هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
بذار بلاگرها جنسهاشون رو به بهونهی رفع سختیهای اربعین به مردم قالب کنن
ولی ما سختیکشیدن برای شما رو میخوایم
من اون خستگی تو راه رو میخوام...
اصلا اگه آسایش میخواستیم غیر اربعین میاومدیم زیارتتون
ما اربعین برای زیارت نمیآیم
میآیم خودمون رو برای شما خسته کنیم
میآیم که مثلا با اهلبیت شما همقدم بشیم...
@srdrgm
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد
🔹طبق این سند، صداوسیما باید همۀ سازها و نوازندهها را نشان دهد.
@Farsna
اعراف
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند،
ضد موسیقی نیستم ولی بدون چارچوب فقهی هم چفت و بست نداشتن کنسرتها و لوازمش را نمیپذیرم.
بیشک کنسرت به عنوان یک صنعت فرهنگی با نمادهای غیر بومیاش میتواند مکانهای مذهبی را تحت الشعاع خودش قرار دهد و اساسا فلسفهی حرمت فقهی ترویج موسیقی به واسطهی نشان دادن آلات آن را دستخوش تغییر منفی کند.
چرا یک نهاد متولی بدون در نطر داشتن ابعاد فقهی، انسانشناسی و معرفتی یک مساله به خودش اجازهی تصمیم سازی و تصمیم گیری میدهد؟!
@araf11
اعراف
وحید یامینپور بر خلاف تصورات جبههی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس ب
تکرار امشب برنامهی راز را اگر ندیدید حتما مشاهده کنید!
مطمئن هستم هیچ حزب اللهی واقعی با مطالب مطرح شده در این برنامه مخالف نیست!
اما یک سوال مهم؛
خالص سازی یعنی چه؟
اگر خالص سازی به معنای رکود تبیین و اکتفاء به همفکران است، قطعا مضر هست.
اما اگر خالص سازی یعنی تبیین حق و به تبع آن افزایش نیروی متعهد و متفکر انقلابی ذیل معیارهای ضروری، بی شک این خالص سازی موجب رشد جامعه میشود.
نیروی حزب اللهی به خالص سازی نگاه حزبی ندارد؛ بلکه نگاهی جامع برای رشد جامعه و رسد عقلانیت دینی دارد.
دقیقا همان چیزی که در مقابل تحجر و تجدد غربی است.
از آقای یامینپور میخواهم این نکته رو درست تبیین کنند.
تفکر خالص به عنوان تفکر حزبی و قشری، منجر به داعش سازی میشود.
بعید میدانم در جامعهی ما این افراد زیاد باشند...!
چه کسی را نقد میکنید جناب دکتر وحید؟!
🖋علی عسگری
#انقلاب_اسلامی
#اعراف
@araf11
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اربعین، مدنیّت و بربریّت
🔹تمدن (Civilization) واژهای است که غربیها به هر جامعه پیچیدهای که دارای ساختارهای یکجانشینی و طبقهبندیهای پیچیده باشد اطلاق میکنند و بر همین اساس، هرچه مناسبات آن جامعه پیچیدهتر باشد متمدنتر است؛ به همین دلیل است که کلانشهر را متمدنتر از شهر و مدینه، و شهر و مدینه را متمدنتر از روستا و قریه میدانند. به نحوی که منتهای تمدن و مدنیّت را که در برابر بربریّت تعریف میکنند در کلانشهرهایی جستجو میکنند که دارای پیچیدهترین و گستردهترین روابط اجتماعی و غیر اجتماعی است و هرچه مظاهر پیچیدگی همچون آسمانخراشها و برجها و پلها و غیره در آن نمود بیشتری داشته باشد، مدنیت بیشتری دارد و متمدنتر است. با چنین تعریفی، متمدنترین جغرافیاها را بایستی در شهرهایی همچون نیویورک و پاریس و لندن و غیره جستجو نمود. به همین دلیل است که غربیها اساسا مهندسی عمران (civil engineering) را با واژه تمدن و civilization پیوند زدهاند زیرا در چنین کلانشهرهای پیچیده و پر از برج و آسمانخراش و مظاهر پیچیده مادی و کالبدی است که مهندسی عمران نمود حداکثری مییابد.
