eitaa logo
اعراف
85 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
353 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ویراستی ها
ناجوانمردانه ترین کشتی تاریخ وقتی رقم خورد که حریف بلغاری فهمید کتف حسن، مصدوم است... https://virasty.com/Hamshahrinews/1723230416208723335 ☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از کانال حسین دارابی
وسط اینکه غربگرایان ایرانی داشتند نطق می‌کردند که: "نباید انتقام بگیریم چون آمریکا و اسرائیل گفتند میخوان آتش‌بس کنند"، صهیونیست‌ها با 3 بمب یک تنی آمریکایی، بیش از 120 آواره را در مدرسه التابعین غزه به طرز فجیعی کشتند. حتی پینوکیو هم اینقدر از روباه مکار فریب نخورده بود! حسین رجایی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از روشنگری
یک روز دختری در ایران، در اداره پلیس از دنیا میرود تمام ظرفیت غرب در داخل و خارج برای خونخواهی او بسیج می شوند و یک روز صدها زن و کودک به گوشت چرخ کرده تبدیل می شوند ولی آنها خم به ابرو نمی آورند. انتقام روزی خواهد رسید تو مواظب باش ذره ای در دلت محبت و حسن ظن به آنها نباشد. @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از آنتی سکولار
زود رنجی داخلی و خارجی ظریف 🔻محمد علی ابطحی از محکومین فتنه 88 و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در مطلبی که در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد تلویحا از قهر محمد جواد ظریف انتقاد کرد. ♨️ او با صحه گذاشتن روی زود رنج بودن ظریف آرزو کرده ایکاش در سیاست داخلی هم مثل سیاست خارجی برای مردم بجنگی! ⁉️جهت یادآوری به آقای ابطحی باید گفت اتفاقا آقای ظریف در سیاست خارجی هم زود رنج بود! مگر یادتان رفته در جریان سفر بشار اسد به ایران قهر کرد؟ به نظرتان کسی که توافق ننگین برجام را امضا کرده می‌تواند به فکر منافع مردم باشد؟ ⭕️ زید آبادی حرف درستی زد که پزشکیان را روی میدان مین فرستادند و قبل از انفجار او را وسط معرکه رها کردند. ✍️مرتضی حسینی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از وحید یامین پور
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانه‌ای برای واگرایی و گسست. هویت به ما این امکان را میدهد تابا کوچکترین نسبت مشترک، پیوندهای جدیدتری بسازیم. اما اگر هویت، ایدئولوژیک شود، میتواند ابزاری برای طرد، گسست وتصفیه باشد. نظر شما چیه؟ ➕️ @yaminpour
اعراف
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانه‌ای برای وا
وحید یامین‌پور بر خلاف تصورات جبهه‌ی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس بهانه‌های ملی و گسست آن بر اساس اختلافات تئوریک! سوال اینجاست که آقای یامین پور، چگونه اختلاف تئوریک را موجب گسست می‌داند در حالیکه ملیت و اسلامیت، در کشور ما عینیت دارد؟! بر فرض جدایی این دو امر، تئوریک ترین مساله مثل عزای امام حسین(ع)، آیا موجب جدایی می‌شود یا موجب انسجام؟ به نظر می‌آید آقای دکتر یامین‌پور، با اجراى راهکار بیان کلمات مبهم، سعی دارد، تز روشنفکری در بیاورد و خود را آدمی مستقل از جریان فکری خاصی معرفی کند @araf11
هدایت شده از پویاگراف
. باشه ما عقب مانده ... ♻️ مردی روی دوش، مادرش را به کربلا می‌برد و مردی با ماشین آخرین مدل، مادرش را به خانه سالمندان می‌برد و جالب است که آن مرد به این مرد کربلایی می‌گوید عقب مانده و مرده پرست! 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
بذار بلاگرها جنس‌هاشون رو به بهونه‌ی رفع سختی‌های اربعین به مردم قالب کنن ولی ما سختی‌کشیدن برای شما رو می‌خوایم من اون خستگی تو راه رو می‌خوام... اصلا اگه آسایش می‌خواستیم غیر اربعین می‌اومدیم زیارت‌تون ما اربعین برای زیارت نمی‌آیم می‌آیم خودمون رو برای شما خسته کنیم می‌آیم که مثلا با اهل‌بیت شما هم‌قدم بشیم... @srdrgm
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند، صداوسیما باید همۀ سازها و نوازنده‌ها را نشان دهد. @Farsna
اعراف
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند،
ضد موسیقی نیستم ولی بدون چارچوب فقهی هم چفت و بست نداشتن کنسرت‌ها و لوازمش را نمی‌پذیرم. بی‌شک کنسرت به عنوان یک صنعت فرهنگی با نماد‌های غیر بومی‌اش می‌تواند مکان‌های مذهبی را تحت الشعاع خودش قرار دهد و اساسا فلسفه‌ی حرمت فقهی ترویج موسیقی به واسطه‌ی نشان دادن آلات آن را دستخوش تغییر منفی کند. چرا یک نهاد متولی بدون در نطر داشتن ابعاد فقهی، انسان‌شناسی و معرفتی یک مساله به خودش اجازه‌ی تصمیم سازی و تصمیم ‌گیری می‌دهد؟! @araf11
اعراف
وحید یامین‌پور بر خلاف تصورات جبهه‌ی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس ب
تکرار امشب برنامه‌ی راز را اگر ندیدید حتما مشاهده کنید! مطمئن هستم هیچ حزب ‌اللهی واقعی با مطالب مطرح شده در این برنامه مخالف نیست! اما یک سوال مهم؛ خالص سازی یعنی چه؟ اگر خالص سازی به معنای رکود تبیین و اکتفاء به همفکران است، قطعا مضر هست. اما اگر خالص سازی یعنی تبیین حق و به تبع آن افزایش نیروی متعهد و متفکر انقلابی ذیل معیار‌های ضروری، بی شک این خالص سازی موجب رشد جامعه می‌شود. نیروی حزب اللهی به خالص سازی نگاه حزبی ندارد؛ بلکه نگاهی جامع برای رشد جامعه و رسد عقلانیت دینی دارد. دقیقا همان چیزی که در مقابل تحجر و تجدد غربی است. از آقای یامین‌پور می‌خواهم این نکته رو درست تبیین کنند. تفکر خالص به عنوان تفکر حزبی و قشری، منجر به داعش سازی می‌شود. بعید می‌دانم در جامعه‌ی ما این افراد زیاد باشند...! چه کسی را نقد می‌کنید جناب دکتر وحید؟! 🖋علی عسگری @araf11
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اربعین، مدنیّت و بربریّت 🔹تمدن (Civilization) واژه‌ای است که غربی‌ها به هر جامعه‌ ‌پیچیده‌ای که دارای ساختارهای یکجانشینی و طبقه‌بندی‌های پیچیده باشد اطلاق می‌کنند و بر همین اساس، هرچه مناسبات آن جامعه پیچیده‌تر باشد متمدن‌تر است؛ به همین دلیل است که کلانشهر را متمدن‌تر از شهر و مدینه، و شهر و مدینه را متمدن‌تر از روستا و قریه می‌دانند. به نحوی که منتهای تمدن و مدنیّت را که در برابر بربریّت تعریف می‌کنند در کلانشهرهایی جستجو می‌کنند که دارای پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین روابط اجتماعی و غیر اجتماعی است و هرچه مظاهر پیچیدگی همچون آسمانخراشها و برجها و پلها و غیره در آن نمود بیشتری داشته باشد، مدنیت بیشتری دارد و متمدن‌تر است. با چنین تعریفی، متمدن‌ترین‌ جغرافیاها را بایستی در شهرهایی همچون نیویورک و پاریس و لندن و غیره جستجو نمود. به همین دلیل است که غربی‌ها اساسا مهندسی عمران (civil engineering) را با واژه تمدن و civilization پیوند زده‌اند زیرا در چنین کلانشهرهای پیچیده و پر از برج و آسمانخراش و مظاهر پیچیده مادی و کالبدی است که مهندسی عمران نمود حداکثری می‌یابد. 🔹اما در ادبیات قرآنی، این صیرورت و حرکت الی الله است که به تمدن‌ها اصالت می‌دهد و نه یکجانشینی؛ کمااینکه نه ماده و کالبد، که این معناست که به تمدن‌ها ماهیت می‌دهد. چه بسا روستاهای بی‌بهره از هر نوع مظاهر مادی و کالبدی پیچیده‌ای که در فرهنگ قرآنی، بستر مدنیت و تمدن هستند و بالعکس، چه بسا کلانشهرهای غول آسایی که از منظر قرآنی، قریه‌ای بیش نیستند (قبلا در یادداشت شهر از منظر قرآن ادله این ادعا تقدیم گردید). طریق مشایه و ایام اربعین، بهترین شاهد مثال برای فهم این موضوع است. مسیری که در سرتاسر آن هیچ کلانشهر و شهر بزرگی دیده نمی‌شود و برخلاف تعریف تمدن از منظر غربی‌ها، پیوسته در شدن و حرکت تعریف شده است و نه در یکجانشینی‌های آنچنانی. ولی چنان از معانی متعالی مملو است که در هیچ کلانشهری از غرب تا شرق عالم نمی‌توان این حجم از جریان و سریان تمدن و مدنیت را مشاهده نمود. 🔹میلیونها زائر، با پای پیاده و در گرمای بالای ۴۰ درجه، چنان متمدن در کنار یکدیگر و برادرانه و خواهرانه زیست می‌کنند و چنان بدون هر نوع چشم‌داشت مادی و به دور از هر نوع سازماندهی پیچیده اجتماعی از یکدیگر میزبانی می‌نمایند که برای پروپاگاند پیچیده تمدن معاصر غرب، چاره‌ای جز بایکوت گسترده‌ی حاصل از حیرت تام و تمام آنها باقی نگذاشته است. البته حق هم دارند که چنین حیران باشند، چون برخلاف باورهای آنها و برخلاف آنچه سالها در مقالات و کتابهایشان نوشته‌اند اینجا تمدنی نمود یافته است که دلیل گردآمدن انسانها در کنار یکدیگر، نه رفع نیازهای اقتصادی و تبادلات مادی است و نه مبادلات محصولات ‌کشاورزی و غیره؛ بلکه اینجا مفهوم متمایز و ماوراییِ "حُب" به بهانه‌ای برای گردآوردن میلیونها انسان و شکل‌گیری تمدنی متمایز تبدیل شده است؛ آن هم خاص‌ترین و خواستنی‌ترین حُب؛ "حب الحسین یجمعنا" کلید فهم تمدن اربعین است و طریق مشایه در ایام اربعین بهترین تمرین مدنیت است اما نه مدنیّت پیچیده‌ و ماده محوری که در مدینه‌ها و آرمانشهرهای غربی برایمان تعریف کرده‌اند بلکه مدنیّت بسیط و معنامحوری که جز با قواعد بعد از ظهور، نمی‌توان به فهم تمام و کمال آن نائل آمد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb