eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.2هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
68 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ ❣️✨✨✨✨ ✨⭐️🍃 ✨🍂🌺 ✨                                                                            🔹السلام علیکِ یا اُمَّ البُدور السَّواطع یا مولاتی أم البنین...🔹 زندگینامه حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) 5️⃣نحوه توسل و نتیجه‌گیری 🔘فصل دوازدهم: نحوه توسل به حضرت اُمّ البَنین (سلام الله علیها) 🔘۱. شرایط توسل: - خلوص نیت و توجه قلبی - شناخت مقام اُمّ البَنین - توکل کامل به خداوند - ادای حقوق الناس 🔘۲. اذکار و ادعیه مأثور: 🔹الف) صلوات مخصوص: *"اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی أُمِّ الْبَنِینِ وَ اخْصُصْهَا بِفَضْلِکَ وَ کَرَامَتِکَ"* (خدایا! بر اُمّ البَنین درود فرست و او را به فضل و کرامتت ویژه گردان) [26] 🔸ب) دعای توسل: *"یَا أُمَّ الْبَنِینِ یَا وَالِدَةَ قَمَرِ بَنِی هَاشِمٍ اشْفَعِی لِی عِنْدَ اللهِ"* (ای اُمّالبَنین! ای مادر قمر بنی هاشم! نزد خدا برایم شفاعت کن) [27] 🔹۳. اعمال مستحب: - خواندن صد صلوات در روزهای شنبه - صدقه به نیابت از ایشان - زیارت قبرستان بقیع و سلام بر قبر ایشان - خواندن زیارت عاشورا با توجه به مقام ایشان 🔸۴. زمان‌های مناسب توسل: - صبح‌گاهان - شب‌های جمعه - روزهای شنبه - ماه محرم و صفر - روزهای تولد و شهادت فرزندان ایشان 🔹۵. نقل از علماء: آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمود: *"لِأُمِّ الْبَنِینِ مَقَامٌ عَظِیمٌ عِنْدَ اللهِ فَتَوَسَّلُوا إِلَیْهَا فِی قَضَاءِ الْحَوَائِجِ"* (اُمّالبَنین را نزد خدا مقام بزرگی است، پس در برآورده شدن حاجات به او متوسل شوید) [28] 🔸۶. نمونه‌هایی از اجابت توسل: - برطرف شدن مشکلات اقتصادی - شفای بیماران - پیدا شدن گمشده‌ها - حل مشکلات خانوادگی - پیروزی در امور علمی و کاری 🔘نتیجه‌گیری حضرت اُمّالبَنین (سلام الله علیها) الگوی کامل مادری، همسری و پیروی از ولایت است. ایثار، وفاداری و بصیرت دینی ایشان درس بزرگی برای همه مسلمانان است. نام و یاد این بانوی بزرگوار همواره در تاریخ اسلام می‌درخشد. [29] 📚منابع: [26] پورعباس، سیدمحمد. کشکول فاطمی، ص۱۲۰. [27] همان، ص۱۲۱. [28] بهجت، محمدتقی. کشتی نجات، ص۱۵۴. [29] المحلاتی، ذبیح الله. ریاحین الشریعة، ج۳، ص۲۹۶. 🔘تذکر مهم: همه این کرامات و روش‌های توسل، بر اساس منابع معتبر شیعی نقل شده و شرط اساسی در برآورده شدن حاجات، ایمان واقعی و توکل کامل به خداوند متعال است. سلام الله علیها
