اعراف
🔻بازسازیهای درونی در جبهۀ تبیین-۱ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. دشمن، بخش هر چند کوچکی از مردم را نسبت به نظام،
این تحلیل حرف دل خیلی از ما هاست.
انقلابی های عزیز
اگر میخواید در جهاد تبیین موفق باشید خواهشا اینقدر از سهیل و سعیدیسم و اینجور چیزا توقع اخذ مبانی انقلاب نداشته باشید.
سیدنا براتون نون و آب نمیشه...
برید از سرچشمه بگیرید...
مطهری بخونید. کسی سِیر خواست بهش سِیر مطالعاتی میدم.
حضرت آقا بخونید.
جلد ۲۱ صحیفه امام رو بخونید.
اینقدر سطحی اندیش نباشید....
به خدا که خیلی کارا از دستمون بر میاد فقط کافی بخوایم و توکل کنیم
May 11
اعراف
@araf11
برای ضد یک چیز شدن باید بدان چیز علم داشت و آگاهی پیدا نمود.
به عنوان مثال نمیشود اسلام را نشناخت ولی گفت که من با اسلام مخالفم.
زمانی که علم و آگاهی لازم نسبت به یک مسئله وجود داشته باشد، خوبی و یا بدی آن و یا ملائمت و منافرت آن، خودش را نشان میدهد.
آنگاه میشود گفت من طرفدار آن چیزم یا مخالف آن چیز.
چه بسا بر همین مبنا میتوان این نکته را اشاره کرد که جوانانی در این کشور نا خواسته و بدون علم و آگاهی لازم با مبانی و اندیشه های انقلاب، با آن مخالفت میکنند و در رسانه ها به عنوان ضد انقلاب شناخته میشوند.
شاید این تعبیر در قبال آن، رسانه ای و روزنامه ای باشد ولی تعبیر فنی این است که وقتی فردی نسبت به مبانی و آراء و نظریات انقلاب اسلامی اطلاعاتی ندارد، اصلا ملاکی در ذهن او نیست که بگوییم او ضد است یا نیست. کالعدم است. اصلا نمیتوان روی او حکمی بار کرد و یا نسبتی داد.
اگر میگوییم که یزید و بنی امیه و یا بنی عباس دشمنان اهل بیت بودند و یا اگر میگوییم تمدن غرب و اندیشه ی مدرنیسم بر محور اومانیسم بر ضد ساختار اسلامی است بدین خاطر است که اربابان و روسای
این تشکل ها، شناخت خوب و قابل توجهی نسبت به اهمیت اندیشه اسلام و انقلاب دارند. لهذا برای آنکه در مقابل این اندیشه، قد علم کنند نیاز به اهرم مردم و ضدیت مردم با آن نظریات را احساس کرده و برای به دست آوردن این اهرم فشار مردمی، دست به اغوا گری میزنند.
لهذاست که از آیه ۳۹ سوره ی مبارکه حجر این نکته به چشم می آید که شیطان ضد دین و ضد ربوبیت الهی واقعی است و کسانی که به دست او اغوا میشوند
به خاطر مولفه ها و علل گوناگون، مثل جهل، عدم تخلیل صحیح و یا عدم تربیت صحیح خانوادگی،
یک ضد دین واقعی نیستند بلکه اگر برای آنها گفته شود که اساسا دین چیست و از فلسفه ان برای انسان گفت، میتوان ادعا کرد که اهرم فشار کاذب را از دست نظام اغواگرانه خارج کرده و در جهت بسط حاکمیت الهی و ربوبیت آن، اقدام نموده است.
اینچنین است که در جامعه ی فعلی اهمیت جهاد تبیین فهم میشود و اگر این مهم نباشد، اهرم فشار در دست اغواگران و منحرفین از مسیر رشد عقلانیت اجتماعی رقم می خورد.
#تلنگر
#دل_نوشته
@araf11
کشف حجاب در کشور به تناسب صورت میگیرد.
مثلا در تهران به عنوان پایتخت، میزان برهنگی شدیدا به چشم می آید.
در قم به عنوان یک شهر متمدن دینی و حوزوی، میزان بد حجابی هایی که شاید در ۳ سال گذشته در تهران مشهود بود اکنون در قم رویت میشود واین مسئله ی مطلوبی برای قم نیست. هر چند بگوییم کشف حجاب نیست ولی عقب نشینی عجیبی در
زیست بوم فرهنگی قم صورت گرفته است.
در اصفهان، شیراز و شهر های توریستی نیز هر کدام به حسب خودش.
شمال و جزایر جنوب نیز که از لاس وگاس عبور کرده و شما خود بهتر میدانید!
نکته این است که ما لایحه ی حجاب را هم نخواستیم.بررسی آن نیز برای بهارستانی ها بماند پیشکش.
اینکه چرا شوری عالی انقلاب گزارشی از فعالیت هایش در زمینه حجاب ارائه نمیدهد هم عطف بما سبق بشود.
سازمان تبلیغات نیز همچون کمپ تمرینی تیم ملی پشت در های بسته،
برای روز های تاسیس کاباره ها خودش را آماده میکند شاید آنوقت توانست به خودش بیاید.
برخی بچه انقلابی ها هم گوششان به بلاگرها ی انقلابی و مطالبه کنندگان هست و حتی حوصله ی خواندن اندیشه انقلاب را برای به ثمر نشاندن جهاد تبیین ندارند.
با این اوصاف مسئولین فرهنگی نه قاطعانه از قانون حمایت میکنند
و نه لااقل ساماندهی درستی نسبت به مردمی کردن امر نظارت بر حجاب دارند.
آنوقت دائما میگویند کار فرهنگی باید انجام بشود...
خب من که در میدان جامعه میبینم، مردم حوصله ی بحث و جدل ندارند و انقلابی جماعت هم انگار از تنگ و تا افتاده و نظاره گر برهنگی است و فقط
مطالبه ی بی اثر میکند، چه باید بکنم؟
آیا باید به حاکمیت فرهنگی امیدوار باشم؟
در یک هفته رئیس دوقوه صحبت کردند اما هیچکدام از لایحه ی ننگینی که از زیر دستشان عبور کرده تا به مجلس رسیده، سخنی نگفته اند.
این طبیعیست؟
رفقای انقلابی و دغدغه مند خودتان دست به کار شوید و هر مسجد یک پایگاه فرهنگی بشود.
مجهز شوید به اندیشه و اجرای آن در کف میدان.
هیات امنا و یا مسئولین مسجد را راضی کنید که کمی غیرت به خرج دهند و ۲۴ ساعته مسجد را باز بگذارند و یا حد اقل برای جوانان موقعیت حضور ایجاد کنند تا برای
فریاد زدن به مسجد بیایند بلکه کمی نظام توحیدی را درک کنند.
تشکیلات شوید و گروه گروه به سطح شهر بروید و صحبت کنید.
بی منطق ها را وادار به تفکر و تحلیل کنید چرا که آنان در خودیت و حیوانیت در حال مسخ شدن هستند.
انسانیت خویش را گم کرده اند.
مطهری فتح بابی برای گشودن اذهان قفل شده است.
عقل خاک گرفته را گرد گیری میکند و فرصت تحلیل میدهد.
درجمع هایتان سیر مطهری بخوانید.
از جهانبینی اسلامی شروع کنید.
برای معنای آزادی و لزومش در جامعه
انسان کامل و آزادی معنوی بخوانید.
والله جواب میدهد.
تجربه کرده ام.
آمار های فساد در غرب را با تحلیل اومانیستی برای جوانان بگویید و با آنان بحث کنید.
نگزارید تنها بشوند و بروند به امان خدا. پیگیری کنید. قرار های مستمر بگزارید.
طلبه و دانشجوی دغدعه مند اگر باهم کار کنند که نور علی نور است.
مکمل هم هستند.
ول کنید حاکمیت فشل فرهنگی را.
وزیر آموزش و پرورشی که نمیداند دربی چیست، چگونه زبان جوانان را بلد است؟
سیاهنمایی نمیکنم ولی طبیعیست که کار فرهنگی بلد بودن زبان را میخواهد و اینرا همه ی شما میدانید.
بسم الله...
#دل_نوشته
#مطالبه_گری
@araf11
May 11
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ این آزادیها ممنوع است!
▶️ اخیراً #آقازاده شهید بهشتی گفته است که #شهید_بهشتی هیچگونه استدلالی برای #حجاب_اجباری نداشته است و اعمال آن به هیچ وجه با اندیشههای شهید بهشتی سازگار نیست؛ حالا بد نیست نظر خود شهید بهشتی درباره حد و حدود آزادی را دوباره بشنویم:
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوی فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی بیاعتنا بود...
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔺 برشی از صحبتهای #شهید_بهشتی در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرجومرج، زورمداری» در سال ۶۰
#مطالبه_گری
#روشنفکر_اسلامی
#تلنگر
@araf11
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ مراقب رخنه تفکرات سکولار در فرهنگ و جامعه باشیم.
https://virasty.com/MJafari_ir
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
هیأت خودش فرم است، خودش قالب است، رسانه است!
همین قالب بوده که نسلبهنسل، ۱۴۰۰ سال معارف حسینی را منتقل کرده!
این فرم و محتوا با هم ممزوج و آمیخته شدهاند.
اشکال مداحیهای استودیویی و مثل آن، انتقال آن مفاهیم به وسیلهی قالبی است که قرابتی با آن ندارد، یا اقلا آن کارایی را ندارد.
به بهانهی تغییر ذائقهی مخاطب و لزوم تغییر شیوهی انتقال معارف، دارند ذائقهسازی میکنند.
مداحیاستودیویی جذب به خود میکند؛ نه جذب به هیأت، نه جذب به امامحسین که اگر آن هم باشد قوام ندارد، متزلزل است.
هر چهقدر حجاباستایلها مؤثر در گرایش به دین و حیا شدند و هویت دینی ساختند، این کار هم تربیت شاگرد خواهد کرد.
حکایت آن است که گفت اجازه دهیم عرقخورها به هیأت بیایند و جذب هیأت بشوند؛ چندوقت بعد خود او سفرهدار شده بود=))))
رفتند جذب کنند، جذب شدند.
شاید دیر بفهمیم...
تم.
@srdrgm