شرح دعای بیستم ماه مبارک رمضان.pdf
622.3K
# روز بیستم ماه مبارک رمضان
شرح خطبه همّام (شماره 20).pdf
538.3K
# روز بیستم ماه مبارک رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تازهترین برنامهٔ صهیونیستها برای تخریب مسجدالاقصی چیست
🔹طبق عقیدهٔ صهیونیستها، برای تخریب مسجد الاقصی باید یک گاو سرخ ۲ ساله که در فلسطین پرورش یافته، ذبح شود. این گاو سرخ عید فطر امسال ۲ ساله میشود
اعمال و ادعیه لیالی قدر.pdf
1.53M
کتابچه اعمال و ادعیه ی شب های قدر، از کتب روایی مختلف، به صورت کامل و دسته بندی شده
#بهاربندگی
#باماهمقرارشو
#باشگاهکتابخوانیمحدثه
تحدیر_+جزء+بیستم+قرآن+کریم+ (1).mp3
3.95M
تند خوانی استاد معتز آقائی جز بیستم
روایت بسیار جالب از سلمان فارسی(حتما بخوانید).pdf
265.5K
روایت بسیار جالب از سلمان فارسی
(حتما بخوانید )
#ماه_رمضان
#سخنرانی_کوتاه
#ایمان_به_غیب
#اولیاء_و_مربیان
دستورالعملی کامل، برای جویندگان راه رشد و سعادت.pdf
685K
دستورالعملی کامل برای #جویندگان_راه_رشد
نامه امام علی به یار باوفایش #حارث_همدانی
#ماه_رمضان
#سخنرانی_منبر
#کرامت_نفس
#اولیاء_و_مربیان
وصیت نامه امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع).pdf
646.9K
وصیت نامه امام علی علیه السلام به فرزندش امام حسن مجتبی علیهالسلام
سفارش ایشان به تقوای الهی
#ماه_رمضان
#سخنرانی_منبر
#گناه_گریزی
#اولیاء_و_مربیان
مداحی آنلاین - دنیای ما بدون تو - حسن عطایی.mp3
4.8M
🔳 #شهادت_امام_علی(ع)
🌴دنیای ما بدون تو معنا نداره یاعلی
🌴شبهای قدر بدون تو احیا نداره یاعلی
🎙 #حسن_عطایی
⏯ #زمینه
👌بسیار دلنشین
enc_16515097426058492949915.mp3
4.72M
﷽
ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ
منتظرم...
تنهام نذاری باباعلی❣
#امیرالمومنین
🔴⚡️صهیونیستها رکورد جنایت علیه بشریت را شکستند؛
🔺️در سه ماه اخیر، ارتش اسرائیل ۴١٠ بار به مراکز درمانی غزه حمله کرده و بیش از ۶٨۵ نفر از کادر درمان را کشته است.
🔺️تاریخ روابط بینالملل تاکنون شاهد این حجم از رکوردزنی در جنایت علیه بشریت نبوده است.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️چرا باید از قیامت ترسید؟ ١
متن یادداشت از کتاب «مسطورا»
⚡️وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا
⚡️إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا
⚡️إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا يَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِيرًا
🔺️در این سه آیه سه دلیل برای عمل صالح شده. اول اینکه «علی حبه» دوم اینکه «لوجه الله» سوم اینکه «انا نخاف من ربنا»
🔺حضرت امام ره در کتاب آداب الصلوه خود میفرماید اگر رأس کل خطیئات حب الدنیا است. «ام الطهارات» هم حب الله است. (آداب الصلوه ، امام خمینی ، ص92) تبیین این نکته را در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل داده اند که اساس سلوک انسان را عشق و حب به بینهایت شکل میدهد و انزجار و نفرت از نقصها به تبع آن شکل میگیرد. این باعث میشود انسان از موانع و حجابها و دنیا طلبی عبور کند.