شبهه 121 چون قرآن درباره حجاب چیزی نفرمودند پس من قانون حجاب را قبول ندارم و اینکه می گوئید دیگران به حرام می افتند به من ربطی ندارد هرکسی به حرام می افتد چشم های خود را ببندد و نگاه نکند. پاسخ: این شبهه ناشی از بی اطلاعی و کم دقتی است به همین خاطر حجاب را از حیث شرعی، قانونی و زیست اجتماعی بررسی می کنیم: 1️⃣ شرعی و قرآنی: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ... ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مومنین بگو حجاب و روسرى‌هاى بلند بر خود بيفكنند... سوره احزاب آیه 59 وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَّهُنَّ... ﻭ ﺑﺮ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺟﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﮔﻨﺎﻫﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺭﻭﭘﻮﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﻨﺎﺭ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺁﺭﺍﻳﺶ ﺧﻮﻳﺶ ﻗﺼﺪ ﺧﻮﺩﺁﺭﺍﻳﻲ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و اگر رعایت کنند برای آنان نیز بهتر است... سوره نور آیه 60 از این دو آیه قرآنی فهمیده می شود که حجاب یک مسئله شرعی است که زنان باید آن را رعایت کنند و فقط زنان از کار افتاده ای که کسی به آنان رغبت نمی کند می توانند روپوش خود را نپوشند آن هم به شرطی که آرایش و خودآرایی نکنند. روایات در باب لزوم رعایت حجاب نیز فراوان است. 2️⃣ قانونی: از لحاظ قانونی نیز از آنجایی که حجاب یک الزام قانونی است رعایت آن لازم است؛ همانگونه که رعایت سایر قوانین لازم است وگرنه اگر بدحجاب به بهانه قبول نداشتن قانون، رعایت نکند سایر مجرمین نیز به بهانه قبول نداشتن قانونی که در تضاد با منافع آنان است ایجاد حرج و مرج کرده و نظم عمومی را مختل می کنند؛ مثلا رانندگان قانون راهنمایی و رانندگی را قبول نکنند و قاچاقچی مواد مخدر قانون مبارزه با قاچاق را نپذیرد و دزد و مردم آزار و... همگی به همین بهانه قانون مرتبط با جرم خود را نپذیرند دیگر نمی تواند زندگی اجتماعی داشته و امنیت همه به خطر می افتد. 3️⃣ زیست اجتماعی: از بحث شرعی و قانونی که چشم پوشی کنیم اگر کسی بخواهد زندگی اجتماعی داشته باشد به ناچار باید الزاماتی را بپذیرد که موجب آزار و اذیت دیگر افراد جامعه نشود. یکی از این الزامات این است که نباید آلودگی سمعی و بصری برای افراد جامعه درست کرد. اگر بی حجاب بگوید به من ارتباطی ندارد که دیگران به حرام بیافتند افراد دیگر نیز می توانند با ایجاد آلودگی صوتی شدید به شنوایی او آسیب بزنن و بگویند ما می خواهیم بلند داد بزنم و به ما ارتباطی ندارد که دیگری اذیت شود، او نشنود! و همینطور کسی با دود ایجاد آلودگی کند و با همین منطق توجیه کند دیگر اصل زیست اجتماعی به خطر افتاده و زندگی اجتماعی ممکن نخواهد بود. از اینرو همانطور که کسی حق ندارد با ایجاد آلودگی صوتی برای یک فرد بی حجاب ایجاد مزاحمت کند فرد بی حجاب نیز نباید با بی حجابی ایجادآلودگی بصری کند تا مردان دیگر با دیدن آن دچار مشکلاتی و آسیب هایی شوند و به تبع آن خانواده دچار فروپاشی شود. بنابراین حجاب یک مسئله شرعی، قانونی و اجتماعی و عرفی است که همه باید آن را رعایت کنند و عدم التزام به آن هیچ توضیحی ندارد