🔹اما در ادبیات قرآنی، این صیرورت و حرکت الی الله است که به تمدنها اصالت میدهد و نه یکجانشینی؛ کمااینکه نه ماده و کالبد، که این معناست که به تمدنها ماهیت میدهد. چه بسا روستاهای بیبهره از هر نوع مظاهر مادی و کالبدی پیچیدهای که در فرهنگ قرآنی، بستر مدنیت و تمدن هستند و بالعکس، چه بسا کلانشهرهای غول آسایی که از منظر قرآنی، قریهای بیش نیستند (قبلا در یادداشت شهر از منظر قرآن ادله این ادعا تقدیم گردید). طریق مشایه و ایام اربعین، بهترین شاهد مثال برای فهم این موضوع است. مسیری که در سرتاسر آن هیچ کلانشهر و شهر بزرگی دیده نمیشود و برخلاف تعریف تمدن از منظر غربیها، پیوسته در شدن و حرکت تعریف شده است و نه در یکجانشینیهای آنچنانی. ولی چنان از معانی متعالی مملو است که در هیچ کلانشهری از غرب تا شرق عالم نمیتوان این حجم از جریان و سریان تمدن و مدنیت را مشاهده نمود.
🔹میلیونها زائر، با پای پیاده و در گرمای بالای ۴۰ درجه، چنان متمدن در کنار یکدیگر و برادرانه و خواهرانه زیست میکنند و چنان بدون هر نوع چشمداشت مادی و به دور از هر نوع سازماندهی پیچیده اجتماعی از یکدیگر میزبانی مینمایند که برای پروپاگاند پیچیده تمدن معاصر غرب، چارهای جز بایکوت گستردهی حاصل از حیرت تام و تمام آنها باقی نگذاشته است. البته حق هم دارند که چنین حیران باشند، چون برخلاف باورهای آنها و برخلاف آنچه سالها در مقالات و کتابهایشان نوشتهاند اینجا تمدنی نمود یافته است که دلیل گردآمدن انسانها در کنار یکدیگر، نه رفع نیازهای اقتصادی و تبادلات مادی است و نه مبادلات محصولات کشاورزی و غیره؛ بلکه اینجا مفهوم متمایز و ماوراییِ "حُب" به بهانهای برای گردآوردن میلیونها انسان و شکلگیری تمدنی متمایز تبدیل شده است؛ آن هم خاصترین و خواستنیترین حُب؛ "حب الحسین یجمعنا" کلید فهم تمدن اربعین است و طریق مشایه در ایام اربعین بهترین تمرین مدنیت است اما نه مدنیّت پیچیده و ماده محوری که در مدینهها و آرمانشهرهای غربی برایمان تعریف کردهاند بلکه مدنیّت بسیط و معنامحوری که جز با قواعد بعد از ظهور، نمیتوان به فهم تمام و کمال آن نائل آمد.
#تمدن_اسلامی
#اربعین
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
#نکته
رهبر انقلاب: به تعبیر قرآن کریم، عقبنشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدانهای سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.
✅ ::::: شهاب گرافی :::::
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی طلوع حق
💠 دوره آموزش منظومه فکری رهبران انقلاب
📚مدرس: حسین بغدادی
⏱ ۱۶ جلسه آموزشی
🌐 بصورت مجازی
📃 ارائه گواهینامه معتبر
🇮🇷 ثبت نام از سراسر ایران
🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام:
🌐 https://toluehagh.ir/mfrt3
💢 موسسه فرهنگی طلوع حق
📲 @Toluehagh_ir
هدایت شده از توییتر سیاسی
محمد صادق شهبازی (فعال رسانهای)
✅ #عدالتخواه
گردش به چپ در ادبیات و شعار عدالت برای حفظ بدنه مردمی ضمن حفظ گردش به راست و سرمایه سالاری در اقتصاد و میدان دادن به وارداتچیها و خامفروشها برای شور نشدن آش.