🔺وقتی تعبیر «علی حبه» بیان میشود یعنی یک نوع عقلانیت بر اساس عشق به خدا شکل گرفته که بر اساس اقتضائات آن عمل میشود. قانون عشق ملاک اقدام شده است. همه این عشق و محبت یک سو گیری دارد که همان لوجه الله آن را تقریر میکند. میل به آن حقیقت وجه الله، است که هویت اصلی فعل مومنانه را شکل میدهد. یعنی اخلاص.
🔺بعد ادامه میدهد لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا یعنی هیچ نگاهی به دست این و آن ندارد. کلا با او بسته اند. دلیل این جمله را در عبارت بعدی میگویند که انا نخاف ربنا. یعنی خوف به تبع آن حب شکل میگیرد. عمق این خوف آن حب است. خوف باعث میشود به نقصها و کاستی ها دل نبندیم. این را با یک فعل مضارع به کار برده «نخاف» یعنی مشی ما سبک زندگی ما کلا درش خوف از خدا نهفته. حضرت امام در شرح خود بر فصوص توضیح میدهد که این هویت تنزیهی چیزی است که پیامبران بیش از همه امتهایشان را با آن حرکت میداده اند. اینگونه است که صدق درست میشود. یعنی شخص حقیقتا دل به این و آن نمیبندد و پای عهد خود که زندگی علی حبه و لوجه الله است باقی میماند. آن حب و این خوف اساس حرکت و سلوک انسان را شکل میدهد و دو خلق صدق و اخلاص را میآفریند.
🔺این روح عمل است اما خود عمل چیست؟ دستگیری از مردم. اطعام نیازمندان. یک فعل مادی، دنیایی، اما با آن روح اخلاص. دستگیری و کمک به مردم اما با آن وجه الهی. این جمع دو بال را در زندگی مومنانه زیاد در قرآن شنیده ایم جمع یقیمون الصلوه و مما رزقناهم ینفقون.
جمع دو حقیقت رجال لاتلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله در یک فعل. نه جمع ضمیمه ای و التقاطی بلکه جمع حقیقی روح و کالبد. این است که امام و قبله و سوی زندگی ما را نیز انما ولیکم الله و رسوله و الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکاه و هم راکعون شکل میدهد.
🔺تمدن اسلامی چنین قامتی دارد همان زمان که میجنگد قداست و عرفان کسب میکند و میگوید خانقاه ما تپه های بازی دراز است. همان موقع که آبادانی و سازندگی و کمک اقتصادی میکند اثر روحی و فرهنگی میگذارد مثل جهاد سازندگی. ساختن چنین تمدنی شخصیتهایی مثل حاج قاسم لازم دارد که مکتبشان به تعبیر رهبری مکتب صدق و اخلاص بود. برای ایجاد این دو خلق باید روی عنصر خوف از سر عشق ، تمرکز کرد. اتصال با خوبان در جامعه دینی میتواند این سبک زندگی را گسترش دهد سبک زندگی که به تغبیر رهبری متن تمدن سازی اسلامی است.
⚡️پایان بخش اول از سه بخش
✍ علی مهدیان
🔴⚡️چرا باید از قیامت ترسید؟ ۲
متن یادداشت از کتاب «مسطورا»
🔺اما خوف از خدا به دلیل عبوس قمطریر بودن روز قیامت یعنی چی؟ عبوس و قمطریر به معنای چهره در هم کشیده و سخت است. چرا روز قیامت چنین است؟ واقعیت آن است که واقعیت قیامت در آیات قرآن اینگونه معرفی شده است که فکشفنا عنک غطائک فبصرک الیوم حدید. قیامت زمانی است که چشمها بینا میشود و باطن امور در آنجا هویدا میشود و خود را نشان میدهد. حالا وقتی همه عالم به سمت قیامت سوق پیدا میکند در واقع همین چیزی که همین الان در غیب است و باطن است و مخفی است در آن زمان خود را نشان میدهد. چهره در هم کشیدن این روز در واقع معنایش این است که سختی و فشاری که امروز پنهان است آن روز آشکار میشود. چرا امروز سختی و فشار پنهان است؟ اگر انسان دل به دنیا ببندد و لذت از دنیا ببرد، توجه به باطن نکند. روی از باطن برگرداند. این در وجودش تبدیل به یک بیتفاوتی و قهر نسبت به باطن میشود. آنگاه در آن دنیا این تلخی و سختی و بی تفاوتی خودش را نشان میدهد. روزی را شکل میدهد که این دو وصف را دارد. این دو وصف را آنجا میابد.
