eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
62 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨محبت دخترم زینب(س) به حسین(ع) بی نهایت است خداوندا از و عفت زینبی به دخترانم ببخش .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ وقتی حتی شبکه 3 سراغش میره، یعنی یه چیز ویژه‌ست👏🏻👏🏻👏🏻 شامپو جلبک اسپیرولینا؛معجزه رویش مجدد مو 🍃 درمان ریزش مو از ریشه 🍃 تقویت فولیکول‌ها 🍃 افزایش ضخامت تار موها 📲 تو هم می‌تونی اولین تجربه‌ت رو همین امروز شروع کنی...دیگه نیازی به کاشت مو نیست‼️ https://landing.saamim.com/GOqqG https://landing.saamim.com/GOqqG
تنها دلیل خنده‌ی حیدر خوش آمدی آینه لطافت مادر خوش آمدی ای آن کسی که شهرت نام بلند تو از عرش رفته است فراتر خوش آمدی 💫💞 💫💞 💫💖 🌸🍃
✅ امام خمینی انقلاب و انقلابیون را با چه عاملی حرکت داد؟ 🌷 امام خامنه ای: امام بزرگوار، این ملّت را و این مجموعه های فعّالِ مبارز را با شعار خود، با روحیّه ی خود، با خود، با ایمان خود، با صدقی که نشان داد، حرکت داد. (6/3/1395) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 227
✅ خدا از حضرت داوود (ع) با چه صفتی یاد کرده است؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: ای محمد! در مقابل حرفهای مخالفان بندگی، مقاوم باش و ما داوود را به یاد آور که در بندگی و از دستورات و ما مقاوم بود. دلیل مقاومت و شکیبایی‌اش این بود که او در همه کارها به ما رجوع می کرد تا حکم آن را بداند و برای انجام آن حکم، از ما کمک می خواست. 📖 اصْبِرْ عَلى‌ ما يَقُولُونَ وَ اذْكُرْ عَبْدَنا داوُدَ ذَا الْأَيْدِ إِنَّهُ أَوَّابٌ (ص، 17) آیه شماره 243
22.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم: همه ارزش‌ها تحت الشعاع تقواست 🔺 شرح حدیث توسط امام خامنه‌ای پند 329
✅ آیا حضرت مسیح (ع) خدا بود آن گونه که مسیحیان می گویند، یا اینکه عبد خدا بود؟ 🌺 سخن خدا در قرآن: خود مسیح هرگز از اینکه برده و خدا باشد، امتناعی نداشت و برده ی خدا بودن را ننگ نمی دانست. ملائکه هم همچنین. آنها هم هرگز از مطیع خدا بودن نه امتناعی دارند و نه آن را ناخوشایند می دانند. حقیقت این است که هر کس از خدا بودن و اطاعت از دستورات او امتناع کند و خود را بزرگتر از آن بداند که خدا باشد و متکبّرانه از دستورات و خدا نافرمانی کند، با خدا طرف است. چون هر انسانی چه بخواهد و چه نخواهد، خدا در قیامت، او و همه انسانها را برای بازخواستِ عملکردشان در حیطه انجام و ترک ، در یک جا گرد هم خواهد آورد. 📖 لنْ يَسْتَنْكِفَ الْمَسيحُ أَنْ يَكُونَ عَبْداً لِلَّهِ وَ لاَ الْمَلائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَ مَنْ يَسْتَنْكِفْ عَنْ عِبادَتِهِ‌ وَ يَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيْهِ جَميعاً (نساء، 172) آیه شماره 244
ثمرات زهد! 🌹 امام صادق (ع): كسى كه در دنيا زهد پیشه کند، خداوند: 1️⃣ حکمت را در قلب او تثبیت می کند 2️⃣ زبانش را به گفتن سخنان حكيمانه گويا مى كند 3️⃣ هم درد و هم دواى عيبهاى دنيا را به او نشان می دهد 4️⃣ او را سالم و بدون انحراف، از دنيا به سوى بهشت كه سراى سلامت است، بيرون مى برد. ✍️ شرح: دستور العمل اصلی پیاده سازی زهد، همان ترک دنیاست. 📕مَنْ زَهِدَ فِی الدُّنْیَا أَثْبَتَ اللَّهُ الْحِکْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَهُ وَ بَصَّرَهُ عُیُوبَ الدُّنْیَا دَاءَهَا وَ دَوَاءَهَا وَ أَخْرَجَهُ مِنْهَا سَالِماً إِلَی دَارِ السَّلَامِ. 📚 وسائل الشیعة ح 20827
✅ از علی آموز ... (182) 🔸 یاور دینداری 🌹يكى از کمک كننده ترين امور اخلاقی به موفقیت در ديندارى، زهد و بى رغبتى به مادیات دنياست. 📕 إِنَّ مِنْ أَعْوَنِ الْأَخْلَاقِ عَلَی الدِّینِ الزُّهْدَ فِی الدُّنْیَا. 📚وسائل الشیعة ح 20830
