خلاصه این کاره نیستید!
«لما قتل الخوارج فقيل له : يا امير المومنين ! هلك القوم باجمعهم : كلا و الله انهم نطف في اصلاب الرجال، و قرارات النسا، كلما نجم منهم قرن قطع، حتي يكون آخرهم لصوصا سلابين؛ [۳] خوارج كه كشته شدند به امیرمؤمنان عرض شد: اي اميرالمؤ منين ! اين جماعت همه نابود شدند. حضرت فرمود: هرگز به خدا قسم ! كه آن ها نطفه هايي در پشت مردان و زهدان هاي زنان هستند، هرگاه شاخي از آنان برويد قطع گردد تا اين كه سرانجام از آنان عده اي راهزن و دزد برجاي ماند». خطبه ۶۰
«لا تقاتلوا الخوارج بعدي ؛ فليس من طلب الحق فاخطاه، كمن طلب الباطل فادركه؛ [۷] بعد از من با خوارج نجنگيد (خوارج را نكشيد)؛ زيرا كسي كه طالب حق باشد و به آن نرسد، همچون كسي نيست كه جوياي باطل باشد و به آن دست يابد»خطبه ۶۱
از ویژگیهای مهم دیگر شهید بهشتی اجتهاد انضمامی و حقیقیش به مسائل حکومت و سیاست و جامعه بود.
بهشتی فقیه میدان بود! نه فقط فقیهی که با چند مسأله میدان با واسطه یا حتی کارآموزی آشنا شده باشد، نه! بهشتی فقیه میدان و از آن مهمتر فقیه میداندار بود!
هیچ مسأله حیاتی از انقلاب و جمهوری اسلامی را نمیدیدی مگر اینکه بهشتی در میدان آن حضور مثمر داشت! کسی که خودش در دل میدان است و میدان دار، خودش وسط جریان انقلابی است و یکی از آنها و اساسا چون چنین است دائما مورد هتک دشمن خارجی و دنباله داخلی غرب گرا و تاریک فکر است! وقتی حرکت انقلابی ها را با آن روشنفکری عمیق عقلانی و انقلابیش اصلاح میکرد، حرف او ناصحانه و موثر و با ضمانت اجرایی بود و ساده لوحانه در دل بازی تاریکفکران، غربگرایان و دشمنان عمیق اصول و دشمنان نیروهای معتقد انقلابی نمیافتاد.
او وصله جدا و هزینه نداده از نیروهای انقلاب ، میدان نشناس نبود و میدان دار و پیشگام نیروهای انقلابی خط امام جامعه بود پس میتوانست اصلاح ناصحانه کند.
آری چنین بود که بهشتی بهشتی بود و برخی این کاره نیستند!