eitaa logo
کانال طلبه شهید بک دوغائی
196 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
2.9هزار فایل
کانال فعالیت فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
منبر کوتاه(10).pdf
332.4K
# روز بیستم ماه مبارک رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تازه‌ترین برنامهٔ صهیونیست‌ها برای تخریب مسجدالاقصی چیست 🔹طبق عقیدهٔ صهیونیست‌ها، برای تخریب مسجد الاقصی باید یک گاو سرخ ۲ ساله که در فلسطین پرورش یافته، ذبح شود. این گاو سرخ عید فطر امسال ۲ ساله می‌شود
اعمال و ادعیه لیالی قدر.pdf
1.53M
کتابچه اعمال و ادعیه ی شب های قدر، از کتب روایی مختلف، به صورت کامل و دسته بندی شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحدیر_+جزء+بیستم+قرآن+کریم+ (1).mp3
3.95M
تند خوانی استاد معتز آقائی جز بیستم
وصیت نامه امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع).pdf
646.9K
وصیت نامه امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیهالسلام سفارش ایشان به تقوای الهی
مداحی آنلاین - دنیای ما بدون تو - حسن عطایی.mp3
4.8M
🔳 (ع) 🌴دنیای ما بدون تو معنا نداره یاعلی 🌴شب‌های قدر بدون تو احیا نداره یاعلی 🎙 👌بسیار دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16515097426058492949915.mp3
4.72M
﷽ ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ منتظرم... تنهام نذاری باباعلی❣
🔴⚡️صهیونیست‌ها رکورد جنایت علیه بشریت را شکستند؛ 🔺️در سه ماه اخیر، ارتش اسرائیل ۴١٠ بار به مراکز درمانی غزه حمله کرده و بیش از ۶٨۵ نفر از کادر درمان را کشته است. 🔺️تاریخ روابط بین‌الملل تاکنون شاهد این حجم از رکوردزنی در جنایت علیه بشریت نبوده است. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️چرا باید از قیامت ترسید؟ ١ متن یادداشت از کتاب «مسطورا» ⚡️وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا ⚡️إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا ⚡️إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا يَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِيرًا 🔺️در این سه آیه سه دلیل برای عمل صالح شده. اول اینکه «علی حبه» دوم اینکه «لوجه الله» سوم اینکه «انا نخاف من ربنا» 🔺حضرت امام ره در کتاب آداب الصلوه خود میفرماید اگر رأس کل خطیئات حب الدنیا است. «ام الطهارات» هم حب الله است. (آداب الصلوه ، امام خمینی ، ص92) تبیین این نکته را در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل داده اند که اساس سلوک انسان را عشق و حب به بینهایت شکل میدهد و‌ انزجار و نفرت از نقصها به تبع آن شکل میگیرد. این باعث میشود انسان از موانع و حجابها و دنیا طلبی عبور کند. 🔺وقتی تعبیر «علی حبه» بیان میشود یعنی یک نوع عقلانیت بر اساس عشق به خدا شکل گرفته که بر اساس اقتضائات آن عمل میشود. قانون عشق ملاک اقدام شده است. همه این عشق و محبت یک سو گیری دارد که همان لوجه الله آن را تقریر میکند. میل به آن حقیقت وجه الله، است که هویت اصلی فعل مومنانه را شکل میدهد. یعنی اخلاص. 🔺بعد ادامه میدهد لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا یعنی هیچ نگاهی به دست این و آن ندارد. کلا با او بسته اند. دلیل این جمله را در عبارت بعدی میگویند که انا نخاف ربنا. یعنی خوف به تبع آن حب شکل میگیرد. عمق این خوف آن حب است. خوف باعث میشود به نقصها و کاستی ها دل نبندیم. این را با یک فعل مضارع به کار برده «نخاف» یعنی مشی ما سبک زندگی ما کلا درش خوف از خدا نهفته. حضرت امام در شرح خود بر فصوص توضیح میدهد که این هویت تنزیهی چیزی است که پیامبران بیش از همه امتهایشان را با آن حرکت میداده اند. اینگونه است که صدق درست میشود. یعنی شخص حقیقتا دل به این و آن نمیبندد و پای عهد خود که زندگی علی حبه و لوجه الله است باقی میماند. آن حب و این خوف اساس حرکت و سلوک انسان را شکل میدهد و دو خلق صدق و اخلاص را می‌آفریند. 