eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ✅ انسان موجودی هست که میتونه علاقه های خودش رو بده. 👈یعنی میتونه علاقه های بدی که توی قلبش داره رو کنه و علاقه های خوب کمی که داره رو زیادترش کنه. انقدر قوی شون کنه که آدم رو به عمل های خوب وادار کنه.👌 👆✔️ اگه همین چند تا جمله رو از بچّگی به همه یاد بِدَن ما دیگه مشکلی توی جهان نخواهیم داشت. این رمز اصلی موفقیّت انسان هاست. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 🔹 آقا شما که صبح تا شب دنبال علاقه هات هستی، درسته؟🙂 ✅ خب تو میتونی علاقه هات رو تغییر بدی تا دنبال هر علاقه سطحی ای نری. بلکه دنبال بالاترین و بهترین علاقه ها بری. درست شد؟ 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ✔️ اگه آدم علاقه هاش رو بده حسادتش از بین میره. تکبّرش از بین میره، در کلّ از همه علاقه های بد راحت میشه. حالا یه سوال! - واقعاً آدم میتونه همه علاقه هاش رو تغییر بده؟ - بله حتماً. انسان میتونه تمااااام علاقه هایی که توی وجودش داره رو تغییر بده.✔️ 🔶 ببخشید حاج آقا! یعنی اگه آدم علاقه هاش رو تغییر بده میتونه به مرگ هم علاقمند بشه؟🙄😐 بله! حتّی به مرگ هم میتونه علاقمند بشه!😊 میتونه از کلّ دنیا دل بکنه. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ⭕️ وقتی که دین میگه دنبال علاقه های بد نرو، خیلی از آدم ها ناراحت میشن! 🔹 خب راستم میگه. علاقشه. دوستش داره. "وقتی شما بهش بگی دنبال علاقت نرو بدش میاد" و ناراحت میشه! 💢 مثلاً معلّم مذهبی، صاف میاد به دانش آموزش میگه : دین گفته موسیقی گوش نده! فلان کارای زشت رو انجام نده و... خب معلومه که اون دانش آموز ناراحت میشه. میگه چرا دین میخواد بهم زور بگه و منو از علاقه هام جدا کنه؟😒😐 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ⭕️ ببینید دین صرفاً به آدم نمیگه که دنبال علاقه های بدت نرو. نمیگه که من میدونم تو از این کار خوب خوشت نمیاد ولی باید انجام بدی! ✅بلکه حرف اصلی دین یه چیز دیگه هست... میدونید دین به آدم چی میگه؟ 👈میگه عزیز دلم؛ "تو چرا علاقه هات رو تغییر نمیدی؟ " ✅ خب علاقه هات رو تغییر بده! این که خیییلی راحت تره.😊 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 ✅ خب حالا خووووب دقّت کنید! این یه حرف خیلی دقیق هست که باید به خوبی جا بیفته تا بسیاری از "سوء تفاهم ها" نسبت به دین حل بشه. 💢 تا این سوء تفاهم ها حل نشه، نگاه آدما اینه که دین، داره به انسان زور میگه! اونوقت آدم ها یا سراغ دین نمیان و یا اگه اومدن هم هی میخوان فرار کنن! 😒 خب اینجوری که نمیشه! بذارید این سوء تفاهم دیرینه که از ابتدای زندگی بشر همراهش بوده رو امشب حل کنیم.✔️ 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 🌹 خدا به آدم زور نمیگه... میگه عزیز دلم بیا کم کم علاقه هات رو تغییر بده. آروم آروم باهات کار میکنه... ⭕️ میدونید مهم ترین فرق فرهنگ زشت تمدّن با تمدّن چیه؟ در فرهنگ بردگی غربی که خود اروپایی ها هم ازش ناراحتن به آدم ها میگن "برو دنبال علاقه هات". ✅ امّا دین چی میگه؟ 👈 میگه اوّل علاقه هات رو تغییر بده. بعد برو دنبالشون... 👌 اوّل علاقه هات رو طرّاحی و مدیریّت کن بعدش هر چقدر خواستی برو دنبالشون... ✨و این فوق العاده ترین عملیاتی هست که در زندگی بشر میتونه اتّفاق بیفته... 💕😊💥🎉 انقدر جذّابه که نگو.... خیییلی سرگرم کننده و نشاط آور و قدرت آفرین... 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 انشاءالله که مطلب رو به خوبی دریافت کردید.😥 از شما بزرگواران خواهش میکنم اگه درسی رو متوجّه نشدید یکی دو بار دیگه هم بخونید. ✅ إن شاءالله بعداً بیشتر صحبت میکنیم. 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀 🔷 اسب‌سواری به تاخت می‌رفت. پیاده‌ای فریاد زد: آهای مرد! کجا می‌روی؟ 🔶 مردِ سوار، همان‌طور که می‌رفت گفت: نمی‌دانم! از اسب بپررررس... 🔺 به‌راستی! با این گوشی و اینترنت پرسرعت‌ش کجا می‌رویم؟! 💢🌀💢🌀💢🌀💢🌀
🌸 ادامهء بحث غیبت کردن 🌸
🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 ❌انواع : ❌ صریح روایات و کلمات فقها آن است که در ذکر نقص و عیب دیگری، فرقی نیست که نقص بدنی باشد یا نَسَب یا خُلق، در گفتار و کردار، در دین یا دنیا، یا در امور راجع به او، مانند لباس و خانه و مَرکَب و مانند اینها. و بعضی برای هر یک مثالهائی ذکر کرده اند. 🍂 امّا غیبت راجع به ، مثل اینکه بگوید: فلانی (چشم چپ است) ، یا (یک چشمی است ) ، یا (کچل است ) ، یا (کوتاه قد)، (دراز)، (سیاه یا زرد) و نظائرش، از وصفهائی که صاحبش از شنیدنش ناراضی و ناراحت می شود. 🍂غیبت در ، مثل اینکه بگوید: فلانی پدرش فاسق، یا خبیث، یا خسیس بوده. یا بگوید؛ نانجیب و مثل اینها. 🍂 و غیبت در ، مثل اینکه بگوید: فلانی بد اخلاق، بخیل، متکبّر، یا ترسو، یا ضعیف و ریاکار، یا دزد و ظالم است. 🍂 غیبت در کارهای مربوط به ، مثل این است که بگوید: فلانی دروغگو، یا شراب خوار، یا در نماز مسامحه کننده است. 🍂 در کارهای ، مانند اینکه بگوید؛ فلانی ادب ندارد، حق نشناس است، جای خود را نمی شناسد، پرگو و پرخور و پرخواب است. 🍂و ، مانند اینکه بگوید: لباسش کثیف، پاره، کهنه، دراز، کوتاه است. و همچنین سایر اموری که راجع به او است، اگر به بدی یاد شود، به طوری که او را خوش نیاید و کراهت داشته باشد. ❌باید دانست که فرقی در حکم غیبت نیست که عیب دیگری را، به وسیلۀ زبان فاش کند یا به فعل و اشاره، به طور صریح بگوید یا به کنایه، به طوری که دانسته گردد. ❌و گاهی غیبت به بدتر است، مثل اینکه بگوید: الحمد الله که خدا ما را به حُبّ ( دوست داشتن ) ریاسَت، یا مجالست با ظلمه، یا حبّ مال، دچار نکرد. یا بگوید؛ پناه بر خدا از حرص، یا از بخل، یا بیشرمی، خدا ما را از شرّ شیطان نگهدارد. و غرض از این عبارات، کنایه از شخصی باشد که مرتکب این اعمال است. ❌و بسا باشد که بعضی اشخاص باز، وقتی که می خواهند از کسی غیبت کنند، اوّل شروع به مَدحَش( ستایش) می کنند و می گویند: فلانی چقدر خوب شخصی است، ولی چه حیف که گرفتار شیطان شده و فلان جور است. و گاهی از راه ، اظهار غم و غصّه برای طرف می کند و می گوید: آه چقدر غصّه خوردم و برای فلانی دلم سوخت که فلان عمل از او سر زد. ❌اگر به راستی دوست او باشد و غصّه اش را دارد، نباید رازش را فاش کند و نام او را به بدی ببرد. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 ❌غیبت شخص غیر معیّن و مردّد: 🍂 غیبت در صورتی غیبت است که از شخص معیّنی باشد. پس اگر از شخص، بدون نام و نشان غیبت کند، مانعی ندارد. مثل اینکه بگوید: یک نفر را دیدم که چنین و چنان بود. و هرگاه از یک نفر مردّد بین چند نفر، غیبت کند، مثل اینکه بگوید: یکی از پسران فلانی چنین و چنان است، حرام است. زیرا همه آنها را ناراحت و اذیّت کرده است. و اگر از یک نفر مردّد بین افراد زیاد، غیبت کند، مثل اینکه بگوید؛ یک نفر اصفهانی یا شیرازی چنین و چنان بود، جایز است. و نیز جایز است اگر بگوید؛ بعض اصفهانیها یا شیرازیها فلان عیب را دارند. ولی اگر بگوید؛ تمام شیرازیها یا اصفهانیها فلان عیب را دارند، پس شکّی در حرمت آن نیست بلکه ظاهر این است که، در این صورت غیبت تمام اهل آن شهر را کرده است. 