اینگونه محاسبات مردم و مسئولین و هویت ج.ا. جوری تغییر پیدا میکند که ناچار از پذیرش چارچوبهای تحمیلی جهانی باشند.
🔴 به توییتر سیاسی بپیوندید👇
@PoliticalTwitter
بعد از فتنهی مهسا، این دومین اربعین است که شاهد برخی پوششهای نامتناسب با فضای اربعین هستيم.
به عنوان مثال، پوشش پیراهن و شلوار، به یک مدل عرفی در پوشش بیرونی بانوان تبدیل شده.
پوششی که اگر چسبان هم نباشد، ولی متناسب با شخصیت یک بانوی عفیف ایرانی نیست!
این پوشش بیشتر میان قشر نوجوان و جوان بین ۱۷ تا ۲۶ سال دیده میشه. پوششی به اصطلاح لَش که میتواند برگرفته از گروههای موسیقی کرهای و یا ریشه در نبود بازار مناسب پوشاک داشته باشد.
حال عدهای از دختران نوجوان عاشق امام حسین(ع) بدون توجه به کیفیت چگونگی حضور در مراسم پیادهروی اربعین و آداب آن، پا به این زیارت ارزشمند میگذارند.
نکتهی مهم تر، بیتوجهی خانوادههای ایشان به این امر است. خانوادهای که در آن، مادر چادری و محجبه است ولی دختر اهتمام مادر در رعایت حجاب را ندارد.
البته این مساله، چیزی فرای حضور در اربعین است و مسالهای کشوری و کلی هست که همیشه وجود داشته.
اما سوال اینجاست که اگر مادران نقش تربیتی خود را در قبال فرزندان رعایت نکنند، چه کسی بار سنگین آن را بر دوش میگیرد؟
#اربعین
#تربیت_دینی
@araf11
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
دوران سلطنت معاویه را که نگاه میکنی، بیش از آن که ناعدالتی و فساد اقتصادی و ویژهخواری دستگاه سلطنت آدم را متعجب کند، انظلام و بیتفاوتی مردم تحت سیطرهی معاویه است که انسان را مبهوت میکند. مردمی ستمپذیر و ذلیل و البته عیاش و شهوتران.
عمده دلیل این بیتفاوتی و ذلت مردم عصر معاویه، ریشهاش مشغولیت در فساد اخلاقی و جنسی دارد.
نسخههای مرسوم آزادیهای اجتماعی(جنسی)، ابزار ویژهخواران برای کنترل جوامع ضعیف و استضعاف آنان است که صبغهای تاریخی دارد.
@srdrgm
امروز، روز با مسمایی برای عراقچی است!
روزی که ای کاش به نام " روز عدم اعتماد به استکبار" نامگزاری میشد.
عراقچی امروز در مجلس باید از برنامههای نداشته برای فردا و از گذشتهی تجربهشدهاش سخن بگوید.
گذشتهای که روزی مصدق آن را اجرا کرد تا از چالهی انگلیسیها بیرون بیاید، ولی گرفتار چاه بزرگ آمریکاییها شد.
چاهی که مصدق در آن گرفتار شد، اما مایهی عبرت نگشت!
۶۲ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، محمد جواد ظریف و عباس عراقچی، در حالی رو به روی کودتاچیان امریکایی و اروپایی قرار گرفتند، که نه تنها مصدق را تحقیر کردند؛ بلکه به وعدهی برداشتن تحریمها در ازای آزادی آمریکاییها به هاشمیرفسنجانی، پایبند نبودند.
لاف زنی آمریکاییها امری طبیعی بود؛ ولی سادهلوحی دیپلماتهای ایرانی، آن هم با کوله باری از تجربه، اصلا طبیعی و مثبت نیست!
این سوال که چرا بعد محاکمهی مصدق در ایران و عمل نکردن به مذاکرهی هاشمی در بیروت، هنوز رگههای اعتماد به آمریکا وجود دارد، نشانهی رکود سیاست ورزی در میان نمایندگان مجلس و وزرای کشور است.
#آمریکا
#دولت
#پزشکیان
#عراقچی
@araf11