شبهه 120 ما حق نداریم شریعت را که خیلی خوب و به نفع مردم است و منجر به سعادت اخروی‌شان می‌شود را با اکراه بر آنها تحمیل کنیم، و اگر اجرا نکردند، مجازات‌شان کنیم. کمال معنوی و قرب مردم به خدا با اختیار صورت می‌گیرد و با اجبار انجام نمی‌شود. شما با زور روسری سر زنان کنید، اینکه نزدیکی به خدا نمی‌شود. این روسری که برای آن زن بهشت نمی‌سازد. روسری زمانی برای آن زن بهشت می‌سازد که فرد خودش در شرایطی آزادانه آن را انتخاب کرده باشد. قرب به خدا و دستیابی به بهشت مبتنی بر عمل از روی اختیار است و ما نمی‌توانیم این اختیار را از مردم سلب کنیم. پاسخ: 1️⃣حجاب در همه ادیان الهی و اکثر جوامع بشری وجود داشته زیرا با فطرت انسان هماهنگ است. در آئین یهود نه تنها حجاب واجب است بلکه سکوت زن در برابر نامحرم و پرهیز از هرگونه آرایش لازم است. در آئین مسیحیت نیز نه تنها در حجاب به شدت سختگیری می شد بلکه مجرد ماندن و کنارگیری از زنان یک فضیلت محسوب می شود. در دین زرتشت نیز در زمینه حجاب بسیار سختگیری می شد. از اینرو نه تنها حجاب در این ادیان الهی واجب بوده بلکه مورخین بر سخت گیری های افراطی در این زمینه نیز تصریح کرده اند. برخلاف دین اسلام که بدون هیچ افراط و تفریطی حجاب را با حد و حدود مشخصی واجب دانسته است. 2️⃣ برخی احکام هم جنبه فردی دارند و هم جنبه اجتماعی. حجاب فقط مسئله شخصی نیست بلکه بُعد اجتماعی نیز دارد. هرچند حکومت اسلامی وظیفه دارد با اجرای احکام الهی و فراهم نمودن زمینه مناسب برای رشد جامعه آنان را به سعادت برساند با این وجود اگر کسی نمی خواهد به بهشت برود حق هم ندارد با بی حجابی جامعه را به فساد بکشاند. 3️⃣حجاب جزء قانون بوده و رعایت قانون بر همگان لازم است و تلاش برای القای اینکه جامعه حجاب نمی خواهد درست نیست بلکه حجاب خواسته اکثریت جامعه اسلامی بوده و جزء قانون اساسی است. از نظر جامعه اسلامی که نگاه توحیدی دارد حکومت همانطور که در تامین امور مادی وظیفه دارد در برابر سعادت اخروی افراد جامعه نیز مسئولیت دارد. بر همین اساس حجاب را به عنوان قانون در جامعه پذیرفته است. 4️⃣اجرای احکام و حدود الهی صرفا برای بهشت بردن شخص مجرم نیست، بلکه برای جلوگیری از انحطاط جامعه و حفاظت از آن در برابر فساد است. بی حجاب و زناکار را باید مجازات کرد تا خانواده دچار فروپاشی نشود، دزد را باید مجازات کرد تا امنیت اقتصادی جامعه حفظ شود و... نه اینکه با این مجازات به دنبال بهشت بردن مجرمان باشیم. اگر کسی با اختیار خود روسری بر سر کرد البته که به خدا نزدیک می شود ولی اگر نمی خواهد به خدا نزدیک شود یا به بهشت برود این حق را هم ندارد که با بی حجابی به جامعه و دیگران آسیب برساند. رهبر انقلاب در پاسخ به این شبهه می فرمایند: «این حرف که گفته میشود "مردم را نمیخواهیم به زور به بهشت ببریم" تعبیر صحیحی نیست! این تعبیر، نادرست و مغالطه‌آمیز است زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد اما باید از راه و به شکل درست، مسیر بهشت را به روی مردم باز، و آنها را به حرکت در آن مسیر، تشویق کنیم. فلسفه ارسال پیامبران، هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بوده است، البته این حرف هم که در اسلام هیچ اجباری وجود ندارد، حرف درستی نیست و حدود شرعی در برخی موارد وجود دارد.».
شبهه ۱۱۸ وقتی دشمن دست برتر را دارد و هر کجا اراده کند می تواند ترور کند، و ما نمی توانیم پاسخ دهیم پس چرا تسلیم نمی شویم؟ اگر تسلیم چیزی بدی هست چرا امام حسن(ع) و امام سجاد(ع) تسلیم شدند پس چرا ما تسلیم نمی شویم؟ پاسخ: 1⃣صلح تحمیلی امام حسن(ع) غیر از تسلیم است، در حقیقت تعداد زیادی از لشکریان امام(ع) به معاویه ملحق شدند و عده ای نیز از جنگ کناره گیری کردند و امام نیز چاره ای جز پذیرش این صلح تحمیلی نداشت ولی هرگز خود یا یاران با وفایش را تسلیم معاویه نکرد. امام سجاد(ع) نیز هیچگاه در راس قدرت نبود تا بگوئیم تسلیم شد. 2⃣کسانی که طرف مقابل امام حسن(ع) بودند به ظاهر مسلمان بودند برخلاف اسرائیل که غیر مسلمان بوده و طبق قرآن کریم سرسخت ترین دشمن اسلام است. (لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا... مائده/۸۲) 3⃣نکته اساسی و مهمتر این است که نباید از نتیجه این صلح تحمیلی غفلت کرد. بعد از این صلح تحمیلی معاویه به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده و یاران نزدیک به امام(ع) را به شهادت رساند و بعد از صلح آزار و اذیت شیعیان به مراتب بیشتر شد و سرانجام برخلاف مفاد صلح نامه یزید را به جانشینی انتخاب کردن که مرتکب بی سابقه ترین جنایات تاریخ بشری شد. بر اساس همین واقعیات تاریخی است که مقام معظم رهبری بارها فرمودند هزینه تسلیم در برابر دشمن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است. 4⃣تسلیم شدن در برابر دشمن برخلاف صریح آیات و روایات بی شماری است که مومنین را به قتال با دشمن و مقاومت در برابر آن فرا می خواند. نه تنها در برابر دشمن نسبت به خود باید دفاع و مقاومت کنیم بلکه به دستور صریح قرآن هرکجا مظلومی مورد ظلم و ستم قرار بگیرد باید به کمک او بشتابیم: (وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ... نساء/۷۵) در روایات متعددی نیز بر لزوم حمایت و دفاع از مظلوم در برابر ظالم تاکید شده است و مجموع آنها دلالت دارند بر اینکه نه تنها نباید تسلیم شد بلکه باید در برابر ظالم مقاومت و ایستادگی کرده و از این بالاتر از مظلوم نیز دفاع کرد، چه در فلسطین باشد یا لبنان یا سوریه یا آفریقا یا هرکجای عالم باشد تفاوتی ندارد. نتیجه: تسلیم شدن برخلاف عقل و شرع بوده و مقاومت تنها گزینه معقول و مورد تاکید شرع مقدس است.
بسم الله الرحمن الرحیم سنت الهی ۱ پیروزی و سختی خداوند می فرماید: آنگاه که از بالا و پائین لشکر دشمن به شما هجوم آورد و از شدت ترس جان شما به گلو رسید و حتی به خداوند بد گمان شدید «وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا» (احزاب/۱۰) شما مومنین مورد امتحان قرار گرفتید و به شدت متزلزل و مضطرب شدید«هُنَالِكَ ابْتُلِيَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِيدًا» (احزاب/۱۱) در این هنگام منافقان گفتند خدا و رسول اش ما را فریب دادند که به ما وعده پیروزی دادند «وَإِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ مَّا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا» (احزاب/۱۲) در سوره بقره آیه ۲۱۴ نیز می فرماید: مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ. یعنی آنچنان سختی و گرفتاری بر آنان وارد شد تا رسول خدا و کسانی که با او بودند متزلزل و مضطرب شدند و گفتند پس کی خداوند یاری خواهد کرد، آگاه باشید که یاری خداوند نزدیک است. بنابراین در جهاد و جنگ مومنین امتحان می شوند و در این امتحان باید به نکات زیر توجه داشته باشند: ۱ـ از قدرت و پیروزی ظاهری دشمن نترسید ۲ـ شکست باعث بدگمانی شما به وعده های الهی خداوند نشود ۳ـوقتی امتحان و سختی به اوج خود رسید یاری خداوند نزدیک است پس سست نشوید ۴ـمراقب منافقین باشید این شکست های ظاهری در محور مقاومت امتحانی الهی است، سست نشویم، فریب وسوسه منافقین را نخوریم که ان شاء الله یاری خداوند نزدیک است. نزدیک قله ایم ان شاء الله
📿🌺🍃 🌺 ❇️ احمق کیست؟ 💠 گریختن حضرت عیسی علیه‌السلام از احمق 🔹 روزی مردی، حضرت عیسی علیه‌السلام را دید که با عجله و شتابان به جانب کوهی می‌گریزد. با تعجب به دنبال او دوید و گفت: ✍ برای چه فرار می‌کنی؟ از بهر رضای خدا لحظه‌ای بایست و بگو! 💚 حضرت عیسی علیه‌السلام فرمودند: ✍ از احمق می‌گریزم، برو و مانع من نشو. 🙍‍♂ مرد پرسید: ✍ مگر تو نبودی که کر و کور را شفا دادی و نفس مسیحایی‌ات مرده را زنده کرد؟ 👈 در مشتی گِل دمیدی و آن گِل‌ها را تبدیل به پرنده کردی؟ 👈 پس تو هرچه خواهی، می‌کنی، ای روح پاک! 💚 حضرت مسیح گفت: ✍ به ذات پاک خداوند و به صفات پاکش سوگند می‌خورم که اسم اعظم خداوند را که اگر بر کوه بخوانم بی‌تاب می‌گردد... 👈 اما نه یک بار، بلکه هزار بار از روی مهر و محبت بر دل احمق خواندم، ولی سودی نداشت! 🙍‍♂ مرد پرسید: ✍ حکمت چیست؟ چرا دعایت آن جا اثر کرد ولی این جا درمانی نکرد؟ 💚 گفت: ✍ رنج احمقی، قهر خداست ولی رنج کوری، ابتلاست... 👈 ابتلا و بیماری رنجی است که باعث رحم دیگران می‌شود 👈 اما احمقی، رنجی است که باعث زخم و قهر دیگران می‌گردد و مانند داغِ خداوند است که بر جان هرکس بخورد، همچون قفلی که مُهر و موم شده باشد هیچ دستی نمی‌تواند برای آن چاره‌ای بیابد! 💚 امام علی علیه السلام: ✍ از احمق بر حذر باش؛ 👈 زيرا آدم احمق، اگر چه بدكار باشد، ولی خودش را نيكوكار مى‌داند 👈 و ناتوانيش را زيركى و شرّ و بديش را خير و خوبى مى‌شمارد. 💚 همچنین فرمودند: ✍ آدم احمق، با تحقير و خوارى هم درست نشود. 📚 حکایت ها و پندها 📚نهج السعادة، ۳/۲۲۵ 🌺 📿🌺🍃
حکمت ۷۶ نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): إِنَّ الْأُمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ، اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا. 🔸توضیح و نکته حکمت این سخن راهکاری برای تشخیص مسیر درست در شرایط پیچیده یا مبهم است. یعنی: وقتی جریان‌ها، رویدادها یا رفتارها شبیه هم می‌شوند و انسان نمی‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد، باید به سرانجام و نتیجهٔ کار نگاه کرد تا روشن شود کدام مسیر از ابتدا درست بوده و کدام انحرافی. زیرا پایانِ درست، از آغازِ درست خبر می‌دهد؛ همان‌طور که پایانِ فاسد، نشانهٔ فساد در آغاز است. این حکمت را بسیاری از شارحان نهج‌البلاغه به عنوان یک قانون اجتماعی و اخلاقی معرفی کرده‌اند: شناخت حقیقت از راه توجه به فرجام امور.
2.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرکسی‌شد‌سائل‌ام‌البنین،عزت‌گرفت روزی‌اش‌را‌از‌در‌این‌خانه،بی‌منت‌گرفت.. (س) 🏴 ...
ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و طول عمر خدمت کاربران وذاکرین محترم🙏🌺 عزیزانم توجه بفرمایید بنده ده خانواده مستمنددارم که هم مریض هستند وهم مستاجر هر ماه هزینه دارو ودرمان وهزینه خوراک و پوشاک و ایزی لایف عزیزانم خواهشا هر ماه صدیقه، انفاق، خیرات واحسان امواتتان هدیه کنید وما هم به دست این عزیزان برسانیم چشم همه ی مستمندان به احسان شما هستند خیرین متحرم لطفا بی تفاوت نباشیم جمع کانالهای ما صد هزار نفر می باشند قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود التماس دعا دارم وهمیشه دعا گوی شما هستم باتشکر شعبان پور 🙏🌺از شما خیرین محترم خواستاریم تا در صورت امکان ما را از کمک خود محروم نکنید. 👆👆👆👆👆 💳بانک ملی شعبان پور 6037998105409568 👆👆👆👆👆 خواهشمندم کمک های نقدی تان را به این کارت واریز کنید تا هم دردی از دردمندان کم شود و هم توشه ای برای آخرت شما🙏🌺🌺 جزاکم اللّٰه خیرا کثیرا خادم شما شعبان پور 👆👆👆👆👆
🏴 به مناسبت سالروز رحلت حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها ✅ نقش وراثت در فرزند 🔹 در داستان ازدواج حضرت علی علیه ‌السلام با حضرت ام‌البنین آمده است که: امام به برادرشان عقیل فرمودند: برایم زنی انتخاب کن که از او فرزاندانی دلیر به دنیا آید. ✅ ‌‌‌از این جریان پی به وراثت در تولد می‌بریم. 📜 چند روایت در باب نقش وراثت در فرزند: ✨ پيامبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرمايند: ببينيد نطفه خودتان را درچه محلی مستقر می‌كنيد چراكه اصل و ريشه تاثيرگذار است. 📚 منبع: نهج الفصاحة ‌ ________________ ✨ پيامبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرمايند: برای نطفه‌های خود جای مناسب انتخاب كنيد زيرا زنان نظير برادران و خواهران خود فرزند مى‌‌آورند. 📚 منبع: نهج الفصاحة ________________ ✨ امام صادق عليه‌السلام فرمود: فرزند نيز بر پدر سه حق لازم دارد. 1⃣ مادر خوب برایش انتخاب کند، 2⃣ نام خوبی برايش انتخاب كند، 3⃣ سعی در تاديب او بنمايد. 📚 منبع: تمام روايات دركتاب حكمتنامه كودك، آیت الله ری شهری، صفحه ۳۹ 💠
🩸بانویی که در شب عروسی‌اش تا صبح، مشغول پرستاری از امام‌حسن و امام‌حسین‌ علیهماالسلام شد... در نقلی آمده است: شب عروسی حضرت ام‌البنین عليهاالسلام بود که وارد خانه امیرالمؤمنین علیه‌السـلام شد؛ در همان شب نیز امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مقداری کسالت داشتند. 🥀 آن بانوی مکرمه در آن شب تا سحر از حسنین علیهماالسلام پرستاری نمود و مشغول خدمتگذاری به ایشان شد و خطاب به امیرالمومنین علی علیه‌السـلام فرمود: 📋 إنّي لَن أَشعَرَ بِفَرحَةِ الزّواجِ إلّا بعدَ شِفاءِ أبنيَّ الحسنِ والحسين عليهمالسلام ▪️من خوشحالی و فرَح ازدواج را احساس نمی‌کنم مگر بعد از بهبودی و شفای دو فرزندم حسن و حسین علیهماالسلام. 📚العباس علیه‌السلام رجل العقيدة والجهاد،ص۳۴ 📚المجالس الشجیة،تاج الدین،ص۱۴۲ ✍ مادرِ عباسم و، عشقم حسینِ فاطمه است خوش به حالم، نامِ من امُّ البنینِ خادمه است قطره‌ای بودم ولیکن وصلِ دریا گشته‌ام زوجه‌ی شاه و کنیزِ بیتِ زهرا گشته‌ام هرگز از دامانِ او دستم نمیگردد رها ذرّه‌ای از خاک باشم در حریمِ این سرا سر نَهَم بر آستانش با کمالِ افتخار کز حسن دارد صفا وُ از حسینش اعتبار هر دو سَعدِ اکبرند و بر خلایق برترند سیّدِ عالی مقام و هر دو عالَم سرورند شکرِ حق گویم که هستم از محبّانِ بتول تا طوافِ جان کنم بر گردِ طفلانِ بتول!