موعظه امام سجاد درباره زهد 🌹 ابو حمزه می گويد: نشنيده‌ام كسى از امام سجاد (ع) زاهدتر باشد به جز آنچه كه درباره على بن ابى طالب (ع) به من رسيده است. امام سجاد (ع) هرگاه درباره زهد و بى رغبتى به دنيا مى فرمود و موعظه مى كرد، حاضران به گريه مى افتادند. من نوشته اى را كه در آن سخنى از سخنان امام سجاد (ع) درباره زهد نوشته شده بود، خواندم و آن را براى خودم نوشتم. سپس به خدمت امام سجاد (ع) آمدم و آن را به ایشان عرضه نمودم. حضرت آن را شناخت و تصديق فرمود. در آن نوشته آمده بود: به نام خداوند بخشنده مهربان. خداوند ما و شما را از نيرنگ ستمگران و ستم حسودان و سخت گيرى زورگويان حفظ كند. ای مؤمنان! مواظب باشید طاغوتها و پيروانشان كه اهل ميل به اين دنيا هستند، شما را به فتنه نیندازند. از آنچه (از ) که خداوند شما را از آن بر حذر داشته، دورى كنيد و نسبت به آنچه از (اضافات بیش از نیاز) دنيا كه خدا شما را درباره آن به زهد و بى رغبتى فرمان داده، زهد پيشه سازيد و به آنچه در اين دنياست، مثل كسى كه دنيا را سراى ماندن و استراحتگاه دائمی خود فرض کرده، تكيه و اعتماد نكنيد ... تا آنجا كه حضرت فرمود: گذر روزهاى دنيا و دگرگونى حالات دنیا و سرانجام ضرر فتنه هاى دنيا را نمى شناسد مگر كسى كه خداوند او را (با دستورات و ) حفظ كرده و او راه هدايت را با رعایت آن دستورات در پيش گرفته و روش ميانه روى را پيموده و در اين راه از زیست زاهدانه كمك گرفته و در نتیجه پى در پى تفکر کرده و با صبر و بردبارى پند گرفته و به اين دنياى زودگذر بى رغبت شده و لذتهاى آن را فرو نهاده و مشتاق نعمتهاى هميشگى آخرت شده و تمام سعى و كوشش خود را صرف به دست آوردن آن نعمتها نموده است. 📕 عَنْ أَبِی حَمْزَةَ قَالَ: مَا سَمِعْتُ بِأَحَدٍ مِنَ النَّاسِ کَانَ أَزْهَدَ مِنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع- إِلَّا مَا بَلَغَنِی عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع قَالَ وَ کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِذَا تَکَلَّمَ فِی الزُّهْدِ وَ وَعَظَ أَبْکَی مَنْ بِحَضْرَتِهِ قَالَ أَبُو حَمْزَةَ وَ قَرَأْتُ صَحِیفَةً فِیهَا کَلَامُ زُهْدٍ مِنْ کَلَامِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع- فَکَتَبْتُ مَا فِیهَا ثُمَّ أَتَیْتُ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ ص- فَعَرَضْتُ مَا فِیهَا عَلَیْهِ فَعَرَفَهُ وَ صَحَّحَهُ وَ کَانَ مَا فِیهَا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ کَفَانَا اللَّهُ وَ إِیَّاکُمْ کَیْدَ الظَّالِمِینَ وَ بَغْیَ الْحَاسِدِینَ وَ بَطْشَ الْجَبَّارِینَ أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَا یَفْتِنَنَّکُمُ الطَّوَاغِیتُ وَ أَتْبَاعُهُمْ مِنْ أَهْلِ الرَّغْبَةِ فِی هَذِهِ الدُّنْیَا [۲] وَ احْذَرُوا مَا حَذَّرَکُمُ اللَّهُ مِنْهَا وَ ازْهَدُوا فِیمَا زَهَّدَکُمُ اللَّهُ فِیهِ مِنْهَا وَ لَا تَرْکَنُوا إِلَی مَا فِی هَذِهِ الدُّنْیَا رُکُونَ مَنِ اتَّخَذَهَا دَارَ قَرَارٍ وَ مَنْزِلَ اسْتِیطَانٍ إِلَی أَنْ قَالَ وَ لَیْسَ یَعْرِفُ تَصَرُّفَ أَیَّامِهَا وَ تَقَلُّبَ حَالاتِهَا وَ عَاقِبَةَ ضَرَرِ فِتَنِهَا إِلَّا مَنْ عَصَمَهُ اللَّهُ وَ نَهَجَ سَبِیلَ الرُّشْدِ وَ سَلَکَ طَرِیقَ الْقَصْدِ ثُمَّ اسْتَعَانَ عَلَی ذَلِکَ بِالزُّهْدِ فَکَرَّرَ الْفِکْرَ وَ اتَّعَظَ بِالصَّبْرِ وَ زَهِدَ فِی عَاجِلِ بَهْجَةِ الدُّنْیَا وَ تَجَافَی عَنْ لَذَّتِهَا وَ رَغِبَ فِی دَائِمِ نَعِیمِ الْآخِرَةِ وَ سَعَی لَهَا سَعْیَهَا. 📚وسائل الشیعة ح 20828