🔺️اساسا تاریخ مرحله به مرحله و گام به گام به سمت ظهور باطن هستی پیش میرود. لذا هر چه انسان جلو میرود آن چه در باطن خود پنهان کرده بود آشکار میکند. هر چه تاریخ پیش میرود آنچه در باطن تمدن های بشری پنهان شده بود آشکار میشود. خوبان از آن روز که چنین چهره ای پیدا کند میترسند. در واقع «ربنا» که رب خانواده ای آسمانی است، که نقش تغییر و حرکت و صیرورت انسان و خانواده و جامعه را دارد اگر دلبستگی به دنیا در وجود ما باشد در آن روزگار همه چیز را برای ما پر از سختی و رنج خواهد نمود و خود را در چهره ای پر از رنج و سختی نشان خواهد داد و این ترس آور است. گویا شخص خدای خود را در چهره عبوس و سختش خواهد یافت و این به دلیل دلبستگی به دنیا است.
🔺انسان موحد به همین دلیل متوجه باطن رفتارهای خود هست. رفتارهای خود را به نحوی سامان میدهد که باطنی آزاد و آرام و با نشاط داشته باشد. این آرامش و این آزادی و این نشاط در همین دنیا احساس میشود ولی آنجا کاملا نمایان میشود. هر چه شخص در این توحید پیش میرود آن حقیقت را در اوج بیشتری خواهد یافت. این جا است که موحد همین رفتار دنیایی را با یک روح عمل از جنس ذکر الله که متوجه خدا است و نه دلبستگی به دنیا انجام میدهد. رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و اقام الصلوه و ایتاء الزکاه چرا؟ چون یخافون یوما تقلب فیه القلوب و الابصار از آن روزی میترسد که دل و چشم انسان تغییر میکند. حالا در آنجا باطن است که هویدا میشود همانچیزی که اینجا پنهان بود.
⚡️پایان بخش دوم از سه بخش
✍ علی مهدیان
🔴⚡️چرا باید از قیامت ترسید؟ ۳
متن یادداشت از کتاب «مسطورا»
🔺در سوره مدثر همین نکته که در سوره انسان بیان شده از قول مجرمین بیان میشود. اصحاب یمین از آنها میپرسند مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ چه چیز شما را در چنین آتشی سوق داد؟ جواب میدهند قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ. وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ. ما اهل صلوه نبودیم. متذکر نسبت به خدا نبودیم. و ما اهل اطعام مسکین نبودیم. بعد ریشه عمیقتری را ذکر میکنند که وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ ما خوض میکردیم با خائضین. یعنی چی؟ خوض یعنی فرو رفتن. در بازی و سرگرمی دنیا فرو میرفتیم. یعنی با جبهه دنیا گرایان بودیم که در دنیا فرو میرفتند قدم به قدم. این دقیقا همان مسیری است که موحدین از آن میترسیدند و از آن دوری میکردند. دنیا را خداوند متعال به گونه ای خلق کرده است که انسان را به سمت باطن سوق دهد. لذا اتفاقا بسیاری برای هر کس میافتد که متوجه باطن شود و از دنیا دل بکند. فَمَا لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ اینها اما از این صحنه پر تذکر روی بر میگرداندند و بی محلی میکردند. حقیقت وجود و باطن اینها چگونه است با این حساب كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ اینها مانند گورخرانی هستند که رمیده اند. یعنی چی؟ یعنی آن مسیری که هموار شده را طی نمیکنند بلکه مثل موجوداتی بی عقل و رم کرده از آن مسیر خارج میشوند. این باطن و حقیقت افعال آنها است که خود را نشان میدهد. اینها اینگونه که رم کردهاند فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ گویا از یک شیر فراری شده اند. چیزی آنها را ترسانده که از او میرمند. آن همان حقیقت خوفناکی است که شکل داده اند و به سمت دنیا روی برگردانده اند. اینها دنبال این هستند که پیام روشنی از جانب خدا دریافت کنند بَلْ يُرِيدُ كُلُّ امْرِئٍ مِنْهُمْ أَنْ يُؤْتَىٰ صُحُفًا مُنَشَّرَةً اما اینگونه نیست که دلیل فرارشان دریافت نکردن نامه باشد بلکه اینها مساله اصلی شان این است که كَلَّا ۖ بَلْ لَا يَخَافُونَ الْآخِرَةَ خوف از آخرت نداشته اند. از آینده نترسیدند. آینده ای که باطن امروز آنها است. این ترس از آخرت در شکل زندگی انسان موحد مهم است. او متوجه عمق عالم است و در تلاش برای سامان دادن به آنجا است و نگران به هم ریختن و نظم نیافتن و حیات پیدا نکردن آنجا است. نگران حالی است که به مرور رونمایی خواهد شد و آن را خواهد دید.
🔺اگر دقت کنیم سیمای رفتاری که از چنین روح موحد و نگران باطنی سر میزند، در همه این آیات دو نکته است یکی توجه به خدا و دیگری دستگیری از بندگان. همین نکته را ما در سوره رعد هم مشاهده میکنیم. آنجا که میفرماید: وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ کسانی که آنچه امر شده اند انجام میدهند و هم نسبت به خدای متعال در خشیتند و هم نسبت به آخرت. بعد درباره سبک اقدام آنها در دنیا میفرماید وَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ اینها اهل صبرند. یعنی تلخی عبور از دنیا و دل کندن از آن را تحمل میکنند تا رشد کنند ولی اهل اقامه صلوتند و اهل انفاقند چه پنهانی و چه اشکار اینگونه از با خوبی بدی را دور میکنند. اساسا آخرت برای اینها آباد است. در مقابل کافر حقیقتا دل به همین دنیا بسته است و او هویتش دلبستگی به این دنیا است و هویت جبهه و تمدنش نیز همین است إِنَّ هَٰؤُلَاءِ يُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ وَيَذَرُونَ وَرَاءَهُمْ يَوْمًا ثَقِيلًا اینها عاشق امر نزدیکند و پشت سرشان میگذارند آن روز سخت و سنگین را . یعنی رویشان به سمت دنیا و پشت به آخرت است.
🔺با این حساب انسانی که از آخرت میترسد آن را میسازد و آباد میکند. در همین دنیا. صورت چنین رفتاری میشود دستگیری از مردم و دیگران و رو به سوی خدا کردن. اهل ذکر بودن و دیگران را کمک کردن. این یک نوع تعامل دیگری با دنیا خواهد بود. در مقابل بی توجهی به آخرت است که یک روح سخت و عبوس و تلخ و ترش از رفتار انسان دنیایی و تمدن دنیایی را باعث میشود و صورت رفتاری اش هم بی توجهی به تذکرهای دنیا به سوی باطن و بازی غفلت و سرگرمی خواهد بود. انسان ها از هم فاصله میگیرند به هم مدد نمیدهند و یک صورت ظالمانه و غافلانه ای را باعث میشود. این دو رویکرد است به آخرت. خوف از آخرت چنین نقشی را در تربیت انسان و رشد او از یک سوی و طراحی اجتماعی از سوی دیگر خواهد داشت.
⚡️پایان بخش سوم و نهایی
✍ علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️فیلمساز و خبرنگار لبنانی؛ اگر وتوهای آمریکا نبود نتانیاهو نمیتوانست این جنگ را پیش ببرد!
🔺️«غدی فرانسیس» فیلمساز لبنانی: اگر پول، تسلیحات و خفه کردن صدای معترضان در دنیا نبود چطور میتوانستند این نسلکشی را انجام بدهند؛ آنها میخواهند همه کشورها منابع و نفتشان را در اختیار آمریکا بگذارند.