🔺این روح عمل است اما خود عمل چیست؟ دستگیری از مردم. اطعام نیازمندان. یک فعل مادی، دنیایی، اما با آن روح اخلاص. دستگیری و کمک به مردم اما با آن وجه الهی. این جمع دو بال را در زندگی مومنانه زیاد در قرآن شنیده ایم جمع یقیمون الصلوه و مما رزقناهم ینفقون. جمع دو حقیقت رجال لاتلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله در یک فعل. نه جمع ضمیمه ای و التقاطی بلکه جمع حقیقی روح و کالبد. این است که امام و قبله و سوی زندگی ما را نیز انما ولیکم الله و رسوله و الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکاه و هم راکعون شکل میدهد. 🔺تمدن اسلامی چنین قامتی دارد همان زمان که میجنگد قداست و عرفان کسب میکند و میگوید خانقاه ما تپه های بازی دراز است. همان موقع که آبادانی و سازندگی و کمک اقتصادی میکند اثر روحی و فرهنگی میگذارد مثل جهاد سازندگی. ساختن چنین تمدنی شخصیتهایی مثل حاج قاسم لازم دارد که مکتبشان به تعبیر رهبری مکتب صدق و اخلاص بود. برای ایجاد این دو خلق باید روی عنصر خوف از سر عشق ، تمرکز کرد. اتصال با خوبان در جامعه دینی میتواند این سبک زندگی را گسترش دهد سبک زندگی که به تغبیر رهبری متن تمدن سازی اسلامی است. ⚡️پایان بخش اول از سه بخش ✍ علی مهدیان
🔴⚡️چرا باید از قیامت ترسید؟ ۲ متن یادداشت از کتاب «مسطورا» 🔺اما خوف از خدا به دلیل عبوس قمطریر بودن روز قیامت یعنی چی؟ عبوس و قمطریر به معنای چهره در هم کشیده و سخت است. چرا روز قیامت چنین است؟ واقعیت آن است که واقعیت قیامت در آیات قرآن اینگونه معرفی شده است که فکشفنا عنک غطائک فبصرک الیوم حدید. قیامت زمانی است که چشمها بینا میشود و باطن امور در آنجا هویدا میشود و خود را نشان میدهد. حالا وقتی همه عالم به سمت قیامت سوق پیدا میکند در واقع همین چیزی که همین الان در غیب است و باطن است و مخفی است در آن زمان خود را نشان میدهد. چهره در هم کشیدن این روز در واقع معنایش این است که سختی و فشاری که امروز پنهان است آن روز آشکار میشود. چرا امروز سختی و فشار پنهان است؟ اگر انسان دل به دنیا ببندد و لذت از دنیا ببرد، توجه به باطن نکند. روی از باطن برگرداند. این در وجودش تبدیل به یک بی‌تفاوتی و قهر نسبت به باطن میشود. آنگاه در آن دنیا این تلخی و سختی و بی تفاوتی خودش را نشان میدهد. روزی را شکل میدهد که این دو وصف را دارد. این دو وصف را آنجا میابد. 🔺️اساسا تاریخ مرحله به مرحله و گام به گام به سمت ظهور باطن هستی پیش میرود. لذا هر چه انسان جلو میرود آن چه در باطن خود پنهان کرده بود آشکار میکند. هر چه تاریخ پیش میرود آنچه در باطن تمدن های بشری پنهان شده بود آشکار میشود. خوبان از آن روز که چنین چهره ای پیدا کند میترسند. در واقع «ربنا» که رب خانواده ای آسمانی است، که نقش تغییر و حرکت و صیرورت انسان و خانواده و جامعه را دارد اگر دلبستگی به دنیا در وجود ما باشد در آن روزگار همه چیز را برای ما پر از سختی و رنج خواهد نمود و خود را در چهره ای پر از رنج و سختی نشان خواهد داد و این ترس آور است. گویا شخص خدای خود را در چهره عبوس و سختش خواهد یافت و این به دلیل دلبستگی به دنیا است. 🔺انسان موحد به همین دلیل متوجه باطن رفتارهای خود هست. رفتارهای خود را به نحوی سامان میدهد که باطنی آزاد و آرام و با نشاط داشته باشد. این آرامش و این آزادی و این نشاط در همین دنیا احساس میشود ولی آنجا کاملا نمایان میشود. هر چه شخص در این توحید پیش میرود آن حقیقت را در اوج بیشتری خواهد یافت. این جا است که موحد همین رفتار دنیایی را با یک روح عمل از جنس ذکر الله که متوجه خدا است و نه دلبستگی به دنیا انجام میدهد. رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و اقام الصلوه و ایتاء الزکاه چرا؟ چون یخافون یوما تقلب فیه القلوب و الابصار از آن روزی میترسد که دل و چشم انسان تغییر میکند. حالا در آنجا باطن است که هویدا میشود همانچیزی که اینجا پنهان بود. ⚡️پایان بخش دوم از سه بخش ✍ علی مهدیان