🍂 اگر بگوید، بیشتر اهالی فلان شهر، فلان عیب را دارند، خلاف احتیاط، بلکه حرمتش خالی از قوت نیست. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 و آن: ❌چون غیبت کردن از است، اگر کسی به آن مبتلا شد، واجب است فوراً از آن شود. از حیث اینکه مخالفت پروردگار خود کرده و پس از به نیز نماید، و عازم باشد که دیگر گرد چنین گناهی نرود. 🍂 و چون ظاهر بعضی روایات آن است که، شخص غیبت کرده شده بر غیبت کننده حقّی پیدا می کند، باید در صورتی که ممکن است از او طلب نماید، و او را از خود، کند. 🍂 و چنانچه در مقابل غیبتی که کرده، او را به یاد کند بهتر است در صورتی که غیبت شده، مرده یا دسترسی به او نیست، یا اینکه از موضوع غیبت بی خبر است، و به واسطۀ شنیدن آن غضبناک و ناراحت می شود و نقض غرض می گردد، در این موارد برایش طلب و کند، و از خدا بخواهد که او را خوشنود فرماید. 🍂 چنانچه در دعای ٣٩ ، و دعای روز دوشنبه، این مطلب بیان شده است. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 ♦️موارد : 🍂 در ۱۰ مورد است که فقها، غیبت کردن را جایز شمرده اند. و در اینجا به آنچه در فرموده اکتفا می شود. ✔️ ۱ــ غیبت کردن از کسی که فسقش، آشکار باشد نه پنهانی، مثل اینکه ظرف شراب را آشکارا در خیابان و بازار به دست گرفته بیاشامد. چنانچه در روایت است «هر گاه ، را بجا آورد، احترامی ندارد و غیبت او نیست» ١. 🍂 و همچنین کسی که پردۀ را انداخت، یعنی در حضور مردم از گناه کردن حیا نکرد، پس غیبت ندارد. یعنی غیبت کردنش حرام نیست ٢. 🍂باید دانست که قدر مسلّم، جواز غیبت، همان گناهی است که در آشکارا بجا می آورد. امّا جواز غیبتش نسبت به گناهانی که در پنهانی بجا آورده، معلوم نیست. هر چند شیخ می فرماید: اگر گناه آشکارش شدیدتر از گناه پنهانش باشد، ذکر آن هم مانعی ندارد؛ لیکن در ترک آن است. 🍂و نیز باید دانست که غیبت به فسق( آشکارا گناه کردن )، در صورتی جایز است که خودش اقرار به گناه داشته باشد. بنابراین اگر برای عمل خود، عذر صحیحی اظهار کند، غیبتش جایز نیست. مثلاً شراب را برای مداوا و علاج مرض ادّعا می کند که می خورم، و مقلّد کسی هستم که آن را در این صورت جایز می داند. 🍂 و مثل اینکه در روز ماه رمضان افطار می کند به عذر اینکه مریض یا مسافر یا عذرهای دیگری که قابل پذیرفتن است دارد. و مثل کسی که از یاران ظلمه است و برای عملش عذری می تراشد، به شرطی که آن عذر ظاهر الفساد نباشد و احتیاط در ترک غیبت او است در غیر شهر و محلّی که آن گناه را در آن آشکارا بجا می آورد. 📚پاورقی: ١) -اذا جاهر الفاسق بفسقه فلا حرمة له و لا غیبة (مکاسب محرمه ص ٢٧ ج ۴) . ٢) -من القی جلباب الحیاء فلا غیبة له ( ص ٢٧ ج ۴). 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 🍂 مورد دوّم از موارد دهگانهء : ✔️ ۲ــ در مقام شکایت مظلوم از ظالمی که به او ستم کرده، و بیان ظلمی که به او شده، غیبت دیگر، مانعی ندارد. 🍂 چنانچه در می فرماید: «کسی که از ستمکار انتقام کشد پس از ستم شدنش، پس بر این ستم شدگانی که پیروز شدند و تلافی ستمی که برایشان شده می نمایند، عقاب و عتابی نیست (و گناهی در انتقام کشیدن از آنها نیست) جز این نیست که گناه و عقاب، بر کسانی است که بر مردمان ستم می کنند و از حدّ بیرون می روند بدون جهت و حجّتی، برای ایشان است عذاب دردناکی» ١. 🍂و در سورۀ می فرماید: «خداوند آشکار کردن گفتار به بدی را، دوست نمی دارد مگر آشکار کردن کسی که بر او ستم کرده باشند» ٢. 🍂و آن است که، اظهار تظلّم نزد کسی کند که امید دادخواهی از او داشته باشد. امّا کسی که می داند دادخواهی از او نخواهد کرد، یا نمی تواند بکند، نزد او از ظالم نکند و ذکر ظلمش را ننماید. 📚 پاورقی: ١) - وَ لَمَنِ اِنْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولٰئِکَ مٰا عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ إِنَّمَا اَلسَّبِیلُ عَلَی اَلَّذِینَ یَظْلِمُونَ اَلنّٰاسَ وَ یَبْغُونَ فِی اَلْأَرْضِ بِغَیْرِ اَلْحَقِّ أُولٰئِکَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ (سوره ، آیه ٣٩) . ٢) - لاٰ یُحِبُّ اَللّٰهُ اَلْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ اَلْقَوْلِ إِلاّٰ مَنْ ظُلِمَ. . . (سوره ، آیه ١۴٨) . 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
نبود این قصه حتی تو خیالش یه زن با بچه ی کم سن و سالش دم درب حرم غرقِ به خونه بدا شیراز و وضع بی مثالش 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8163030441.mp3
6.95M
📣جلسه ششم * تجربه های نزدیک به مرگ در همه دنیا * وقایع خاص داستان دوم * دلایل عدم تمایل مهندس به مصاحبه * شروع ماجرای تجربه مهندس * علت عنایات ویژه به برخی افراد * شرح تجربه اول مهندس * تجرد نفس تجرد برزخی است * توبیخ مرحوم پهلوانی نسبت به تجربه شاگرد * تشبیه مهندس از بدن مثالی * عدم آگاهی مهندس از بدن مادی * در عالم مثال بعد معنا ندارد * شرکت در کلاسهای آیت الله بهجت با پرواز روح ⏰ مدت زمان ۱۶:۲۷
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 💐 داســــتانڪ‌پـندآمـــــوز: 💐 زنی در مورد همسایه اش شایعات زیادی ساخت و شروع به پراکندن آن کرد. بعد از مدّت کمی همه اطرافیان آن همسایه از آن شایعات باخبر شدند. شخصی که برایش شایعه ساخته بود به شدّت از این کار صدمه دید و دچار مشکلات زیادی شد. 💐 بعدها وقتی که آن زن متوجّه شد که آن شایعاتی که ساخته همه دروغ بوده و وضعیّت همسایه اش را دید از کار خود پشیمان شد و سراغ مرد حکیمی رفت تا از او کمک بگیرد تا شاید بتواند این کار خود را جبران کند. 💐 حکیم به او گفت: «به بازار برو و یک مرغ بخر آن را بکش و پرهایش را در مسیر جادّه ای نزدیک محلّ زندگی خود دانه به دانه پخش کن.» آن زن از این راه حل متعجّب شد ولی این کار را کرد. 💐 فردای آن روز حکیم به او گفت حالا برو و آن پرها را برای من بیاور آن زن رفت ولی چهار تا پر بیشتر پیدا نکرد. مرد حکیم در جواب تعجّب زن گفت: انداختن آن پرها ساده بود ولی جمع کردن آنها به همین سادگی نیست همانند آن شایعه هایی که ساختی که به سادگی انجام شد ولی جبران کامل آن غیر ممکن است. ✍🏻پيامبر اکرم(ﷺ) فرمودند: ✨در شب معراج، مردمى را دیدم که چهره هاى خود را با ناخنهایشان مى خراشند. پرسیدم: اى جبرئیل، اینها کیستند؟ گفت: اینها کسانى هستند که از مردم غیبت مى‌کنند و آبرویشان را مى‌برند. 📙| تنبيه الخواطر: ۱ ، ۱۱۵ 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
8163030431.mp3
12.42M
📣 جلسه هفتم * ادامه برخی حالات مهندس بعد از تجربه * شرح مهندس از صحنه تصادف * رویت دو موجود کوچک توسط مهندس *خروج اصوات دلنشین از دو موجود کوچک * هر ثانیه در این دنیا معادل میلیاردها سال در عالم معنا * مکاشفه یکی از بزرگان در حرم اباعبدالله * حرکت مربوط به ماده است * عالم برزخ مانند بین الطلوعین است * سبک شدن انسان با خارج شدن روح * خواب آیت الله یعقوبی از پرواز روح * توصیف مهندس از بدن اثیری *در هر عالم روح ثابت اما بدن تولید می‌شود * خوراکی های بهشت تابع فرد بهشتی است * بحث های بهشتی مربوط به انسان است نه بهشت * انسان آیه تام خداوند * دیدن روح همان دیدن جسم اثیری است *در آینه صورت هست، ماده نیست * لباس تن به مراتب انسان بستگی دارد * خصوصیات رنگ در ملکوت * نکات جالب فیلم چه رویاهایی که می آیند * صورت ملکوتی خودداری از انفاق * استغفار بوی گناه را می‌برد ⏰ مدت زمان:۲۹:۳۹
8163030428.mp3
9.71M
📣جلسه هشتم * حضور در برزخ مثل حضور در خواب *ممکن است انسان ترکیبی از حیوانات باشد *جدا شدن روح از جسم مانند گرفتن ناخن *جلوه ملکوتی آب رحمت است * هنرمندی که در گلزار شهدا فعالیت میکرد * لحظه جان دادن مانند کشیدن دندان است * توصیف علامه مجلسی از لحظه جان دادنش * مشاهدات مهندس از اتفاقات اطراف جسمش * رنگ های دنیایی واقعی نیستند * شیفته نورها،رنگ ها و نغمه ها شده بودم! * شنیدن صدای روحانی * صاحب صدا عواطف را نیز انتقال میداد * همراهی هدی با آیت الله بروجردی * گفت و گوی مهندس با صدای روحانی * مشاهدات مهندس از منزل پدری ⏰مدت زمان ۲۳:۱۲
8163030435.mp3
11.19M
_مرگ 📣جلسه نهم * رفتن به هر جا فقط با تصمیم رفتن * شعاع های نور از انگشتان وارد قبر میشد * بهشت برزخی در وادی السلام و جهنم برزخی در برهوت یمن * ذهن خوانی نویسنده کتاب توسط مهندس * قدرت های عطا شده به مهندس بعد از تجربه * امتحان کردن نویسنده از صحت ادعای مهندس * یکی از عنایات امام رضا القائات ربانی ست * ماجرای ساخت موشک توسط شهید طهرانی مقدم * کسانیکه قدرت ملکوتی دارند قدرت القاء نیز دارن * توصیفات مهندس از مزار برادرش * عالم قبر بسیار گسترده است * چشم انداز داخل قبر برادر مهندس * ماجرای قدیس و نابینا * جلوگیری از ورود مهندس به بهشت * توصیف بهشت برزخی * ماجرای کودکی که در دفاع حضرت یوسف شهادت داد * جهنم رفتن تعجب دارد نه بهشت رفتن ⏰ مدت زمان ۲۶:۳۲
8163030438.mp3
12.42M
📣جلسه دهم * در برزخ حرکت نه اما جا به جایی هست * مثال حرکت جوهری ملاصدرا * عالم برزخ ماده ندارد * عالم برزخ از جنس خیال است *معاد جسمانی داریم نه مادی * ابتدا باید مبانی نسبت دنیا و آخرت فهم شود * به سمت بیرون مکیده شدم * نه خوف نه رجاء،واقع بین باش! * فرشته های منتقل کننده جسد * اجساد و مکان ها حرمت دارند * تنگی قبر ناشی از تنگی قلب است * مشاهده جهنم از داخل قبر * ممکن است صورت برزخی ترکیبی باشد * تلاش روح زن برای ورود به جسد * پوست خاکی یعنی تعلق به خاک دارد * توصیف مهندس از ارواح غمگین * سه تن که هیچکس خواب آنها را نخواهد دید * عدم حضور آیت الله تبریزی در تشییع خودش * یادآوری مهندس از بدن خود در بیمارستان * اهل بیت علم غیب خود را از نگاه به استوانه نور میگیرند * دیدن جهنم منوط به داشتن علم یقین * در دوران ظهور از عالم ماده عبور می کند * قوای روحانی و شیطانی در اوج درگیری اند ⏰ مدت زمان ۲۸:۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا