اعراف
▪️معلمی که بخاطر صلوات گرفتن برای امام زمان اخراج شد!/ سدید مدیا √ @Roshangari_ir | روشنگری
چند مساله:
چرا شهریه ۷۰ میلیون تومانی؟
چرا در مدارس مسئولین بیاعتقاد وجود دارند یا اساسا اگر با اعتقاد هستند، هیچ اهتمامی بر تربیت اسلامی ندارند؟
در ج.ا.ا اگر تربیت اسلامی در مدارس، آن هم مدارس پولی، جای نداشته باشد، پس آن مدرسه در ازای چه چیزی پول میگیرد؟
مدارس غیر انتفاعی، اسرافگر ترین مدارسی هستند که جز تربیت فانتزی و غیر اجتماعی، جز ساختن هویت کاذب برای افراد، سود دیگری جز هویت زدایی ندارند!
@araf11
هدایت شده از روشنگری
تشبیه شهید رئیسی به امیرکبیر توسط رهبر حکیم انقلاب نه از روی احساس یا محبت کلامی بلکه دقیق و سنجیده بود اینم سندش:
✍️ علی فرحزادی
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از حسن عباسی
میگفتن حذف ارز ۴۲۰۰ تورم نداره و فقط ۴ قلم کالا گرون میشه و رانت و فساد از بین میره و ...
بعد از حذف و تحمیل بالاترین تورم مواد غذایی به مردم، گفتن سیاست درستی بود، خوب اجرا نشد
الان هم میگن گرانی بنزین تورم نداره و ناترازی رو حل میکنه و ...
بعدا که معیشت مردم رو نابود کردن، خیلی راحت میگن خوب اجرا نشد
🖋 حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️ یک کاربر فضای مجازی: پزشکیان میگه چرا بنزینِ ارزان بدیم مگر منطق اینطور حکم میکنه؟
🔸منطق حکم میکنه خودروی خارجی رو ۳برابر قیمت در بازار داخلی بفروشیم؟
منطق حکم میکنه قیمت ملک در ایران با کانادا و آمریکا یکی باشه؟
منطق حکم میکنه خط فقر بالای ۳۰میلیون و حقوق پایه ۷میلیون باشه؟
بازم از منطق بگم؟
--------------
☑️اولین نفر از قم با خبر شوید
اخبارموثق |جذاب |فوری قـم👇
💢
http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از وحید یامین پور
اسلام، "مِهربنیاد" است.
عقلانیت اسلامی هم آنگاه که بر مدار مهرورزی ظهور کند و نتیجهاش الفت باشد، عقلانیت است و در غیر اینصورت جهل است.
فرمود "التودّد، نصف العقل": دوست داشتن، نصف عقل است.
عقل و حکمت عملی، آنگاه که در سیاست مُدُن و تدبیر منزل در کار میآید، باید به الفت و مهرورزی و مواسات بینجامد و اگر به فُرقت و نزاع انجامید، آنچه در کار است از جنود جهل است.
#یادگاری
➕️ @yaminpour
اعراف
اسلام، "مِهربنیاد" است. عقلانیت اسلامی هم آنگاه که بر مدار مهرورزی ظهور کند و نتیجهاش الفت باشد، عق
آری!
مهر ورزیدن و مودت، نصف عقل است و نزاع از جنود جهل.
اما سوالی وجود دارد؟
مهر به دنیا نیز جزیی از عقلانیت دینی است؟
متعلَّق مهر ورزیدن چیست؟
مهر به گناه از جنود عقل است یا از جنود جهل؟
سکوت و رضایت دادن به گناه چطور؟
آیا این سکوت از جنود جهل است یا عقل؟
#نه_به_تسامح
#مدیریت_دینی
@araf11
هدایت شده از روشنگری
دادگاه عالی برزیل به ایلان ماسک ۲۴ ساعت مهلت داد تا یک نماینده قانونی برای X در برزیل معرفی کنه وگرنه این شبکه رو در سراسر کشور ممنوع خواهد کرد. برزیل با ۲۰۰ میلیون نفر یکی از بزرگترین بازارهای شبکه اجتماعی X در خارج از ایالات متحده بحساب میاد
حکمرانی قانونمند فضای مجازی
√ @Roshangari_ir | روشنگری
اعراف
دادگاه عالی برزیل به ایلان ماسک ۲۴ ساعت مهلت داد تا یک نماینده قانونی برای X در برزیل معرفی کنه وگرن
فکر کنم برزیلیها به ولایت فقیه بیشتر اعتقاد داشته باشند...
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
🟢 اسلام سرباز اجباری نمیخواهد
🔸 يک تفاوت اصيل در ميان قوانين الهى و قوانين بشرى اين است كه قوانين الهى دوبعدى است و قوانين بشرى يکبعدى. قوانين بشرى به نظام روحى و تكامل معنوى فرد كارى ندارد.
🔹 وقتى كه يک دولت براى مصالح كشور، اقدام به وضع ماليات مىكند، هدفش فقط بدست آوردن پول و تأمين هزينه كشور است. دولت نظرى ندارد كه پرداختكننده ماليات چه نيّتى دارد؟ همچنين وقتى كه براى دفاع از كشور، سربازانى را به زير پرچم احضار مىكند به نيّت سربازان كارى ندارد؛ او مىخواهد سرباز در ميدان جنگ با دشمن نبرد كند.
🔸 ولى در قوانين الهى چنين نيست؛ در اين قوانين، ماليات و سربازى بطور مطلق خواسته نشده است، بلكه توأم با نيّت خالص و قصد قربت خواسته شده است. اسلام عمل با روح مىخواهد نه عمل بىروح. لهذا اگر مسلمانى زكات خود را بدهد ولى شائبه ريا در آن باشد پذيرفته نيست؛ اگر به جهاد برود ولى براى خودنمايى باشد قبول نيست. قانون الهى مىگويد سرباز اجبارى به درد من نمىخورد، من سربازى مىخواهم كه روحاً سرباز باشد.
📝 استاد مطهری، عدل الهی، ص۲۷۵
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانهی صحبتهای جنجالی ایشان)
استاد عزیز سلام؛
به عنوان دانشجویی که سالها پای درس اساتیدی چون شما نشستهام، اجازه دهید کلامتان را مرور کنیم.
در برنامهای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... "
🔹استاد عزیز، صدها #انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم #دانشگاه را بررسی کنیم؛
🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینههای میلیاردی بیتالمال، به درد جامعه میخورند و اساسا #انگیزهی_اصلاح جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاهها)دیدیم خیلی نادر بود.
ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم!
در دانشگاهها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با #نقطهی_مطلوب فاصله داریم؟
🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل میگفتند و کشور دست خودتان بوده!
اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاهها برمحور همین آموزههای غربی میچرخند نه بر محور نهجالبلاغه! )
در هر دولتی از ۱۹ #وزیر چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند؟ یا برعکس؟ از بین ۲۷۰ نمایندهی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما!
حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟
🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد!
استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای #راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برایشان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دونِ شأن خود میدانید ؟ حضور در #پادگانها چطور؟ قبول میکنید با حداقل حقالزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟
حضور در مراکز بهزیستی چطور؟
همهی اینها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگانها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد #مساجد ما روحانی ندارند!
با کدام آمار میگویید روحانی زیاد داریم؟
🔹 فرمودید مردم را بیفرهنگ حساب کردهاند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد #مبلغین دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائهی آموزههای دینی» اجبار و الزامی هم میبینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان #تشخیص و انتخاب؛ و وظیفهی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا #تبیین و ارائهی آموزههاست ، نه الزام و اجبار!
🔹 فرمودید این سرمایهها را بگذارید برای جاده سازی و... .
از میلیاردها پولی که صرف فوتبال میشود نمیخواهید بگویید؟
راستی بودجهی دانشگاهها را هم با حوزههای علمیه مقایسه کنید،
میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار میگیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خندهدار است نه؟
🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشتههای مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجیاش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم میآید دلیل نمیشود از میلیونها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: «راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کردهاند»!
کاش به جای حرفهای عوامفریبانه و بیپایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید!
🖌مجید ابطحی فارغالتحصیل دانشگاه دولتی تبریز
پینوشت: منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسهی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است.
#روحانیت
#استاد_آزاد_ارمکی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN